Ja preciesquote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:59 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Top, dat is wel goed gefixt dan ws.
[..]
Kan ws geen kwaad. Één ding dat me van FreeNAS bijgebleven is, is dat ZFS een soort van bijgod is die qua offers alleen vele Gigabytes RAM tegelijk accepteert. En eigenlijk niet minder dan ECC RAM!
quote:Russisch bedrijf brengt Linux-all-in-one met mips-processor uit
Het Russische bedrijf T-Platforms brengt een all-in-one-computer met een op mips-gebaseerde en in Rusland ontworpen Baikal-T1-soc op de markt. De Tavolga Terminal TB-T22BT wordt met de laatste versie van Debian 8 geleverd.
De Tavolga Terminal is te bestellen en T-Platforms verwacht in het tweede kwartaal met de levering te beginnen. Met de computer richt het bedrijf zich op Russische overheidsorganisaties en bedrijven die vanuit veiligheidsoverwegingen niet willen vertrouwen op Amerikaanse en Aziatische hardware. De adviesprijs bedraagt 69.000 roebel, omgerekend 860 euro.
De all-in-one, met de naam Meadowsweet Terminal, bevat een 21,5"-scherm met een resolutie van 1920x1080 pixels. De processor is een Baikal-T1-soc met twee 32bit-mips-cores op basis van de in 2013 aangekondigde P5600-serie. Er is 1MB L2-cache en de kloksnelheid bedraagt 1,2GHz. Baikal Electronics introduceerde de soc een jaar geleden.
Bij de all-in-one kan de processor gecombineerd worden met 2 tot 8GB ddr3 en tot aan 8GB onboard-flashopslag, eventueel aangevuld met 2,5"-ssd's. Verder heeft het systeem vier usb 2.0-poorten, een geheugenkaartlezer, gigabit-ethernet en ondersteuning voor smartcards.
Het besturingssysteem is Debian 8 en de fabrikant benadrukt dat de pc bijvoorbeeld LibreOffice en Firefox kan draaien, en ook als thin client met remotedesktop-apps als VNC in te zetten is. T-Platform is ook van plan het systeem in een compacte behuizing zonder geïntegreerd touchscreen uit te brengen.
Op het moment dat je denkt dat MIPS bijne echt dood is komt dit prul op de markt. Serieus, je kan beter een monitor en toetsenbord aan je telefoon hangen!quote:
Overheidsinstanties die bang zijn dat Intel-chips backdoors voor de FBI hebben? Dat is wat ik uit het artikel haal.quote:
Video 2000 tapes zijn tenminste double sided!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:57 schreef devzero het volgende:
De MIPS architectuur is dan ook superieur over RISC.
* devzero gaat weer verder zijn video 2000 tapes bekijken
Beter dat niet toegeven op de FreeNAS forums, daar geloven ze haast religieus dat je zonder ECC geheugen geheid data zal verliezen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:06 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ja precies![]()
Heb 6TB erin hangen(mirror, dus 3TB opslag beschikbaar) dat vreet aardig wat.
Moederbord lust geen ECC ram dacht ik.
Ik ben erg tevreden met mijn freenas systeempje (zonder ECC, zonder BMC, etc), maar sommige bezoekers op dat forum zijn nog feller dan http://forum.fok.nl/user/profile/StefanP wasquote:Op zaterdag 5 maart 2016 01:25 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Beter dat niet toegeven op de FreeNAS forums, daar geloven ze haast religieus dat je zonder ECC geheugen geheid data zal verliezen.'k Vind het een ietwat opmerkelijke community...
Wat heb ik gemistquote:Op zaterdag 5 maart 2016 01:51 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik ben erg tevreden met mijn freenas systeempje (zonder ECC, zonder BMC, etc), maar sommige bezoekers op dat forum zijn nog feller dan http://forum.fok.nl/user/profile/StefanP was
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 01:51 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik ben erg tevreden met mijn freenas systeempje (zonder ECC, zonder BMC, etc), maar sommige bezoekers op dat forum zijn nog feller dan http://forum.fok.nl/user/profile/StefanP was
StefanP.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 01:51 schreef devzero het volgende:
[..]
Het is wel oud hoor!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:57 schreef devzero het volgende:
De MIPS architectuur is dan ook superieur over RISC.
* devzero gaat weer verder zijn video 2000 tapes bekijken
twitter:thegrugq twitterde op zaterdag 07-02-2015 om 08:35:38Give a man an 0day and he'll have access for a day, teach a man to phish and he'll have access for life. reageer retweet
Klopt. Ik heb nog een tijdje een paar "afdank" SGI Indy's gehad om mee te spelen. Waren leuke machines, mijn 1st eigen geschreven compiler produceerde MIPS code. Niet erg snel overigens.quote:
Microsoft is al lang niet meer "de vijand". Ze hebben door dat Linux nou niet echt een bedreiding is voor Windows als desktop-platform, plus Windows is op zichzelf al niet echt zo dominant meer nu iedereen met tablets en smartphones loopt te kloten.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 00:17 schreef Farenji het volgende:
https://blogs.microsoft.c(...)sql-server-on-linux/
Dus.
Ik vind het een rare (en zeker onverwachte) beslissing, al die moeite om MS SQL naar linux te porten, met alle problemen van dien. Ik zou echt niet weten waarom je MS SQL onder linux zou willen gebruiken, als je al prima open source oplossingen als mariadb en postgresql hebt. De return on investment lijkt me laag.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 11:35 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Microsoft is al lang niet meer "de vijand". Ze hebben door dat Linux nou niet echt een bedreiding is voor Windows als desktop-platform, plus Windows is op zichzelf al niet echt zo dominant meer nu iedereen met tablets en smartphones loopt te kloten.
Als server-OS gaan ze Linux ook niet kunnen "verdrijven", en zo kunnen ze wellicht meer MS-SQL licenties verkopen en die zijn ws vrij lucratief.
quote:Op dinsdag 8 maart 2016 11:43 schreef Farenji het volgende:
Ik zou echt niet weten waarom je MS SQL onder linux zou willen gebruiken
Zat producten die alleen maar naar MSSQL willen connecten...quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:11 schreef KomtTijd... het volgende:
Sja ik zou uberhaupt niet weten waarom je MS SQL zou willen gebruiken, maar toch zijn er hordes mensen/bedrijven die er voor willen betalen.
Dan zou ik die producten vermeidenquote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:47 schreef µ het volgende:
[..]
[..]
Zat producten die alleen maar naar MSSQL willen connecten...
Zelfs als het een spellchecker is?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:48 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dan zou ik die producten vermeiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |