abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159798518
Vandaag maar eens beginnen met 2x een uur zonder smartphone.

Ik schakel hem gewoon uit tussen 11:00 en 12:00 en tussen 15:00 en 16:00.
Dan schakel ik in die tijd gewoon m'n telefoon door naar een vast toestel waarop ik dan in ieder geval bereikbaar ben.
  Moderator woensdag 10 februari 2016 @ 08:59:42 #52
382129 crew  Donna
pi_159798823
Succes! ^O^
pi_159798986
Gisteravond m'n telefoon aan de oplader gehangen en op vliegtuigmodus. Wát een rust.

Moet het vaker doen denk ik.
pi_159799134
Ik vond deze ook wel grappig:

pi_159800348
Ik neem mn telefoon nooit mee de slaapkamer in en laat hem regelmatig thuis als ik weg ga. Iedereen om me heen heeft toch zn gsm bij zich dus waarom moet ik die van mij dan nog gaan meenemen. Laatst een midweekje Parijs gedaan en ik kwam er in de trein naar Parijs pas achter dat ik mn gsm was vergeten. 5 dagen geen telefoon bij me gehad en niet 1 seconde gemist.
pi_159800455
Hij staat uit hoor _O-

Nu aan het werk! :P
pi_159801995
Heel herkenbaar helaas. Ik wil er ook graag vanaf, want het gewone leven is veel leuker dan dat kleine schermpje.

Wat ik heb gedaan:
- alle spelletjes van mijn telefoon verwijderd.
- alle whatsapp meldingen uitgezet. Twee belangrijke mensen laten de telefoon trillen als ze appen en twee andere belangrijke mensen (maar net iets minder belangrijk) laten een lampje branden linksboven op mijn telefoon.
- Twitter verwijderd
- Facebook verwijderd (gister pas, maar toch)

En dat scheelt veel!! Geeft al een stuk meer rust :)
  Moderator donderdag 11 februari 2016 @ 08:59:23 #58
382129 crew  Donna
pi_159828402
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:02 schreef HarveySpecter het volgende:
Hij staat uit hoor _O-

Nu aan het werk! :P
Hoe is het bevallen? ;)

Gisterenavond zat ik bij een vriendin die op een gegeven moment gewoon een spelletje op haar mobiel ging doen. :X
pi_159828443
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 08:59 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Hoe is het bevallen? ;)

Gisterenavond zat ik bij een vriendin die op een gegeven moment gewoon een spelletje op haar mobiel ging doen. :X
Wel goed hoor. Vandaag lekker weer

Meen je? Toen ben je naar huis gegaan neem ik aan? :P
  Moderator donderdag 11 februari 2016 @ 09:06:49 #60
382129 crew  Donna
pi_159828485
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 09:02 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Wel goed hoor. Vandaag lekker weer

Meen je? Toen ben je naar huis gegaan neem ik aan? :P
Haha. Ik zei; Wat ben je nou aan het doen?! Zegt ze; Ja een spelletje. :W
Nou ik zei dan ga ik maar. Toen hield ze snel op haha. Tsjonge.

Mooi dat het goed bevalt. Ik ga vanmiddag ook m`n telefoon de hele middag in de keuken leggen.
pi_159930509
Ik kwam er zojuist achter dat je gewoon kunt Whats appen via de browser van je pc.

Misschien een beetje het verplaatsen van het probleem. Maar ik heb nu niet telkens meer mijn telefoon in mijn handen.
pi_160042357
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:09 schreef MevrouwCactus het volgende:
Heel herkenbaar helaas. Ik wil er ook graag vanaf, want het gewone leven is veel leuker dan dat kleine schermpje.

Wat ik heb gedaan:
- alle whatsapp meldingen uitgezet. Twee belangrijke mensen laten de telefoon trillen als ze appen en twee andere belangrijke mensen (maar net iets minder belangrijk) laten een lampje branden linksboven op mijn telefoon.

En dat scheelt veel!! Geeft al een stuk meer rust :)
Hoe heb je dat gedaan? Ik dacht dat het mij gelukt was, maar krijg van elk individueel persoon toch een melding (trilling). Ben beetje noob hoor hihi.
pi_160042369
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 09:20 schreef HarveySpecter het volgende:
Dag,

Ik heb het gevoel dat ik verslaafd ben aan mijn smartphone en social media.

Op de een of andere manier pak ik iedere dag (ook onbewust) wel 30 keer mijn telefoon. Ik open apps zoals twitter en whatsapp en soms lees ik zelfs meerdere keren dezelfde (nieuws) berichten.

Ik merk dat ik een beetje onrustig begin te worden als ik mijn telefoon uitzet of even niet bij me heb, vandaar dat het een beetje op een verslaving begint te lijken.

Ik heb nu voor de zekerheid Facebook al van mijn telefoon afgehaald, maar toch ontgrendel ik constant mijn telefoon. Eerder opende ik dan Facebook, maar nu open ik gewoon wat anders (bijvoorbeeld mijn mail) en ondanks dat ik weet dat er niets nieuws te zien is, bekijk ik het toch. Heel erg irritant en zonde van mijn tijd.

Hebben meer mensen hier last van? En hoe heb je dit aangepakt?

Ik kan mijn telefoon soms wel even uitzetten, maar niet te lang, want ik ben ook zakelijk via dit toestel bereikbaar.
Je bent volgens mij pas gek als je het tegenwoordig niet doet

Gewoon social media verwijderen en alleen whatsapp houden ^O^
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_160042438
Zo spot on! Haha maar weer begin je. Heb FB al sinds 2010 en tussendoor wel 2x een jaar gedeactiveerd :@
pi_160087037
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 15:09 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Hoe heb je dat gedaan? Ik dacht dat het mij gelukt was, maar krijg van elk individueel persoon toch een melding (trilling). Ben beetje noob hoor hihi.
Sorry, late reactie. Ik heb een Samsung en het werkt als volgt: Bij instellingen: Meldingsgeluiden uitzetten en Trillen ook. Eigenlijk alles wat je niet wilt, kan je daar uitzetten.

Per persoon aanzetten: In het chatvenster met die persoon op de naam drukken, dan 'aangepaste instellingen' en dan aanklikken wat je wilt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')