Waarom zou het illegaal zijn?quote:Op woensdag 10 februari 2016 18:16 schreef FreshHead het volgende:
Mag je alleen werken bij je stage?
Ik ben de helft van de dag alleen op het kantoor.
De rest van de tijd is mijn stagebegeleider er en de andere helft een administratief medewerker.
Is dit legaal?
Omdat stage lopen een onderdeel van mijn opleiding is en derhalve vind ik het wel logisch dat er een regel is die zegt dat er begeleiding aanwezig moet zijn.quote:
Oh ok heb je hier een bron van?quote:Op woensdag 10 februari 2016 18:30 schreef Hyaenidae het volgende:
Alleen werken mag niet, je moet ook pauze houden na 4 uur werken.
Je kan ook leren en ervaring opdoen zonder begeleiding.quote:Op woensdag 10 februari 2016 18:37 schreef FreshHead het volgende:
[..]
Omdat stage lopen een onderdeel van mijn opleiding is en derhalve vind ik het wel logisch dat er een regel is die zegt dat er begeleiding aanwezig moet zijn.
Jaquote:Op woensdag 10 februari 2016 18:37 schreef FreshHead het volgende:
[..]
Oh ok heb je hier een bron van?
Ze zijn ook verplicht je op een gegeven moment naar huis te laten gaan om te slapen. Iedere dag!quote:Op woensdag 10 februari 2016 18:30 schreef Hyaenidae het volgende:
Alleen werken mag niet, je moet ook pauze houden na 4 uur werken.
En in het weekend mag je thuisblijven.quote:Op woensdag 10 februari 2016 19:28 schreef borbit het volgende:
[..]
Ze zijn ook verplicht je op een gegeven moment naar huis te laten gaan om te slapen. Iedere dag!
https://www.rijksoverheid(...)voor-mijn-werktijdenquote:Op woensdag 10 februari 2016 19:31 schreef FreshHead het volgende:
[..]
En waar zie ik dat staan daar?
Wat heeft dat met legaal of illegaal te maken?quote:Op woensdag 10 februari 2016 18:37 schreef FreshHead het volgende:
[..]
Omdat stage lopen een onderdeel van mijn opleiding is en derhalve vind ik het wel logisch dat er een regel is die zegt dat er begeleiding aanwezig moet zijn.
Niks afgesproken is hartstikke chill zo, wou weten of het toegestaan was, blijkbaar zijn er amper specifieke wetten voor stage, mooi, thanks.quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:07 schreef Justinn het volgende:
Als stagiair moet je begeleid worden, maar is constant onder begeleiding staan echt geen verplichting, laat staan een wettelijke. Uiteraard speelt de mate van zelfstandigheid, het studieniveau en de aard van de stage ook een rol; meewerkstage, afstudeerstage, snuffelstage e.d. Ik werkte tijdens mijn stages aan mijn eigen onderzoeksproject en had een paar neventaken in samenwerking met collega's. Ik sprak mijn stagebegeleider een uur per week.Daar was eigenlijk niets mis mee omdat dit paste bij het doel dat de stage dient.
De vraag of het legaal is, is wat mij betreft niet relevant. Een betere vraag is of de hoeveelheid begeleiding voldoende is binnen de context en het doel van de stage. Wat heeft de school met jou afgesproken omtrent de hoeveelheid begeleiding die je dient te krijgen? En wat heb jij daar vervolgens mee gedaan omtrent de afspraken tussen jou en de stageverlener?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |