Heb ik wel eens aan gedacht. Heb wel eens momenten dat ik zeer snel praat/veel hersenactiviteit zegmaar.quote:
Ja, dat klopt. Zeer nuttige tips, bedanktquote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:08 schreef zarGon het volgende:
Als de communicatie zo goed vertel je hem dat je met spanning en dergelijke zit - voordat alles al is gebeurd, waardoor hij al weet dat jij je waarschijnlijk op hem zal afreageren. Niet dat dat het minder maakt, maar hij weet dan waar het vandaan komt en dat kan een heel ander resultaat hebben. Nu komt het voor hem vanuit het niets en dat is dus wel enorm vervelend voor hem.
En waarschijnlijk helpt het uitleggen veel meer dan je inhouden, omdat praten over het algemeen wel helpt.
Als je je boosheid voelt opkomen kun je ook even weglopen. Je kan je ook afvragen waar je je nou echt om boos maakt, want je vriend kan weinig doen aan zaken waar hij geen invloed op heeft.
Besef je op het moment zelf ook je je op hem aan afreageren bent en dat je boosheid niets met hem te maken heeft? Of merk je dat achteraf pas, wanneer de schade al aangericht is?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:14 schreef eenzame_kat het volgende:
Ik vind het zelf altijd alleen zo lastig om mijn hersenen dan 'om te schakelen' en ook hem daadwerkelijk te vertellen wat er is
Ik weet het niet hoor, maar dat zijn dus manieren om er beter mee om te gaan. Als je het echt zo erg vindt als je het zegt, zet je je over die trots. Je wint er niets mee, en het is alleen maar schadelijk.quote:(ja, de communicatie is goed, alleen ik ben te trots/te eigenwijs om toe te geven als ik me ergens echt klote over voel) of om even weg te gaan.
En daar zit het probleem waarschijnlijk. Wat is er zo erg aan janken en bang zijn?quote:Het is voor mij 'makkelijker' om lekker even te ragen, dan om toe te geven dat ik eigenlijk wil janken en bang ben.
Wat hij moet doen, daar heb jij niks mee te maken. Beter om hem te accepteren zoals hij is.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:02 schreef eenzame_kat het volgende:
Maar we moeten beide aan dingen werken (hij aan betere communicatie, planning enz en ik aan woedecontrole)
Stoer wijf, jij.quote:Op zondag 7 februari 2016 20:38 schreef Helpmefok het volgende:
Tenminste een wijf dat haar fouten erkent. Dat alleen al fascineert me.
Ik heb ooit eens een wijf opgesloten in de auto toen ze liep te gillen. Na een half uurtje teruggekomen. Begon ze weer te kermen. Weer op slot, kwartier later weer teruggekomen en toen was het wel klaar. Beteuterd gezichtje.
De man van TS moet dus ook eens wat ballen gaan kweken.
Dit.quote:Op woensdag 10 februari 2016 15:25 schreef fathank het volgende:
Je kunt gewoon niet zo goed tegen stress.
Zoals de meeste vrouwen.
Weet hij dit?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:14 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Zeer nuttige tips, bedankt
Ik vind het zelf altijd alleen zo lastig om mijn hersenen dan 'om te schakelen' en ook hem daadwerkelijk te vertellen wat er is (ja, de communicatie is goed, alleen ik ben te trots/te eigenwijs om toe te geven als ik me ergens echt klote over voel) of om even weg te gaan. Het is voor mij 'makkelijker' om lekker even te ragen, dan om toe te geven dat ik eigenlijk wil janken en bang ben.
quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:02 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
De eerste paar keer was het echt doodeng om mezelf zo bloot te geven, maar het heeft ons zoveel sterker gemaakt.
Ja, ik slik de pil.quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:05 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dit.
En slik je de pil? (serieuze vraag)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |