Behalve dat, zijn de voorwaarden totaal onredelijk. Bij elk deposito bv kun je door betalen boete van je deposito af.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 16:57 schreef SausDip het volgende:
Ik denk dat je eerder had moeten bedenken dat het geen tof product is.
Dit had je van te voren door moeten lezen. Dan had je wellicht voor een ander product gekozen. Ik zie nu geen andere optie dan op de blaren te zitten en de tijd af te wachten. Leer er van.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 16:59 schreef FoXje het volgende:
[..]
Behalve dat, zijn de voorwaarden totaal onredelijk. Bij elk deposito bv kun je door betalen boete van je deposito af.
Ik ken geen 1 product wat niet open te breken is, leningen, hypotheken, noem maar op. Waarom een spaarrekening dan niet ?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:01 schreef SausDip het volgende:
[..]
Dit had je van te voren door moeten lezen. Dan had je wellicht voor een ander product gekozen. Ik zie nu geen andere optie dan op de blaren te zitten en de tijd af te wachten. Leer er van.
Misschien heeft iemand anders nog een goede tip, maar ik helaas niet.
Normaal gezien komt het geld vrij bij overlijden van degene op wiens naam de rekening staat.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 16:44 schreef FoXje het volgende:
[...]
Wat kan ik doen om toch over mijn geld te beschikken ?
Ik ga mijn kinderen niet vermoordenquote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:07 schreef Juup© het volgende:
Normaal gezien komt het geld vrij bij overlijden van degene op wiens naam de rekening staat.
1. het opgenomen bedrag wordt aantoonbaar ingezetquote:
hypotheek.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:21 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
1. het opgenomen bedrag wordt aantoonbaar ingezet
voor studiekosten of voor een opleiding vanaf het
voortgezet onderwijs ten behoeve van de Rekeninghouder;
Dit ook niet van toepassing?
En een onbescheiden vraag: waar heb je het voor nodig?
Ik denk (ook) dat dat kansloos is inderdaad.quote:
En terecht, spaargeld voor de kinderen hoort niet voor een hypotheek gebruikt te worden.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik denk (ook) dat dat kansloos is inderdaad.
Dak boven hun hoofd is natuurlijk niet belangrijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:37 schreef Juup© het volgende:
[..]
En terecht, spaargeld voor de kinderen hoort niet voor een hypotheek gebruikt te worden.
Snap ik en dat wilde ik ook in mijn reactie plaatsen, maar ik wist niet of het nodig was voor een nieuwe hypotheek of om de huidige te kunnen bekostigen zodat er in de woning gewoond kan blijven worden.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:41 schreef FoXje het volgende:
[..]
Dak boven hun hoofd is natuurlijk niet belangrijk.
Zeker.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:37 schreef Juup© het volgende:
[..]
En terecht, spaargeld voor de kinderen hoort niet voor een hypotheek gebruikt te worden.
Ik ga het geld niet vergokken of verbrassen, vind studie later ook belangrijk, maar voor de hypotheek zou het nu erg fijn zijn!quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:43 schreef Juup© het volgende:
[..]
Snap ik en dat wilde ik ook in mijn reactie plaatsen, maar ik wist niet of het nodig was voor een nieuwe hypotheek of om de huidige te kunnen bekostigen zodat er in de woning gewoond kan blijven worden.
Een huurhuis heb je zo snel niet tegenwoordig, dus in die zin snap ik wel dat het geld nodig kan zijn.
Bij Triodos (en alle andere jeugd spaar rekeningen) betaal je gewoon een boete. Bij ASN kun je helemaal niks.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:43 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zeker.
In het "financieel onafhankelijk" topic op Tweakers vermijdt men jeugdspaarrekeningen als de pest. Men spaart wel voor de kinderen maar nooit op een aparte rekening wegens de beperkingen.
Dat het spaargeld voor het kind door de Tweaker soms onheus gebruikt wordt (voor een hypotheek b.v.) valt daarom niet uit te sluiten.
Er is geen vaste rente en 1,8% is fors meer dan de huidige variabele rente op vrij opneembare rekeningen.quote:
Zodat opa en oma ook geld kunnen storten en zeker weten dat de centen bij kleinkind komen. En dat niet papa en mama de rekening plunderen voor, zeg, de hypotheek.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:06 schreef FoXje het volgende:
[..]
Ik ken geen 1 product wat niet open te breken is, leningen, hypotheken, noem maar op. Waarom een spaarrekening dan niet ?
er zijn zat andere banken die bij een deposito ook gewoon niet de mogelijkheid bieden vanuit de overeenkomst om deze eerder open te breken.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:44 schreef FoXje het volgende:
[..]
Bij Triodos (en alle andere jeugd spaar rekeningen) betaal je gewoon een boete. Bij ASN kun je helemaal niks.
Zeker wel. Je hebt nu tot je schade ondervonden dat geld mobiel moet zijn. En dat is het niet op zo'n jeugdspaarrekening. Het is jammer en begrijpelijk dat je het eigenlijk voor iets dringends nodig hebt en dat dat niet gaat. Heb je al eens iemand gesproken bij ASN? Het is wel een sympathieke bank volgens mij die wellicht een uitzondering kunnen maken voor een goed verhaal.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:41 schreef FoXje het volgende:
[..]
Dak boven hun hoofd is natuurlijk niet belangrijk.
Lijkt me sterk aangezien hij zelf geen eigenaar is van die rekening.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:11 schreef The_Temp het volgende:
Even heel erg out of the box he, maar zou je niet een lening kunnen afsluiten voor dat bedrag, met de ASN-rekening als onderpand?
Is toch mijn geld? En kind is nog geen 18.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:14 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Lijkt me sterk aangezien hij zelf geen eigenaar is van die rekening.
Als zijn kind nu b.v. 8 is dan kan het onderpand pas over 10 jaar geconverteerd worden. En het onderpand is eigendom van het kind. En het kind is geen partij in deze deal. Lijkt me lastig.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:11 schreef The_Temp het volgende:
Even heel erg out of the box he, maar zou je niet een lening kunnen afsluiten voor dat bedrag, met de ASN-rekening als onderpand?
Het geld is van de rekeninghouder, en dat is je kind. Jij bent zijn wettelijk vertegenwoordiger.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:17 schreef FoXje het volgende:
[..]
Is toch mijn geld? En kind is nog geen 18.
Nee, dat is het niet meer.quote:
Nee het is je geld niet meer.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:17 schreef FoXje het volgende:
[..]
Is toch mijn geld? En kind is nog geen 18.
tsja, jammer dan!!quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:18 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Nee het is je geld niet meer.
http://www.metronieuws.nl(...)gebruikt-voor-schuld
Misschien is het interessant om het "probleem" (gezien het metro artikel) nog wat uit te diepen.quote:
Er wordt geen huis verkocht. Is nodig om de hypotheek te vernieuwen (schuld te verminderen).quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Misschien is het interessant om het "probleem" (gezien het metro artikel) nog wat uit te diepen.
Heb je het nodig om een huis te kopen of om de maandelijkse hypotheekrente en aflossing wellicht te betalen? Dat is wel een belangrijk verschil natuurlijk.
En is dat heel nodig of is het meer als luxe?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:32 schreef FoXje het volgende:
[..]
Er wordt geen huis verkocht. Is nodig om de hypotheek te vernieuwen (schuld te verminderen).
heel nodig.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:35 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En is dat heel nodig of is het meer als luxe?
klote man, hopelijk kan je elders geld krijgenquote:
Hoe zit dat "hypotheek vernieuwen" precies in elkaar?quote:
Ok. Moet hypotheek nu in mijn eentje betalen. Totale schuld moet omlaag.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:43 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hoe zit dat "hypotheek vernieuwen" precies in elkaar?
Er zitten hier veel mensen met verstand van zaken.
Als je het precies probeert te duiden dan komen er wellicht nog wel "levensreddende" tips.
Dat zie je vaak hier.
Dat laatste is logisch.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:45 schreef FoXje het volgende:
[..]
Ok. Moet hypotheek nu in mijn eentje betalen. Totale schuld moet omlaag.
De bedoelt als na een scheiding? Dat je eerst samen betaalde, en nu jij alleen?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:45 schreef FoXje het volgende:
[..]
Maar dat is gissen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:05 schreef Norma_Jeane het volgende:
Ik ging er eigenlijk vanuit dat zijn partner zonder inkomen is komen te zitten. Anders had het huis wel verkocht moeten worden.
in een spoiler is het sowieso niet te vinden op google, dat scheelt alquote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:31 schreef FoXje het volgende:
Wil best openheid geven, maar is wel erg openbaar zo.
quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:45 schreef FoXje het volgende:
quote:3. Opnemen van ASN Jeugdsparen
1. Het tegoed op ASN Jeugdsparen is niet vrij opneembaar.
Het tegoed valt vrij aan de Rekeninghouder op zijn
achttiende (18e) verjaardag.
2. In uitzondering op artikel 3 lid 1 is tussentijdse opname
mogelijk in de volgende gevallen:
1. het opgenomen bedrag wordt aantoonbaar ingezet
voor studiekosten of voor een opleiding vanaf het
voortgezet onderwijs ten behoeve van de Rekeninghouder;
2. de Rekeninghouder overlijdt.
3. In de gevallen die in lid 2 zijn genoemd, kan de
Wettelijk Vertegenwoordiger beschikken over
ASN Jeugdsparen en is hij bevoegd handelingen
ten laste van ASN Jeugdsparen te verrichten.
Andere ouder is accoord (is geen vechtscheiding). Beeindigen is niet mogelijk (zelfde reden als dat tussentijds opnemen niet mogelijk is).quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:39 schreef Leandra het volgende:
Als je de hypotheek nu alleen moet betalen, gaat de andere ouder van je kind dan wel akkoord met het gebruiken van het spaargeld van het kind voor jouw hypotheek?
En wat gebeurt er met de rekening als je hem beëindigt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |