abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 februari 2016 @ 16:11:06 #101
365082 IPA35
Patriarch
pi_159571129
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:10 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Feit dat je aan het werk kan daaro.
Zou ik bij voorbaat al niet willen :{
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 1 februari 2016 @ 16:11:16 #102
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159571135
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:10 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ja okay, maar mag je daar zomaar aan de slag als buitenlander? Dan zul je eerst een verblijfsvergunning nodig hebben neem ik aan? Nu zul je die wel kunnen krijgen als je bij een of ander internationaal kantoor in dienst gaat, daar niet van...
Bij mij weten kan je in NY en in Californië toegelaten worden tot de bar met een LL.M. en hoef je geen JD te halen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 1 februari 2016 @ 16:11:43 #103
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159571148
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:11 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Zou ik bij voorbaat al niet willen :{
Nooit in NY geweest dus? Middelpunt van de zakenwereld zegmaar. Daar worden harde pegels verdiend.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 1 februari 2016 @ 16:12:57 #104
365082 IPA35
Patriarch
pi_159571189
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:11 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nooit in NY geweest dus? Middelpunt van de zakenwereld zegmaar. Daar worden harde pegels verdiend.
Londen ook...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 1 februari 2016 @ 16:13:37 #105
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159571205
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:12 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Londen ook...
Ja, ook leuke stad. Ik vind dat Amerikaanse echter wel wat hebben.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 1 februari 2016 @ 16:15:14 #106
365082 IPA35
Patriarch
pi_159571249
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:13 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja, ook leuke stad. Ik vind dat Amerikaanse echter wel wat hebben.
Ik niet ;)

Maar het Common Law stelsel vind ik wel heel mooi. Ik ga denk ik volgend jaar Comparatief Anglo-Amerikaans Vermogensrecht doen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 1 februari 2016 @ 16:17:45 #107
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159571309
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:15 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik niet ;)

Maar het Common Law stelsel vind ik wel heel mooi. Ik ga denk ik volgend jaar Comparatief Anglo-Amerikaans Vermogensrecht doen.
Ja, dat lijkt mij ook wel leuk dat common law. Er is ook een dubbele master Insolvency in Nijmegen met de uni in Nottingham. Is wellicht ook leuk.

Toch zou ik liever naar VS willen, New York bevalt mij wel qua vibe. Levendig.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159572608
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2016 11:16 schreef Boterbartje het volgende:
Rommol. Gewoon irobot nemen ja toch
Als jij het even voorschiet. K thnx :*
mag het weten
pi_159573489
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 15:51 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Kun je laten zien dat je rijke papa hebt.
Heb het over een hele bachelor.
  maandag 1 februari 2016 @ 17:37:24 #110
365082 IPA35
Patriarch
pi_159573639
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:32 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Heb het over een hele bachelor.
Dan heb je een HELE rijke papa, of je bent daar om de een of andere reden opgegroeid.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 1 februari 2016 @ 17:48:09 #111
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159573940
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:32 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Heb het over een hele bachelor.
Waarom zou je dat doen
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:03 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Als jij het even voorschiet. K thnx :*
knieperd
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:37 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Dan heb je een HELE rijke papa, of je bent daar om de een of andere reden opgegroeid.
Als je daar opgegroeid bent heb je nog wel rijke papa.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159574790
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:03 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Gewoon niet die nonsense dat je 'gelijk geïnteresseerd was bij het zien van de vacature' en dat je tijdens een business course 'een unieke gelegenheid waar kennis en vaardigheden samen kunnen komen' vindt... maar gewoon zeggen waar je voor staat in jip en janneke taal. Ik zet er ook wel eens in dat ik geen hoge cijfers heb, maar dat mijn prioriteiten daar ook niet liggen.

Krijg vaak positieve reacties.

[..]

Nijmegen bijvoorbeeld.
Ik ga waarschijnlijk nog in Amsterdam op kamers.. wel lastig te fixen begreep ik.

[..]

Verschilt per faculteit. De hbo'ers voor bedrijfskunde moeten toelatingstoetsen én minimaal 7 of 7,5 dacht ik.

[..]


[..]

Ja, desalniettemin lijkt mij dat érg tof. Bijvoorbeeld aan NYU Law en dan proberen the bar te halen om ook in NY aan de slag te kunnen. Maar pap wil niet even 100.000 neertellen voor een LL.M. helaas.
Is er in de advocatuur echt iemand die die sollicitatiebrieven leest? Hoeveel reacties komen er binnen op een vacature? Wat bedoel je met geen hoge punten want dacht dat jij juist wel hoge punten haalde?

Nijmegen wereldstad :D
Voor master naar Amsterdam?
pi_159574864
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:11 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Zou ik bij voorbaat al niet willen :{
Waarom niet?
  maandag 1 februari 2016 @ 18:31:50 #114
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159574891
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 18:27 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Is er in de advocatuur echt iemand die die sollicitatiebrieven leest? Hoeveel reacties komen er binnen op een vacature? Wat bedoel je met geen hoge punten want dacht dat jij juist wel hoge punten haalde?

Nijmegen wereldstad :D
Voor master naar Amsterdam?
Ik haal wel hoge puntjes op vakken die mij boeien zoals ondernemingsrecht, burgerlijk procesrecht etc. Strafrecht, bestuursrecht etc. boeit mij echt geen hol. Ik kan best verantwoorden dat ik daar 6jes voor haal: menig student kan met full-time leren een vak niet in één keer halen, ik doe ook nog bedrijfskunde en werk veel. Dat zet ik er dan ook wel eens in, maar elke brief is natuurlijk anders. Een groot kantoor met een campusrecruiter leest geen kut, maar kleine, interessante kantoren lezen dat wel en daar krijg ik positieve reacties op en bijv. stageplekken e.d.

Master doe ik gewoon in Nijmegen, maar wil en ga waarschijnlijk stage lopen in Amsterdam.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159574898
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:11 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nooit in NY geweest dus? Middelpunt van de zakenwereld zegmaar. Daar worden harde pegels verdiend.
Onzin. Bekend spreekwoord hier is Ga naar Wall Street als je geld wil maken ga naar Silicon Valley als je een vermogen wil maken.
  maandag 1 februari 2016 @ 18:33:52 #116
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159574956
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 18:31 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Onzin. Bekend spreekwoord hier is Ga naar Wall Street als je geld wil maken ga naar Silicon Valley als je een vermogen wil maken.
:')
Silicon Valley, wat een overgewaardeerde shit.. we hebben het hier wel over advocatuur en niet over de techsector he?
Daarnaast zit het échte innovatieve techbedrijf (naast welliswaar een kleine vestiging in Mountain view) in de staat Washington.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159574978
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:37 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Dan heb je een HELE rijke papa, of je bent daar om de een of andere reden opgegroeid.
Snap ik maar hoe kunnen die dan aan de slag bij een Nederlands kantoor?
pi_159575093
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2016 18:33 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

:')
Silicon Valley, wat een overgewaardeerde shit.. we hebben het hier wel over advocatuur en niet over de techsector he?
Daarnaast zit het échte innovatieve techbedrijf (naast welliswaar een kleine vestiging in Mountain view) in de staat Washington.
Ik heb het over mijn eigen sector en daar is dat een bekend spreekwoord en gewoon waarheid natuurlijk de top van Wall Street is veel minder hoog dan de top van Silicon Valley en daarnaast komen uit Silicon Valley zaken voort waar de samenleving als geheel iets aan heeft en zijn zij echte bazen en is de cultuur dus veel meer gefocust op resultaten ipv praatjes. Welk techbedrijf heb je het over Microsoft zit in Redmond.

Paperpushers zijn juist de echte overgewaardeerden als je in dergrlijke termen wil spreken.
  maandag 1 februari 2016 @ 18:41:26 #119
365082 IPA35
Patriarch
pi_159575157
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 18:34 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Snap ik maar hoe kunnen die dan aan de slag bij een Nederlands kantoor?
Geen idee zo diep zit in (nog) niet in het vrije dienstenverkeer...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 1 februari 2016 @ 18:50:00 #120
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159575394
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 18:39 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Ik heb het over mijn eigen sector en daar is dat een bekend spreekwoord en gewoon waarheid natuurlijk de top van Wall Street is veel minder hoog dan de top van Silicon Valley en daarnaast komen uit Silicon Valley zaken voort waar de samenleving als geheel iets aan heeft en zijn zij echte bazen en is de cultuur dus veel meer gefocust op resultaten ipv praatjes. Welk techbedrijf heb je het over Microsoft zit in Redmond.

Paperpushers zijn juist de echte overgewaardeerden als je in dergrlijke termen wil spreken.
Gebruik alsjeblieft interpunctie, wat een achterlijk verhaal.
Wat is jouw sector en wat heb je hier dan te zoeken? Ja, Silicon Valley produceert echt dingen waar de samenleving wat aan heeft :') Zoals de iPad Pro met een lekker kut beperkt OS of Facebook waardoor de gehele samenleving een stuk minder productief is geworden. Of Google die iedereen z'n gegeven verkoopt voor winst. Echt topproducten daaro!

Microsoft inderdaad. Die levert tenminste nog enigszins nuttige zaken zoals Windows, Office, Server software e.d. Redmond ligt in de staat Washington ja.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159575674
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2016 18:50 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Gebruik alsjeblieft interpunctie, wat een achterlijk verhaal.
Wat is jouw sector en wat heb je hier dan te zoeken? Ja, Silicon Valley produceert echt dingen waar de samenleving wat aan heeft :') Zoals de iPad Pro met een lekker kut beperkt OS of Facebook waardoor de gehele samenleving een stuk minder productief is geworden. Of Google die iedereen z'n gegeven verkoopt voor winst. Echt topproducten daaro!

Microsoft inderdaad. Die levert tenminste nog enigszins nuttige zaken zoals Windows, Office, Server software e.d. Redmond ligt in de staat Washington ja.
Redmond ligt in Washington?
Mind is blown srs dacht altijd dat dat gewoon in Cali lag.

Werk zelf in strategy consulting maar heb back in the day rechten gestudeerd.

Wat je verder ook van Apple vind ze zijn de laatste jaren wel een van de drijvende krachten achter veel voorheen voor de massa oninteressante productgroepen geweest.
  maandag 1 februari 2016 @ 19:32:01 #122
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159576794
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:01 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Redmond ligt in Washington?
Mind is blown srs dacht altijd dat dat gewoon in Cali lag.

Werk zelf in strategy consulting maar heb back in the day rechten gestudeerd.

Wat je verder ook van Apple vind ze zijn de laatste jaren wel een van de drijvende krachten achter veel voorheen voor de massa oninteressante productgroepen geweest.
Ah, interessant die consultancy.
Redmond ligt tegen Seattle aan, dat ligt echt een heel stuk boven cali. Vandaar dat die grote toren uit Seattle op bepaalde screensavers stond.

Apple heeft inderdaad bepaalde productgroepen mainstream gemaakt waaronder de smartphone en tablet maar enkel vanwege de marketing, de idiote sekte van een achterban/fanboys en het hoge hipster gehalte: de producten waren verder niet heel bijzonder of vernieuwend. Vaak gejat en enigszins toegankelijk gemaakt. Goed hoor en het heeft ze geen windeieren gelegd, maar Apple gaat nu weer langzaam ten onder. Ze weten van gekkigheid niet wat ze moeten.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159577261
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:32 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ah, interessant die consultancy.
Redmond ligt tegen Seattle aan, dat ligt echt een heel stuk boven cali. Vandaar dat die grote toren uit Seattle op bepaalde screensavers stond.

Apple heeft inderdaad bepaalde productgroepen mainstream gemaakt waaronder de smartphone en tablet maar enkel vanwege de marketing, de idiote sekte van een achterban/fanboys en het hoge hipster gehalte: de producten waren verder niet heel bijzonder of vernieuwend. Vaak gejat en enigszins toegankelijk gemaakt. Goed hoor en het heeft ze geen windeieren gelegd, maar Apple gaat nu weer langzaam ten onder. Ze weten van gekkigheid niet wat ze moeten.
Consultancy isninteressant ja was dan ook verbaasd toen Valid kwam vragen wat er interessant is aan ib/sc :D.

Cliche wellicht maar ik denk dat met het weggaan van Jobs toch een belangrijk deel van Apple weg is gegaan en Tim Cook dat niet goed kan maken, toont des te meer aan hoe belangrijk Jobs voor Apple was, de enige die die taak enigszins kunnen vervullen op dit moment zijn Wozniak en Ive.
pi_159577282
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 14:49 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Achteraf had ik naar Nijmegen gekund. Ik had slechte cijfers op hbo en RU is streng, maar vanwege mijn Legal English vak dat ik extra heb gedaan bij de HAN had ik naar de RU gemogen. Nu ja, ik ben tevreden over de RUG en de RUG is ook een goed aangeschreven uni op zich.
Had je kunnen doen ware het niet dat de RUG nogal slecht staat aangeschreven op het gebied van alfa-studies. Sprak laatst nog wat recruiters van zuid-as toko's en die moeten er ook om lachen; Linkse bende frustreerde mannetjes die bij de studievereniging zaten. Want nee Carolus is het ook niet helemaal schijnt. Nijmeegse juristen en cijferboertjes zie je dan ook weinig in Amsterdam (Uitzonderingen met wel een goed netwerk en cijfer daargelaten).

Moet overigens zeggen dat ik zelf wel een positieve indruk heb gekregen van de RUG; De duale master bijvoorbeeld klinkt me erg goed in de oren.
En bovendien; Medici uit Nijmegen zijn nog altijd gewoon dikke prima.
  maandag 1 februari 2016 @ 19:47:50 #125
365082 IPA35
Patriarch
pi_159577348
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:45 schreef watsawie het volgende:

[..]

Had je kunnen doen ware het niet dat de RUG nogal slecht staat aangeschreven op het gebied van alfa-studies. Sprak laatst nog wat recruiters van zuid-as toko's en die moeten er ook om lachen; Linkse bende frustreerde mannetjes die bij de studievereniging zaten. Want nee Carolus is het ook niet helemaal schijnt. Nijmeegse juristen en cijferboertjes zie je dan ook weinig in Amsterdam (Uitzonderingen met wel een goed netwerk en cijfer daargelaten).

Moet overigens zeggen dat ik zelf wel een positieve indruk heb gekregen van de RUG; De duale master bijvoorbeeld klinkt me erg goed in de oren.
En bovendien; Medici uit Nijmegen zijn nog altijd gewoon dikke prima.
Rechtsgeleerdheid is in wezen een gamma-studie denk ik.

Je bedoelt dat de RU slecht is aangeschreven qua Rechten en de RUG beter?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')