abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 februari 2016 @ 22:42:47 #151
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_159690054


[ Bericht 100% gewijzigd door Van_Poppel op 05-02-2016 22:47:15 (verkeerd topic :')) ]
pi_159702901
zaterdag 6 februari 2016, 13:57
Biljarter ziek van ’doping’
Harrie van de Ven doet al 45 jaar met veel plezier aan biljarten.. © Tom Smilde
Hobbybiljarter Harrie van de Ven is er ziek van. ,,Goed ziek…!” bevestigt hij, en een zucht glipt mee met zijn woorden. ,,Alle spanningen komen er nu uit.” De 54-jarige driebandenspeler uit Bergeijk ligt thuis in bed en zou het liefst diep willen wegkruipen.

Wéggezet was hij al, door de Nederlandse dopingautoriteiten. Die hebben hem zwaar gestraft voor een pilletje dat zijn huisarts had voorgeschreven: ’metoprololsuccinaat’, veel gebruikte bčtablokker tegen hoge bloeddruk die tevens de hartslag vertraagt.

De onverbiddelijke maatregel van het Instituut Sportrechtspraak (ISR) te Amsterdam bereikt juist het tegenovergestelde van wat het medicament beoogt: het schaadt Van de Vens fysieke en mentale gezondheid, ervaart hij. Want: een boete van 700 euro als straf voor gebruik van dit ’verboden middel’ én een biljartverbod van anderhalf jaar.

De straf die de Noord-Brabantse amateursporter van ISR kreeg opgelegd, heeft zijn bloeddruk en hartritme intussen flink opgejaagd.

,,Daar komt dan nog bij”, briest de biljarter, ,,dat ik het hoger beroep tegen deze uitspraak heb verloren en zelf voor de kosten moet opdraaien: nóg eens 1260 euro. Geen vakantie dit jaar!” Harrie van de Ven is magazijnbediende en werkt al 27 jaar voor een textielgroothandel in Eindhoven. Zijn collega’s waren al met de pet rond gegaan voor de ’oneerlijke boete’.

Woordvoerder en ambtelijk secretaris Henk van Aller van het Instituut Sportrechtspraak liet onze biljartverslaggever Bert Voorthuijsen weten dat ISR de richtlijnen van het Wereld Anti-Doping Agentschap (WADA ) dient te hanteren - ,,En die geven weinig ruimte voor een eigen interpretatie.”

Het persoonlijke drama voor Van de Ven begon vorig jaar in Apeldoorn. Na een competitiewedstrijd werd bij een dopingtest een geringe hoeveelheid van de hogebloeddrukmedicatie in zijn urine aangetroffen. Bij de dopingautoriteiten begonnen onmiddellijk alarmbellen te rinkelen. Want, in het medicijn zit een stofje dat op de lijst met verboden middelen staat.

,,Dat middel gebruikte ik al enige jaren”, stelt Van de Ven. ,,Op doktersrecept; geen moment bij stilgestaan dat het ’verboden’ was. Bij een eerdere controle na een wedstrijd hoorde ik niets. Precies een jaar geleden gaf ik aan dat ik deze bčtablokker op doktersadvies slikte; ik ging naar huis in de veronderstelling dat er niets aan de hand was.”

Ineens klonk daar de keiharde beschuldiging van dopinggebruik. Van de Ven bleek ’betrapt’ op het gebruik van verboden middelen. Of hij daarop wilde reageren. Verbouwereerde Harrie kreeg van zijn huisarts documenten waaruit bleek dat hij al geruime tijd dit medicijn tegen hypertensie (hoge bloeddruk) slikte. Immers, een aantal jaren eerder was andere medicatie geprobeerd, maar daar reageerde zijn lichaam onvoldoende op.

De driebandenspeler: ,,Dit vervangende medicijn gebruikte ik beslist niet om mijn prestatie te verbeteren. Dan had ik allang de beste van Nederland moeten zijn - en dat ben ik in de verste verte niet. Ik heb ook eerlijk gezegd dat ik medicijnen gebruik vanwege hoge bloeddruk. Op geen enkele manier heb ik geprobeerd iets te verbloemen. Ik ben ook tegen dopinggebruik in de sport. Biljarten doe ik al 45 jaar met veel plezier en met wisselend succes. Maar dat is nu wel even heel anders….”

Advocaat Keje Molenaar (zelf oud-topvoetballer van Ajax en Feyenoord) stond Van de Ven bij in hoger beroep. ,,Deze straf was in mijn ogen buiten alle proporties, dat heb ik ook aangegeven. Zelfs de advocaat van de Dopingautoriteit sprak van een droeve zaak, dat zegt wel iets. Daarom begrijp ik er niets van dat de straf toch gehandhaafd blijft.”

En de veroordeelde? ,,Het voelt alsof ik een vreselijke misdaad heb begaan. Ik ben op één hoop gegooid met allerlei dopingzondaars, sporters die doelbewust verboden middelen namen en dus wisten dat ze fout zaten. Wielrenner Michael Boogerd bijvoorbeeld, twee jaar geschorst. Ik anderhalf jaar… voor een bloeddrukpil van de huisarts.”

Van de Ven schudt het hoofd, hij begrijpt niets van de ISR-jury: „Stenen zijn het, die lui. Mensen zonder emotie, geen enkel inlevingsvermogen.”
  maandag 8 februari 2016 @ 19:10:07 #153
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_159761036
Veel tekst over Radcliffe

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 februari 2016 @ 19:28:43 #154
426493 crew  PippenScottie
pi_159761662
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 19:10 schreef THEFXR het volgende:
Veel tekst over Radcliffe

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze klaagt de Sunday Times niet eens aan?
Als je liegt moet je ook all-in gaan.
  maandag 8 februari 2016 @ 19:41:18 #155
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_159762059
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 19:28 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ze klaagt de Sunday Times niet eens aan?
Als je liegt moet je ook all-in gaan.
FULL LANCE :D
pi_159762167
quote:
Volgens het hoofd van het Spaanse anti-dopingagentschap, Enrique Gómez Bastida, zou de mogelijke vernietiging van bloedzakjes die ontdekt werden in het kader van Operación Puerto "een zware klap zijn voor ons gevecht tegen doping." De uitspraak in hoger beroep over de meer dan 200 bloedzakjes die in beslag werden genomen tijdens dat anti-dopingonderzoek wordt binnenkort verwacht, en zou kunnen leiden tot de vernietiging van dat bewijsmateriaal.

Gómez Bastida was de drijvende kracht achter Operación Puerto toen hij in 2006 werkte bij de Guardia Civil, en werd twee jaar geleden het hoofd van het Spaanse anti-dopingagentschap AEPSAD.

In een interview met de Spaanse krant El Mundo laat Gómez Bastida noteren: "Als ik niet voor dit agentschap zou werken, zou ik tevreden zijn. Ten tijde van het strafrechterlijke onderzoek was het sportieve aspect immers niet onze belangrijkste bezorgheid." (Wie al aangeklaagd werd in 2006 werd beschuldigd van overtredingen tegen de volksgezondheid, aangezien Spanje pas een toepasbare anti-dopingwetgeving invoerde in 2013.)

"Maar nu ik niet langer een politieagent ben, heb ik een ander perspectief. Als de rechtbank ons verplicht de bloedzakjes te vernietigen, zou dat een zware klap zijn. Het is immers belangrijk een duidelijke boodschap te sturen in de strijd tegen doping. Het is belangrijk dat wie betrokken is de feiten ook erkent."

Als de bloedzakjes - vermoedelijk ongeveer 220, momenteel in bewaring bij het anti-dopinglab van Barcelona - toch vrijgegeven worden, zou AEPSAD volgens Gómez Bastida daarna toezicht houden op de identificatie van de eigenaars.

Er zouden ongeveer 100 cliënten van de dokters Eufemiano Fuentes en Merino Batres betrokken zijn. Een veel hoger aantal dan de 35 waarvan in het verleden werd uitgegaan. Volgens Gomez Bastida "zouden sommigen onder hen zelfs eens niet kunnen weten dat Fuentes hun dokter was, omdat hun ploegleiders de procedure afhandelden." Maar Gomez Bastida gaf ook toe dat het vervolgen van mensen moeilijk zou worden, omdat daarvoor DNA-stalen nodig zouden zijn, en dat zou "moeilijk" zijn.

In tegenstelling tot wat eerder werd bericht in de media, is er nog geen specifieke datum bekend waarop het verdict valt in het beroep van Puerto. Er is bovendien speculatie dat de zaak uitgesteld is omdat de bevoegde rechters het niet eens zouden kunnen worden over een vonnis.

Gómez Bastida zei onlangs tegen de Noorse TV-zender TV2 dat dergelijke speculatie niet bevestigd werd door de gerechtelijke autoriteiten, en dat een vonnis verwacht kon worden in februari of maart. Maar de tiende verjaardag van de zaak en daarmee de verjaringstermijn uit de herziene WADA-code nadert snel. Lichtpuntje: het is niet duidelijk of die ook geldt in dit geval.
  maandag 8 februari 2016 @ 21:24:22 #157
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_159765818
Wat is daar eigenlijk de uitleg van degenen die die zakjes willen vernietigd zien?

Elk weldenkend mens weet dat er toch maar 1 achterliggende motivatie kan zijn voor het vernietigen van bewijsmateriaal en dat is een doofpot, maar ik vermoed dat ze niet dermate arrogant zijn dat ze dit gewoon als motivering gaan gebruiken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 februari 2016 @ 21:40:12 #158
862 Arcee
Look closer
pi_159766440
quote:
Geen competitie voor 4000 Russische atleten

Ruim vierduizend Russische atleten mogen niet deelnemen aan competities, zolang de atletiekbond van Rusland (ARAF) geschorst is. Dat blijkt uit een lijst met de bewuste atleten die de internationale atletiekfederatie IAAF maandag publiceerde.

De Russische bond werd door de IAAF geschorst vanwege systematisch, door de staat gesteund dopinggebruik. Zolang de bond geen schoon schip heeft gemaakt, mogen de atleten uit Rusland niet meedoen aan internationale wedstrijden. Om de organisatoren van die wedstrijden een houvast te geven, heeft de IAAF de maandag gepubliceerde lijst opgesteld.

Daarop staan grote namen, zoals polsstokhoogspringsters Jelena Isinbajeva en Anna Tsjitsjerova, hinkstapspringster Ekaterina Koneva en verspringster Daria Klisjina. De IAAF waarschuwt dat de lijst niet volledig is. Mocht de ARAF niet voor de Olympische Spelen van Rio de zaken op orde hebben, dan zijn de atleten uitgesloten van deelname.

Bron: Telegraaf
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 februari 2016 @ 21:58:50 #159
426493 crew  PippenScottie
pi_159767094
quote:
99s.gif Op maandag 8 februari 2016 21:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wat is daar eigenlijk de uitleg van degenen die die zakjes willen vernietigd zien?

Elk weldenkend mens weet dat er toch maar 1 achterliggende motivatie kan zijn voor het vernietigen van bewijsmateriaal en dat is een doofpot, maar ik vermoed dat ze niet dermate arrogant zijn dat ze dit gewoon als motivering gaan gebruiken.
Ik meen dat het op privacy/medisch beroepsgeheim wordt gegooid.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 februari 2016 @ 22:00:16 #160
426493 crew  PippenScottie
pi_159767141
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 21:40 schreef Arcee het volgende:

[..]

Polsstokhoogspringster Tsjitsjerova... #werkenbijdetelegraaf
  dinsdag 9 februari 2016 @ 11:47:00 #161
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_159775841
Zou Paul Haarhuis wat Oostenrijkse connecties hebben? Hij is er wel heel erg zeker van dat zijn dames conditioneel superieur zijn aan wat topspelers (het interesseert me verder ook niet maar ik zag het toevallig op tv).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_159776342
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 11:47 schreef Klopkoek het volgende:
Zou Paul Haarhuis wat Oostenrijkse connecties hebben? Hij is er wel heel erg zeker van dat zijn dames conditioneel superieur zijn aan wat topspelers (het interesseert me verder ook niet maar ik zag het toevallig op tv).
Het lijkt mij toch vooral een mentaal dingetje gezien de prestaties van de dames elders. En Kiki is conditioneel inderdaad beter geworden, maar die had tot voor kort ook echt overtollig vet voor een topsportster.

Maar in welk interview zegt hij dat?
pi_159777750
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 12:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
maar die had tot voor kort ook echt overtollig vet voor een topsportster.
Als ik die foto van gisteravond bij Ziggo Sport zo zie van de dames dan denk ik dat er bij alle vier toch nog een kilo of 10 vanaf mag. Per persoon wel te verstaan, wat een mollen.
U MAD?
  dinsdag 9 februari 2016 @ 15:15:28 #164
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_159780588
Die onderkaken kunnen ook wat mannelijker idd
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 februari 2016 @ 15:23:07 #165
426493 crew  PippenScottie
pi_159780770
Katusha niet geschorst door UCI.
Paolini's cocaineschorsing was wegens 'recreatief gebruik'.

http://www.uci.ch/pressre(...)&utm_campaign=buffer

In compleet ongerelateerd nieuws, Katusha baas Makarov financierde de verkiezing van Brian Cookson als UCI voorzitter.

Wielrennen... :N
  dinsdag 9 februari 2016 @ 15:49:56 #166
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_159781348
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 15:23 schreef PippenScottie het volgende:
Katusha niet geschorst door UCI.
Paolini's cocaineschorsing was wegens 'recreatief gebruik'.

http://www.uci.ch/pressre(...)&utm_campaign=buffer

In compleet ongerelateerd nieuws, Katusha baas Makarov financierde de verkiezing van Brian Cookson als UCI voorzitter.

