abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159609540
Hm, misschien voed ik M dan verkeerd, maar van kleine flessen werd ze op een gegeven moment echt bijkans hysterisch. Daarbij zou ik tien voedingen op een dag ook echt niet trekken :@ En van overgewicht is nu al helemaal geen sprake. 't kind ligt ook nog eens geen seconde stil als ze wakker is.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 22:16:45 #177
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159609581
Ja, gemiddelde voor jongen 6 maanden is 68 cm, meisjes 66,4 cm.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159609681
Geen zorgen LuDann, Luna's Ketel trekt het gemiddelde wel op ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_159609722
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 21:02 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hm, ik zei dus net iets over de -1 lijn en iets afbuigen. Maar we hebben haar net weer even gewogen en nu schiet ze ineens weer wat omhoog lijkt het. En dat gaat gelijk op met het moment, ik denk anderhalve week geleden, waarop we zijn begonnen met alle flessen 180/6 aanbieden, daarvoor deden we 4x 150/5 en 2x 180/6. Alsof ze toch net een beetje te weinig kreeg om goed aan te komen.
Nouja, benieuwd naar de precieze meting bij het bureau volgende week dus.
Krijgt ze 6 flessen van 180/6 nu? Kunstvoeding? Of ben je nu naar 5 flessen gegaan?
pi_159609850
Wat een nare opmerking van je vriendin malteser! Kun je ook wel wat van zeggen vind ik.

Ludann lekker genieten van je meisje. Zo te lezen doet ze het prima. En inderdaad, als ze zich niet goed zou ontwikkelen dan zou het motorische deel ook achter blijven.

Mies eet als een bootwerker en ik zou nu zo'n beetje de flessen moeten afbouwen geloof ik. Maar dat lukt gewoon niet. Ze word furieus als ik minder in haar fles doe. Hoe doen anderen dat?
pi_159609896
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 22:20 schreef Malteser het volgende:

[..]

Krijgt ze 6 flessen van 180/6 nu? Kunstvoeding? Of ben je nu naar 5 flessen gegaan?
5, en daarvan laat ze ook regelmatig wel wat staan. Als ze na 120 cc ophoudt, dan is dat ook prima, dan zien we wel weer wanneer ze zich meldt. En bij de volgende fles kan ze zo 180 achterover tikken. Dus in die zin volgen we wel haar behoefte. En naast die flessen krijgt ze nu nog in de ochtend voeding bij mij, maar ik geloof niet dat dat nog echt grote hoeveelheden zijn.
pi_159609933
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 22:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hm, misschien voed ik M dan verkeerd, maar van kleine flessen werd ze op een gegeven moment echt bijkans hysterisch. Daarbij zou ik tien voedingen op een dag ook echt niet trekken :@ En van overgewicht is nu al helemaal geen sprake. 't kind ligt ook nog eens geen seconde stil als ze wakker is.
Onze Minion heeft ook best een tijd 5x 200ml op een dag gehad hoor :Y niet elke baby komt daaraan, maar zeker bij fv is het echt niet extreem veel.

Meer dan dat hebben wij volgens mij nooit gegeven op een dag (ook nooit nodig geweest), omdat je dan natuurlijk wel aan de "1 liter grens" zit.
pi_159610031
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 22:24 schreef Missladybug het volgende:
Mies eet als een bootwerker en ik zou nu zo'n beetje de flessen moeten afbouwen geloof ik. Maar dat lukt gewoon niet. Ze word furieus als ik minder in haar fles doe. Hoe doen anderen dat?
Kwestie van proberen, was het hier in elk geval. Weet niet of ze een speen heeft? Dat werkte hier ook altijd goed als ze boos was omdat de fles leeg was. Dat zat ze een paar minuten op d'r speen te sabbelen en was het alsnog goed :)
pi_159610096
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 22:26 schreef twist02 het volgende:

[..]

Onze Minion heeft ook best een tijd 5x 200ml op een dag gehad hoor :Y niet elke baby komt daaraan, maar zeker bij fv is het echt niet extreem veel.

Meer dan dat hebben wij volgens mij nooit gegeven op een dag (ook nooit nodig geweest), omdat je dan natuurlijk wel aan de "1 liter grens" zit.
Nouja, in de praktijk blijft er dus gedurende de dag wel zeker 100 staan denk ik, ook wel meer. Maar dat verschilt.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 22:31:39 #185
409579 LuDann
All the way
pi_159610129
Ik heb donderdag weer een afspraak bij het CB, dan zullen we zien hoe lang ze nu is. Eerlijk gezegd heb ik mijn twijfels bij de 65 centimeter die ze nu zou moeten zijn, ik denk dat ze kleiner is dan dat. Ben een beetje nerveus wel, bang dat ze weer ergens van een grafiek af duikt.

IMA: de voornaamste reden dat wij op kleine voedingen over zijn gegaan en dat ik dit zo uitgepluisd heb is omdat Wolk het gewoon niet goed doet op veel grote voedingen. Dat gaat erin met hangen en wurgen en ze spuugt dan veel meer. Dit werkt voor ons dus beter. Ik zou gewoon kijken naar wat goed gaat bij jouw baby, jij kunt dat zelf het best inschatten.
pi_159610243
LuDann, ik vond Wolk ook mooi petite, maar niet opvallend klein. En weet wie het zegt, Twix is met 63 cm en 6470 gram (ziekenhuisstats van vandaag) een -1 lijn jongetje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twix doet het naar omstandigheden goed. Net een uur heel ontroostbaar gehuild (Pijn? Angst ivm benauwd? Verwerken van indrukken?) maar nu in slaap gevallen. Ik ga kijken of mij dat ook lukt. Puffen staat gepland om 1.00 en 4.00 uur. :O
  dinsdag 2 februari 2016 @ 22:34:48 #187
409579 LuDann
All the way
pi_159610246
De fles bevredigt de zuigbehoefte niet zo heel goed, dus een speen geven is wel een goed idee inderdaad, als ze na de fles nog niet tevreden lijkt.
pi_159610336
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 22:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

5, en daarvan laat ze ook regelmatig wel wat staan. Als ze na 120 cc ophoudt, dan is dat ook prima, dan zien we wel weer wanneer ze zich meldt. En bij de volgende fles kan ze zo 180 achterover tikken. Dus in die zin volgen we wel haar behoefte. En naast die flessen krijgt ze nu nog in de ochtend voeding bij mij, maar ik geloof niet dat dat nog echt grote hoeveelheden zijn.
^O^ Hier ook 5 voedingen. 3x 150/5 en 2x 180/6. Soms gaat het op, vaker niet. We zaten net weer terug op schema na zijn opname. Maar ja, nu weer opname. De teller staat vandaag op 560 cc totaal, niet slecht voor een ziek jongetje.
pi_159610630
Vanavond exact een jaar terug hadden we de eerste echo. Hoe dat boontje met knippertje nu gewoon onze lieve, mooie Twix is O+. Bizar, wat een wonder eigenlijk!
pi_159610647
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 22:37 schreef Malteser het volgende:

[..]

^O^ Hier ook 5 voedingen. 3x 150/5 en 2x 180/6. Soms gaat het op, vaker niet. We zaten net weer terug op schema na zijn opname. Maar ja, nu weer opname. De teller staat vandaag op 560 cc totaal, niet slecht voor een ziek jongetje.
Dat is inderdaad niet slecht voor een ziek jongetje. En die laatste opmerking van die vriendin..... nou, laat maar zitten inderdaad.

De overstap nu naar meer flessen 180 ipv 150 was ook omdat ik merkte dat ze wat minder ging slapen en niet zo gek veel aankwam. En ze is dan ook niet ontevreden of zo, maar rond de vier maanden had ze ook zo'n dip in gewicht en was ze ook heel blij en tevreden. Toen zijn we ook wat meer flessen gaan geven en ging het ineens weer prima met de groei. En als ik nu zie hoe hard ze zich op het moment ontwikkelt en hoe druk ze is met rollen en tijgerkruipen en met haar benen zwaaien en gillen en brabbelen en... nouja, altijd wel iets.. :+ dan kan ik me ook voorstellen dat ze wel wat nodig is.
pi_159611358
Malteser, je spoiler! :o Daar zakt m'n broek van af hoor! :X

Ik lig in bed met een klaarwakkere W. }:| Hallo, 't is bedtijd hoor :Z :z
pi_159611367
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 22:46 schreef Malteser het volgende:
Vanavond exact een jaar terug hadden we de eerste echo. Hoe dat boontje met knippertje nu gewoon onze lieve, mooie Twix is O+. Bizar, wat een wonder eigenlijk!
Nou! O+

jammer van de vriendschap, maar zulke onaardige mensen kan je maar beter kwijt zijn. :W :*

Ik ging snel even terug kijken en ik zag dat ik een keertje op tijd was: vandaag vorig jaar testte ik positief.

pi_159612287
Malteser, wat een naar mens, beter kwijt dan rijk hoor! Mijn oudste kreeg overigens het langst bv van mijn kinderen en ze was altijd ziek. Chronische bronchitis, puffers, de 1 na de andere oorontsteking, bij 10 maanden al buisjes, 6 keer in totaal und so weiter. Middelste en Berit kregen de fles, nooit ziek (nou ja, op griepjes na dan). Je kan er echt niks over zeggen wat voeding betreft. Je doet het super :*

Over bijvoeding: hier wordt nu (juist bij allergie, Beertje heeft kma) geadviseerd om bij 4 maanden rustig te beginnen. Wij zijn rond 5 maanden begonnen. Berit eet zowel stukken als gepureerd. Tot nu toe gaat alles goed. Sinds ze vaste voeding eet spuugt ze ook niet meer zoveel, ook fijn. Bij middelste was het advies 6 maanden en hebben we juist ivm haar kma gewacht tot 6 maanden. Ik merk weinig verschil.
Beertje drinkt echt teveel flesvoeding, dus bijvoeding is hier ook een goede manier om dat een beetje in toom te houden. Sinds een paar dagen (afkloppen!) slaapt ze weer door, dus ik denkt dat we op de goede weg zitten.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_159612304
Malteser, je doet het fantastisch, je komt op mij over als een heel bekwame en liefhebbende moeder. Die "vriendin" is echt superstom (ik zal me even netjes uitdrukken hier). Sterkte meis, ik krijg al tranen in m'n ogen als ik het zo lees, echt niet leuk om hem zo te zien, hopelijk knaptie snel op :*.
pi_159612311
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 23:10 schreef Limone het volgende:

[..]

Nou! O+

jammer van de vriendschap, maar zulke onaardige mensen kan je maar beter kwijt zijn. :W :*

Ik ging snel even terug kijken en ik zag dat ik een keertje op tijd was: vandaag vorig jaar testte ik positief.

[ link | afbeelding ]
Oja! Ik had hem op dezelfde dag als jij! Alweer een jaar geleden, poe!
pi_159612855
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 23:40 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Oja! Ik had hem op dezelfde dag als jij! Alweer een jaar geleden, poe!
Ja! Gefeliciteerd he! *O*
pi_159613136
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 22:34 schreef Malteser het volgende:
LuDann, ik vond Wolk ook mooi petite, maar niet opvallend klein. En weet wie het zegt, Twix is met 63 cm en 6470 gram (ziekenhuisstats van vandaag) een -1 lijn jongetje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twix doet het naar omstandigheden goed. Net een uur heel ontroostbaar gehuild (Pijn? Angst ivm benauwd? Verwerken van indrukken?) maar nu in slaap gevallen. Ik ga kijken of mij dat ook lukt. Puffen staat gepland om 1.00 en 4.00 uur. :O
Wow... Zak even een partij in de stront joh. Lekker opbouwend en steunend ook :') Wat een non-onderwerp.

Goed, tot zover mijn frustratie over die vriendin :X Lieve Malteser, jij bent de allerbeste moeder die een Twixje zich maar kan wensen. Ik twijfel daar niet aan, echt geen moment. Succes zometeen en om 4u, ik wens jou en Twix veel liefde, licht, warmte en een paar uur heerlijke slaap :*

LuDann, elk kindje volgt zijn eigen pad. Kan iedereen hoog en laag om springen, maar gemiddelden moeten toch ergens mee berekend worden ;) Ik vond Wolk ook klein, maar fierce! Ze lag zo leuk te hobbelen op 't kleed O+

Eerste echo's en testen, wow <3 Zo gek hoe dat voelt als gisteren en tegelijkertijd als tien jaar geleden.

M'n kleintje lachte vanavond voor het eerst met geluid O+ Ik moest huilen en lachen en toeschietreflexen tegelijk O+

SPOILER
Slaap lekker allemaal :*
  woensdag 3 februari 2016 @ 00:37:10 #198
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_159613226
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 21:41 schreef LuDann het volgende:
Ik was vanmiddag in de supermarkt met Wolk in de doek en kreeg de vraag hoe oud ze was. Toen ik zei dat ze 6 maanden was zei de vrouw die me aansprak dat ze dat verrassend vond, ze had eerder 3 a 4 maanden gedacht.

Ik heb deze opmerking nu een keer of 5 gehad de afgelopen weken en ik word er een beetje onzeker van. Zo klein is ze nu toch ook weer niet?
Ik vond haar niet klein, of ongeveer even klein (groot) als J. :)
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_159614327
Bloesem :* voor jou en voor N. Goed dat je deze stap(pen) zet! En lachen met geluid is O+.

Limone, dat is ook toevallig van die test :). Mijn kind houdt van timing. Dag van de test een jaar later: ziekenhuisopname. Dag van de eerste echo een jaar later: ziekenhuisopname. Heb met hem afgesproken dat we hier geen gewoonte van gaan maken ;).

IMA, dat doe je goed met die flessen. M klinkt ook als Twix, altijd blij. Goed dat je dat met de flessen zo goed aanvoelt.

Hier voor de tweede keer vannacht gepuft en had een flesje voor hem gemaakt. Als troost na het puffen en zodat hij nog wat extra binnen heeft. 120/4, en hij drinkt de fles zo goed als leeg. Trots op Twix!

Soms irriteert de gang van zaken in een ziekenhuis. Veel en lang wachten enz. Maar wat zijn ze allemaal lief, ongelooflijk! Ik vind zo'n nachtvoeding altijd iets heel mooi intiems hebben en nu hebben we weer zo'n lieve verpleegkundige die dat goed aanvoelt, het licht dimt en ons welterusten wenst. Zo lief.
pi_159614371
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 04:42 schreef Malteser het volgende:
Soms irriteert de gang van zaken in een ziekenhuis. Veel en lang wachten enz. Maar wat zijn ze allemaal lief, ongelooflijk! Ik vind zo'n nachtvoeding altijd iets heel mooi intiems hebben en nu hebben we weer zo'n lieve verpleegkundige die dat goed aanvoelt, het licht dimt en ons welterusten wenst. Zo lief.
Fijn! Hopelijk gaat Twix snel weer vooruit. (Over die vriendin ga ik het niet meer hebben, die is op dit moment de aandacht niet waard).

Bloesem :*

Het lijkt erop dat we weer de goede kant op gaan! De eerste paar uren weer na elke 45 min wakker, maar daarna een tuk van 4 uur gemaakt. Helaas is het nu wel tijd om op te staan (maar J is weer lekker ingedommeld).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')