abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159931355
Hoi FOK!'ers,

Gisteravond hebben een paar klootzakjes geprobeerd m'n Vespa te stelen. Gelukkig heeft een oplettende buurman de politie gebeld waardoor ze gevlucht zijn.

Nu hebben ze het contctslot geforceert, waardoor ik m'n sleutel er niet meer in krijg. Er zit een soort metaal in. Hij staat dus ook nog op stuurslot.

Nu heb ik een nieuw contactslot gekocht, maar ik weet niet zeker of ik deze er wel in krijg zonder sleutel van de oude? Omdat hij nog op het stuurslot staat.

Weten jullie dat toevallig?

Zie filmpje:

Alvast super bedankt!
  maandag 15 februari 2016 @ 11:49:58 #2
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_159931489
Heb een keer wat vergelijkbaars gehad. Ik had gewoon het contactslot uitgeboord en daarna een nieuwe cilinder set gemonteerd (waarbij je dus contact en buddy slot vervangt).
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_159933321
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 11:49 schreef -Richard- het volgende:
Heb een keer wat vergelijkbaars gehad. Ik had gewoon het contactslot uitgeboord en daarna een nieuwe cilinder set gemonteerd (waarbij je dus contact en buddy slot vervangt).
Waarom een nieuwe cilinder set? Kan je ook gewoon het contactslot vervangen als die op stuurslot staat, zoals in het filmpje?
  maandag 15 februari 2016 @ 13:43:53 #4
438762 -Richard-
pi_159934485
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 13:04 schreef Flufy het volgende:

[..]

Waarom een nieuwe cilinder set? Kan je ook gewoon het contactslot vervangen als die op stuurslot staat, zoals in het filmpje?
Misschien begrijp je me verkeerd
Je koopt een sleutel (2x) en een sleutelcilinder die daarbij hoort. Je koop dat natuurlijk niet apart.
Je moet het slot in de 'uit' stand kunnen zetten om het normaal te kunnen demonteren zoals je dat daar ziet. Dat is dus niet op het stuurslot. Als je dat niet voor elkaar krijgt omdat deze al geforceerd is dan kun je beter de hele rommel eruit boren en halen. Als je dit even netjes doet kun je er zo weer een nieuwe sloten set in klikken en kun je 'm weer gebruiken.
Ik had mijn scooter gekocht bij mn werk toen dr tijd, was wel 1 sleutel bij alleen die was hij kwijt geraakt.. :'). Toen thuis maar nieuw setje erin gemonteerd.

Ah nvm. Je had al een set gekocht. Ja gewoon boutjes eruit en nieuwe erop zetten. Het stuurslot is een pin die in de voorvork wordt geduwd, dus als je de bouten los haalt dan neem je die pin zo mee. Dat is verder niet vergrendeld ofzo. Heb je wel ook een slot voor de buddyseat erbij, anders 2 verschillende sleutels..
pi_159934982
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 13:43 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Misschien begrijp je me verkeerd
Je koopt een sleutel (2x) en een sleutelcilinder die daarbij hoort. Je koop dat natuurlijk niet apart.
Je moet het slot in de 'uit' stand kunnen zetten om het normaal te kunnen demonteren zoals je dat daar ziet. Dat is dus niet op het stuurslot. Als je dat niet voor elkaar krijgt omdat deze al geforceerd is dan kun je beter de hele rommel eruit boren en halen. Als je dit even netjes doet kun je er zo weer een nieuwe sloten set in klikken en kun je 'm weer gebruiken.
Ik had mijn scooter gekocht bij mn werk toen dr tijd, was wel 1 sleutel bij alleen die was hij kwijt geraakt.. :'). Toen thuis maar nieuw setje erin gemonteerd.

Ah nvm. Je had al een set gekocht. Ja gewoon boutjes eruit en nieuwe erop zetten. Het stuurslot is een pin die in de voorvork wordt geduwd, dus als je de bouten los haalt dan neem je die pin zo mee. Dat is verder niet vergrendeld ofzo. Heb je wel ook een slot voor de buddyseat erbij, anders 2 verschillende sleutels..
Welke bouten bedoel je precies? Kan je dat misschien met een afbeelding laten zien? Ik ga namelijk de stappen uit dat filmpje gebruiken. :)
  maandag 15 februari 2016 @ 14:02:23 #6
438762 -Richard-
pi_159935077
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 13:59 schreef Flufy het volgende:

[..]

Welke bouten bedoel je precies? Kan je dat misschien met een afbeelding laten zien? Ik ga namelijk de stappen uit dat filmpje gebruiken. :)
Owh.. Ja leuk dat zit heel anders dan hoe ik het had.. (nu pas opgelet in het filmpje haha) Nu heb ik geen idee tot ik er zelf mee bezig zou zijn. Als je technisch inzicht hebt dan kom je er vast wel uit.. Via de internetz gaat dat nogal moeilijk :)

toch denk ik dat je met de stappen van het filmpje de boel wel gereed krijgt, als het contactslot niet verder vergrendeld is wanneer hij op het stuurslot staat. Anders zul je hem alsnog moeten uitboren en je nieuwe erin monteren denk ik!
pi_159936130
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 14:02 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Owh.. Ja leuk dat zit heel anders dan hoe ik het had.. (nu pas opgelet in het filmpje haha) Nu heb ik geen idee tot ik er zelf mee bezig zou zijn. Als je technisch inzicht hebt dan kom je er vast wel uit.. Via de internetz gaat dat nogal moeilijk :)

toch denk ik dat je met de stappen van het filmpje de boel wel gereed krijgt, als het contactslot niet verder vergrendeld is wanneer hij op het stuurslot staat. Anders zul je hem alsnog moeten uitboren en je nieuwe erin monteren denk ik!
Als ik hem eruit boor heb ik verder geen problemen met het stuurslot? Dat gaat dan niet kapot?
pi_159939842
Up! :)
  maandag 15 februari 2016 @ 22:42:58 #9
438762 -Richard-
pi_159951152
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 14:42 schreef Flufy het volgende:

[..]

Als ik hem eruit boor heb ik verder geen problemen met het stuurslot? Dat gaat dan niet kapot?
Nee hoor blijft gewoon in orde. Die nok die had ik zelf wel nieuw gekocht maar bleek niet beschadigd en nog in orde. Ik kan het je niet meer vertellen hoe het precies moet. Ik heb wel precies hetzelfde probleem gehad maar dan met een Piaggio dus. Een Vespa is van Piaggio en het is volgens mij identiek kwa hoe het contactslot in elkaar zit, maar ik weet het gewoon niet precies meer.

Wat ik me kan herinneren;
- sleutel > contactslot > stuurslot > elektrische schakeling.
Des te vaker ik dat filmpje kijk des te meer herken ik het weer maar als je het doet snap je het vast wel (technisch inzicht).
Maar ik heb in ieder geval niet die vergrendeling eruit gewipt, volgens mij heb ik dat compleet over het hoofd gezien en daardoor het ding uitgeboord.

Probeer eerst dus maar het filmpje na te doen! Als dat niet lukt zien we je vast weer hier :)
pi_159957847
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 22:42 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Nee hoor blijft gewoon in orde. Die nok die had ik zelf wel nieuw gekocht maar bleek niet beschadigd en nog in orde. Ik kan het je niet meer vertellen hoe het precies moet. Ik heb wel precies hetzelfde probleem gehad maar dan met een Piaggio dus. Een Vespa is van Piaggio en het is volgens mij identiek kwa hoe het contactslot in elkaar zit, maar ik weet het gewoon niet precies meer.

Wat ik me kan herinneren;
- sleutel > contactslot > stuurslot > elektrische schakeling.
Des te vaker ik dat filmpje kijk des te meer herken ik het weer maar als je het doet snap je het vast wel (technisch inzicht).
Maar ik heb in ieder geval niet die vergrendeling eruit gewipt, volgens mij heb ik dat compleet over het hoofd gezien en daardoor het ding uitgeboord.

Probeer eerst dus maar het filmpje na te doen! Als dat niet lukt zien we je vast weer hier :)
Hij staat nu bij een vriend van mij, ga morgen avond even sleutelen. Maar hoe zit dat stuurslot precies aangesloten op het contactslot? Met een pin ofzo? Ik heb het idee dat als ik het contactslot uit boor, ik m'n stuurslot ook mol.
pi_159959675
Tis gwn een pin dat uit je slot kom die precies in een gleuf in je frame past en daardoor kan ja het stuur niet draaien

Normaal haal je de kappen van je tellerlamp los en de kappen eronder je beenschild en de voorste kap alleen weet ik dat een vespa geen kappen heeft dus hoe het precies zit idk

Maar als je het contactslot ziet zit deze met 2bouten 1kan je met een sleutel los draaien en de ander is een breekbout in de breekbout moet je met de slijptol of bijtel effe voorzichtig een sneetje geven in het midden nu kan je daar een platte schroevendraaier in zetten en ook deze los draaien

Zodra de bouten los zijn kan je het contactslot gwn eruit pakken inclusief pin

Denk je dat het te moeilijk is? Breng je scooter naar de fietsenmaker de schade die je kan maken is groot en zonde van je scooter

Succes!
pi_159963445
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 11:24 schreef klawie het volgende:
Tis gwn een pin dat uit je slot kom die precies in een gleuf in je frame past en daardoor kan ja het stuur niet draaien

Normaal haal je de kappen van je tellerlamp los en de kappen eronder je beenschild en de voorste kap alleen weet ik dat een vespa geen kappen heeft dus hoe het precies zit idk

Maar als je het contactslot ziet zit deze met 2bouten 1kan je met een sleutel los draaien en de ander is een breekbout in de breekbout moet je met de slijptol of bijtel effe voorzichtig een sneetje geven in het midden nu kan je daar een platte schroevendraaier in zetten en ook deze los draaien

Zodra de bouten los zijn kan je het contactslot gwn eruit pakken inclusief pin

Denk je dat het te moeilijk is? Breng je scooter naar de fietsenmaker de schade die je kan maken is groot en zonde van je scooter

Succes!
Als je naar het filmpje kijkt zie ik geen bouten zitten aan het contactslot... Ga vanmiddag even langs om te kijken bij m'n scooter.

Heb je misschien een foto van die bouten en/of pin om je verhaal te verduidelijken?

Thanks!
  dinsdag 16 februari 2016 @ 15:53:45 #13
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159965914
laat de verzekering het oplossen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_159966978
Goude ding is de pin boven de pin zie je 2gaten daar komen je bouten 1 is een normale en de ander zit een breekbout in google er maar op
pi_159967414
Dit is de situatie nu:

[IMG]https://www.mupload.nl/img/p0kevwo5u37.jpeg[IMG]
[IMG]https://www.mupload.nl/img/gpbihhapomw.jpeg[IMG]
[IMG]https://www.mupload.nl/img/wck1rh60i26.jpeg[IMG]

Sorry linkjes werken niet, even klikken dan :)
  dinsdag 16 februari 2016 @ 18:47:27 #17
438762 -Richard-
pi_159970071
kusje

Uit geboord dus zo te zien?
Als het goed is kun je dus dat zwarte gedeelte voor aan eruit pakken.
Het stuurslot is nromaal een pin inderdaad, maar bij piaggio lekker niet :P

Het is een exentrisch gevormd ding dat in je stuur draait zegmaar. Je ziet op de laatste foto 2 afgeschuinde kanten, dat zijn je contactslot standen op uit en aan, en zodra je hem op slot draait dan draai je de half ronde kant in de voorvork, waardoor je het stuur niet meer kunt draaien.

Maar kun jij je contactslot nu met een schroevendraaier op 'uit' of 'aan' draaien?

Om je nog wat duidelijkheid te geven;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door -Richard- op 16-02-2016 18:53:20 ]
pi_159970743
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 18:47 schreef -Richard- het volgende:
kusje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Uit geboord dus zo te zien?
Als het goed is kun je dus dat zwarte gedeelte voor aan eruit pakken.
Het stuurslot is nromaal een pin inderdaad, maar bij piaggio lekker niet :P
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het is een exentrisch gevormd ding dat in je stuur draait zegmaar. Je ziet op de laatste foto 2 afgeschuinde kanten, dat zijn je contactslot standen op uit en aan, en zodra je hem op slot draait dan draai je de half ronde kant in de voorvork, waardoor je het stuur niet meer kunt draaien.

Maar kun jij je contactslot nu met een schroevendraaier op 'uit' of 'aan' draaien?

Om je nog wat duidelijkheid te geven;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb nog niks geboord, ga ik zo doen. Dus gewoon maar gaan boren in dat ding? Om het stuurslot hoef ik me niet druk te maken? Ik kan hem nu nog niet draaien, omdat er nog niet geboord is.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 19:17:19 #19
438762 -Richard-
pi_159970779
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:16 schreef Flufy het volgende:

[..]

Ik heb nog niks geboord, ga ik zo doen. Dus gewoon maar gaan boren in dat ding? Om het stuurslot hoef ik me niet druk te maken? Ik kan hem nu nog niet draaien, omdat er nog niet geboord is.
Maar op de fotos heb je het cilinder van je sleutel er toch echt uit ?..
Of was dit hoe je het aantrof ofzo?
pi_159970889
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:17 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Maar op de fotos heb je het cilinder van je sleutel er toch echt uit ?..
Of was dit hoe je het aantrof ofzo?

Nee, kijk maar beter. Heb alleen het zilvere randje eromheen weggehaald om beter te kunnen kijken.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 19:23:23 #21
438762 -Richard-
pi_159970955
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:21 schreef Flufy het volgende:

[..]

Nee, kijk maar beter. Heb alleen het zilvere randje eromheen weggehaald om beter te kunnen kijken.
Ik heb me best gedaan, maar ik zie het niet :'). Kijk maar effe als je er bent. Denk dat je er wel uitkomt
pi_159980191
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:23 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Ik heb me best gedaan, maar ik zie het niet :'). Kijk maar effe als je er bent. Denk dat je er wel uitkomt
Wat een tering klus, heb 2 uur gedaan om dat slot eruit te krijgen. Toen nog gekut met die nieuwe erin en die aan te sluiten aan het slot. Totaal 3 uur mee bezig geweest. Maar het werkt nu :)
  woensdag 17 februari 2016 @ 18:10:16 #23
438762 -Richard-
pi_159996129
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:13 schreef Flufy het volgende:

[..]

Wat een tering klus, heb 2 uur gedaan om dat slot eruit te krijgen. Toen nog gekut met die nieuwe erin en die aan te sluiten aan het slot. Totaal 3 uur mee bezig geweest. Maar het werkt nu :)
Op mijne viel het wel mee, maar dat zal al met al ook wel de nodige tijd gekost hebben. Mooi dat het weer werkt, hopen dat ze er nu afblijven.. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')