abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159714054
Hallo.

Ik ben soms licht ontvlambaar, en dan specifiek naar mijn vriend toe. Ik weet dan zelf ook niet goed hoe het begint. Meestal is het zo dat hij iets doet (te laat komen, een domme opmerking maken (in mijn ogen dan), of onbewust lullig gedrag, maar soms kan ik ook zomaar uit het niets heel stil en chagrijnig worden. We hebben het er al vaak over gehad, en hij gaf toe dat sommige ruzies of boosheid van mij wel degelijk terecht was (bv als hij echt een halfuur te laat was met een belangrijke afspraak, en dergelijke dingen) maar dat ik soms om onzinnige dingen boos word in zo'n mate dat het niet meer in verhouding staat met het ding waarover het gaat.
De communicatie tussen ons is verder ontzettend goed, we kunnen alles tegen elkaar zetten. En het is ook niet zo dat ik hem niet meer leuk vind en hem zo 'weg probeer te duwen', alles behalve.
Ik merk dat als ik spanningen heb (school, stress, thuis, werk) dat ik dat dan als eerste op hem afreageer. Dan word ik als het ware chagrijnig en boos om domme dingen van hem, om dan mijn verdriet of stress af te reageren. Soms kan ik de grens niet meer goed onderscheiden tussen een redelijke en gegronde boosheid, of een bullshitboosheid die er alleen maar is omdat ik zelf ergens mee zit.
Soms ben ik wel eens bang dat hij uiteindelijk hierdoor afhaakt, maar dat is tot nu toe nog nooit gebeurd. Ik zie zelf ook wel in dat mijn gedrag op zo'n moment echt niet leuk is. Soms kan ik ook echt hele gemene opmerkingen maken, waarvan ik achteraf denk: als hij dat tegen mij zou zeggen, zou ik zowat huilen (bij wijze van.)
Het is niet dat ik alleen maar een 'bitch' ben in onze relatie, heb ontzettend veel voor hem over en zet dingen aan de kant. Maar we moeten beide aan dingen werken (hij aan betere communicatie, planning enz en ik aan woedecontrole). Hoe kan ik deze boosheid het beste 'remmen'? Want op de een of andere manier sla ik dan door. Hoe kan ik mijn gedachten als het ware ombuigen naar iets realistischer dan om in een total rage op mijn vriend af te reageren?
pi_159714107
Heb je ADHD?
International
pi_159714124
Eerst tot 10 tellen?
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_159714129
Mooi verhaal, ik moest huilen.
pi_159714146
Tja ik had dat eerder ook, ben aan de prikpil gegaan en slik magnesium bij, mijn humeur is nu gemoedelijker, maak me ook niet meer zo druk.
pi_159714150
1) kom erachter wat het is wat je boos maakt. Zorg ervoor dat je niet om elk kleine akkefietje boos wordt

2) reageer je problemen niet op een ander af. Zorg voor andere manieren om stoom af te blazen
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_159714189
Als de communicatie zo goed vertel je hem dat je met spanning en dergelijke zit - voordat alles al is gebeurd, waardoor hij al weet dat jij je waarschijnlijk op hem zal afreageren. Niet dat dat het minder maakt, maar hij weet dan waar het vandaan komt en dat kan een heel ander resultaat hebben. Nu komt het voor hem vanuit het niets en dat is dus wel enorm vervelend voor hem.

En waarschijnlijk helpt het uitleggen veel meer dan je inhouden, omdat praten over het algemeen wel helpt.

Als je je boosheid voelt opkomen kun je ook even weglopen. Je kan je ook afvragen waar je je nou echt om boos maakt, want je vriend kan weinig doen aan zaken waar hij geen invloed op heeft.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2016 22:08:40 ]
pi_159714262
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 22:04 schreef Aardbei16 het volgende:
Heb je ADHD?
Heb ik wel eens aan gedacht. Heb wel eens momenten dat ik zeer snel praat/veel hersenactiviteit zegmaar.
pi_159714283
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 22:05 schreef Enix het volgende:
Mooi verhaal, ik moest huilen.
Ja toen ik het zelf teruglas moest ik ook wel even een traantje wegpinken.
pi_159714329
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 22:08 schreef zarGon het volgende:
Als de communicatie zo goed vertel je hem dat je met spanning en dergelijke zit - voordat alles al is gebeurd, waardoor hij al weet dat jij je waarschijnlijk op hem zal afreageren. Niet dat dat het minder maakt, maar hij weet dan waar het vandaan komt en dat kan een heel ander resultaat hebben. Nu komt het voor hem vanuit het niets en dat is dus wel enorm vervelend voor hem.

