Omdat het lekker ruikt?quote:
Hij kan z'n vrijwel haarloze hoofd in dat geval ook insmeren met douchegel oid.quote:
Niks. We spoelen met water, ook bij onszelf inmiddels. Dot heeft lang haar, dat kam ik wel elke avond met een borstel van varkenshaar om talg goed te verdelen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:13 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Gebruik je dan vervangende producten? Of echt helemaal niks?
Hier was ik de haren van de kinderen één keer per week, en gaan ze één tot twee keer onder de douche per week.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:39 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hij kan z'n vrijwel haarloze hoofd in dat geval ook insmeren met douchegel oid.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja maar dat beetje haar moet je koesteren.
Maar wat vind je? Zit ie inderdaad lekker in zn velletje?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 20:08 schreef Estrys het volgende:
Ik had het met onze (antroposofische) gastouder over S. Zij: 'maar het gaat heel goed met hem. Je ziet dat zijn energiebalans helemaal goed is. Hij is heel mooi in balans. Als je naar zijn tekeningen kijkt zie je dat heel goed.'
Daar ben ik dan toch niet antroposofisch genoeg voor geloof ik
Dat is het ookquote:Op dinsdag 9 februari 2016 20:18 schreef livelink het volgende:
Toch vind ik het ook wel een mooie observatie, Estrys. Liefdevol ook.
Ik begrijp niet zo goed waar je aan refereert Deepfreeze. Bedoel je zo'n groen grafiekje van een citotoets? Dat is nl het enige dat ik kan bedenken. Maar daar hoort een andere interpretatie bij dan die jij nu noemt.quote:Op donderdag 11 februari 2016 10:22 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik heb eens een grafiek gezien in dit topic, over de ideale leerlijn, overpresteren en onderpresteren(iemand een link?). Kinderen gaan het best vooruit als ze net boven de ideale lijn zitten. Als ze er net onder zitten gaat het ook nog wel, maar niet optimaal.
Er was iets met dat ze net een klein stapje harder werken dan die lijn, dat ze dan het meeste kunnen leren.. Als ze te hard werken geeft het problemen, als ze te langzaam werken ook, maar net op en boven die lijn was het beste..quote:Op donderdag 11 februari 2016 12:48 schreef trui het volgende:
Wat bedoel je dan met 'boven de ideale lijn zitten'?
en knap dat die groep kleuters zich zo gedwee op de foto liet zetten!
Dank u jufquote:
Als ik het zo lees zou ik hem een tafelkaart geven. Zodat hij de tafels kan spieken. Hij merkt dan wat het hem oplevert (tijd) als hij de tafels niet tellend hoeft uit te rekenen. Wellicht motiveert hem dat om ze te automatiseren (hetgeen trouwens weer een heel specifieke vaardigheid is, die los staat van inzicht). Na een paar weken zou ik het gesprek aangaan en er een apart werkje van maken om de tafels te leren.quote:Op donderdag 11 februari 2016 13:18 schreef Deepfreeze het volgende:
Chris zijn juf krijgt hem niet echt op gang, dus hij blijft in de comfortabele zone hangen, met neiging tot verveling. Hij moet wat "stomme" dingen doen zoals de tafels leren, daar is de motivatie echt 0,0 en daar loopt hij tegenaan bij zijn rekenwerkjes. Optellend de tafels doen is leuk, maar niet als je 133 gedeeld door 7 moet weten. Hij snapt de som wel, maar is traag omdat hij alles moet tellen. Eigenlijk kan hij wel moeilijker sommen aan, snapt ook staartdelingen breuken etc prima, loopt alleen tegen die basiskennis aan. Dus juf moet hem wel makkelijk werk aan bieden om dat te oefenen. Het is voor juf moeilijk om dan het ideale werk te vinden. Juf probeert hem wel sneller te laten werken, maar zonder die basis lukt dat niet. En voor die basis heeft hij geen motivatie. Mooi cirkeltje..
Vrijdag verslag mee, eens kijken of daar nog iets geks instaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |