Daar geloof ik geen reet van. Je hebt hele andere berekeningen nodig als je daadwerkelijk om de aarde of om de maan wil gaan zitten. Door de dampkring schaven is nog steeds alleen rekening houden met de aardse krachten.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 22:48 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De V2 was geschikt voor ruimtevaart. Dus nee, daar zit niet zo veel verschil in.
Nee ik ga uit van een luchtbel omdat de enige manier waarop dit kan (het accelereren van een stuk vanuit zichzelf) lucht onderwater is. (of olie onderwater, alles wat lichter is dan de andere vloeistof)quote:Op vrijdag 12 februari 2016 22:49 schreef theguyver het volgende:
[..]
dat is het m dus, je gaat er al vanuit dat het een luchtbel is omdat het filmpje het zegt.
Ik zou eerder open staan voor andere mogelijkheden.
bijvoorbeeld de astronaut zie jet bezig met iets.
Reparatie?
metaal soldeertin vocht moer schroef stukje metaal ben niet echt een ruimte expert maar ik sluit niks uit.
hoe vaak laat jij niet iets vallen tijden reparatie?
Dat is totaal onafhankelijk van hoe groot het stuk isquote:Op vrijdag 12 februari 2016 22:48 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja prima materiaal, maar die vliegt onder zonnedruk niet zo hard. Dat ding is een voetbalveld groot of zo, en dat accelereert de shuttle in zero gravity een heeel klein beetje en het werkt puur omdat er geen zwaartekracht is.
Een snipper van dat spul accelereert niet zo hard op fotonen. Daar ben ik van overtuigd.
Dat is het helemaal niet. Als dit stuk weggeslingerd zou zijn door fotonen, dan zou tijdens het uitklappen van de solar sail de hele spaceshuttle uit elkaar gerukt worden.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 22:51 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is totaal onafhankelijk van hoe groot het stuk isDe druk schaalt lineair met oppervlakte, en de massa doet dat ook. Die deel je tegen elkaar weg als je de versnelling uitrekent.
Vroeger gebruikte de ruimtepakken een stuk water en ijs wat aan de ruimte blootgesteld was als koeling. Misschien eens kijken wat de huidige gebruiken. Dan is een waterdruppel ook een mogelijke verklaring.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 22:49 schreef theguyver het volgende:
[..]
dat is het m dus, je gaat er al vanuit dat het een luchtbel is omdat het filmpje het zegt.
Ik zou eerder open staan voor andere mogelijkheden.
bijvoorbeeld de astronaut zie jet bezig met iets.
Reparatie?
metaal soldeertin vocht moer schroef stukje metaal ben niet echt een ruimte expert maar ik sluit niks uit.
hoe vaak laat jij niet iets vallen tijden reparatie?
Nee, een waterdruppel accelereert niet uit zichzelf.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 22:52 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Vroeger gebruikte de ruimtepakken een stuk water en ijs wat aan de ruimte blootgesteld was als koeling. Misschien eens kijken wat de huidige gebruiken. Dan is een waterdruppel ook een mogelijke verklaring.
Hier heb je gelijk in maar als je denkt dat er 'n 'secret space program' is, dan heb je 't verkeerd vrees ik.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:23 schreef BarryOSeven het volgende:
Ben er klaar mee met die ruimtevaart.
De luchtbellen bij het ISS en de Chinese fakery. Nu deze dubieuze zooi.
NASA die ook niet even zelf nog een keer zaken naloopt die ze aangedragen krijgen.
Volgens mij is NASA gewoon opgericht om iets te verbergen, en ik ben bang dat het wel iets met het heliocentrische model te maken heeft.
Niet dat de aarde plat is, denk dat die theorie een anti-theorie is om de aandacht extra af te leiden. Maar het zou bijvoorbeeld maar zo kunnen zijn dat we ons toch in het centrum van het universum bevinden.
Dat zou al immens zijn. Om godsdienst kapot te kunnen maken, is het heliocentrische model ideaal. We zijn immers niet meer belangrijk.
Ja jammer dan dat je dat niet gelooft. Geeft vooral aan dat je nog wat te lezen hebtquote:Op vrijdag 12 februari 2016 22:49 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Daar geloof ik geen reet van. Je hebt hele andere berekeningen nodig als je daadwerkelijk om de aarde of om de maan wil gaan zitten. Door de dampkring schaven is nog steeds alleen rekening houden met de aardse krachten.
punt 1 het originele filmpje is crappy, weinig frames p/s dus of het echt accelereert of voor mij nog even de vraag.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 22:51 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nee ik ga uit van een luchtbel omdat de enige manier waarop dit kan (het accelereren van een stuk vanuit zichzelf) lucht onderwater is. (of olie onderwater, alles wat lichter is dan de andere vloeistof)
Als het weggeslingerd zou worden, dan zou het niet accelereren. Acceleratie is al moeilijk voor een raket zelf. Het moet brandstof op brandstof laten exploderen om überhaupt vooruit te komen.
Een stuk soldeer kan zichzelf niet laten accelereren.
Dit is lucht onderwater. Geen andere mogelijkheid.
Wat bazel je nou weer over een solar sail?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 22:52 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat is het helemaal niet. Als dit stuk weggeslingerd zou zijn door fotonen, dan zou tijdens het uitklappen van de solar sail de hele spaceshuttle uit elkaar gerukt worden.
Ah de onfeilbare precisie van de internet/youtube-psychologie.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 22:53 schreef Tingo het volgende:
[..]
Hier heb je gelijk in maar als je denkt dat er 'n 'secret space program' is, dan heb je 't verkeerd vrees ik.
Curiosity Rover Press Conference:
Eerste 20minuten gewoon schaamteloze zelf-congratulory BS is. Dan is er nog heel veel introductory back-slapping. Naar 't kijken van deze leugenaars, hoef je niet je tijd om discussies over steentjes en ratten enz. te verspillen.
How anyone can take this juvenile, fake-hero nonsense seriously, is well and truly beyond me.
Sick buckets at the ready!
Mars Science Laboratory Curiosity Rover Post Landing News Conference
Blijkbaar mag men niet trots zijn op zo'n grote prestatie...quote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:08 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ah de onfeilbare precisie van de internet/youtube-psychologie.
Er werd net gesteld dat het wegvliegende accelererende stuk lucht uit het filmpje wellicht een stuk materiaal zou kunnen zijn waar ook een solarsail van gemaakt is.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 22:58 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat bazel je nou weer over een solar sail?
Nee een volledige solar sail zou niet zo hard versnellen omdat daar nog een payload aan vast zit, je een structuur nodig hebt om het zeil open te houden, electronica om te communiceren etc etc. Daarom kan het prima een stukje Mylar zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:30 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Er werd net gesteld dat het wegvliegende accelererende stuk lucht uit het filmpje wellicht een stuk materiaal zou kunnen zijn waar ook een solarsail van gemaakt is.
Dat materiaal is ontzettend licht en sterk en weet dus door de grote oppervlakte te versnellen op kracht van licht.
Dat spul is niet voor niets zo licht, omdat fotonen nou eenmaal niet veel druk zetten. Aangezien er geen zwaartekracht aanwezig is draagt zelfs de kleinste versnelling al toe aan verplaatsing.
Maar dat duurt wel ontzettend lang voordat zo’n sail merkbaar is.
Dat betekent dus dat als dat stuk/bel uit het filmpje van hetzelfde materiaal gemaakt zou zijn als een solar sail. Dan zou een solair sail ook op die mate versnellen.
Dat lijkt me bijzonder ongewenst omdat je al tijdens het uitklappen van het sail zo’n ontzettende versnelling krijgt dat je hele spaceshuttle uitelkaar getrokken wordt.
Daarom is dit geen stuk solarsail, en wordt het niet geaccelereerd door fotonen. het accelereert te snel.
Verder kan het dan ook niet iets anders op fotonen zijn, want het solairsail is van het meest ideale matieraal gemaakt om op fotonkracht te reageren. De rest zou nog minder snel accelereren.
Verder zou ik het waarderen als je op je taalgebruik blijft letten als je zelf iets niet begrijpt. Bazelen daar doe ik niet aan.
Het zeil zal toch opengeklapt moeten worden, en dat gebeurt nooit met exact strakke spanning van de bekabeling. Ik blijf erbij, als er zulke krachten als op dat kleine stukje dan ook gelijkwaardig over het zeil verdeeld zouden worden dan zou je een enorme ruk aan de shuttle krijgen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:45 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee een volledige solar sail zou niet zo hard versnellen omdat daar nog een payload aan vast zit, je een structuur nodig hebt om het zeil open te houden, electronica om te communiceren etc etc. Daarom kan het prima een stukje Mylar zijn.
I wouldn't trust the lying fuckers to fix my bicycle.Maybe I just have a suspicious mind.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:08 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ah de onfeilbare precisie van de internet/youtube-psychologie.
Ok een paar vragen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:52 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het zeil zal toch opengeklapt moeten worden, en dat gebeurt nooit met exact strakke spanning van de bekabeling. Ik blijf erbij, als er zulke krachten als op dat kleine stukje dan ook gelijkwaardig over het zeil verdeeld zouden worden dan zou je een enorme ruk aan de shuttle krijgen.
Fotonen geven nou eenmaal niet zoveel druk. Voel jij fotondruk overdag? En als je onderwater gaat voel je dan druk?
Dat is nou wel even wat anders.
Fotonen zullen nimmer iets zo snel doen versnellen als dat je op dat filmpje zag.
Oprechte vraag; wanneer geloof/vertrouw je iets dan wel? Wat moet voor jou de doorslag geven?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:52 schreef Tingo het volgende:
[..]
I wouldn't trust the lying fuckers to fix my bicycle.Maybe I just have a suspicious mind.
Dat ben ik. En heb jij wel eens zon solarzeil zien uitklappen?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:56 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ok een paar vragen.
Ben je het er mee eens dat de kracht die een druk uitoefent bij een oppervlak A, 2 keer zo groot is dan bij oppervlak 2*A?
En ben je het er mee eens dat een normaal stuk papier van 40cm2 2x zo veel weegt als net zo'n stuk papier van 20cm2?
Mooi, dan ben je er dus ook mee eens dat een klein stukje folie op zijn minst even snel kan versnellen als een volledig sail.quote:
Daar heb ik wel eens een video van gezien ja.quote:En heb jij wel eens zon solarzeil zien uitklappen?
Nee, en dat ben jij ook, gezien je antwoord op mijn vragenquote:Ben je het dan met me eens dat zo'n klein stukje niet zo snel kan wegvliegen door puur en alleen de zon?
Dat is dus niet waar, die gaat alleen op het begin harder doordat massa traag is. Uiteindelijk gaan ze even hard.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:07 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Mooi, dan ben je er dus ook mee eens dat een klein stukje folie op zijn minst even snel kan versnellen als een volledig sail.
[..]
Daar heb ik wel eens een video van gezien ja.
[..]
Nee, en dat ben jij ook, gezien je antwoord op mijn vragenZie het als een stukje katoen die op volle vaart met de wind mee wordt genomen, vs het zeil van een groot schip. De druk van de wind is hetzelfde, maar toch gaat dat kleine stukje veel harder.
Eh nee, dat is niet hoe versnelling werkt.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:13 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar, die gaat alleen op het begin harder doordat massa traag is. Uiteindelijk gaan ze even hard.
De analogie was los stukje zeil vs groot zeil aan schip vast...quote:Verder zou je eens kunnen bekijken wat de kracht van wind op papier is, en fotonen op dat solarsail. Fotonen geven nou eenmaal ziekelijk weinig kracht af. Dat stukje kan voor geen meter zo snel versnellen. Dat zeil dat er al dagen of uren over om maar iets van kracht te vangen. Geloof dat het meer in de mate van dagen zat.
Dat zeil klapt uit op de kracht van de fotonen, dat gaat ziekelijk traag. Dan kun je zelf wel invullen wat dat met een los stukje zou doen. Een foton voel je nu toch ook niet. Maar genoeg hier laat ik het voorlopig bij want ik kom hier geen klap verder.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:26 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Eh nee, dat is niet hoe versnelling werkt.
[..]
De analogie was los stukje zeil vs groot zeil aan schip vast...
Het uitklappen van het zeil heeft er geen ene donder mee te makenquote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:28 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat zeil klapt uit op de kracht van de fotonen, dat gaat ziekelijk traag. Dan kun je zelf wel invullen wat dat met een los stukje zou doen. Een foton voel je nu toch ook niet. Maar genoeg hier laat ik het voorlopig bij want ik kom hier geen klap verder.
hahahahahaquote:Op vrijdag 12 februari 2016 22:53 schreef Tingo het volgende:
[..]
Hier heb je gelijk in maar als je denkt dat er 'n 'secret space program' is, dan heb je 't verkeerd vrees ik.
Curiosity Rover Press Conference:
Eerste 20minuten gewoon schaamteloze zelf-congratulory BS is. Dan is er nog heel veel introductory back-slapping. Naar 't kijken van deze leugenaars, hoef je niet je tijd om discussies over steentjes en ratten enz. te verspillen.
How anyone can take this juvenile, fake-hero nonsense seriously, is well and truly beyond me.
Sick buckets at the ready!
Mars Science Laboratory Curiosity Rover Post Landing News Conference
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |