abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159893212
:W Helleuh! Ik kom zelden hier, maar misschien kom ik hier de komende tijd wel wat vaker, aangezien ik druk bezig ben mijn nieuwe woning (huurhuis) op te knappen. :)

De vorige bewoners zeiden al behoorlijk veel gedaan te hebben, en een aantal dingen zie ik inderdaad wel, maar er is nog genoeg te doen.

De foto's gooi ik ff in een spoiler, omdat het anders echt een enorme lap wordt. (Zien jullie het liever toch allemaal overzichtelijk onder elkaar, dan pas ik het natuurlijk even aan! :) )

De woonkamer toen ik het huis kreeg, plus een recentere foto. (Niet helemaal recent, er is inmiddels wel het één en ander opgehangen zoals een lamp en wat foto's en dergelijke)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De muren waren heel mooi gesaust, maar de gaten waren met echt overdreven dikke klodders plamuur dichtgekwakt, dus kon ik alles gladschuren en alle muren opnieuw sauzen.
Het plafond moet sowieso, omdat die vergeeld was van de rook.
Die boog vind ik erg mooi, maar er zitten lelijke vlekken op van stucwerk en muurverf van de vorige bewoner. Ik neem aan dat dit onmogelijk er af te krijgen is, omdat het waarschijnlijk in het steen getrokken zal zijn?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De trap; begonnen met te verven, alleen was het potje veel te klein voor al het hout, plus het was hoogglans waardoor je alle oneffenheden in het hout (en dat zijn er VEEL!) erg goed ziet, dus overgeschilderd met een zijdeglans grijs waar ik meer van had. Meteen ook halve maantjes op de trappen geplakt:
SPOILER
De voordeur, hoe het eerst was, en hoe het er in de grondverf uit ziet. Ik heb hem inmiddels helemaal geverfd (op de rand na; die doe ik als het warm genoeg is om de deur een paar uur open te kunnen laten staan), maar van dat resultaat moet ik nog een foto maken:
SPOILER
Uiteraard worden e deurposten e.d. ook nog opnieuw geschilderd.

De voorraadkast, toen en nu:
SPOILER
De muren zijn met isoleermiddel gesaust aangezien de muren erg geel en vlekkerig waren van de nicotine, en aan het eind was het helemaal lelijk van vocht. De trap heb ik aan de onderkant flink met ammonia afgenomen, i.v.m. de nicotine-aanslag. Die ga ik ooit ook een ander kleurtje geven.

To do:

De keukenvloer in de hoek wat egaliseren; er heeft een andere hoekkeuken gestaan, maar de woonstichting vond het nodig die te vervangen voor een kleinere. Onder het raam liggen nu ook heel slordig stukken van andere tegels om het gat op te vullen.
SPOILER
Deze muren ga ik ook sauzen in kleuren die ik zelf mooi vind:
SPOILER
Het laminaat van die slaapkamer heb ik overigens vervangen voor vloerbedekking, aangezien het zelfs met meubels er in enorm hol klonk.

Verder nog te doen:
- Kijken hoe ik kan voorkomen dat water van de douche de gang in loopt. De vorige bewoner heeft daar al een stuk van het laminaat afgezaagd aangezien dat bol gaat staan door het water, maar dat is nog niet voldoende. Voorlopig met duct tape een "gootje" gemaakt. Misschien een waterdichte drempel plaatsen, maar ik ben bang dat dat weer veel struikelen tot gevolg heeft, aangezien de douche al een aardig stukje hoger ligt dan de rest van de verdieping.
- Houtwerk van de zolderraam schilderen; de grondverf bladdert er van af en ik denk niet dat dat hout nog lang goed blijft.
- Betimmering boven het raam schilderen; de rolluik is met spaanplaat afgewerkt maar dat is talloze keren uit elkaar geschroefd omdat de linker rolluik (voor de deur) erg vaak vastsloeg. Was ook al > 25 jaar oud, dus weg er mee! Door al dat openschroeven e.d. ziet het er niet al te mooi meer uit.
- Kijken of de barst door de vloertegels onder de boog wat gecamoufleerd kan worden. Deze is zo te zien gekomen doordat de aanbouw een piepklein beetje gezakt is nadat de tegels gelegd waren. Ik ga er echter niet van uit dat hier veel aan gedaan kan worden.
- Meubels in elkaar zetten zodra ze binnen komen. Van de tv-meubel had de bovenplaat een fabricagefout en is opgehaald. Hopelijk is de leverancier wel zo eerlijk een goede terug te geven, want ik heb geen bonnetje gekregen voor die bovenplaat! :')
- PVC vloer op zolder netjes afwerken en alle troep opruimen.
- Kledingkast in elkaar zetten. Deze komt helaas in een andere kamer te staan als wat ik zou willen, aangezien deze liggend in elkaar gezet moet worden en de kleine kamer daar te klein voor is.
- Verwarmingsbuizen schilderen, eventueel 2 radiatoren ook, aangezien eentje wat verroest is en een andere al wat lelijke verflagen heeft, waarvan door beschadigingen de verschillende kleuren zichtbaar zijn.
- Traphek op zolder zelfde kleur schilderen als de rest
- Meerdere kieren dichtkitten
- 1 muur in de woonkamer opnieuw sauzen.
- Kunststof rolgordijn van de muur halen en goed hangen, en tevens kijken of er iets aan de chemische geur gedaan kan worden die er van af komt.
- Tv ophangen als de tv-meubel er eenmaal staat.
- Veel kabels wegwerken.
- Slot van de schuur vervangen. (Klein klusje)
- Veiligheidssloten aanbrengen
- Dressoir een 2e verflaag geven. VRAAGJE: ik heb de eerste laag met een schuimroller aangebracht en het oppervlak is nu heel ruw. De 2e laag wil ik met licht verdunde verf (alkyd) met een zachte roller aanbrengen. Aangezien het oppervlak nu al vel structuur heeft door de schuimroller, moet ik het dan nog wel schuren en ontvetten, of is alleen een keer met ammonia er overheen gaan wel voldoende?
- Diversen; ik weet dat ik nog meerdere dingen vergeten ben! :')

Dit wil ik allemaal sowieso voor April af hebben, maar dat moet makkelijk lukken. :)
pi_159893440
Knappe woonkamer, uitbouw soms?
pi_159893898
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 20:28 schreef hoas het volgende:
Knappe woonkamer, uitbouw soms?
:Y En het grappige is dat ik dit huis eerst wilde kopen, maar de woningstichting had hem inmiddels al gekocht. Even later zag ik dat-ie te huur was, maar toen was iemand anders me voor. En nu heb ik hem toch! :D *O*
Wel huur zoals gezegd, maar boeit niet! :P
pi_159894392
Wacht. Dit is een huurwoning? En dan zo'n waslijst aan renovatiewerkzaamheden?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_159894464
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 21:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Whehehe de meeste materialen had ik al, of ik koop gewoon iets wat voordelig is. (Gekleurde muurverf voor 20 euro per emmer enzo.)

En ik wil gewoon dat m'n huis gewoon mooi in orde is als ik er in woon. :)
pi_159894552
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 21:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waarom niet?
pi_159894868
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 21:06 schreef hoas het volgende:

[..]

Waarom niet?
Normaal gesproken vinden mensen dat je het dan alleen maar voor de woningstichting zit op te knappen. :)
Ikzelf ben het daar niet mee eens; ik moet er in wonen. :) De buitenkant laat ik aan hen over, en aan de kozijnen die verrot zijn doe ik sowieso niets; die ZOUDEN een keer vervangen gaan worden, hebben ze gezegd. Althans, ze zouden er mee aan het werk gaan.
pi_159894889
Is het afschot van je badkamer niet goed ofzo dat het water over het laminaat loopt? Als dat zo is, lijkt me dat een zaak van de woningbouw om op te lossen. Hetzelfde geld voor nieuwe tegels in de keuken.

Leuk huisje volgens mij ^O^
Spoilers!
pi_159895041
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 21:18 schreef ToT het volgende:

[..]

Normaal gesproken vinden mensen dat je het dan alleen maar voor de woningstichting zit op te knappen. :)
Ikzelf ben het daar niet mee eens; ik moet er in wonen. :) De buitenkant laat ik aan hen over, en aan de kozijnen die verrot zijn doe ik sowieso niets; die ZOUDEN een keer vervangen gaan worden, hebben ze gezegd. Althans, ze zouden er mee aan het werk gaan.
Ik ben 15 jaar los gegaan in het huurhuis en heb het toen gekocht toen wij al 2x scheefhuurder waren.
pi_159895059
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 21:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is het afschot van je badkamer niet goed ofzo dat het water over het laminaat loopt? Als dat zo is, lijkt me dat een zaak van de woningbouw om op te lossen. Hetzelfde geld voor nieuwe tegels in de keuken.

Leuk huisje volgens mij ^O^
Thx! :D

Ja de keuken, badkamer en toilet zijn allemaal pas anderhalf jaar oud. :) De vloer van de badkamer is helemaal vlak, met op het eind een nauwelijks voelbaar stukje dat een paar mm naar beneden loopt "voor de afwatering". Bij de deur is er een smalle verhoging van ook een paar mm. (Die zie je zo over 't hoofd als je er niet goed naar kijkt.) Oftewel: het water loopt over de hele douchevloer uit.
Ik kan de woonstichting er wel even over bellen. Kijken of die een redelijke oplossing weten. In mijn vorige huis heb ik alleen wel gemerkt dat hun oplossingen esthetisch niet bepaald aantrekkelijk er uit ziet, om het maar even voorzichtig uit te drukken! :')
pi_159895104
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 21:24 schreef hoas het volgende:

[..]

Ik ben 15 jaar los gegaan in het huurhuis en heb het toen gekocht toen wij al 2x scheefhuurder waren.
:D HAHA! :D Cool!
Ja ik kan geen hypotheek krijgen. Ik had al heel wat leuke huisjes op het oog voor ik deze kreeg.
Met name de inleg die je tegenwoordig zelf moet doen is een groot probleem.
pi_159896185
Je voordeur lijkt mij een binnendeur.

Misschien gaan vragen om een nwe.
pi_159897145
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 22:05 schreef Nico987 het volgende:
Je voordeur lijkt mij een binnendeur.

Misschien gaan vragen om een nwe.
Hmmm interessante opmerking!
Het is sowieso heel licht materiaal en als je er een beetje tegenaan schopt, buigt het helemaal mee. De buren klagen er ook al over dat het bij hen ook zo belabberd is. De tuitjes zijn (uiteraard) enkel glas en beslaan vrij snel. Ook komt er veel geluid doorheen.
Ik hou dit sowieso even in het achterhoofd; ze wilden sowieso de voordeur een keer onder handen nemen (de buitenkant ziet er spuuglelijk uit). Misschien dat ze 'm dan ook gewoon kunnen vervangen.
Alleen is de woonstichting nooit echt zo happig op investeringen doen in huizen. :')

Maar thx voor de tip man! ^O^ Appreciated!

Edit: meteen even gemaild. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door ToT op 13-02-2016 22:52:37 ]
pi_159897233
Staalborstel over de stuc resten zal wonderen doen op die boog.
Laat die handjes wapperen!
pi_159897469
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 22:44 schreef Gieliovd het volgende:
Staalborstel over de stuc resten zal wonderen doen op die boog.
:@ Levert dat geen krassen of doffe plekken op?
  zaterdag 13 februari 2016 @ 23:51:38 #16
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_159898835
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 22:52 schreef ToT het volgende:

[..]

:@ Levert dat geen krassen of doffe plekken op?
Als het mislukt kun je hem altijd nog schilderen.
pi_159898874
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 23:51 schreef Barrah het volgende:

[..]

Als het mislukt kun je hem altijd nog schilderen.
_O- True. Alleen het liefste zou ik hem wel zou willen houden.

Aan de andere kant zou een donkergrijze boog wel beter staan bij de meeste meubels die ik heb.
Op de foto van mijn woonkamer staan net de paar houten meubels die ik heb; de rest is allemaal zwart, grijs en wit. :)
  † In Memoriam † zondag 14 februari 2016 @ 00:12:27 #18
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_159899428
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 23:52 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- True. Alleen het liefste zou ik hem wel zou willen houden.

Aan de andere kant zou een donkergrijze boog wel beter staan bij de meeste meubels die ik heb.
Op de foto van mijn woonkamer staan net de paar houten meubels die ik heb; de rest is allemaal zwart, grijs en wit. :)
Wordt het niet wat tijd voor wat meer kleur?
Die boog in de woonkamer is wél erg mooi, zou ik wel aandacht aan besteden om die stenen weer mooi te krijgen. De staalborstel tip (of ruw schuurpapier) zou ik wel durven gebruiken. Stenen mogen best geleefd eruit zien.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_159899462
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 00:12 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Wordt het niet wat tijd voor wat meer kleur?
Die boog in de woonkamer is wél erg mooi, zou ik wel aandacht aan besteden om die stenen weer mooi te krijgen. De staalborstel tip (of ruw schuurpapier) zou ik wel durven gebruiken. Stenen mogen best geleefd eruit zien.
Kleur komt sowieso! :Y Met led-verlichting van de meubels en accessoires. :) Ook de (half)edelstenen zorgen voor kleur.

Maar ik ga idd dan wat met die stenen aan de slag. Als ik ze au naturel kan houden, dan graag! :Y
Ik zat ook aan stomen te denken. Ik weet niet of dat handig is?
pi_159902627
Nee, droog borstelen met lange harde haren. Geen vocht dan wordt het alleen maar erger.

Effect op de stenen heb je zelf in de hand. Als je het goed doet zie je er niets van.
Laat die handjes wapperen!
pi_159904112
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 22:40 schreef ToT het volgende:

[..]

Hmmm interessante opmerking!
Het is sowieso heel licht materiaal en als je er een beetje tegenaan schopt, buigt het helemaal mee. De buren klagen er ook al over dat het bij hen ook zo belabberd is. De tuitjes zijn (uiteraard) enkel glas en beslaan vrij snel. Ook komt er veel geluid doorheen.
Ik hou dit sowieso even in het achterhoofd; ze wilden sowieso de voordeur een keer onder handen nemen (de buitenkant ziet er spuuglelijk uit). Misschien dat ze 'm dan ook gewoon kunnen vervangen.
Alleen is de woonstichting nooit echt zo happig op investeringen doen in huizen. :')

Maar thx voor de tip man! ^O^ Appreciated!

Edit: meteen even gemaild. :)
Het lijkt mij dat je gewoon recht hebt op een buitendeur..

Als onervaren inbreker duurt het denk ik 4 seconden om binnen te komen.

Ik persoonlijk vind de binnenkant ook spuuglelijk. Fake jaren 30..
pi_159905417
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 11:15 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat je gewoon recht hebt op een buitendeur..

Als onervaren inbreker duurt het denk ik 4 seconden om binnen te komen.

Ik persoonlijk vind de binnenkant ook spuuglelijk. Fake jaren 30..
Mee eens @ dat-ie lelijk is, maar de buitenkant is NÓG lelijker! _O-

En idd, de buren wezen ook al op inbraakgevaar met deze deurtjes. (Zij hebben zelf exact de zelfde.) Ook dit heb ik in de mail naar de woningstichting vermeld.
pi_159905424
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 07:45 schreef Gieliovd het volgende:
Nee, droog borstelen met lange harde haren. Geen vocht dan wordt het alleen maar erger.

Effect op de stenen heb je zelf in de hand. Als je het goed doet zie je er niets van.
Een gewone harde borstel i.p.v. staalborstel?
pi_159906267
quote:
2s.gif Op zondag 14 februari 2016 12:34 schreef ToT het volgende:

[..]

Een gewone harde borstel i.p.v. staalborstel?
Het is hey proberen waard natuurlijk..
pi_159906325
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:05 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Het is hey proberen waard natuurlijk..
:* True!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')