En waarschijnlijk helpt het uitleggen veel meer dan je inhouden, omdat praten over het algemeen wel helpt.

Als je je boosheid voelt opkomen kun je ook even weglopen. Je kan je ook afvragen waar je je nou echt om boos maakt, want je vriend kan weinig doen aan zaken waar hij geen invloed op heeft.
Ja, dat klopt. Zeer nuttige tips, bedankt :)
Ik vind het zelf altijd alleen zo lastig om mijn hersenen dan 'om te schakelen' en ook hem daadwerkelijk te vertellen wat er is (ja, de communicatie is goed, alleen ik ben te trots/te eigenwijs om toe te geven als ik me ergens echt klote over voel) of om even weg te gaan. Het is voor mij 'makkelijker' om lekker even te ragen, dan om toe te geven dat ik eigenlijk wil janken en bang ben.
pi_159714585
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 22:14 schreef eenzame_kat het volgende:
Ik vind het zelf altijd alleen zo lastig om mijn hersenen dan 'om te schakelen' en ook hem daadwerkelijk te vertellen wat er is
Besef je op het moment zelf ook je je op hem aan afreageren bent en dat je boosheid niets met hem te maken heeft? Of merk je dat achteraf pas, wanneer de schade al aangericht is?

Dan is een goed begin al dat je gewoon kapt met afreageren. Stoppen met kut doen tegen hem.

Heb je wat je in dit topic hebt verteld ook aan hem verteld? Weet hij dit allemaal ook? Bedoel, je staat er niet alleen voor. Als hij doorheeft wat er speelt kan hij er wellicht anders op reageren, misschien zelfs op een manier dat de situatie verder de-escaleert. Maar dan moeten jullie allebei herkennen dat het (jouw bullshitboosheid) aan de gang is.

quote:
(ja, de communicatie is goed, alleen ik ben te trots/te eigenwijs om toe te geven als ik me ergens echt klote over voel) of om even weg te gaan.
Ik weet het niet hoor, maar dat zijn dus manieren om er beter mee om te gaan. Als je het echt zo erg vindt als je het zegt, zet je je over die trots. Je wint er niets mee, en het is alleen maar schadelijk.

quote:
Het is voor mij 'makkelijker' om lekker even te ragen, dan om toe te geven dat ik eigenlijk wil janken en bang ben.
En daar zit het probleem waarschijnlijk. Wat is er zo erg aan janken en bang zijn?

Is het juist niet de bedoeling om zulke zaken met je partner te delen, zodat je elkaar kunt steunen?

Maar goed, ik ben geen heethoofd en word ook niet snel (onzinnig) boos. En ik jank liever dan dat ik schreeuw. Wellicht kan ik me niet helemaal inleven in jouw gedrag, dus.
pi_159716303
Vertellen wat er is, vooraf, niet achteraf. Ik vond het zelf lastig om sorry te zeggen (fouten erkennen), zag het als zwakte. Psycholoog kan je wss helpen als het niet beter wordt. 't feit dat je 't zelf inziet is wel goed.
  zondag 7 februari 2016 @ 09:43:37 #13
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_159719260
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 22:02 schreef eenzame_kat het volgende:
Maar we moeten beide aan dingen werken (hij aan betere communicatie, planning enz en ik aan woedecontrole)
Wat hij moet doen, daar heb jij niks mee te maken. Beter om hem te accepteren zoals hij is.

Wat betreft je eigen boosheid, wat is dan de oorzaak daarvan? Is het niet beter om die oorzaak weg te nemen? Wellicht te druk op studie of werk?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_159733839
Misschien groeien jullie gewoon uit elkaar. Jullie kunnen in relatietherapie gaan
  zondag 7 februari 2016 @ 20:30:16 #15
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_159735709
pubers
pi_159736011
Tenminste een wijf dat haar fouten erkent. Dat alleen al fascineert me.

Ik heb ooit eens een wijf opgesloten in de auto toen ze liep te gillen. Na een half uurtje teruggekomen. Begon ze weer te kermen. Weer op slot, kwartier later weer teruggekomen en toen was het wel klaar. Beteuterd gezichtje.

De man van TS moet dus ook eens wat ballen gaan kweken.
  zondag 7 februari 2016 @ 20:44:30 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159736258
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 20:38 schreef Helpmefok het volgende:
Tenminste een wijf dat haar fouten erkent. Dat alleen al fascineert me.

Ik heb ooit eens een wijf opgesloten in de auto toen ze liep te gillen. Na een half uurtje teruggekomen. Begon ze weer te kermen. Weer op slot, kwartier later weer teruggekomen en toen was het wel klaar. Beteuterd gezichtje.

De man van TS moet dus ook eens wat ballen gaan kweken.
Stoer wijf, jij.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_159736518
Je geeft zelf al aan dat er onder je boosheid andere emoties zitten. Op het moment zelf is dat idd lastig te bespreken, maar het lijkt me wel goed om daar op een rustig moment over te praten. En is ook wel iets om voor jezelf mee aan de slag te gaan. Er zijn blijkbaar een aantal vlakken in je leven waar het niet (altijd) helemaal loopt zoals je graag wilt en het klinkt alsof je geen goede andere manieren hebt om met die emoties om te gaan.

Geweldloos communiceren kan je leren. Mocht je van lezen houden: dit is wel een nuttig boek:
https://m.bol.com/nl/p/geweldloze-communicatie/1001004010930167/

Heb je je vriend wel eens gevraagd wat het met hem doet als je zo boos bent? Vaak trekken mannen zich juist terug emotioneel als er ruzie is, dat kan op den duur wel gaan opbreken.
pi_159763539
quote:
7s.gif Op zondag 7 februari 2016 20:44 schreef Copycat het volgende:

[..]

Stoer wijf, jij.
Uh, ok. Stop er een tampon in
  woensdag 10 februari 2016 @ 15:25:56 #20
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159807148
Je kunt gewoon niet zo goed tegen stress.

Zoals de meeste vrouwen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_159830491
quote:
14s.gif Op woensdag 10 februari 2016 15:25 schreef fathank het volgende:
Je kunt gewoon niet zo goed tegen stress.

Zoals de meeste vrouwen.
Dit.

En slik je de pil? (serieuze vraag)
Lambo of Rekt
pi_159877127
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 22:14 schreef eenzame_kat het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Zeer nuttige tips, bedankt :)
Ik vind het zelf altijd alleen zo lastig om mijn hersenen dan 'om te schakelen' en ook hem daadwerkelijk te vertellen wat er is (ja, de communicatie is goed, alleen ik ben te trots/te eigenwijs om toe te geven als ik me ergens echt klote over voel) of om even weg te gaan. Het is voor mij 'makkelijker' om lekker even te ragen, dan om toe te geven dat ik eigenlijk wil janken en bang ben.
Weet hij dit?

Ik heb precies hetzelfde gehad. Zodra ik mij onzeker voelde en juist meer toenadering van hem nodig had, werd ik boos als hij het niet gaf (ondanks dat hij zich van geen kwaad bewust was). Daar zocht ik dan wel redenen voor.

Toen ik het besef kreeg dat ik dit deed en dat ik hiermee het tegenovergestelde veroorzaakte dan wat ik eigenlijk wilde (toenadering ipv afstoten) en nodig had, ben ik het gaan veranderen. De eerste paar keer was het echt doodeng om mezelf zo bloot te geven, maar het heeft ons zoveel sterker gemaakt. Hij begrijpt mij beter en ik krijg wat ik nodig heb. We hebben nu enkel nog soms ruzie als iemand echt een steek laat vallen. Maar ook dan met het oog op het eigenlijke doel, samen beter worden. :)
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 22:29:18 #23
306357 Sarg
When in doubt, pinky out!
pi_160055510
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 00:02 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
De eerste paar keer was het echt doodeng om mezelf zo bloot te geven, maar het heeft ons zoveel sterker gemaakt.
_O_ Respect!

[ Bericht 0% gewijzigd door Sarg op 19-02-2016 22:29:53 (Respect!) ]
The very existence of flame-throwers proves that some time, somewhere, someone said to themselves, You know, I want to set those people over there on fire, but I'm just not close enough to get the job done.
pi_160055633
Gebruik je geestverruimende middelen?
pi_160097918
quote:
3s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:05 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dit.

En slik je de pil? (serieuze vraag)
Ja, ik slik de pil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: