Zwart huis is het vervolg op de Talisman. Helaas wel minder goed. Ik vind de Talisman ook echt episch.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 23:30 schreef Jester65 het volgende:
The Dead Zone is ook één van mijn favorieten uit die periode, ook best veel gelezen al. Net als Pet Sematary.
Ik zie trouwens dat De Gloed één van de weinige boeken van King is die ik niet als ebook heb. Ik heb wel voor het eerst Zwart Huis gevonden, die ken ik nog niet.
Ik vind met name de karakterontwikkeling en het plot goed in zijn boeken. Favourieten van mij zijn: 22-11-1963, The Shining, The Stand, Misery en The Green Mile. Waar te beginnen afhankelijk waar je van houdt. Je kunt ook een korteverhalenbundel van hem oppakken om te wennen aan zijn schrijfstijl. Vier Seizoenen is een aanrader.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:32 schreef cb2013 het volgende:
Wat is zo goed aan de boeken van Stephan King? Ik wil het wel proberen, maar hij heeft er zoveel. Tips?
Dat hij onmogelijke horror situaties werkelijk kan laten lijken. Maar soms ook met Roald Dahl achtige humor zoals bv bij korte verhalen als Quitters inc (stop ermee bv) en The Ledge (De richel).quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:32 schreef cb2013 het volgende:
Wat is zo goed aan de boeken van Stephan King? Ik wil het wel proberen, maar hij heeft er zoveel. Tips?
22-11-63 (dag dat kennedy werd vermoord) is een aanrader van zijn recentere boeken, The Stand een aanrader van zijn eerdere boeken en mijn lievelingsboek van King.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:32 schreef cb2013 het volgende:
Die vond ik ook echt fantastischquote:Op zondag 7 augustus 2016 21:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Bag of Bones is een aanrader als je van suspense houdt.
Ik lees ze in het Nederlands. De vertalingen zijn prima.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:36 schreef cb2013 het volgende:
Lezen jullie de boeken in engels of NL? Ik ga Bag of Bones proberen.
Bedankt!
quote:
als in de serie of als in laatste boek uit de serie?quote:Op zaterdag 12 november 2016 17:34 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb de donkere toren nooit gelezen. Ook niet zo heel veel behoefte aan eigenlijk.
De hele seriequote:Op zaterdag 12 november 2016 17:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
als in de serie of als in laatste boek uit de serie?
Zonde, zitten een aantal hele mooie boeken bij. The Waste Lands en Wizard And Glass (3 & 4) staan hoog op mijn 'Beste Kings ooit' lijstquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |