abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159811261
Mag je alleen werken bij je stage?
Ik ben de helft van de dag alleen op het kantoor.
De rest van de tijd is mijn stagebegeleider er en de andere helft een administratief medewerker.

Is dit legaal?
  woensdag 10 februari 2016 @ 18:18:46 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_159811294
Het lijkt me vooral ongewenst. Ik kan me niet direct een wet voor de geest halen die het verbiedt.

Ik zou wel direct aangeven bij je begeleider dat je dit niet prettig vindt, en er melding van maken bij je school.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_159811397
Het ligt er natuurlijk ook enorm aan in welk jaar je zit en wat je moet doen en zo
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_159811500
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 18:16 schreef FreshHead het volgende:
Mag je alleen werken bij je stage?
Ik ben de helft van de dag alleen op het kantoor.
De rest van de tijd is mijn stagebegeleider er en de andere helft een administratief medewerker.

Is dit legaal?
Waarom zou het illegaal zijn?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159811525
Alleen werken mag niet, je moet ook pauze houden na 4 uur werken.
pindazakje
pi_159811677
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 18:29 schreef Skv het volgende:

[..]

Waarom zou het illegaal zijn?
Omdat stage lopen een onderdeel van mijn opleiding is en derhalve vind ik het wel logisch dat er een regel is die zegt dat er begeleiding aanwezig moet zijn.
pi_159811691
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 18:30 schreef Hyaenidae het volgende:
Oh ok heb je hier een bron van?
pi_159811880
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 18:37 schreef FreshHead het volgende:

[..]

Omdat stage lopen een onderdeel van mijn opleiding is en derhalve vind ik het wel logisch dat er een regel is die zegt dat er begeleiding aanwezig moet zijn.
Je kan ook leren en ervaring opdoen zonder begeleiding.
pi_159812058
quote:

[..]

Oh ok heb je hier een bron van?
Ja
pindazakje
  woensdag 10 februari 2016 @ 19:28:36 #10
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_159813676
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 18:30 schreef Hyaenidae het volgende:
Ze zijn ook verplicht je op een gegeven moment naar huis te laten gaan om te slapen. Iedere dag!
pi_159813782
quote:
7s.gif Op woensdag 10 februari 2016 19:28 schreef borbit het volgende:

[..]

Ze zijn ook verplicht je op een gegeven moment naar huis te laten gaan om te slapen. Iedere dag!
En in het weekend mag je thuisblijven. _O_
Werken is echt O+ O+ O+ O+
pindazakje
pi_159813790
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 18:50 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ja
En waar zie ik dat staan daar?
pi_159817436
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 19:31 schreef FreshHead het volgende:

[..]

En waar zie ik dat staan daar?
https://www.rijksoverheid(...)voor-mijn-werktijden
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_159818988
quote:

[..]

Wat heeft dat met legaal of illegaal te maken?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159821531
Als stagiair moet je begeleid worden, maar is constant onder begeleiding staan echt geen verplichting, laat staan een wettelijke. Uiteraard speelt de mate van zelfstandigheid, het studieniveau en de aard van de stage ook een rol; meewerkstage, afstudeerstage, snuffelstage e.d. Ik werkte tijdens mijn stages aan mijn eigen onderzoeksproject en had een paar neventaken in samenwerking met collega's. Ik sprak mijn stagebegeleider een uur per week. :') Daar was eigenlijk niets mis mee omdat dit paste bij het doel dat de stage dient.

De vraag of het legaal is, is wat mij betreft niet relevant. Een betere vraag is of de hoeveelheid begeleiding voldoende is binnen de context en het doel van de stage. Wat heeft de school met jou afgesproken omtrent de hoeveelheid begeleiding die je dient te krijgen? En wat heb jij daar vervolgens mee gedaan omtrent de afspraken tussen jou en de stageverlener?

[ Bericht 3% gewijzigd door Justinn op 10-02-2016 22:17:17 ]
pi_159821661
Als het mbo is, is het toch lekker?
Lekker koffie drinken of zelfs wat blikjes bier in je tas!
5 Ferrari's op videoband!
pi_159826880
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 22:07 schreef Justinn het volgende:
Als stagiair moet je begeleid worden, maar is constant onder begeleiding staan echt geen verplichting, laat staan een wettelijke. Uiteraard speelt de mate van zelfstandigheid, het studieniveau en de aard van de stage ook een rol; meewerkstage, afstudeerstage, snuffelstage e.d. Ik werkte tijdens mijn stages aan mijn eigen onderzoeksproject en had een paar neventaken in samenwerking met collega's. Ik sprak mijn stagebegeleider een uur per week. :') Daar was eigenlijk niets mis mee omdat dit paste bij het doel dat de stage dient.

De vraag of het legaal is, is wat mij betreft niet relevant. Een betere vraag is of de hoeveelheid begeleiding voldoende is binnen de context en het doel van de stage. Wat heeft de school met jou afgesproken omtrent de hoeveelheid begeleiding die je dient te krijgen? En wat heb jij daar vervolgens mee gedaan omtrent de afspraken tussen jou en de stageverlener?
Niks afgesproken is hartstikke chill zo, wou weten of het toegestaan was, blijkbaar zijn er amper specifieke wetten voor stage, mooi, thanks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')