Wielrennen... :N
er zijn nog wel meer geldstromen van de ploegen naar de UCI
pi_159784577
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 13:19 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Als ik die foto van gisteravond bij Ziggo Sport zo zie van de dames dan denk ik dat er bij alle vier toch nog een kilo of 10 vanaf mag. Per persoon wel te verstaan, wat een mollen.
Bij Rus lijkt me dat niet heel verstandig.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 9 februari 2016 @ 18:12:23 #168
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_159784603
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 15:23 schreef PippenScottie het volgende:
Katusha niet geschorst door UCI.
Paolini's cocaineschorsing was wegens 'recreatief gebruik'.

http://www.uci.ch/pressre(...)&utm_campaign=buffer

In compleet ongerelateerd nieuws, Katusha baas Makarov financierde de verkiezing van Brian Cookson als UCI voorzitter.

Wielrennen... :N
Je verwacht het niet. :').
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 9 februari 2016 @ 21:28:56 #169
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_159791132
Biatlete Olga Abramova kan in het rijtje betrapten. Of nou ja, ze heeft schijnbaar op doktersrecept in november iets gebruikt wat vanaf 1 januari verboden is..

Benieuwd hoe dat juridisch uit gaat pakken.

Staat op het moment 27e in de World Cup, met haar vier beste resultaten (16-7-17-13) allemaal in de eerste vier wedstrijden van het seizoen (begin december).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 9 februari 2016 @ 22:58:00 #170
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_159794319
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 13:19 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Als ik die foto van gisteravond bij Ziggo Sport zo zie van de dames dan denk ik dat er bij alle vier toch nog een kilo of 10 vanaf mag. Per persoon wel te verstaan, wat een mollen.
FOTO?
  dinsdag 9 februari 2016 @ 22:59:44 #171
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_159794373
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 21:28 schreef heywoodu het volgende:
Olga Abramova
Deze gast, kreeg maar een waarschuwing en een retroactieve TUE
http://www.usada.org/robert-arello-accepts-public-warning/
pi_159814351
AP_Sports twitterde op woensdag 10-02-2016 om 16:19:17 BREAKING: 2 Kenyan athletes serving 4-year doping bans tell AP that Athletics Kenya CEO asked them for $48,000 bribe for smaller suspensions reageer retweet
Breaking?? je verwacht gewoon niet anders meer.
pi_159833917
quote:
(Ottawa, Ontario – February 10, 2016) – The Canadian Centre for Ethics in Sport (CCES) announced today that Dushane Farrier, an athletics athlete, received a sanction of four years for an anti-doping rule violation. The athlete’s urine sample, collected during in-competition doping control on July 3, 2015, revealed the presence of SARM S-22.

In response to the CCES’ notification of the adverse analytical finding, Mr. Farrier admitted the anti-doping rule violation and a hearing was held to determine the sanction length. Arbitrator Patrice Brunet imposed a sanction of four years ineligibility from sport, terminating July 2, 2019. The athlete, who resides in Toronto, Ontario, is ineligible to participate in any capacity with any sport signatory to the Canadian Anti-Doping Program (CADP), including training with teammates.

A copy of the full decision can be found at www.crdsc-sdrcc.ca.

The CCES is an independent, national, not-for profit organization with a responsibility to administer the CADP. Under the CADP rules, the CCES announces publicly every anti-doping rule violation. We recognize that true sport can make a great difference for individuals, communities and our country. We are committed to working collaboratively to activate a values-based and principle-driven sport system; protecting the integrity of sport from the negative forces of doping and other unethical threats; and advocating for sport that is fair, safe and open to everyone.
pi_159856740
quote:
Former rowing world champion Abbagnale faces doping ban

ROME (AP) -- Former rowing world champion Vincenzo Abbagnale is facing a doping suspension after missing three surprise tests.

Giuseppe Abbagnale, Vincenzo's father and the president of the Italian rowing federation, says his son faces up to a two-year suspension, which would force him to miss the Rio de Janeiro Olympics.

Vincenzo Abbagnale says he missed the third test due to an auto incident.

The case will likely be deferred to the Italian Olympic Committee's anti-doping prosecutor.

Vincenzo Abbagnale teamed with Luca Parlato and Enrico D'Aniello to win the coxed pair at the 2013 worlds in Chungju, South Korea.

Giuseppe Abbagnale is a two-time Olympic champion.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 21:03:57 #175
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_159894457
Schippers die in 7 seconden de 60 meter afraffelt :'). Ze had nu nog meer puisten dan normaal.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')