Hoi allemaal,
Ik zit met een vervelend probleempje. Gezien ik een totaal onnozele hals ben met dit soort zaken weet ik me absoluut geen raad. Gelieve er dus ook niet mee te lachen.
Sinds november ongeveer ga ik veel om met een meisje dat ik aan het begin van het academiejaar heb leren kennen. Ze is een jaar jonger dan mij (ik ben al 19 en zij wordt 18 binnenkort). Heel toevallig allemaal, ik zat gewoon bij een willekeurige les naast haar en vroeg haar iets wat ik niet goed begrepen had, en we hadden een leuk gesprek en gingen al snel regelmatig eens samen eten in het studentenrestaurant tussen de middag door. Ik beschouwde haar als een leuk meisje/maatje.
Na een paar weken werd ik langzaamaan een beetje verliefd. Wat ik nog steeds ben, maar heb het steeds onderdrukt gezien zij totaal niet liet merken dat er enige wederzijdse interesse was + ik ze leek me ook nogal out off my range. Ik vond onze vriendschap belangrijker dan de kleine kans dat ik succes zou hebben dus liet ik niks merken. Het was nu ook niet zo heel zwaar en ik had het intussen al helemaal weggedrukt.
De laatste tijd echter gedroeg ze zich een beetje raar, ze ontweek me vaker en logischerwijs dacht ik dat ze gewoon geen nood had aan contact dus vond ik niet erg. Tot eergisteren, belde ze me ineens op, met een gebroken stem waarin ze zei dat ze er niet meer omheen kon en al een hele tijd meer voor me voelt dan enkel vriendschap. En dat ik dat vast heel vreemd zou vinden en dat het beter was als ze zeker tijdelijk even afstand nam. Waarna ze begon te huilen en voor ik er iets op kon zeggen afgelegde. Ik belde terug maar ze neemt niet op & ze is ook niet online. Voorts woont ze in Brussel dus heel snel langsspringen gaat niet meteen + ik wil niet als een creep overkomen.
Hoe zou ik zoiets nou moeten aanpakken? Ik heb nooit duidelijk gemaakt dat ik verliefd was op haar, dus het is vreemd om dat nu te bekennen en zou niet weten hoe ik dat duidelijk moet maken. Daarnaast genoot ik echt van onze vriendschap en wil ik dat ook niet zomaar kwijt, waar het nu wel op lijkt uit te draaien

.
Iemand een idee?