quote:Op woensdag 3 februari 2016 20:21 schreef brillenmeisje het volgende:
Ik kan echt boos worden om dit soort domme vertalingen.
Haha Belgen echt een dom volk is dat.quote:Op woensdag 3 februari 2016 20:27 schreef Juup© het volgende:
Zo keek ik een aantal jaar geleden op een van de Belgische zendersnaar een documentaire en daar vertaalde men computer naar koempjoeter
en mayday,mayday naar meidag, meidag
. Ik heb mezelf suf gelachen
Meestal niet, maar ik hoop dat degene die dat zo vertaald heeft toch ontslag heeft gekregen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 20:30 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Haha Belgen echt een dom volk is dat.
Zeker een ondertiteling gedownload van bierdopje.quote:Op woensdag 3 februari 2016 20:21 schreef brillenmeisje het volgende:
Waarom vertalen ze zelfs scheldwoorden? Dat is toch niet nodig? Ik zag net 'holy shit' vertaald als 'heilige poep'. Dat klinkt toch niet? Ik scheld niet vaak maar ik roep toch geen 'heilige poep'? Ik kan echt boos worden om dit soort domme vertalingen.
Ik was ooit in de bioscoop een Duitse film aan het kijken toen ik het woord 'nijg' zag.quote:Op woensdag 3 februari 2016 20:27 schreef Juup© het volgende:
Zo keek ik een aantal jaar geleden op een van de Belgische zendersnaar een documentaire en daar vertaalde men computer naar koempjoeter
Nee. Reclamevoorstukje van een film op Discovery Channel.quote:Op woensdag 3 februari 2016 20:34 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Zeker een ondertiteling gedownload van bierdopje.
Als jij daar de afgelopen 2,2 jaar nog ondertitelingen hebt gedownload, dan vind ik je echt een topper...quote:Op woensdag 3 februari 2016 20:34 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Zeker een ondertiteling gedownload van bierdopje.
ik weet niet echt andere namen qua kutondertitels dus zei ik dat maarquote:Op woensdag 3 februari 2016 22:28 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Als jij daar de afgelopen 2,2 jaar nog ondertitelingen hebt gedownload, dan vind ik je echt een topper...
Maar goed... Ben wel benieuwd of het een officiele ondertiteling of een zelfgemaakte was... dus brillenmeisje... vertel eens
Schrap die dan maar van je lijst voor nu. Maar als "mijn" actie succes heeft, dan komen ze er misschien wel weer op terug en kun je kiezen welke "kutondertitels" je eventueel erbij zou willen gebruiken.quote:Op woensdag 3 februari 2016 22:29 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
ik weet niet echt andere namen qua kutondertitels dus zei ik dat maar
Ah, die had ik over het hoofd gezien... Altijd leuk.. Netflix heeft er overigens ook een handje van:quote:Tevens heeft ze al antwoord gegeven. Was op tv bij Discovery.
De hamvraag van vannacht is wat je dan wel roept?quote:Op woensdag 3 februari 2016 20:21 schreef brillenmeisje het volgende:
Ik scheld niet vaak maar ik roep toch geen 'heilige poep'?
Dit is zo niet waarquote:Op woensdag 3 februari 2016 20:27 schreef Juup© het volgende:
En dit al zeker nietquote:Op woensdag 3 februari 2016 20:30 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Haha Belgen echt een dom volk is dat.
Kan ook nooit gezond zijn zoveel frieten naar binnenwerken.
Soms vraag je je inderdaad af of ze überhaupt wel weten waar het over gaat of dat ze half liggen te slapen ofzo.quote:Op woensdag 3 februari 2016 23:31 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
Water main (vertaling: waterleiding) werd vertaalt naar 'wat een stelletje' en 'Yes sir!' werd vertaald naar 'zit niet te zeuren'.
Het domste vind ik nog de vertaling bij een serie met vaste personages die elke aflevering meedoen (zie dit wel eens bij Frasier), soms wordt hun naam iets onduidelijker gezegd en dan wordt er dus een andere naam verstaan door de Einsteins van de vertaling.
Dat zie je in de ondertiteling staan wat ze denken te horen.
Letten we wel een beetje op, dit is jullie werk jongens!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |