abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 10 februari 2016 @ 09:32:59 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_159799150
http://www.volkskrant.nl/(...)n-een-cent~a4241583/

Je zal maar een oprechte, langzame, faalangstige Dyslexist zijn. :{

:P

[ Bericht 81% gewijzigd door Leandra op 10-02-2016 09:56:25 (quote uit VK verwijderd) ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_159799633
Tsja, labeltjes hè? Labeltjes zijn makkelijk om je achter te verschuilen, daarom zijn ze ook zo populair. Vroeger was je gewoon 'niet zo slim', nu heb je een excuus, altijd, ten koste van de mensen die écht ergens aan lijden, of dat nu dyslexie, AD(H)D is of wat dan ook.
Ja doei.
pi_159799690
Ja, alleen mensen realiseren zich niet dat je een labeltje maar moeilijk meer kwijtraakt als je het eenmaal hebt....

Maar goed, dat zullen dan wel die mensen zijn die er uiteindelijk "overheen gegroeid zijn" :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 10 februari 2016 @ 10:42:47 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159800147
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 10:06 schreef motorbloempje het volgende:
Tsja, labeltjes hè? Labeltjes zijn makkelijk om je achter te verschuilen, daarom zijn ze ook zo populair. Vroeger was je gewoon 'niet zo slim', nu heb je een excuus, altijd, ten koste van de mensen die écht ergens aan lijden, of dat nu dyslexie, AD(H)D is of wat dan ook.
Vroeger stierf je ook een langzame pijnlijke dood ipv dat je aan kanker leed. Tsja. labeltjes hè
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_159800184
quote:
10s.gif Op woensdag 10 februari 2016 10:42 schreef Dven het volgende:

[..]

Vroeger stierf je ook een langzame pijnlijke dood ipv dat je aan kanker leed. Tsja. labeltjes hè
Domheid en dyslexie hebben ook prima wat jaren naast elkaar bestaan :) totdat mensen doorkregen dat het hun kroost wat speelruimte gaf (en hun ego's, want wie geeft er nou toe een dom kind te hebben?). In mijn schooltijd al ouders die hun kinderen met elke smoes naar het roomwitte gymnasium wilden hebben, wat er op zich na 2 á 3 jaar wel uitgefilterd werd verder.
Ja doei.
pi_159800207
Een vlasse? Of valse?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  Trouwste user 2022 woensdag 10 februari 2016 @ 10:52:17 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_159800276
quote:
Te correct taalgebruik.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 10 februari 2016 @ 10:53:06 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_159800288
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 10:10 schreef Leandra het volgende:
Ja, alleen mensen realiseren zich niet dat je een labeltje maar moeilijk meer kwijtraakt als je het eenmaal hebt....

Maar goed, dat zullen dan wel die mensen zijn die er uiteindelijk "overheen gegroeid zijn" :{
Weet je welke kleurenblinde een geweldig labeltje droeg ?

pi_159800577
De helft van alle FOK!kers claimt dyslexie te hebben, toch?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Trouwste user 2022 woensdag 10 februari 2016 @ 11:12:51 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_159800636
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:09 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb geen idee. Misschien dat toch het antwoord weet.

pi_159800710
Dyslectie is wel meer dan moeite hebben met spelling:

En dat het vreemd is dat mensen op de basisschool nog niet 'ontdekt' waren met dyslectie? Kom nou.. Mijn jongste kreeg geen dyslectietest op de basisschool omdat hij 'prima kon meekomen'... ook al vermoedde de leerkrachten ook dat hij dyslectisch was.
In de brugklas een test gedaan met als uitslag dat ze geen dyslectie diagnose konden geven omdat hij ook erg slechthorend was (ja dûh.. dat wisten ze al bij het aanmeld formulier). Advies was een jaar RT. In de 2e klas dus opnieuw testen. Uitslag: ernstige dyslectie. Arm kind moest bijna twee jaar hangen en wurgen op vwo niveau voor de uitslag het hem makkelijker maakte.

BTW: De test duurde beide keren 3 dagdelen.
  woensdag 10 februari 2016 @ 11:23:49 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159800843
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:09 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik zie er iig regelmatig een langskomen waarbij ik daar geen enkele twijfel over heb.
Die zie ik het echter weer niet claimen als excuus.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159801280
quote:
Je vergeet autisme
pi_159801288
quote:
9s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:42 schreef HPLC het volgende:

[..]

Je vergeet autisme
Dat valt onder 'wat dan ook'!
Ja doei.
pi_159801308
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:43 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat valt onder 'wat dan ook'!
Ai, mijn bril vergeten, dan krijg je dat
pi_159801336
quote:
2s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:41 schreef Mark het volgende:

[..]

Yep, van de DNA, de National Dyslectic Association.
"Today, in the dyslexic philosopher's discussion panel: Does dog exist?"
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_159801398
quote:
In principe is een labeltje gewoon een oorzaak van bepaalde problemen. Als je de oorzaak weet kan je effectief werken aan verbetering.

Alleen als je daardoor mag inleveren op prestaties en geld toegeschoven krijgt streeft het wel zijn doel voorbij natuurlijk. :')
  woensdag 10 februari 2016 @ 11:48:20 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159801408
hey, ik heb het!, grappige is dat ik het met geschreven taal heb maar dus ook op een keyboard. Niet dat ik het ooit heb misbruikt voor welke toets of examen dan ook
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_159801447
De centrale vraag van dit topic is niet of dyslexie bestaat; het gaat hier over het feit dat je gemakkelijk een valse dyslexieverklaring kunt krijgen. En dat is uiteraard een probleem, want het zorgt dat een objectieve toetsing van leerlingen wordt bemoeilijkt.

Het gemak waarmee labeltjes op mensen worden geplakt vind ik verontrustend. Er zijn mensen die zulke labeltjes aangrijpen als een gemakkelijk excuus om geen moeite meer te hoeven doen.
pi_159801464
Ik heb geen problemen met mensen die het hebben. Ik wel wél problemen met mensen die het misbruiken.
Als je het wel hebt, en je hebt wat extra materiaal, tijd, wat-dan-ook, nodig: prima, niks mis mee.
pi_159801484
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb geen problemen met mensen die het hebben. Ik wel wél problemen met mensen die het misbruiken.
Als je het wel hebt, en je hebt wat extra materiaal, tijd, wat-dan-ook, nodig: prima, niks mis mee.
Dat is dus het probleem van de valse verklaringen: mensen die het niet hebben die dat extra beetje tijd krijgen bij tentamens etc.
Ja doei.
pi_159801525
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:17 schreef Ouder1 het volgende:
Dyslectie is wel meer dan moeite hebben met spelling:
[ afbeelding ]

En dat het vreemd is dat mensen op de basisschool nog niet 'ontdekt' waren met dyslectie? Kom nou.. Mijn jongste kreeg geen dyslectietest op de basisschool omdat hij 'prima kon meekomen'... ook al vermoedde de leerkrachten ook dat hij dyslectisch was.
In de brugklas een test gedaan met als uitslag dat ze geen dyslectie diagnose konden geven omdat hij ook erg slechthorend was (ja dûh.. dat wisten ze al bij het aanmeld formulier). Advies was een jaar RT. In de 2e klas dus opnieuw testen. Uitslag: ernstige dyslectie. Arm kind moest bijna twee jaar hangen en wurgen op vwo niveau voor de uitslag het hem makkelijker maakte.

BTW: De test duurde beide keren 3 dagdelen.
Ik vraag me altijd af, je hebt dus zo'n kind met een diagnose en daar wordt rekening mee gehouden op school. Hij rondt z'n vwo af en gaat naar de universiteit, daar houden ze er ook rekening mee. Maar, daarna moet hij gaan werken, en dan? Geen enkele baas die daar rekening mee gaat houden geloof ik.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_159801563
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:51 schreef motorbloempje het volgende:
Dat is dus het probleem van de valse verklaringen: mensen die het niet hebben die dat extra beetje tijd krijgen bij tentamens etc.
Jup.
pi_159801584
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:49 schreef Elfletterig het volgende:
De centrale vraag van dit topic is niet of dyslexie bestaat; het gaat hier over het feit dat je gemakkelijk een valse dyslexieverklaring kunt krijgen. En dat is uiteraard een probleem, want het zorgt dat een objectieve toetsing van leerlingen wordt bemoeilijkt.

Het gemak waarmee labeltjes op mensen worden geplakt vind ik verontrustend. Er zijn mensen die zulke labeltjes aangrijpen als een gemakkelijk excuus om geen moeite meer te hoeven doen.
Krijg je een klap in het gezicht van één of ander random wijf, krijg je te horen 'Ja sorry, ik heb [labeltje].'

Ik heb het zien gebeuren. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 10 februari 2016 @ 11:59:23 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159801738
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:52 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af, je hebt dus zo'n kind met een diagnose en daar wordt rekening mee gehouden op school. Hij rondt z'n vwo af en gaat naar de universiteit, daar houden ze er ook rekening mee. Maar, daarna moet hij gaan werken, en dan? Geen enkele baas die daar rekening mee gaat houden geloof ik.
Dan krijg je dus van die brieven van mensen die een graad hebben maar vol staan met spelfouten :{
Met een beetje mazzel hebben ze een secretaresse (van uiteraard veel lager niveau) die wel kan spellen, maar het gros zal geen secretaresse krijgen, en dus gewoon voor schut staan als dr. dr. ir. die "Ik wordt spontaam gek als ik dat zie" schrijft....
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')