abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159531388
Ik ga binnenkort op vakantie naar Curacao en het lijkt me wel leuk om te gaan snorkelen. Je kunt een duikbril en snorkel natuurlijk ter plekke kopen/huren, maar ik vermoed dat het veel goedkoper is om zelf mee te nemen. Heeft iemand tips voor een goed setje duikbril+snorkel en waar ik op moet letten bij aanschaf? Heb bij een paar sportwinkels in de buurt gekeken, maar dan kom ik niet veel tegen en wat ik vind lijkt meer op een duiksetje voor kinderen.

Iemand tips?
pi_159531484
Zorg ervoor dat je echt waterdichte spullen hebt! Ja, dit kost wat meer, maar scheelt bij beslaan en bij het water dat naar binnen loopt bij goedkopere spullen. Daarnaast is voor een snorkel - vind ik - prettig als deze bij de mond een extra stukje heeft waar het water zich verzameld, zodat je gemakkelijk dit er weer uit kan blazen en gelijk door kan snorkelen!

Heel veel plezier in ieder geval op Curacao.
pi_159535900
Ga op zoek naar een duikwinkel in de buurt, daar hebben ze spul wat je zoekt en kan je goed advies krijgen :)
pi_159543704
Ik weet niet wat je uit wilt geven maar ik vind dit wel een gaaf ding:

http://www.decathlon.nl/s(...)lauw-id_8304664.html

pi_159544092
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 15:53 schreef Bar-Le-Duc het volgende:

[ afbeelding ]
Hehe die is wel heel vet :D sowieso is decathlon wellicht ook weleuk een goede tip om even te kijken. Thanks allen :)
pi_159552479
Het schijnt dat die dingen dus niet goed werken. Moet je maar eens wat reviews over opzoeken, maar een klassieke duikbril + snorkel schijnt beter te werken.
  zondag 31 januari 2016 @ 21:03:26 #7
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159553357
quote:

[ afbeelding ]
Ziet er grappig uit maar wat is het voordeel tov de "standaard" duikbril en snorkel? Ik zie alleen maar nadelen... En dat zeg ik als iemand die met enige regelmaat duikt.

(met duiken kan zo'n masker natuurlijk helemaal niet)
  zondag 31 januari 2016 @ 21:09:43 #8
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
  maandag 1 februari 2016 @ 16:56:53 #9
62913 Blik
The one and Only!
pi_159572409
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:03 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ziet er grappig uit maar wat is het voordeel tov de "standaard" duikbril en snorkel? Ik zie alleen maar nadelen... En dat zeg ik als iemand die met enige regelmaat duikt.

(met duiken kan zo'n masker natuurlijk helemaal niet)
vorig jaar op Bonaire toch echt meerderen met een soortgelijk masker zien duiken. Dus het kan wel degelijk
  maandag 1 februari 2016 @ 18:40:33 #10
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159575122
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:56 schreef Blik het volgende:

[..]

vorig jaar op Bonaire toch echt meerderen met een soortgelijk masker zien duiken. Dus het kan wel degelijk
Oja joh? Hoe ga je dat met dit masker doen dan? Beetje lastig om je ademautomaat met dit masker in je mond te krijgen ;)
  maandag 1 februari 2016 @ 19:34:40 #11
62913 Blik
The one and Only!
pi_159576892
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 18:40 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Oja joh? Hoe ga je dat met dit masker doen dan? Beetje lastig om je ademautomaat met dit masker in je mond te krijgen ;)
Moet je wel goed lezen, ik zeg soortgelijk. Niet precies dezelfde.

Maar dus zoiets:

pi_159577112
Verkapte tvp.

Ik moet ook een nieuwe. Belangrijkste imo is dat hij niet beslaat. Maar test dat maar eens.. Genoeg dure brillen die snel beslaan.
  maandag 1 februari 2016 @ 19:54:41 #13
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159577586
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:34 schreef Blik het volgende:

[..]

Moet je wel goed lezen, ik zeg soortgelijk. Niet precies dezelfde.

Maar dus zoiets:

[ afbeelding ]
Dan moet jij in eerste instantie goed lezen want ik heb het over het masker van de Decathlon.
pi_159577620
Thanks, die suggestie van sunri5e lijkt me wel wat. Welicht dan nog een iets goedkoper snorkeltje erbij (of heeft die van 25 euro voordelen tov van een van 15?).

Dat masker leek me ook wel wat maar vriendinlief wil hem ook wel gebruiken en die was niet zo enthousiast over de looks :')
pi_159577860
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Verkapte tvp.

Ik moet ook een nieuwe. Belangrijkste imo is dat hij niet beslaat. Maar test dat maar eens.. Genoeg dure brillen die snel beslaan.
Eigenlijk bestaan er geen brillen die niet beslaan, dat houdt je altijd als er ook maar een klein beetje temperatuurverschil is tussen de buitenlucht en het water. Je kunt bij snorkelen hetzelfde doen als bij duiken: even in de bril spugen en uitwrijven. Klinkt viezer dan het is, eventueel kun je antifog kopen voor veel te veel geld en dat erin sprayen.
pi_159583223
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:02 schreef Dropbox het volgende:

[..]

Eigenlijk bestaan er geen brillen die niet beslaan, dat houdt je altijd als er ook maar een klein beetje temperatuurverschil is tussen de buitenlucht en het water. Je kunt bij snorkelen hetzelfde doen als bij duiken: even in de bril spugen en uitwrijven. Klinkt viezer dan het is, eventueel kun je antifog kopen voor veel te veel geld en dat erin sprayen.
Er zit wel degelijk verschil tussen brillen.
pi_159678595
Weet niet of je nog op zoek bent. Maar ik doe al meer dan 10 jaar met mn cheapie decathlon setje. Heb er geregeld mee gesnorkeld (uiteraard) en het ook voor meer dan 100 duiken gebruikt. Toen als beginnerssetje aangeschaft, maar aangezien het top zit en niet lekt heb ik het eigenlijk nooit vervangen.
Overigens heb ik eerst ook een pijpje met waterventiel gehad, maar dat werkt voor mij niet. Zo'n simpel pijpje werkt prima.

Tip tegen beslaan: Spugen in de masker en uitwrijven (the greener, the cleaner :P)
En na gebruik in zout water je rubbers even schoonmaken met een beetje shampoo, zeep of wat je net voor handen hebt.
pi_159678928
quote:

[ afbeelding ]
Dat is leuk voor mensen die niet kunnen zwemmen. Niet voor snorkelaars. Je kan hiermee je neus niet dichtknijpen, dus je kan niet klaren, dus je kan niet dieper duiken dan 2-3 meter zonder enorme pijn op je oren, of erger.

Koop gewoon een los masker en losse snorkel. Qua masker is er maar 1 ding dat belangrijk is: hij moet goed passen. Je gezicht moet er goed op aansluiten. De test is dat ding op je gezicht doen zonder de bandjes, inhaleren door je neus, en dan moet de bril door het vacuum gewoon vastplakken, en luchtdicht passen. Ga niet voor de duurste maar voor de bril die het beste past.

Om te voorkomen dat ie beslaat moet je na aankoop eerst beide kanten van het glas goed insmeren met tandpasta, daarmee haal je het filmlaagje eraf dat ter bescherming erop zit (maar ook zorgt voor beslagen). Elke keer voordat je gaat zwemmen, eerst even in je masker spugen en goed uitwrijven en 1 keer snel omspoelen in het zeewater.

Qua snorkel kun je niet zoveel misgaan, koop gewoon het basismodel. Wat wel handig is (vind ik) om een snorkel met exit-ventieltje aan de voorkant te hebben, dat maakt het makkelijker om het water eruit te blazen.

Zelf zweer ik bij de Aqualung Look bril: (ik heb hem met geslepen glazen om ook onderwater scherp te zien)

en ik heb de aqualung snorkel met air purge:
  Moderator vrijdag 5 februari 2016 @ 14:45:07 #19
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_159679599
Met geslepen glazen. Ik wist niet dat dat ook bij een snorkel verkrijgbaar was.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_159680169
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:45 schreef UIO_AMS het volgende:
Met geslepen glazen. Ik wist niet dat dat ook bij een snorkel verkrijgbaar was.
Bij een bril bedoel je ;) Snorkel is dat ding in je mond, duikbril zit voor je ogen.

Is wel zo ideaal, "over the goggle" zoals bij sneeuwbrillen werkt minder goed niet onder water.
  Moderator vrijdag 5 februari 2016 @ 15:17:07 #21
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_159680275
Bedoel ik. Pas ook gelijk de TT aan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')