Vroeger stierf je ook een langzame pijnlijke dood ipv dat je aan kanker leed. Tsja. labeltjes hèquote:Op woensdag 10 februari 2016 10:06 schreef motorbloempje het volgende:
Tsja, labeltjes hè? Labeltjes zijn makkelijk om je achter te verschuilen, daarom zijn ze ook zo populair. Vroeger was je gewoon 'niet zo slim', nu heb je een excuus, altijd, ten koste van de mensen die écht ergens aan lijden, of dat nu dyslexie, AD(H)D is of wat dan ook.
Domheid en dyslexie hebben ook prima wat jaren naast elkaar bestaanquote:Op woensdag 10 februari 2016 10:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Vroeger stierf je ook een langzame pijnlijke dood ipv dat je aan kanker leed. Tsja. labeltjes hè
Te correct taalgebruik.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:06 schreef motorbloempje het volgende:
Tsja, labeltjes hè? Labeltjes zijn makkelijk om je achter te verschuilen, daarom zijn ze ook zo populair. Vroeger was je gewoon 'niet zo slim', nu heb je een excuus, altijd, ten koste van de mensen die écht ergens aan lijden, of dat nu dyslexie, AD(H)D is of wat dan ook.
Weet je welke kleurenblinde een geweldig labeltje droeg ?quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:10 schreef Leandra het volgende:
Ja, alleen mensen realiseren zich niet dat je een labeltje maar moeilijk meer kwijtraakt als je het eenmaal hebt....
Maar goed, dat zullen dan wel die mensen zijn die er uiteindelijk "overheen gegroeid zijn"
Ik heb geen idee. Misschien dat toch het antwoord weet.quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:09 schreef spijkerbroek het volgende:
De helft van alle FOK!kers claimt dyslexie te hebben, toch?
Ik zie er iig regelmatig een langskomen waarbij ik daar geen enkele twijfel over heb.quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:09 schreef spijkerbroek het volgende:
De helft van alle FOK!kers claimt dyslexie te hebben, toch?
Je vergeet autismequote:Op woensdag 10 februari 2016 10:06 schreef motorbloempje het volgende:
Ai, mijn bril vergeten, dan krijg je datquote:Op woensdag 10 februari 2016 11:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat valt onder 'wat dan ook'!
"Today, in the dyslexic philosopher's discussion panel: Does dog exist?"quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:41 schreef Mark het volgende:
[..]
Yep, van de DNA, de National Dyslectic Association.
In principe is een labeltje gewoon een oorzaak van bepaalde problemen. Als je de oorzaak weet kan je effectief werken aan verbetering.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:06 schreef motorbloempje het volgende:
Dat is dus het probleem van de valse verklaringen: mensen die het niet hebben die dat extra beetje tijd krijgen bij tentamens etc.quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb geen problemen met mensen die het hebben. Ik wel wél problemen met mensen die het misbruiken.
Als je het wel hebt, en je hebt wat extra materiaal, tijd, wat-dan-ook, nodig: prima, niks mis mee.
Ik vraag me altijd af, je hebt dus zo'n kind met een diagnose en daar wordt rekening mee gehouden op school. Hij rondt z'n vwo af en gaat naar de universiteit, daar houden ze er ook rekening mee. Maar, daarna moet hij gaan werken, en dan? Geen enkele baas die daar rekening mee gaat houden geloof ik.quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:17 schreef Ouder1 het volgende:
Dyslectie is wel meer dan moeite hebben met spelling:
[ afbeelding ]
En dat het vreemd is dat mensen op de basisschool nog niet 'ontdekt' waren met dyslectie? Kom nou.. Mijn jongste kreeg geen dyslectietest op de basisschool omdat hij 'prima kon meekomen'... ook al vermoedde de leerkrachten ook dat hij dyslectisch was.
In de brugklas een test gedaan met als uitslag dat ze geen dyslectie diagnose konden geven omdat hij ook erg slechthorend was (ja dûh.. dat wisten ze al bij het aanmeld formulier). Advies was een jaar RT. In de 2e klas dus opnieuw testen. Uitslag: ernstige dyslectie. Arm kind moest bijna twee jaar hangen en wurgen op vwo niveau voor de uitslag het hem makkelijker maakte.
BTW: De test duurde beide keren 3 dagdelen.
Jup.quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:51 schreef motorbloempje het volgende:
Dat is dus het probleem van de valse verklaringen: mensen die het niet hebben die dat extra beetje tijd krijgen bij tentamens etc.
Krijg je een klap in het gezicht van één of ander random wijf, krijg je te horen 'Ja sorry, ik heb [labeltje].'quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:49 schreef Elfletterig het volgende:
De centrale vraag van dit topic is niet of dyslexie bestaat; het gaat hier over het feit dat je gemakkelijk een valse dyslexieverklaring kunt krijgen. En dat is uiteraard een probleem, want het zorgt dat een objectieve toetsing van leerlingen wordt bemoeilijkt.
Het gemak waarmee labeltjes op mensen worden geplakt vind ik verontrustend. Er zijn mensen die zulke labeltjes aangrijpen als een gemakkelijk excuus om geen moeite meer te hoeven doen.
Dan krijg je dus van die brieven van mensen die een graad hebben maar vol staan met spelfoutenquote:Op woensdag 10 februari 2016 11:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af, je hebt dus zo'n kind met een diagnose en daar wordt rekening mee gehouden op school. Hij rondt z'n vwo af en gaat naar de universiteit, daar houden ze er ook rekening mee. Maar, daarna moet hij gaan werken, en dan? Geen enkele baas die daar rekening mee gaat houden geloof ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |