abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 1 juli 2016 @ 11:26:42 #251
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_163430979
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 11:20 schreef Angelof9 het volgende:
Piper is van begin af aan irritant geweest. Ik kan haar echt niet uitstaan.
Hoop dat ze haar gaan vermoorden volgend seizoen. :@
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  Moderator vrijdag 1 juli 2016 @ 11:42:37 #252
382129 crew  Donna
pi_163431312
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 11:26 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Hoop dat ze haar gaan vermoorden volgend seizoen. :@
:D
  vrijdag 1 juli 2016 @ 12:27:58 #253
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_163432111
De link naar Black Lives Matter is niet zozeer de moord op een zwarte, maar de afwikkeling van het proces erna; er zijn in korte tijd veel zaken op rij geweest waarin doorgaans blanke daders in dergelijke situaties met hun actie wegkwamen en er niemand verantwoordelijk wordt gehouden. Net als hier, in het statement van Caputo: "het was een ongeluk, gast kon er niets aan doen, bestuur neemt ook geen verantwoordelijkheid, en we gaan weer verder." Het slachtoffer is in het verhaal niet eens relevant om als mens neer te zetten (naar buiten toe dus he, Caputo dacht er zelf duidelijk anders over).
Draai nu de rollen om, stel dat een blanke inmate om was gekomen door zo'n zelfde actie van een zwarte bewaker. De uitkomst laat zich raden. Dat is BLM. En dat ze Poussey kiezen om dat verhaal over te brengen, tja dat is slim natuurlijk, we moeten 'm wel voelen. Missie geslaagd.
pi_163432217
Maar Caputo bracht naar buiten alsof het haar eigen schuld was. Dat vond ik ook al zo jammer, had gehoopt op gerechtigheid. Al is het maar een serie. :D Ik denk dat als een witte op deze manier om het leven was gekomen daar, de reactie niet veel anders zou zijn geweest in die gevangenis. Is nou eenmaal een corrupte boel.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 12:37:43 #255
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_163432340
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 12:32 schreef Wimperkruller het volgende:
Maar Caputo bracht naar buiten alsof het haar eigen schuld was.
Precies. Terwijl hij wist dat het niet zo was. Dat ze überhaupt niets tegen haar konden vinden als excuus (daar gingen ze tenslotte bewust naar op zoek). Hij wilde haar niet zo neer zetten, maar hij vond het nog erger dat die knul zo werd neergezet (volgens dat alternatieve plan). Een middenweg is er kennelijk niet...?!
  vrijdag 1 juli 2016 @ 12:57:10 #256
211083 Angelof9
I must go first
pi_163432836
Precies ja, ze waren allebei slachtoffer. Slachtoffer van een corrupte, slecht gemanagede zooi en een situatie die totaal uit de hand liep door slecht opgeleide bewakers.

De echte schuldige was het management zelf. Maar ja, dat zouden ze natuurlijk nooit toegeven, dus dan maar een van de slachtoffers afbranden.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:08:09 #257
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163433158
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 12:27 schreef babette21 het volgende:
De link naar Black Lives Matter is niet zozeer de moord op een zwarte, maar de afwikkeling van het proces erna; er zijn in korte tijd veel zaken op rij geweest waarin doorgaans blanke daders in dergelijke situaties met hun actie wegkwamen en er niemand verantwoordelijk wordt gehouden. Net als hier, in het statement van Caputo: "het was een ongeluk, gast kon er niets aan doen, bestuur neemt ook geen verantwoordelijkheid, en we gaan weer verder." Het slachtoffer is in het verhaal niet eens relevant om als mens neer te zetten (naar buiten toe dus he, Caputo dacht er zelf duidelijk anders over).
Draai nu de rollen om, stel dat een blanke inmate om was gekomen door zo'n zelfde actie van een zwarte bewaker. De uitkomst laat zich raden. Dat is BLM. En dat ze Poussey kiezen om dat verhaal over te brengen, tja dat is slim natuurlijk, we moeten 'm wel voelen. Missie geslaagd.
Dan had het natuurlijk niet anders gegaan. Dan hadden de hoge heren zaken nog steeds onder het tapijt geschoven om alles te doen zodat ze er goed uitkomen.

Ik vind het een hele rare link, als ze de BLM-zaak onder de aandacjt hadden willen brengen hadden ze het beter aan moeten pakken
Laffe huichelaar
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:19:23 #258
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_163433497
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 13:08 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dan had het natuurlijk niet anders gegaan. Dan hadden de hoge heren zaken nog steeds onder het tapijt geschoven om alles te doen zodat ze er goed uitkomen.

Ik vind het een hele rare link, als ze de BLM-zaak onder de aandacjt hadden willen brengen hadden ze het beter aan moeten pakken
Nee, dan was het mogelijk niet anders gegaan, niet natuurlijk. En gezien de talloze voorbeelden van de afgelopen jaren in de VS is het helaas aannemelijk dat in dat geval die zwarte bewaker zou hangen (met hetzelfde doel: er zelf goed uitkomen).
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:22:54 #259
211083 Angelof9
I must go first
pi_163433640
Maar buiten het feit dat Caputo die jongen niet onder de bus wilde gooien, was dat hier toch ook de bedoeling? De schuld aan de bewaker geven.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:24:12 #260
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163433670
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 13:22 schreef Angelof9 het volgende:
Maar buiten het feit dat Caputo die jongen niet onder de bus wilde gooien, was dat hier toch ook de bedoeling? De schuld aan de bewaker geven.
Ja maar we moeten niet te veel nadenken.

BLACK POWER #popijopieindeVS
Laffe huichelaar
pi_163433723
Tsja, alleen maar mooi dat ze dat soort dingen aankaarten. Alleen nu kwam dat niet echt naar voren wat mij betreft.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:34:04 #262
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_163433891
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 13:22 schreef Angelof9 het volgende:
Maar buiten het feit dat Caputo die jongen niet onder de bus wilde gooien, was dat hier toch ook de bedoeling? De schuld aan de bewaker geven.
Precies, omdat ze liever één individu aanwijzen die de fout in is gegaan dan moeten bekennen als organisatie te hebben gefaald. Voor die gasten die met die opzet bezig zijn is dat individu niet zo van belang, Caputo is degene die een keus maakt. Een keuze die (toevallig?) in de lijn van vele vergelijkbare situaties in de VS ligt, wat er wellicht toe bijdraagt dat men (onterecht?) in opstand komt. Wij weten dat het allemaal niet zo zwart-wit (no pun intended) is, maar in de VS zijn ze dat punt al ver voorbij.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:40:34 #263
211083 Angelof9
I must go first
pi_163434006
Waarom zat ze er uberhaupt nog? Waarom die moeder vervroegd vrijlaten voor goed gedrag en Poussey niet? Ze had sowieso al niets gedaan (marijuana op zak of zoiets) en gedroeg zich voorbeeldig. Had ze niet allang weer op straat moeten staan?
Ik vind het steeds opvallender worden dat er nooit iemand vrijkomt. Ik moet de serie weer opnieuw kijken en eens bewust kijken waar ze voor zitten en hoeveel straf je daar normaal voor krijgt.
De echte Piper was na een jaar al weer vrij, tenslotte.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:40:34 #264
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_163434007
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 13:26 schreef Wimperkruller het volgende:
Tsja, alleen maar mooi dat ze dat soort dingen aankaarten. Alleen nu kwam dat niet echt naar voren wat mij betreft.
Er was (zeker in het laatst stuk) inderdaad weinig ruimte voor gedachtenkronkels en gevolgtrekkingen, die moet je nu zelf invullen. In boekvorm zou het waarschijnlijk beter tot zijn recht komen.

Het aankaarten was zeker goed, en ook dat we beiden personages eerst hebben leren kennen. Ik had ook echt wel met dat joch te doen.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:41:57 #265
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_163434042
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 13:40 schreef Angelof9 het volgende:
Waarom zat ze er uberhaupt nog? Waarom die moeder vervroegd vrijlaten voor goed gedrag en Poussey niet? Ze had sowieso al niets gedaan (marijuana op zak of zoiets) en gedroeg zich voorbeeldig. Had ze niet allang weer op straat moeten staan?
Ik vind het steeds opvallender worden dat er nooit iemand vrijkomt. Ik moet de serie weer opnieuw kijken en eens bewust kijken waar ze voor zitten en hoeveel straf je daar normaal voor krijgt.
De echte Piper was na een jaar al weer vrij, tenslotte.
Taystee en Alex zijn allebei vrijgelaten toch? (voor zolang als het duurde :') )
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:43:51 #266
211083 Angelof9
I must go first
pi_163434080
Nouja, nu heeft Alex een moord gepleegd, dus kan ze lekker blijven :D
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:46:54 #267
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_163434145
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 13:40 schreef Angelof9 het volgende:
Waarom zat ze er uberhaupt nog? Waarom die moeder vervroegd vrijlaten voor goed gedrag en Poussey niet? Ze had sowieso al niets gedaan (marijuana op zak of zoiets) en gedroeg zich voorbeeldig. Had ze niet allang weer op straat moeten staan?
Ik vind het steeds opvallender worden dat er nooit iemand vrijkomt. Ik moet de serie weer opnieuw kijken en eens bewust kijken waar ze voor zitten en hoeveel straf je daar normaal voor krijgt.
De echte Piper was na een jaar al weer vrij, tenslotte.
Dat heeft met de timeline van de serie te maken. Piper zit nu ongeveer 8 maanden in de cel, en seizoen 4 duurde in de cel maar 3 weken ongeveer volgens een paar van de acteurs.

https://tayschillingfansi(...)e-and-piper-chapman/

Qua tijd lijkt het allemaal veel langer dan het in de realiteit moet voorstellen, dat zou wel verklaren waarom er nooit iemand vrijkomt.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:48:09 #268
211083 Angelof9
I must go first
pi_163434170
Aha ok. Ik dacht dat het ongeveer overeen kwam met de werkelijke tijd, dus dat Piper nu 4 jaar zit.

Wel knap hoe snel haren groeien in 3 weken ;)
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:50:44 #269
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_163434231
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 13:40 schreef Angelof9 het volgende:
Waarom zat ze er uberhaupt nog? Waarom die moeder vervroegd vrijlaten voor goed gedrag en Poussey niet? Ze had sowieso al niets gedaan (marijuana op zak of zoiets) en gedroeg zich voorbeeldig. Had ze niet allang weer op straat moeten staan?
Minimum sentencing waarschijnlijk.
Beetje afhankelijk van wat ze haar allemaal ten laste hebben gelegd, en wat er allemaal bijgerekend wordt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Moderator vrijdag 1 juli 2016 @ 13:58:42 #270
382129 crew  Donna
pi_163434398
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 13:46 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Dat heeft met de timeline van de serie te maken. Piper zit nu ongeveer 8 maanden in de cel, en seizoen 4 duurde in de cel maar 3 weken ongeveer volgens een paar van de acteurs.

https://tayschillingfansi(...)e-and-piper-chapman/

Qua tijd lijkt het allemaal veel langer dan het in de realiteit moet voorstellen, dat zou wel verklaren waarom er nooit iemand vrijkomt.
Ja het is ongeveer 9 maanden toch? Daya raakte zwanger in seizoen 1, beviel aan het einde van seizoen 3 en 4 ging daar direct op verder want ze bloedde nog.
  Hardste schreeuwer 2022 vrijdag 1 juli 2016 @ 17:52:18 #271
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_163439742
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 12:27 schreef babette21 het volgende:
De link naar Black Lives Matter is niet zozeer de moord op een zwarte, maar de afwikkeling van het proces erna; er zijn in korte tijd veel zaken op rij geweest waarin doorgaans blanke daders in dergelijke situaties met hun actie wegkwamen en er niemand verantwoordelijk wordt gehouden. Net als hier, in het statement van Caputo: "het was een ongeluk, gast kon er niets aan doen, bestuur neemt ook geen verantwoordelijkheid, en we gaan weer verder." Het slachtoffer is in het verhaal niet eens relevant om als mens neer te zetten (naar buiten toe dus he, Caputo dacht er zelf duidelijk anders over).
Draai nu de rollen om, stel dat een blanke inmate om was gekomen door zo'n zelfde actie van een zwarte bewaker. De uitkomst laat zich raden. Dat is BLM. En dat ze Poussey kiezen om dat verhaal over te brengen, tja dat is slim natuurlijk, we moeten 'm wel voelen. Missie geslaagd.
Is Poussey ook niet gekozen zodat ze volgend seizoen die leger vader kunnen brengen die moeilijk komt doen ?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 17:56:00 #272
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_163439814
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 17:52 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Is Poussey ook niet gekozen zodat ze volgend seizoen die leger vader kunnen brengen die moeilijk komt doen ?
Geen idee, maar zou kunnen.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 13:03:45 #273
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_163456167
quote:
11s.gif Op donderdag 30 juni 2016 23:57 schreef Greys het volgende:
Ik vind het zo knap dat sommigen van jullie zo lang met het nieuwe seizoen doen :D
Net vannacht pas de laatste delen bekeken. Wat mij betreft had het bij aflevering 12 wel mogen eindigen. Vond de extra lange 13e aflevering weinig tot niks toevoegen.

Was wel heel verdrietig toen, de bij mij favoriete, Poussey de pijp uit ging. ;(
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 2 juli 2016 @ 13:11:15 #274
163650 Greys
pi_163456328
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:03 schreef golfer het volgende:

[..]

Net vannacht pas de laatste delen bekeken. Wat mij betreft had het bij aflevering 12 wel mogen eindigen. Vond de extra lange 13e aflevering weinig tot niks toevoegen.

Was wel heel verdrietig toen, de bij mij favoriete, Poussey de pijp uit ging. ;(
Over afl 13 had ik idd hetzelfde gevoel. Dat duurde en duurde maar dat ze daar nog op die vloer lag (dat was vast de insteek, dat we dat extra goed voelden) maar wat mij betreft had het einde van afl 13 vlak na het einde van afl 12 gemogen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_163507210
Ik vond aflevering 13 juist ijzersterk. De fantastische avond van Poussey, het acteerwerk van Danielle Brooks (Taystee) wanneer ze hoorde wat Caputo zei tegen de pers. De riot die uitbreekt, hoe Daya gefilmd wordt op het moment dat ze de gun pakt. Het stukje dat Alison haar kapsel laat zien en Cindy en Watson gieren van het lachen, maakte mij ook weer een stukje vrolijker op dat moment. Het moment dat Bailey en Poussey elkaar voorbij lopen in New York in de flashback. Televisie ten top als je het mij vraagt ;)

Ook denk ik dat Caputo expres offscript ging om een riot te laten uitbreken. Althans, als je de episode discussion op Reddit even leest staat er genoeg over en ik ben het daar wel mee eens :D

Ik vond Lolly geweldig dit seizoen en het brak mijn hart toen ze naar Psych ging en Healey's naam herhaaldelijk riep. Ook dat stukje ervoor:
'Did we travel back in time, Mr. Healey?'
'Not this time.'
'Oh that's okay, we will try again.'

Hartverscheurend :'(

Al met al, beste seizoen tot nu toe imho en ik baal hard dat ik zo snel door de episodes heen ben gegaan. :'(



[ Bericht 3% gewijzigd door Mrs.Salvatore op 04-07-2016 12:32:00 ]
Gewoon normaal doen ja.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')