Gratis retournerenquote:Op woensdag 17 februari 2016 23:26 schreef W00fer het volgende:
[..]
En het terugsturen van het tweede paar kost je geen tijd en geld?
Genoeg zaken waar ze het tegenwoordig gratis bezorgen en de retouren gratis op komen halen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:22 schreef W00fer het volgende:
[..]
Parkeerkosten wegen niet op tegen de extra tijd en verzendkosten die nodig zijn om iets te retourneren als het kapot aankomt of niet past of niet je smaak is.
Ik woon helemaal niet buitenaf, maar als ik precies binnen kantooruren naar een postkantoor moet terwijl ik op zondagmiddag het ook kan retourneren bij de V&D (tegenwoordig elke zondag koopzondag) die net zo ver zit?quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:26 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dan woon je waarschijnlijk buitenaf
Heb hier twee postkantoortjes zitten waar ik elke week twee keer langs kom als ik boodschappen ga doen.
En niet alles is in de winkel te koop: zou bv. graag de plaatselijke Footlocker sponsoren maar die verkopen niet alles, dus dan maar online...
Dan blijft het aspect dat je niet kan passen EN op kan draaien voor transportschade EN niet cash kan afrekenen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:27 schreef matthijst het volgende:
[..]
Gratis retourneren
En tijd? Veel minder dan naar het centrum rijden, parkeren, naar winkel lopen....
En niet geheel onbelangrijk: je krijgt JE GELD TERUG!quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:27 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Genoeg zaken waar ze het tegenwoordig gratis bezorgen en de retouren gratis op komen halen.
Mensen zijn in mijn ogen dan ook gewoon vies lui geworden. Je schildert het af al is het door een veertig graden heet Indonesië te lopen met 3 kanten krokodillen. In plaats daarvan zitten mensen op hun rukzoldertje en komen ze nooit buitenquote:Op woensdag 17 februari 2016 23:27 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Genoeg zaken waar ze het tegenwoordig gratis bezorgen en de retouren gratis op komen halen.
Bij de Wehkamp shop je op maandagavond door de complete winkelstraat, staat het dinsdagavond op de stoep, kan je op woensdagavond passen en donderdagavond laat je de retouren ophalen. En dat allemaal met je favo tv programma's op de achtergrond, je eigen prive omgeving, het voordeel dat je gelijk kan passen met de rest van je garderobe.
En op vrijdagavond, zaterdag en zondag hoef je dus niet meer geld en tijd te verspillen aan:
- het naar de stad rijden
- het parkeren van je auto
- het slenteren door de straten
- het wachten voor de pashokjes
- het wachten voor de kassa
- het terug naar je auto
- naar huis rijden
(- en dat een week later nog een keer om dingen te ruilen)
Die draaien op producten van een hoger segment. Exact hetzelfde principe als de V&D. De klant is echter gemiddeld ouder en meer merkvast. Maar ook voor de Bijenkorf zal over enkele jaren het doek vallen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:23 schreef W00fer het volgende:
Als dat zo zou zijn dan zou de Bijenkorf niet zo goed draaien. Die draaien zeker ook op beleving. Kijk naar House of Pertijs in Breda welke sierraden verkoopt, een groot gedeelte van die aankoop is ook beleving.
In de tijd dat ik dingen in een winkel kocht was in deze tijd:quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:25 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dan heb je jaren onder een steen gezeten want je kunt tegenwoordig van elke winkel met goede click n brick integratie zien wat de winkelvoorraad is. Althans bij Paradigit (doorstart) en Bijenkorf wel, H&M en die andere hipsterzaken durf ik het niet van te zeggen maar ze zouden er beter aan doen van wel, en anders even een telefoontje plegen, belminuten zijn tegenwoordig haast gratis in een abo.
Voor zover ik weet kun je bij Wehkamp.nl niet kiezen wanneer ze het afleveren en wanneer ze het ophalen (avonduren).quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:27 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Genoeg zaken waar ze het tegenwoordig gratis bezorgen en de retouren gratis op komen halen.
Bij de Wehkamp shop je op maandagavond door de complete winkelstraat, staat het dinsdagavond op de stoep, kan je op woensdagavond passen en donderdagavond laat je de retouren ophalen. En dat allemaal met je favo tv programma's op de achtergrond, je eigen prive omgeving, het voordeel dat je gelijk kan passen met de rest van je garderobe.
En op vrijdagavond, zaterdag en zondag hoef je dus niet meer geld en tijd te verspillen aan:
- het naar de stad rijden
- het parkeren van je auto
- het slenteren door de straten
- het wachten voor de pashokjes
- het wachten voor de kassa
- het terug naar je auto
- naar huis rijden
(- en dat een week later nog een keer om dingen te ruilen)
Je kan toch thuis passen, of groei en krimp jij elke week?quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:29 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dan blijft het aspect dat je niet kan passen EN op kan draaien voor transportschade EN niet cash kan afrekenen.
Dat is ook allemaal niet instant geregeld. Eerst moeten die retouren nog goedgekeurd worden en je moet dat allemaal in de gaten houden of dat netjes is afgewikkeld. Ik heb wel wat beters te doen. Rijd met m'n bon terug naar de zaak, pleur m op de toonbank en geld terug. Tegoedbonnen heb ik nog nooit gehad.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:29 schreef matthijst het volgende:
[..]
En niet geheel onbelangrijk: je krijgt JE GELD TERUG!
In de winkel komen ze regelmatig aanzeiken met tegoedbonnen...
Ik doe al jaren niet anders.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:31 schreef W00fer het volgende:
[..]
Voor zover ik weet kun je bij Wehkamp.nl niet kiezen wanneer ze het afleveren en wanneer ze het ophalen (avonduren).
Daarom moet je altijd kiezen om achteraf met een acceptgiro te betalen als je iets online kooptquote:Op woensdag 17 februari 2016 23:32 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dat is ook allemaal niet instant geregeld. Eerst moeten die retouren nog goedgekeurd worden en je moet dat allemaal in de gaten houden of dat netjes is afgewikkeld. Ik heb wel wat beters te doen. Rijd met m'n bon terug naar de zaak, pleur m op de toonbank en geld terug. Tegoedbonnen heb ik nog nooit gehad.
Die kans is groter dan je denkt, lees er de klacht.nl en trosradars van deze wereld maar eens op na. Het sterft van de klachten over retouren.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:31 schreef matthijst het volgende:
[..]
Je kan toch thuis passen, of groei en krimp jij elke week?
En verantwoordelijk voor transportschade?
Tsja... Die kans is wel heel erg klein...
Toen ik laatst in de presale iets bestelde bij Wehkamp kon ik echt niet kiezen hoelaat het geleverd zou worden (artikel was nog nergens anders te krijgen).quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:33 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik doe al jaren niet anders.
[..]
Daarom moet je altijd kiezen om achteraf met een acceptgiro te betalen als je iets online koopt
Smaken verschillen, maar gezien het aantal failliete ketens de laatste tijd zijn er schijnbaar een hoop mensen die liever online bestellen, thuis passen en retourneren dan dat ze naar een hotdogfestijn gaanquote:Op woensdag 17 februari 2016 23:32 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dat is ook allemaal niet instant geregeld. Eerst moeten die retouren nog goedgekeurd worden en je moet dat allemaal in de gaten houden of dat netjes is afgewikkeld. Ik heb wel wat beters te doen. Rijd met m'n bon terug naar de zaak, pleur m op de toonbank en geld terug. Tegoedbonnen heb ik nog nooit gehad.
Aterpay kost extra (gewoon nieuw naampje voor de aloude acceptgiro)quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:33 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik doe al jaren niet anders.
[..]
Daarom moet je altijd kiezen om achteraf met een acceptgiro te betalen als je iets online koopt
Als je iets in de presale in een winkel koopt krijg je het toch ook niet mee...quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:35 schreef W00fer het volgende:
[..]
Toen ik laatst in de presale iets bestelde bij Wehkamp kon ik echt niet kiezen hoelaat het geleverd zou worden (artikel was nog nergens anders te krijgen).
Gratis bij in elk geval Wehkamp, Bol.com en H&M.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:35 schreef W00fer het volgende:
[..]
Aterpay kost extra (gewoon nieuw naampje voor de aloude acceptgiro)
De consumptie en wegwerp maatschappij heeft inderdaad de illusie in de hand gewerkt dat met een groter assortiment je een beter leven hebt en dus nóg meer moet kopen om het vervolgens weg te flikkeren in plaats van tevreden te zijn met wat je hebt. Materialisme voert helaas de boventoon.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:35 schreef matthijst het volgende:
[..]
Smaken verschillen, maar gezien het aantal failliete ketens de laatste tijd zijn er schijnbaar een hoop mensen die liever online bestellen, thuis passen en retourneren dan dat ze naar een hotdogfestijn gaan
En zoals ik al zei: niet alles is in de winkel te koop. Dat is gewoon kansloos. Zo dwingen ze je online te kopen... Gedwongen door leveranciers die eisen dat ze van schoen x percentage y op dag 1 verkopen....
Klopt, maar kun je wel een dealtje maken vaak dat ze het voor je terugleggen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:35 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als je iets in de presale in een winkel koopt krijg je het toch ook niet mee...
Oh, bestel alleen bij Nike, Footlocker en soms H&M (1 euro retour bij H&M). En die doen bij mij tot nu toe nooit moeilijk.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:34 schreef W00fer het volgende:
[..]
Die kans is groter dan je denkt, lees er de klacht.nl en trosradars van deze wereld maar eens op na. Het sterft van de klachten over retouren.
Ik deed dat bij Opus.nl (lege blu-ray's zijn lastig te krijgen in winkels) en daar was het niet gratis.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:36 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Gratis bij in elk geval Wehkamp, Bol.com en H&M.
Betalen om iets te retourneren is uitgevonden voor de mensen die 6 zonnebrillen bestellen en er 5 terugsturenquote:Op woensdag 17 februari 2016 23:39 schreef matthijst het volgende:
[..]
Oh, bestel alleen bij Nike, Footlocker en soms H&M (1 euro retour bij H&M). En die doen bij mij tot nu toe nooit moeilijk.
Rest van m'n kleren haal ik doorgaans op vakantie in de VS (want de helft goedkoper).
Wat lul je?quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:37 schreef W00fer het volgende:
[..]
De consumptie en wegwerp maatschappij heeft inderdaad de illusie in de hand gewerkt dat met een groter assortiment je een beter leven hebt en dus nóg meer moet kopen om het vervolgens weg te flikkeren in plaats van tevreden te zijn met wat je hebt. Materialisme voert helaas de boventoon.
Dan kom je niet bij de goede zaken, er zijn zat specialistische lokale sportschoenenzaken die kunnen bestellen zonder aankoopverplichting.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:40 schreef matthijst het volgende:
[..]
Wat lul je?
Ik heb het over sportschoenen van 180 euro ofzo.... Heeft niks met wegwerpmaatschappij te maken.
Niks mis mee toch?quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:40 schreef W00fer het volgende:
[..]
Betalen om iets te retourneren is uitgevonden voor de mensen die 6 zonnebrillen bestellen en er 5 terugsturen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |