Hoezo kijk uit voor neppers? Heb zelf een aantal prima Arduino's uit China die het prima doenquote:
volgensmij werken alle neppers uit china wel oke.quote:Op zondag 21 februari 2016 18:14 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Hoezo kijk uit voor neppers? Heb zelf een aantal prima Arduino's uit China die het prima doen
die ga ik nog wel bestellenquote:Op zondag 21 februari 2016 18:55 schreef RobertNL het volgende:
Heb even mijn bestellingen teruggezocht en heb onder andere deze:
http://www.aliexpress.com(...)ble/32341836599.html
Geen problemen mee gehad en werkte prima. Denk dat gezien de designs gewoon vrij zijn om te gebruiken het meeste spul wel voldoet. Heb deze toen gekocht om de hoeveelheid feedback en orders.
Ja, zelfde spul heb ik hier ook zo ongeveer liggen in bakken. Plus een leger aan ledjes, resistors etc.quote:Op zondag 21 februari 2016 19:42 schreef CafeRoker het volgende:
Een nano met breadboardsetje met male/male kabeltjes. daar ben je al een heel eind mee. Vervolgens wat losse sensortjes regelen. Leuke sensoren zijn PIR (beweging), ultrasoon(afstand), temperatuur DS18B20, SD card drive, en misschien een 220v schakelrelais. Vergeet ook niet wat drukknopjes. En voor het schermpje is een 5110 scherm een goede keuze.
De temperatuur op basis van weerstand moet je zeker niet nemen.
edit: dat is deze, grote meuk: https://tkkrlab.nl/wiki/Arduino_KY-013_Temperature_sensor_module
Pro mini. Die op dat moment op ebay de goedkoopste zijn en tot nu toe ben ik er nog niet voor afgestraft. Wel altijd de 328 omdat het anders wat verwarrend wordt met uploaden.quote:Op zondag 21 februari 2016 19:58 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Ja, zelfde spul heb ik hier ook zo ongeveer liggen in bakken. Plus een leger aan ledjes, resistors etc.
Welke Arduino heb je er bij (of heb je een originele?)
volgens mij kan je gewoon zo'n interface chip op je raspberry klikken toch? voor hetzelfde geld meer functionaliteit dan zou ik daarvoor gaan. of kost het niet meer hetzelfde?quote:Op maandag 22 februari 2016 22:16 schreef CafeRoker het volgende:
Helemaal vergeten.. deze moet je ook zeker bestellen.
http://www.ebay.com/itm/6(...)c:g:DGYAAOSwmUdUXheu
Daarmee heb je het setje volgens mij wel compleet. Raspberry is een soort kleine computer terwijl een arduino een microcontroller is. Raspberries zijn computers die naar elektronica neigen. Arduino's zijn elektronica die naar computers neigen. Een belangrijk nuanceverschil..
van een arduino kun je bijvoorbeeld niet zo 123 een mediacenter bouwen. En een raspberry is weer te complex om een simpele lampschakelaar van te maken. En hij verbruikt voor dat soort simpele toepassingen trouwens ook te veel stroom. Arduino's kun je met wat truckjes voor lange tijd op een batterij laten draaien. Met een raspberry lukt dat volgens mij niet.
Als je een CC hebt kan je ook op Aliexpress kijken daar is dat spul vaak ook goedkoop. Buyincoins.com heeft soms ook toffe prjzen voord at spulquote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:37 schreef Darkomen het volgende:
Ik was op zoek naar een complete starterkit, maar jullie hebben me overtuigt, ik koop een lossen (clone of niet) en ga wat interessante sensoren bestellen.
De keuze voor aan Arduino is bewust, ik wil gewoon wat low level gaan spelen met seriële commando's
Een raspberry komt er ook nog wel eens, gezien ik ook wat Linux ervaring heb, maar dat is weer een stap verder
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |