Ik heb nooit als vervelend ervaren enigst kind te zijn.
Echt verwend hebben ze me niet en ook weer wel dat kan je niet tegenhouden.
Maar je hoeft niet enigstkind te zijn om verwend te zijn !!
Onze dochter is en blijft ook enigstkind,een zeer bewuste keuze van ons beide waar ook mijn gezondheidsprobleem meespeelt.
Ben chronisch rugpatiente en de bevalling van Anouk was me eigenlijk al te zwaar.
Als ik naar mijn man zijn situatie kijk,die is eentje van 3 en eigenlijk altijd achter gesteld door zijn ouders.
Zijn 2 zussen zijn zeer hecht met elkaar en hij hangt er maar een beetje bij .
Lijkt me dus afschuwlijk en dat is ook de angst van mijn man dat hij van een 2e niet zou kunnen houden.
Ikzelf heb zoiets van Anouk is zo speciaal,we hebben het gevoel dat we helemaal compleet zijn.
Nee het is prima zo.
Nou moet ik daar wel bij zeggen dat ik al mijn hele leven het liefst dingen alleen doe, vroeger speelde ik al vaak alleen en ook nu vindt ik het heerlijk om alleen wat te doen. Maar ik heb ook genoeg vreinden hoor ^-^
En dat verwend zijn, tjsa.... Ik heb inderdaad veel, meer dan de meeste mensen van 17 denk ik. Zo heb ik bijvoorbeeld de hele zolderverdieping (dat is 2 kamers en een douche) voor mezelf. Maar ik vind dat je pas verwend bent als je je ernaar gedraagd, en dat doe ik niet (I hope).
Dus nee, ik zit er absoluut niet mee dat ik geen broertjes of zusjes heb!
quote:LEZEN!! Er staat voel je het als een gemis, niet of je het mist!!
Op zondag 24 november 2002 12:24 schreef AcidTrance het volgende:
En over de vraag wil je niet liever een broertje of zusje of mis je dat nou nie, hoe kan ik nou iets missen als ik dat nooit gehad heb
quote:Ik ben ook enig kind,
Op zondag 24 november 2002 17:43 schreef moussy het volgende:[..]
LEZEN!! Er staat voel je het als een gemis, niet of je het mist!!
Ik heb het zeker wel gemist.
Ook bij mijn moeder gingen diverse zwangerschappen mis, doodgeboren, paar dagen leven, en miskramen.
Mijn jeugd heeft best bestaan uit een totale overbezorgdheid naar mij toe, en ik vond monopolyen nou ook niet echt leuk in mn eentje
quote:Ja ik moest altijd maar yaht-zee-en in me eentje
Op zondag 24 november 2002 17:51 schreef yvonne het volgende:, en ik vond monopolyen nou ook niet echt leuk in mn eentje
quote:Je kan pas iets als een gemis beschouwen, als het hebt gehad. En neem aan dat iemand die enigskind is geen broertje of zusje heeft gehad, tenzij diegene 1tje heeft verloren en dan is het wel een gemis.
Op zondag 24 november 2002 17:43 schreef moussy het volgende:[..]
LEZEN!! Er staat voel je het als een gemis, niet of je het mist!!
quote:Daar was ik heel goed in, in mijn eentje! Ik had een hele competitie met mezelf! En ik ben misschien wel enigskind, maar dat wil niet zeggen dat je altijd alleen moest spelen! Er zijn toch ook nog vriendjes en vriendinnetjes?
Op zondag 24 november 2002 17:54 schreef DooZjUh het volgende:[..]
Ja ik moest altijd maar yaht-zee-en in me eentje
Ik ben stil en verlegen, las graag een boek. Zij is spontaan en speelde liever met poppen of buiten.
Als ik zin had in een potje Risk, wilde zij met Barbies spelen. Als zij Yahtzee wilde spelen, las ik liever een boek.
We werden ook anders behandeld door onze ouders, ik was "de slimste" en kreeg straf als ik een lager cijfer haalde dan een 7 (VWO). Zij werd uitbundig geprezen als ze een 6 haalde (MAVO). Ik was de oudste, dus als we ruzie hadden om iets onbenulligs werd ik geacht de verstandigste te zijn en het goede voorbeeld te geven, dus kreeg ik op mijn kop, terwijl mijn zusje "er niets aan kon doen".
We hadden allebei onze eigen interesses/hobbies en deden eigenlijk nooit iets samen.
Tegenwoordig gaat het beter, maar als op bezoek gaan erger ik me nog steeds vaak aan haar geratel over (in mijn ogen) triviale zaken of een nieuw spelletjesprogramma op TV waar ik absoluut geen interesse in heb.
Ik had het niet erg gevonden om enig kind te zijn, ik heb in ieder geval geen voordelen ondervonden van het hebben van een zus. Het klinkt misschien hard, maar als het geen familie van me was had ik haar nooit uitgekozen om vriendin mee te worden.
Tja,het enigste wat ik graag zou willen als de omstandigheden er naar staan (ook financieel,eerlijk genoeg),is dat ik toch zou willen dat ik 2 kinderen zou hebben,al is het alleen maar om iets uit te sluiten wat bij mij onvermijdelijk was.
quote:Ja had ik ook met yatzee.
Op zondag 24 november 2002 18:08 schreef Sonho het volgende:[..]
Daar was ik heel goed in, in mijn eentje! Ik had een hele competitie met mezelf!
quote:Ik had het best met een broer of zus willen delen, maar daar wilde ik mijn ouders niet mee lastig vallen.
Op zondag 24 november 2002 09:50 schreef moussy het volgende:[..]
Niet om je aan te vallen maar weet je hoe ik dit vind klinken?
"Ik had er niet aan moeten denken om dit alles met een broer of zus te moeten delen!!!"
Het liefst had ik een oudere zus gehad... aangezien ik nooit een held ben ik kleding enzo uitzoeken zou een oudere zus heel handig van pas komen
Dat soort kleine dingen doen je beseffen dat het toch wel leuk zou zijn om een broer/zus te hebben, en dat ik er toch eigenlijk wel eentje mis.
Maar het is niet zo dat je er altijd aan denkt dat je 'alleen' bent, dat zeker niet. Soms op bepaalde momenten, ik heb het vooral als ik broers of zussen leuk met elkaar zie omgaan.
quote:Bestaan die, buiten Lois & Karin van hier om ?
Op maandag 25 november 2002 23:41 schreef Diepvrieskip het volgende:
.
Maar het is niet zo dat je er altijd aan denkt dat je 'alleen' bent, dat zeker niet. Soms op bepaalde momenten, ik heb het vooral als ik broers of zussen leuk met elkaar zie omgaan.
Ik ben er volkomen blij mee. Wordt ook niet overdreven verwend, moet altijd alles zelf betalen etc. Gewoon een normale opvoeding.
Verder is het moeilijk te vergelijken, het heeft allebij voor- en na-delen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |