De bank heeft het bouwdepot in beheer, hier ontvang ik ook rente over. Maar een rekeningnummer is niet bij mij bekend. Ik kan dit rekeningnummer niet leeglaten. Of moet ik het bouwdepot helemaal niet invullen?quote:Een bouwdepot is een aparte bankrekening waarop (een deel van) het hypotheekbedrag wordt gestort voor de betaling van de bouw of verbouwing van uw eigen woning.
Ik heb zelf de SNS bank en daar is het rekeningnummer voor het bouwdepot zichtbaar in de online omgeving. Als je dit niet online kunt zien, dan even je bank opbellen, je zou namelijk een apart rekeningnummer voor je bouwdepot moeten hebbenquote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:32 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik ben bezig met het invullen van mijn voorlopige aanslag voor 2016 en loop vast op het volgende.
Ik heb een nieuwbouwwoning gekocht welke eind 2016 opgeleverd wordt. Op dit moment heb ik een hypotheek en een bouwdepot.
De volledige hypotheekschuld is ingevuld. De belastingdienst vraagt nu of ik ook een bouwdepot heb. Die heb ik, daar wordt de aannemer namelijk uit betaald door het jaar heen.
Echter vraagt men bij het bouwdepot naar een rekeningnummer. Die heb ik niet. Als toelichting zegt men:
[..]
De bank heeft het bouwdepot in beheer, hier ontvang ik ook rente over. Maar een rekeningnummer is niet bij mij bekend. Ik kan dit rekeningnummer niet leeglaten. Of moet ik het bouwdepot helemaal niet invullen?
Ook moet ik invullen hoeveel rente ik in 2016 ontvang, dat mag joost weten want dat hangt af van het moment waarop de bouwtermijnen betaald worden. Hoe dit in te vullen met gezond verstand?
Tuurlijk, zolang er nog geld in het bouwdepot zitquote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:01 schreef spiritusbus het volgende:
Je ontvangt rente over het bouwdepot??
Hmm.. Oke.quote:Bedankt voor uw e-mail. U heeft een vraag over het bankrekeningnummer voor de voorlopige aangifte van 2016.
Aangifte 2016
Voor de aangifte heeft u alleen het hypotheeknummer nodig, er is geen apart rekeningnummer voor het bouwdepot.
Ik zou toch even bellen, zover ik weet heeft een bouwdepot altijd een rekeningnummer.quote:
Wij hebben ook een MUNT hypotheek met bouwdepot. Nummer bouwdepot is hetzelfde als hypotheeknummer.quote:
Leek mij ook, toch bijzonder dan dat ze expliciet vragen naar het rekeningnummer in een apart veld.quote:Op woensdag 3 februari 2016 09:02 schreef Essebes het volgende:
[..]
Wij hebben ook een MUNT hypotheek met bouwdepot. Nummer bouwdepot is hetzelfde als hypotheeknummer.
Maar verder is dit van nul en generlei waarde voor de aanvraag voorlopige aanslag. De belastingdienst wil het hypotheeknummer weten en verder is het niet zo spannend. Het gaat om de cijfertjes die je opgeeft
Er zijn andere hypotheekverstrekkers waarbij de hypotheek/bouwdepot wel Iban nummers hebben. De belastingdienst kan van afstand natuurlijk niet zien hie dat bij jouw verstrekker is. Dat is de enige verklaring die ik er voor kan vinden.quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:18 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Leek mij ook, toch bijzonder dan dat ze expliciet vragen naar het rekeningnummer in een apart veld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |