abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_159889145
Ik heb één keer een optreden gedrumd zonder gehoorbescherming en de piep die daarna nog een paar dagen aanhield heeft me wat zuiniger doen zijn op mijn oren. :P Ik rijd nu met Motosafe en die dempen prima, maar ik kan er ook niemand meer mee verstaan en ze steken wat uit, dus het comfort laat wat te wensen over. Sowieso lijken otoplastieken me ook vrij ideaal voor concerten, dus sowieso handig. :) Volgens mij krijg je op de beurs ook nog een gratis verliesverzekering erbij, wat mij waarschijnlijk wel wat geld gaat besparen... :+
Your opinion of me is none of my business.
pi_159889542
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 09:01 schreef Salatrel het volgende:
R1200GS :) hele simpele techniek kan niet falen
kuch kuch A2 ;(
  zaterdag 13 februari 2016 @ 18:27:28 #103
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_159889939
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 17:52 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb één keer een optreden gedrumd zonder gehoorbescherming en de piep die daarna nog een paar dagen aanhield heeft me wat zuiniger doen zijn op mijn oren. :P Ik rijd nu met Motosafe en die dempen prima, maar ik kan er ook niemand meer mee verstaan en ze steken wat uit, dus het comfort laat wat te wensen over. Sowieso lijken otoplastieken me ook vrij ideaal voor concerten, dus sowieso handig. :) Volgens mij krijg je op de beurs ook nog een gratis verliesverzekering erbij, wat mij waarschijnlijk wel wat geld gaat besparen... :+
Wehe, ik ben ook zo'n klootzak die in andermans oren zit te tetteren. Gelukkig heb ik geen zwaar koper achter me! :D

Maar die oordopjes kunnen inderdaad op allerlei momenten van pas komen.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_159890067
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 16:52 schreef Geelman het volgende:

[..]

Dat is zeker het overwegen waard! Ik rij nu nog zonder gehoorbescherming, maar dat is natuurlijk niet erg verstandig...
Pak dan gewoon die oranje huis-tuin-en-keuken-oordopjes voor een paar cent per stuk. Die heb ik tot nu toe altijd gebruikt, en ik vind ze best prima zitten. Ook isoleren ze een stuk beter dan verwacht.
pi_159890516
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 18:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Pak dan gewoon die oranje huis-tuin-en-keuken-oordopjes voor een paar cent per stuk. Die heb ik tot nu toe altijd gebruikt, en ik vind ze best prima zitten. Ook isoleren ze een stuk beter dan verwacht.
ja alleen isoleren is nou juist wat je niet wilt :P otoplastieken filterennalles boven een bepaald decibel waarde afhankelijk van wel filter je erin laat zetten waardoor je dus nog gewoon overing verkeer kunt horen en een gespreken kunt voeren. Die schuimrubberen doppen sluiten gewoon heel je gehoorkanaal af...
pi_159890547
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 18:27 schreef Geelman het volgende:

[..]

Wehe, ik ben ook zo'n klootzak die in andermans oren zit te tetteren. Gelukkig heb ik geen zwaar koper achter me! :D

Maar die oordopjes kunnen inderdaad op allerlei momenten van pas komen.
Gewoon doen. :Y Zonder bescherming rijden is gewoon dom. Als je er eenmaal spijt van hebt, is er al niks meer aan te doen.
Your opinion of me is none of my business.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 19:18:39 #107
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_159891180
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 18:52 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Gewoon doen. :Y Zonder bescherming rijden is gewoon dom. Als je er eenmaal spijt van hebt, is er al niks meer aan te doen.
Idd. Ik heb motosafes van 25 euro. Dat scheelt al een hoop. Van je oren en ogen heb je maar 1 paar en schade herstelt bij beiden niet goed.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 13 februari 2016 @ 20:25:21 #108
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_159893330
Heb me vandaag toch weer verbaasd hoeveel lol je op een RT kan hebben. Je denkt dat t saai, log en traag is, maar dat valt echt heel erg mee.

Niet dat ik niet kan wachten om op zomeravonden weer met de srad kan racen. Maar de BMW is toch leuker dan verwacht.

Daarbij zorgen de omstandigheden die er nu zijn (kou, nattigheid) je wel zelfverzekerder wordt dan wanneer je alleen rijdt met 20+ graden op droge wegen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 13 februari 2016 @ 22:35:06 #109
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_159896981
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 17:52 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb één keer een optreden gedrumd zonder gehoorbescherming en de piep die daarna nog een paar dagen aanhield heeft me wat zuiniger doen zijn op mijn oren. :P Ik rijd nu met Motosafe en die dempen prima, maar ik kan er ook niemand meer mee verstaan en ze steken wat uit, dus het comfort laat wat te wensen over. Sowieso lijken otoplastieken me ook vrij ideaal voor concerten, dus sowieso handig. :) Volgens mij krijg je op de beurs ook nog een gratis verliesverzekering erbij, wat mij waarschijnlijk wel wat geld gaat besparen... :+
protip: ik heb ze speciaal laten maken met een minimale aanpak met een heel klein gaatje erin. Hierdoor heb ik hele kleine sleutelringetjes zitten van een paar mm, en daar aan heb ik een koordje zitten wat de 2 verbindt en in het midden van dat koordje zit een lusje waarmee het hele spul aan een lichte lanyard zit.
Ik wérk daarmee, vaak hangen ze met de mini sleutelringetjes aan het haakje van de lanyard en worden ze redelijk mishandeld, en als ik ze in heb, heb je maar minimaal last van het koordje. Ik ben er op deze manier nog nooit eentje verloren, en ik draag ze echt elke werkdag de hele dag op die manier mee. Op de motor kun je ze zo ook nooit verliezen als je er eentje uit je oor frot met helm op- of afzetten, en mócht je ooit een ongeluk krijgen dan kunnen hulpverleners meteen zien dat je oordopjes draagt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_159897146
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 22:35 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

protip: ik heb ze speciaal laten maken met een minimale aanpak met een heel klein gaatje erin. Hierdoor heb ik hele kleine sleutelringetjes zitten van een paar mm, en daar aan heb ik een koordje zitten wat de 2 verbindt en in het midden van dat koordje zit een lusje waarmee het hele spul aan een lichte lanyard zit.
Ik wérk daarmee, vaak hangen ze met de mini sleutelringetjes aan het haakje van de lanyard en worden ze redelijk mishandeld, en als ik ze in heb, heb je maar minimaal last van het koordje. Ik ben er op deze manier nog nooit eentje verloren, en ik draag ze echt elke werkdag de hele dag op die manier mee. Op de motor kun je ze zo ook nooit verliezen als je er eentje uit je oor frot met helm op- of afzetten, en mócht je ooit een ongeluk krijgen dan kunnen hulpverleners meteen zien dat je oordopjes draagt.
Ik heb dit wel drie keer gelezen, maar ik zie het niet voor me. :@ Foto?
Your opinion of me is none of my business.
pi_159897267
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Gebruiken jullie nog pekelfiets? Of alweer op de normale?
Rij ook alweer op mijn eigen fiets.
Wel afhankelijk van het weer, maar na een paar flinke regenbuien en een paar dagen verder durf ik het wel aan.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  zondag 14 februari 2016 @ 00:21:48 #112
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_159899666
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 22:40 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik heb dit wel drie keer gelezen, maar ik zie het niet voor me. :@ Foto?
Moet ik effe maken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_159902572
Die motosafe dingen worden het niet voor mij.

Ik heb zo'n bluetooth oortje in die op mijn telefoon verbonden is. Ik rijd toch net even wat meer ontspannen met Flitsmeister aan. ;)
  zondag 14 februari 2016 @ 14:09:11 #114
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_159908313
Ja, hoe werkt het eigenlijk met gehoorbescherming en oortjes? Ik gebruik nu gewoon die gele 3M dopjes die zoals eerder gezegd het hele gehoorkanaal afschermen. Overig verkeer valt mee. Probleem is als ik nog even iets tegen mijn collega's wil zeggen of andersom, dan moeten ze schreeuwen of ik moet die dingen weer er telkens uit halen :6

Oortjes kan ik er dan niet indoen natuurlijk als die gele dingen er al inzitten. Zonder gehoorbescherming rijden vermijd ik. Ik heb een paar keer zonder gereden en de laatste keer kreeg ik gewoon enorme koppijn. Niet fijn.
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_159908383
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 14:09 schreef Lone_Gunman het volgende:
Ja, hoe werkt het eigenlijk met gehoorbescherming en oortjes? Ik gebruik nu gewoon die gele 3M dopjes die zoals eerder gezegd het hele gehoorkanaal afschermen. Overig verkeer valt mee. Probleem is als ik nog even iets tegen mijn collega's wil zeggen of andersom, dan moeten ze schreeuwen of ik moet die dingen weer er telkens uit halen :6

Oortjes kan ik er dan niet indoen natuurlijk als die gele dingen er al inzitten. Zonder gehoorbescherming rijden vermijd ik. Ik heb een paar keer zonder gereden en de laatste keer kreeg ik gewoon enorme koppijn. Niet fijn.
Ik heb bluetooth speakers in m'n helm, werkt prima. :)
Your opinion of me is none of my business.
  zondag 14 februari 2016 @ 14:12:03 #116
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_159908409
Daarom is built-in speakers eigenlijk de enige werkende manier.. jij hebt gewoon oordoppies in, en die speakertjes moeten daar dus doorheen zien te tetteren.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_159908593
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 14:11 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik heb bluetooth speakers in m'n helm, werkt prima. :)
Zelf gemonteerd? Lastig of viel mee?
pi_159908757
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 14:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Zelf gemonteerd? Lastig of viel mee?
Kun je klittebandpads opplakken? Dan kun je dit ook 'monteren'. :P
Your opinion of me is none of my business.
  zondag 14 februari 2016 @ 14:33:47 #119
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_159909134
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 14:22 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Kun je klittebandpads opplakken? Dan kun je dit ook 'monteren'. :P
Welke dag ga je naar de motorbeurs?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_159909328
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 14:22 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Kun je klittebandpads opplakken? Dan kun je dit ook 'monteren'. :P
Haha wist niet dat het zo eenvoudig was. Wat voor iets heb je? Dan ga ik eens op zoek op internet
pi_159913715
Sena voor ekte bazen. Type afhankelijk van je eigen eisen en budget :P
pi_159913748
alleen de duurste is goed genoeg tho
pi_159917721
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 14:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Haha wist niet dat het zo eenvoudig was. Wat voor iets heb je? Dan ga ik eens op zoek op internet
Chinees setje van aliexpress, heb de link hier toen wel gedumpt geloof ik. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_159922805
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 19:40 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Chinees setje van aliexpress, heb de link hier toen wel gedumpt geloof ik. :)
Kun je vast nog een keer dumpen dan toch? :*
  maandag 15 februari 2016 @ 00:18:46 #125
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_159926003
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 22:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Kun je vast nog een keer dumpen dan toch? :*
Beter haal je een cardo of sena.

Maar hier vind je vast wel wat
http://m.aliexpress.com/search.htm?keywords=bluetooth+helmet
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')