Misschien gaan ze uit van een bepaalde basiskennis in economie.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:16 schreef supersof het volgende:
[..]
Ja maar het is juist dat alle stof zo hocuspocus is en we nauwelijks uitleg krijgen en het zomaar moeten kunnen.
als het werkt dan, daar was vorig jaar ook nog gezeik mee volgens mijquote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:17 schreef Insomnia_ het volgende:
Vroeger had je in Nederland echt kut software om belastingaangifte te doen.
Dat was niet best, maar tegenwoordig is dat beter.
Dingen als box1/2/3 hebben daar dan gelukkig vrijwel niets mee te maken, kun je daar al veel punten op scoren? nee zekerquote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:18 schreef supersof het volgende:
Ik schiet gewoon helemaal in de stress als een tekst ook maar iets economisch/wiskundigs/iets met cijfers oid bevat. Ik kan dat gewoon echt niet
Nee dat kan niet, want alle profielen worden toegelaten. Dus ook zonder economie als examenvak. Ik heb maar 1 jaar economie gehad en toen was ik 13quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:17 schreef Fera het volgende:
[..]
Misschien gaan ze uit van een bepaalde basiskennis in economie.
We moeten als toets een belastingaangifte invullen. De uitkomst kan goed of fout zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:18 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dingen als box1/2/3 hebben daar dan gelukkig vrijwel niets mee te maken, kun je daar al veel punten op scoren? nee zeker
Is gewoon te leren.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:18 schreef supersof het volgende:
Ik schiet gewoon helemaal in de stress als een tekst ook maar iets economisch/wiskundigs/iets met cijfers oid bevat. Ik kan dat gewoon echt niet
In jaar 1 heb je ook geen economische vakken gehad?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:18 schreef supersof het volgende:
[..]
Nee dat kan niet, want alle profielen worden toegelaten. Dus ook zonder economie als examenvak. Ik heb maar 1 jaar economie gehad en toen was ik 13
Nope, niksquote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:20 schreef Fera het volgende:
[..]
In jaar 1 heb je ook geen economische vakken gehad?
Belastingaangifte voor individuen of voor bedrijvenquote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:19 schreef supersof het volgende:
[..]
We moeten als toets een belastingaangifte invullen. De uitkomst kan goed of fout zijn.
Dus je hebt een 10 of een 1 laat maar zeggen. Je kan het niet gemiddeld doen. Je haalt het of niet
En de docent kan je ook niet helpen met het beter begrijpen van de stof?quote:
individuen jaquote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:21 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Belastingaangifte voor individuen of voor bedrijven
eerste zeker?
Dat moet te stampen zijn, of ze moeten hele lullige casussen gaan gebruiken.quote:
Die docent kan je geen docent noemen want hij bakt er niks vanquote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:21 schreef Fera het volgende:
[..]
En de docent kan je ook niet helpen met het beter begrijpen van de stof?
Ja ik ben nu alle stof aan het doornemen en ga met vragen naar mijn vader. En daarna oefenen oefenen oefenen met die software en casussen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:22 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat moet te stampen zijn, of ze moeten hele lullige casussen gaan gebruiken.
Maar als ze vrij normale casussen gebruiken van de gemiddelde persoon met een inkomen uit loon/uitkering, een huis en hun vermogen grotendeels op een spaarrekening is het wel te stampen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:23 schreef supersof het volgende:
[..]
Ja ik ben nu alle stof aan het doornemen en ga met vragen naar mijn vader. En daarna oefenen oefenen oefenen met die software en casussen.
Nee man.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:24 schreef Typisch het volgende:
Zou sowieso een onderdeel moeten zijn van de middelbare school opleiding. Een paar weekjes belastingaangifte doen, elke week een uurtje.
Klopt.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:24 schreef Typisch het volgende:
Zou sowieso een onderdeel moeten zijn van de middelbare school opleiding. Een paar weekjes belastingaangifte doen, elke week een uurtje.
De gemiddelde persoon hoeft 5 keer op "verder" te drukken anno 2016.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:25 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Klopt.
Dat is zo'n ding dat nuttig is voor iedereen.
Ja met oefencasussen hebben ze soms echt rare dingenquote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:25 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Maar als ze vrij normale casussen gebruiken van de gemiddelde persoon met een inkomen uit loon/uitkering, een huis en hun vermogen grotendeels op een spaarrekening is het wel te stampen.
Zou wel eerlijker zijn, omdat je toch zou verwachten dat dat je doelgroep is als SJD'er.
DAt hoort daar toch bij? Moet je eerst weten wat je aan het doen bent.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:26 schreef Insomnia_ het volgende:
Ik zou dan eerder wat ingaan op bepaalde begrippen die je dan nog eventueel zou moeten controleren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |