abonnement Unibet Coolblue
pi_161820198
De openingspost mag weleens geüpdate worden :$
  zaterdag 30 april 2016 @ 15:58:08 #252
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_161824777
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 11:34 schreef 0108daniel het volgende:
De openingspost mag weleens geüpdate worden :$
Nog 49 posts, dan mag je los. :)
pi_161829701
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 22:01 schreef FredvZ het volgende:
Hij is vervangen door de V2 versie.
Daarvoor moet je je opnieuw subsriben op Traffic++ V2
Ik heb dat hele Traffic++ er uit gegooid. Heb nu Network Extensions en Traffic Manager PE en ik heb geen idee wat Traffic++ daar nog aan toe zou moeten voegen? :? Enige wat die mod ooit gedaan heeft is problemen veroorzaken.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_161831355
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 19:31 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ik heb dat hele Traffic++ er uit gegooid. Heb nu Network Extensions en Traffic Manager PE en ik heb geen idee wat Traffic++ daar nog aan toe zou moeten voegen? :? Enige wat die mod ooit gedaan heeft is problemen veroorzaken.
Mwa T++ deed heel veel dingen toch wel goed + was er als een van de eerste. Volgensmij doet de huidige TM PE hetzelfde + meer maar dan met minder prestatie issues (heb hem zelf overigens nog niet geprobeerd).
pi_161839307
Ik heb een aantal goederentreinstations.

Dit leidt tot files van goederentreinen buiten mijn gebied... is er een manier of iets om dit te voorkomen?
pi_161839442
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 01:40 schreef sjappiehunter het volgende:
Ik heb een aantal goederentreinstations.

Dit leidt tot files van goederentreinen buiten mijn gebied... is er een manier of iets om dit te voorkomen?
1 goederen station die met buiten verbonden is.. en die verbind je, met een stuk weg(!) aan je interne railnetwerk...

https://gfycat.com/HarmfulGoodIndianelephant#?direction=reverse
https://www.reddit.com/r/(...)al_to_external_cargo
pi_161839558
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 01:55 schreef mschol het volgende:

[..]

1 goederen station die met buiten verbonden is.. en die verbind je, met een stuk weg(!) aan je interne railnetwerk...

https://gfycat.com/HarmfulGoodIndianelephant#?direction=reverse
https://www.reddit.com/r/(...)al_to_external_cargo
Ja ook mijn idee...

krijg ik dit... onder is van buiten. links naar goederenstation (daarbij 2 afnemende stations naar interne gebieden), midden is passagiers, ook met overstap, rechts is goederen met afneemstation naar commercial gebied.

Probleem blijft altijd dat je verkeersopstoppingen krijgt rond zo'n goederenstation.

pi_161839622
mijn eerste gok wat er mis gaat in deze setup: je hebt nu meerdere raillijnen: A (extern), B (intern 1) en C (intern 2)

A wil zowel naar B als C, maar B en C genereren ook verkeer naar de andere stations te gaan.. volgens mij gaat het daar mis..

bij het reddit voorbeeld zijn er 2 stations die voor de rest niks hoeven te bedienen..
pi_161839839
Komt misschien door de experimentele opzet van mijn stad... zal later wat plaatjes posten.

Ik heb gescheiden kernen.

Twee woonkernen (alleen high density wonen)
Twee commerciële kernen (alleen high density commercieel)
Een kantoor-kern
Vier industriele kernen (verschillende typen industrie/landbouw).

Daarnaast zijn er:
Een energie en water kern (centrales, water)
Twee OV-hubs

De OV hubs zijn als enige verbonden met de rijksweg naar buiten en personenstations naar buiten.
Auto's kunnen dus niet van buiten naar woon, industrie, commercieel en kantoren. Alle peoples moet via de hubs. Ook hebben de OV-hubs een vliegveld. Vanuit de OV hubs lopen metrolijnen (meerdere) naar de verschillende kernen. Verkeer tussen de kernen moet ook dus via de OV hub. Er zijn kleine uitzonderingen, maar dit is de basis.
De industriegebieden zijn wel enigszinsverbonden.

Een woonkern is totaal tram-ov, de ander bus-ov, zo ook commercieel.

Resultaat:
-geen verkeersopstoppingen in woon/werkgebied, nauwelijks verkeer, behalve vuilniswagens, brandweer, politie etc en trams en bussen.
-gigantische OV-stromen. Vooral tussen de metrostations en treinstations op de OV-hubs.

Ik wil de verschillende gebieden ook via trein ontsluiten naar buiten, maar ook intern voor de interne markt. Hier loop ik dus een beetje op spaak

Ander probleempje is in de woongebieden dat ik enorm veel crematoria heb, maar toch lijken blijven liggen... deceased 1.600, capaciteit 7.000... crematoria door alle gebieden heen... en toch... doodshoofdjes...
  zondag 1 mei 2016 @ 09:07:22 #260
389324 Sfeermaker
Knock knock
pi_161840835
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 02:32 schreef sjappiehunter het volgende:

Ander probleempje is in de woongebieden dat ik enorm veel crematoria heb, maar toch lijken blijven liggen... deceased 1.600, capaciteit 7.000... crematoria door alle gebieden heen... en toch... doodshoofdjes...
Daar klopt inderdaad geen reet van. Wat ik me ook afvraag is of lijken wel worden opgeruimd. Het aantal begraven mensen blijft maar toenemen. Daar 100 crematoria aan toevoegen helpt niets.
The distance between insanity and genius is measured only by success
pi_161841542
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 02:32 schreef sjappiehunter het volgende:
Komt misschien door de experimentele opzet van mijn stad... zal later wat plaatjes posten.

Ik heb gescheiden kernen.

Twee woonkernen (alleen high density wonen)
Twee commerciële kernen (alleen high density commercieel)
Een kantoor-kern
Vier industriele kernen (verschillende typen industrie/landbouw).

Daarnaast zijn er:
Een energie en water kern (centrales, water)
Twee OV-hubs

De OV hubs zijn als enige verbonden met de rijksweg naar buiten en personenstations naar buiten.
Auto's kunnen dus niet van buiten naar woon, industrie, commercieel en kantoren. Alle peoples moet via de hubs. Ook hebben de OV-hubs een vliegveld. Vanuit de OV hubs lopen metrolijnen (meerdere) naar de verschillende kernen. Verkeer tussen de kernen moet ook dus via de OV hub. Er zijn kleine uitzonderingen, maar dit is de basis.
De industriegebieden zijn wel enigszinsverbonden.

Een woonkern is totaal tram-ov, de ander bus-ov, zo ook commercieel.

Resultaat:
-geen verkeersopstoppingen in woon/werkgebied, nauwelijks verkeer, behalve vuilniswagens, brandweer, politie etc en trams en bussen.
-gigantische OV-stromen. Vooral tussen de metrostations en treinstations op de OV-hubs.

Ik wil de verschillende gebieden ook via trein ontsluiten naar buiten, maar ook intern voor de interne markt. Hier loop ik dus een beetje op spaak

Ander probleempje is in de woongebieden dat ik enorm veel crematoria heb, maar toch lijken blijven liggen... deceased 1.600, capaciteit 7.000... crematoria door alle gebieden heen... en toch... doodshoofdjes...
hoe zit dat met services zoals crematoria: kunnen die wel naar alle kernen toe?
  zondag 1 mei 2016 @ 11:15:09 #262
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_161842093
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 09:07 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

Daar klopt inderdaad geen reet van. Wat ik me ook afvraag is of lijken wel worden opgeruimd. Het aantal begraven mensen blijft maar toenemen. Daar 100 crematoria aan toevoegen helpt niets.
Is die bug nog steeds niet gefixt?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_161842354
Tijd om Cities weer eens aan te slingeren :)
pi_161843091
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 10:31 schreef mschol het volgende:

[..]

hoe zit dat met services zoals crematoria: kunnen die wel naar alle kernen toe?
Ja de crematoria staan in alle kernen verspreid, net als politiebureaus, brandweer, ziekenhuizen, scholen (alleen woonkernen), en vuilverbranders
pi_161845110
Mijn spoornetwerk is een ramp. Alles staat stil. Er zijn ook zoveel treinen die rijden.
History became legend, legend became myth.
pi_161846529
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:33 schreef davedavy het volgende:
Tijd om Cities weer eens aan te slingeren :)
En weer verwijderd. :') Was weer leuk voor twee uurtjes, daarna verveelde het weer. De natte wegen (?) lijken ook mijn game traag te maken.
  zondag 1 mei 2016 @ 14:59:14 #267
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161846589
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:57 schreef davedavy het volgende:

[..]

En weer verwijderd. :') Was weer leuk voor twee uurtjes, daarna verveelde het weer. De natte wegen (?) lijken ook mijn game traag te maken.
:D! Ik heb echt exact hetzelde. Zelfs de uitbreidingen gekocht. Een uurtje proberen een goed begin te maken en dan geef ik weer op omdat het allemaal zo ongelooflijk oppervlakkig is :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_161850203
Wat ik eigenlijk wil is een map met een grote rivier of baai en van daaruit dan enkele kanalen de stad in te slingeren. Alleen welke (standaard) map ik dan ook kies, overal is het waterpeil veel lager dan het land, hierdoor krijg je relatief diepe kanalen met een lage watergrens en waarbij het water soms zo ver terugstroomt dat delen van het kanaal droogvallen. Ziet er niet uit dus :')

Moet dus een map hebben waar het waterpeil redelijk hoog staat zodat die kanalen zich goed tot (bijna) de rand toe vullen. Wie weet een leuke map? :)
pi_161850303
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 17:09 schreef GlenSpey het volgende:
Wat ik eigenlijk wil is een map met een grote rivier of baai en van daaruit dan enkele kanalen de stad in te slingeren. Alleen welke (standaard) map ik dan ook kies, overal is het waterpeil veel lager dan het land, hierdoor krijg je relatief diepe kanalen met een lage watergrens en waarbij het water soms zo ver terugstroomt dat delen van het kanaal droogvallen. Ziet er niet uit dus :')

Moet dus een map hebben waar het waterpeil redelijk hoog staat zodat die kanalen zich goed tot (bijna) de rand toe vullen. Wie weet een leuke map? :)
zelf maken?
  zondag 1 mei 2016 @ 17:35:19 #270
56316 EnGCatjuh
Enge kat
pi_161850615
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 02:04 schreef sjappiehunter het volgende:

[..]

Ja ook mijn idee...

krijg ik dit... onder is van buiten. links naar goederenstation (daarbij 2 afnemende stations naar interne gebieden), midden is passagiers, ook met overstap, rechts is goederen met afneemstation naar commercial gebied.

Probleem blijft altijd dat je verkeersopstoppingen krijgt rond zo'n goederenstation.

[ afbeelding ]
Dit werkt véél beter: http://imgur.com/a/LPRah
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_161850649
Wat heeft die steam save cloud voor zin eigenlijk?
Ik heb meer dan 150 mods en 400 assets geinstalleerd.
Ik doe de steam save cloud en wil het op een andere PC spelen, maar dan heb ik de mods en assets niet waardoor ik net zo goed opnieuw kan beginnen.
pi_161850945
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 17:16 schreef mschol het volgende:

[..]

zelf maken?
Geen zin in.

Iemand die een map weet?
pi_161851101
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 17:37 schreef 0108daniel het volgende:
Wat heeft die steam save cloud voor zin eigenlijk?
Ik heb meer dan 150 mods en 400 assets geinstalleerd.
Ik doe de steam save cloud en wil het op een andere PC spelen, maar dan heb ik de mods en assets niet waardoor ik net zo goed opnieuw kan beginnen.
steam save cloud heeft zin om je saves te bewaren, de assets en mods heb je je op gesubscribed, dus op een andere pc moeten die automatisch worden gedownload..
pi_161858518
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 17:35 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Dit werkt véél beter: http://imgur.com/a/LPRah
Worth trying! :)


By the way... vond uit dat de spoorlijnen buiten mijn kaart om in een verbonden waren. Er gingen dus goederentreinen aan de ene kant mijn kaart uit, reden een rondje en kwamen de andere kant mijn kaart weer binnen... dat zorgde ook voor veel treinverkeer.
pi_161859507
quote:
14s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

:D! Ik heb echt exact hetzelde. Zelfs de uitbreidingen gekocht. Een uurtje proberen een goed begin te maken en dan geef ik weer op omdat het allemaal zo ongelooflijk oppervlakkig is :').
Ik ook, jammer want ik vond Cities echt een goed spel. Alleen is de uitdaging totaal weg zodra je een keer een stad met 100k+ inwoners hebt gemaakt en zelfs met de uitbreidingen en plugins komt die uitdaging niet terug.

Ik volg het spel nog wel in de hoop dat er een keer om een ommekeer komt maar anders haak ik helaas af.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')