woon werk alleen als het lekker weer is. Is 30km heen en 30km terug.quote:Op woensdag 10 februari 2016 20:14 schreef BRooster het volgende:
Pfoe, een Duke en een Ninja (6 of 10?) zijn nogal verschillende motoren. Waar denk je je motor voornamelijk voor te gaan gebruiken? Wanneer je je rijbewijs hebt kan je het beste eens gaan proefrijden, dan kom je er gelijk achter dat het aantal cilinders en de configuratie enorm veel verschil maakt en merk je vanzelf wat je het best bevalt.
Voordeel van een motor kopen bij een dealer is dat je vaak garantie hebt, dus iets om terug op te vallen mocht er iets niet in orde zijn.
Wat een hoge km stand is is enorm afhankelijk van het type motor. Voor een Supersport is (of lijkt) 50000km misschien veel, voor een toerbuffel stelt dat niks voor..
Ik neem trouwens aan dat je ouder bent dan 24?
Wat rijden die vrienden?quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:40 schreef spierbal het volgende:
[..]
woon werk alleen als het lekker weer is. Is 30km heen en 30km terug.
Voorderest stukjes rijden met wat vrienden die ook motor hebben. Meer recreatief.
Ik ben ook sowieso van plan om te kijken welke er lekker rijdt en zit, maar deze 2 motoren vind ik mooi om te zien, maar comfort heeft bij mij al een streepje voor.
Over een maand 24
Net helemaal waarquote:Op donderdag 11 februari 2016 00:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hoe groot en zwaar ben je![]()
Klein en licht. Iets japans
Groot en zwaar iets duits
184 bij 80 kg.quote:Op donderdag 11 februari 2016 00:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hoe groot en zwaar ben je![]()
Klein en licht. Iets japans
Groot en zwaar iets duits
Ok, now we know why de KTMquote:Op donderdag 11 februari 2016 11:13 schreef spierbal het volgende:
[..]
naked bike z750 Kawasaki. Ktm prestige/smc en een RC.
paar rijden ook als gekken hoor haha daar ga ik niet meteen mee op pad. En een andere heeft al gezegd als je hem hebt rij ik wel gewoon rustig met je mee, dus ga zeker niet meteen mee doen met de groep hoor.quote:Op donderdag 11 februari 2016 12:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ok, now we know why de KTM![]()
Mjah, ik heb er een schurft aan om beginnend rijders te adviseren om iets te kopen wat als een raket gaat. De pest is dus, dat we in NL altijd kijken naar wat de buren op de oprit hebben staan, en dat wil je eigenlijk altijd minstens óók hebben. Niet persoonlijk opvatten, maar zo werkt het nou eenmaal. Het is ook minder tof als je op je oudere ietswat tragere brommert je vriendengroepje op elk mooi weggetje steeds aan de horizon ziet verdwijnen, maar dat is wel 'de manier om én te leren rijden, én om heel te blijven, want onervaren op een brommer die net zo snel (of sneller) is, de gang proberen bij te houden die al 10 jaar op dezelfde motorfiets rondboenderen, is een prachtig recept voor gips en krukken (als je mazzel hebt).
Het beste advies staat in de post boven deze; iets meer gedateerd ding kopen om je eerste foutjes op te gaan maken, en daarna de big shiny blingbike kopen. Er zitten hier ook diverse rijders die meteen de bsbb hebben gekocht, en die leven ook allemaal nog, dus als je een beetje een verantwoord tiepje bent; go for it.
quote:Op donderdag 11 februari 2016 12:42 schreef spierbal het volgende:
[..]
paar rijden ook als gekken hoor haha daar ga ik niet meteen mee op pad. En een andere heeft al gezegd als je hem hebt rij ik wel gewoon rustig met je mee, dus ga zeker niet meteen mee doen met de groep hoor.
Ja vandaar ook dat ik ook de ktm hoek in ga ja
Ik heb ABS.quote:Op donderdag 11 februari 2016 14:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
Beste advies voor beginner is motorfiets kopen MET ABS![]()
![]()
Teveel beginners zich op hun bek zien remmen
quote:Op donderdag 11 februari 2016 15:11 schreef Hyperdude het volgende:
Ik heb ABS.
En daarmee kan je nog steeds prima op je bek gaan.
Kies een leuk beginnersmotortje cbf/fazer/bandit oidquote:Op donderdag 11 februari 2016 12:42 schreef spierbal het volgende:
[..]
paar rijden ook als gekken hoor haha daar ga ik niet meteen mee op pad. En een andere heeft al gezegd als je hem hebt rij ik wel gewoon rustig met je mee, dus ga zeker niet meteen mee doen met de groep hoor.
Ja vandaar ook dat ik ook de ktm hoek in ga ja
Sturen en tegelijk remmen en het lukt prima hoor. Daar helpt ABS je echt niet mee.quote:
Mag ik hem een keer lenen dan krijg ik hem tijdens het remmen onderuitquote:
Je leert toch remmen tijdens je rijopleiding?quote:Op donderdag 11 februari 2016 14:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
Beste advies voor beginner is motorfiets kopen MET ABS![]()
![]()
Teveel beginners zich op hun bek zien remmen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |