abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  woensdag 17 februari 2016 @ 23:27:18 #151
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_160007232
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:26 schreef W00fer het volgende:

[..]

En het terugsturen van het tweede paar kost je geen tijd en geld?
Gratis retourneren :)
En tijd? Veel minder dan naar het centrum rijden, parkeren, naar winkel lopen....
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 17 februari 2016 @ 23:27:45 #152
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160007249
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:22 schreef W00fer het volgende:

[..]

Parkeerkosten wegen niet op tegen de extra tijd en verzendkosten die nodig zijn om iets te retourneren als het kapot aankomt of niet past of niet je smaak is.
Genoeg zaken waar ze het tegenwoordig gratis bezorgen en de retouren gratis op komen halen.

Bij de Wehkamp shop je op maandagavond door de complete winkelstraat, staat het dinsdagavond op de stoep, kan je op woensdagavond passen en donderdagavond laat je de retouren ophalen. En dat allemaal met je favo tv programma's op de achtergrond, je eigen prive omgeving, het voordeel dat je gelijk kan passen met de rest van je garderobe.
En op vrijdagavond, zaterdag en zondag hoef je dus niet meer geld en tijd te verspillen aan:
- het naar de stad rijden
- het parkeren van je auto
- het slenteren door de straten
- het wachten voor de pashokjes
- het wachten voor de kassa
- het terug naar je auto
- naar huis rijden
(- en dat een week later nog een keer om dingen te ruilen)
So we just called him Fred
pi_160007263
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:26 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dan woon je waarschijnlijk buitenaf :D
Heb hier twee postkantoortjes zitten waar ik elke week twee keer langs kom als ik boodschappen ga doen.

En niet alles is in de winkel te koop: zou bv. graag de plaatselijke Footlocker sponsoren maar die verkopen niet alles, dus dan maar online...
Ik woon helemaal niet buitenaf, maar als ik precies binnen kantooruren naar een postkantoor moet terwijl ik op zondagmiddag het ook kan retourneren bij de V&D (tegenwoordig elke zondag koopzondag) die net zo ver zit?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160007287
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:27 schreef matthijst het volgende:

[..]

Gratis retourneren :)
En tijd? Veel minder dan naar het centrum rijden, parkeren, naar winkel lopen....
Dan blijft het aspect dat je niet kan passen EN op kan draaien voor transportschade EN niet cash kan afrekenen.
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 17 februari 2016 @ 23:29:44 #155
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_160007303
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:27 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Genoeg zaken waar ze het tegenwoordig gratis bezorgen en de retouren gratis op komen halen.
En niet geheel onbelangrijk: je krijgt JE GELD TERUG!
In de winkel komen ze regelmatig aanzeiken met tegoedbonnen...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_160007336
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:27 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Genoeg zaken waar ze het tegenwoordig gratis bezorgen en de retouren gratis op komen halen.

Bij de Wehkamp shop je op maandagavond door de complete winkelstraat, staat het dinsdagavond op de stoep, kan je op woensdagavond passen en donderdagavond laat je de retouren ophalen. En dat allemaal met je favo tv programma's op de achtergrond, je eigen prive omgeving, het voordeel dat je gelijk kan passen met de rest van je garderobe.
En op vrijdagavond, zaterdag en zondag hoef je dus niet meer geld en tijd te verspillen aan:
- het naar de stad rijden
- het parkeren van je auto
- het slenteren door de straten
- het wachten voor de pashokjes
- het wachten voor de kassa
- het terug naar je auto
- naar huis rijden
(- en dat een week later nog een keer om dingen te ruilen)
Mensen zijn in mijn ogen dan ook gewoon vies lui geworden. Je schildert het af al is het door een veertig graden heet Indonesië te lopen met 3 kanten krokodillen. In plaats daarvan zitten mensen op hun rukzoldertje en komen ze nooit buiten :')

Ik zat vandaag in een restaurantje en de helft is met zijn telefoon bezig zooi kopen die ze toch maar 2x aanhebben en daarna wegflikkeren :')
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 17 februari 2016 @ 23:31:20 #157
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160007354
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:23 schreef W00fer het volgende:
Als dat zo zou zijn dan zou de Bijenkorf niet zo goed draaien. Die draaien zeker ook op beleving. Kijk naar House of Pertijs in Breda welke sierraden verkoopt, een groot gedeelte van die aankoop is ook beleving.
Die draaien op producten van een hoger segment. Exact hetzelfde principe als de V&D. De klant is echter gemiddeld ouder en meer merkvast. Maar ook voor de Bijenkorf zal over enkele jaren het doek vallen.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:25 schreef W00fer het volgende:

[..]

Dan heb je jaren onder een steen gezeten want je kunt tegenwoordig van elke winkel met goede click n brick integratie zien wat de winkelvoorraad is. Althans bij Paradigit (doorstart) en Bijenkorf wel, H&M en die andere hipsterzaken durf ik het niet van te zeggen maar ze zouden er beter aan doen van wel, en anders even een telefoontje plegen, belminuten zijn tegenwoordig haast gratis in een abo.
In de tijd dat ik dingen in een winkel kocht was in deze tijd:

Toen had nog niemand van online verkoop gehoord.
So we just called him Fred
pi_160007355
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:27 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Genoeg zaken waar ze het tegenwoordig gratis bezorgen en de retouren gratis op komen halen.

Bij de Wehkamp shop je op maandagavond door de complete winkelstraat, staat het dinsdagavond op de stoep, kan je op woensdagavond passen en donderdagavond laat je de retouren ophalen. En dat allemaal met je favo tv programma's op de achtergrond, je eigen prive omgeving, het voordeel dat je gelijk kan passen met de rest van je garderobe.
En op vrijdagavond, zaterdag en zondag hoef je dus niet meer geld en tijd te verspillen aan:
- het naar de stad rijden
- het parkeren van je auto
- het slenteren door de straten
- het wachten voor de pashokjes
- het wachten voor de kassa
- het terug naar je auto
- naar huis rijden
(- en dat een week later nog een keer om dingen te ruilen)
Voor zover ik weet kun je bij Wehkamp.nl niet kiezen wanneer ze het afleveren en wanneer ze het ophalen (avonduren).
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 17 februari 2016 @ 23:31:23 #159
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_160007356
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:29 schreef W00fer het volgende:

[..]

Dan blijft het aspect dat je niet kan passen EN op kan draaien voor transportschade EN niet cash kan afrekenen.
Je kan toch thuis passen, of groei en krimp jij elke week?
En verantwoordelijk voor transportschade?
Tsja... Die kans is wel heel erg klein...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_160007404
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:29 schreef matthijst het volgende:

[..]

En niet geheel onbelangrijk: je krijgt JE GELD TERUG!
In de winkel komen ze regelmatig aanzeiken met tegoedbonnen...
Dat is ook allemaal niet instant geregeld. Eerst moeten die retouren nog goedgekeurd worden en je moet dat allemaal in de gaten houden of dat netjes is afgewikkeld. Ik heb wel wat beters te doen. Rijd met m'n bon terug naar de zaak, pleur m op de toonbank en geld terug. Tegoedbonnen heb ik nog nooit gehad.
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 17 februari 2016 @ 23:33:46 #161
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160007441
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:31 schreef W00fer het volgende:

[..]

Voor zover ik weet kun je bij Wehkamp.nl niet kiezen wanneer ze het afleveren en wanneer ze het ophalen (avonduren).
Ik doe al jaren niet anders.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:32 schreef W00fer het volgende:

[..]

Dat is ook allemaal niet instant geregeld. Eerst moeten die retouren nog goedgekeurd worden en je moet dat allemaal in de gaten houden of dat netjes is afgewikkeld. Ik heb wel wat beters te doen. Rijd met m'n bon terug naar de zaak, pleur m op de toonbank en geld terug. Tegoedbonnen heb ik nog nooit gehad.
Daarom moet je altijd kiezen om achteraf met een acceptgiro te betalen als je iets online koopt :7
So we just called him Fred
pi_160007463
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:31 schreef matthijst het volgende:

[..]

Je kan toch thuis passen, of groei en krimp jij elke week?
En verantwoordelijk voor transportschade?
Tsja... Die kans is wel heel erg klein...
Die kans is groter dan je denkt, lees er de klacht.nl en trosradars van deze wereld maar eens op na. Het sterft van de klachten over retouren.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160007487
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:33 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik doe al jaren niet anders.

[..]

Daarom moet je altijd kiezen om achteraf met een acceptgiro te betalen als je iets online koopt :7
Toen ik laatst in de presale iets bestelde bij Wehkamp kon ik echt niet kiezen hoelaat het geleverd zou worden (artikel was nog nergens anders te krijgen).
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 17 februari 2016 @ 23:35:31 #164
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_160007501
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:32 schreef W00fer het volgende:

[..]

Dat is ook allemaal niet instant geregeld. Eerst moeten die retouren nog goedgekeurd worden en je moet dat allemaal in de gaten houden of dat netjes is afgewikkeld. Ik heb wel wat beters te doen. Rijd met m'n bon terug naar de zaak, pleur m op de toonbank en geld terug. Tegoedbonnen heb ik nog nooit gehad.
Smaken verschillen, maar gezien het aantal failliete ketens de laatste tijd zijn er schijnbaar een hoop mensen die liever online bestellen, thuis passen en retourneren dan dat ze naar een hotdogfestijn gaan :D

En zoals ik al zei: niet alles is in de winkel te koop. Dat is gewoon kansloos. Zo dwingen ze je online te kopen... Gedwongen door leveranciers die eisen dat ze van schoen x percentage y op dag 1 verkopen....
Haters everywhere but I don't really care.
pi_160007503
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:33 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik doe al jaren niet anders.

[..]

Daarom moet je altijd kiezen om achteraf met een acceptgiro te betalen als je iets online koopt :7
Aterpay kost extra (gewoon nieuw naampje voor de aloude acceptgiro) :')
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 17 februari 2016 @ 23:35:44 #166
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160007506
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:35 schreef W00fer het volgende:

[..]

Toen ik laatst in de presale iets bestelde bij Wehkamp kon ik echt niet kiezen hoelaat het geleverd zou worden (artikel was nog nergens anders te krijgen).
Als je iets in de presale in een winkel koopt krijg je het toch ook niet mee...
So we just called him Fred
  woensdag 17 februari 2016 @ 23:36:04 #167
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160007516
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:35 schreef W00fer het volgende:

[..]

Aterpay kost extra (gewoon nieuw naampje voor de aloude acceptgiro) :')
Gratis bij in elk geval Wehkamp, Bol.com en H&M.
So we just called him Fred
pi_160007544
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:35 schreef matthijst het volgende:

[..]

Smaken verschillen, maar gezien het aantal failliete ketens de laatste tijd zijn er schijnbaar een hoop mensen die liever online bestellen, thuis passen en retourneren dan dat ze naar een hotdogfestijn gaan :D

En zoals ik al zei: niet alles is in de winkel te koop. Dat is gewoon kansloos. Zo dwingen ze je online te kopen... Gedwongen door leveranciers die eisen dat ze van schoen x percentage y op dag 1 verkopen....
De consumptie en wegwerp maatschappij heeft inderdaad de illusie in de hand gewerkt dat met een groter assortiment je een beter leven hebt en dus nóg meer moet kopen om het vervolgens weg te flikkeren in plaats van tevreden te zijn met wat je hebt. Materialisme voert helaas de boventoon.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160007600
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:35 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Als je iets in de presale in een winkel koopt krijg je het toch ook niet mee...
Klopt, maar kun je wel een dealtje maken vaak dat ze het voor je terugleggen.
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 17 februari 2016 @ 23:39:28 #170
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_160007608
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:34 schreef W00fer het volgende:

[..]

Die kans is groter dan je denkt, lees er de klacht.nl en trosradars van deze wereld maar eens op na. Het sterft van de klachten over retouren.
Oh, bestel alleen bij Nike, Footlocker en soms H&M (1 euro retour bij H&M). En die doen bij mij tot nu toe nooit moeilijk.
Rest van m'n kleren haal ik doorgaans op vakantie in de VS (want de helft goedkoper).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_160007622
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:36 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Gratis bij in elk geval Wehkamp, Bol.com en H&M.
Ik deed dat bij Opus.nl (lege blu-ray's zijn lastig te krijgen in winkels) en daar was het niet gratis.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160007642
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:39 schreef matthijst het volgende:

[..]

Oh, bestel alleen bij Nike, Footlocker en soms H&M (1 euro retour bij H&M). En die doen bij mij tot nu toe nooit moeilijk.
Rest van m'n kleren haal ik doorgaans op vakantie in de VS (want de helft goedkoper).
Betalen om iets te retourneren is uitgevonden voor de mensen die 6 zonnebrillen bestellen en er 5 terugsturen :')
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 17 februari 2016 @ 23:40:52 #173
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_160007648
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:37 schreef W00fer het volgende:

[..]

De consumptie en wegwerp maatschappij heeft inderdaad de illusie in de hand gewerkt dat met een groter assortiment je een beter leven hebt en dus nóg meer moet kopen om het vervolgens weg te flikkeren in plaats van tevreden te zijn met wat je hebt. Materialisme voert helaas de boventoon.
Wat lul je?
Ik heb het over sportschoenen van 180 euro ofzo.... Heeft niks met wegwerpmaatschappij te maken, maar alles met Nike die eist dat een winkel een bepaald percentage op dag 1 verkoopt, anders krijgen ze bepaalde modellen niet geleverd...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_160007672
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:40 schreef matthijst het volgende:

[..]

Wat lul je?
Ik heb het over sportschoenen van 180 euro ofzo.... Heeft niks met wegwerpmaatschappij te maken.
Dan kom je niet bij de goede zaken, er zijn zat specialistische lokale sportschoenenzaken die kunnen bestellen zonder aankoopverplichting.
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 17 februari 2016 @ 23:42:16 #175
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_160007687
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 23:40 schreef W00fer het volgende:

[..]

Betalen om iets te retourneren is uitgevonden voor de mensen die 6 zonnebrillen bestellen en er 5 terugsturen :')
Niks mis mee toch?
1 euro voor retourneren is minder dan 5 euro parkeren :D
Haters everywhere but I don't really care.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')