abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163178741
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 23:17 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Dat is ook enigszins mijn 'probleem' ermee, dat het gevaarlijker is, of kan zijn.
Ik geloof zonder meer dat het diepere lagen naar voren kan halen en het onderbewustzijn bewust kan maken. Alleen het gevaar zit erin dat de ervaring zo heftig en sensationeel is, dat je jezelf er ook in kan verliezen. Bij meditatie beleef je dat alles in ieder geval nog op basis van een geest die tot rust is gebracht. Bij een psychedelische ervaring kan het natuurlijk een ware storm in je hoofd worden, waarin prikkels veel heftiger en intenser worden beleefd en ook veel sneller door je hoofd gevuurd worden dan in de rustige meditatieve toestand. Ook heb je natuurlijk veel minder kans op complete mindfucks.

Ik heb overigens wel eens vrij trippy meditatietoestanden beleefd.
Juist.

Ik ook ja, dat laatste wat je zegt. Dat zijn dan ook de mooiste meditaties.
Lambo of Rekt
pi_163180041
Ik zie LSD en dergelijke voor een deel als emotie versterkers. Je kunt je bizar lekker gaan voelen of bizar slecht en soms is het vrij willekeurig welke kant het op gaat.

Ik kan wel zeggen dat ik enkele van mijn meest indrukwekkende ervaringen in mijn leven te danken heb aan psychedelica.
pi_163180060
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 21:32 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

Ik heb wel eens bij wijze van experiment gemediteerd onder invloed van cannabis.
Het grappige is dat ik tot aardig diepe inzichten ben gekomen van cannabis, ik ga er echt van trippen. Ik vind dus wel dat wiet een 'educatieve' functie heeft spiritueel gezien.

Je kunt wiet natuurlijk ook gebruiken om je pizza/kapsalon/kebab mee op te eten als je de hongerkick krijgt en naar south park gaan kijken maar dat is een ander type gebruik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')