abonnement Unibet Coolblue
pi_159471429
Oke, ik weet niet zeker of het bij politiek thuis hoort, maar...

Stelling: De kinderbijslag moet vanaf de leeftijd van 12 rechtstreeks aan het kind worden overgemaakt.

Discussieer er maar op los :)
  donderdag 28 januari 2016 @ 18:23:32 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_159471476
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:21 schreef CoatedGoat het volgende:
Oke, ik weet niet zeker of het bij politiek thuis hoort, maar...

Stelling: De kinderbijslag moet vanaf de leeftijd van 12 rechtstreeks aan het kind worden overgemaakt.

Discussieer er maar op los :)
TS begint.

Geef eens een argument waarom dat een goed idee zou zijn?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_159471518
Ik vind dat het rechtstreeks aan het kind moet worden overgemaakt, omdat er niet gecontroleerd kan worden of de ouders het ook daadwerkelijk aan het kind uitgeven.

(Side note: Ik heb volgende week een examen Nederlands over discussiëren en dit leek me wel een goede plek om te oefenen :) Dus alvast bedankt :D)
  donderdag 28 januari 2016 @ 18:28:23 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_159471575
Welke dingen zouden er zoal van de kinderbijslag bekostigd moeten worden?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 28 januari 2016 @ 18:28:33 #5
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_159471579
Ik vind aan de ouders aangezien het is om het "onderhoud" van de kinderen te financieren. Het kind is met 12 jaar niet in staat om het geld op juiste manier uit te geven (wat dan zou zijn, scholing kleding)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_159471633
Het zou inderdaad aan bijvoorbeeld scholing uitgegeven moeten worden, maar ik weet uit eigen ervaring dat sommige ouders het vaak aan zich zelf uitgeven.
  donderdag 28 januari 2016 @ 18:33:48 #7
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_159471693
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:30 schreef CoatedGoat het volgende:
Het zou inderdaad aan bijvoorbeeld scholing uitgegeven moeten worden, maar ik weet uit eigen ervaring dat sommige ouders het vaak aan zich zelf uitgeven.
Los je dat op door het geld te geven aan lieden die (weet ik uit ervaring) nog slechter met geld om kunnen gaan dan ouders?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 28 januari 2016 @ 18:35:05 #8
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_159471735
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:30 schreef CoatedGoat het volgende:
Het zou inderdaad aan bijvoorbeeld scholing uitgegeven moeten worden, maar ik weet uit eigen ervaring dat sommige ouders het vaak aan zich zelf uitgeven.
Als ze begin van het jaar voor het volle schooljaar moeten betalen heb je natuurlijk dat de ouder het in feite heeft voorgeschoten en daardoor de andere 3 bedragen naar eigen inzich al kan besteden.
Het zal vast niet zo zijn dat bij die eigen ervaring het schoolgeld niet voldaan wordt en de kinderen er als zwervers bij lopen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_159471800
Het is misschien wel zo dat de kinderen dan leren omgaan met geld.

(Side note again: Ik ben niet erg goed in dit soort dingen, dus alvast excuses)
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 28 januari 2016 @ 18:39:26 #10
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_159471873
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:37 schreef CoatedGoat het volgende:
Het is misschien wel zo dat de kinderen dan leren omgaan met geld.
Daarvoor kun je beter zakgeld doen, een bedrag eens per 3 maand ter hoogte van de kinderbijslag zal veel te snel op gaan aan snoep/speelgoed (spelletjes voor gameconsoles bijv) En dan is het niet dat het schoolgeld en de kleding er mee voldaan worden. Hebben de ouders daardoor minder geld over voor het normale leven, namelijk voedsel en het dak boven het hoofd.
quote:
(Side note again: Ik ben niet erg goed in dit soort dingen, dus alvast excuses)
Niet steeds zeggen, daardoor lijken jouw argumenten minder sterk.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_159472142
Nee. Maar dat vind ik ook van alimentatie. Kinderen vallen onder de ouders qua verzorging. Ik vind het absurt dat kinderen zulke bedragen zouden krijgen en dat moeten uitgeven aan hun eigen onderhoud.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159472147
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:30 schreef CoatedGoat het volgende:
Het zou inderdaad aan bijvoorbeeld scholing uitgegeven moeten worden, maar ik weet uit eigen ervaring dat sommige ouders het vaak aan zich zelf uitgeven.
Een kind van 12 zit op de basisschool die gratis is, heb je zelf wel enig idee wat een kind kost?
Je doet net of je er geld aan over kunt houden, terwijl er met kinderbijslag zeker nog 250 euro pm bij moet, mag papa dan nog een pakje shag halen of?
pi_159472208
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:49 schreef hoas het volgende:

[..]

Een kind van 12 zit op de basisschool die gratis is, heb je zelf wel enig idee wat een kind kost?
Je doet net of je er geld aan over kunt houden, terwijl er met kinderbijslag zeker nog 250 euro pm bij moet, mag papa dan nog een pakje shag halen of?
Hier heeft de middelste dochter coeliaki. Dieetkosten: tussen de 100 en 150 eu per maand.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 28 januari 2016 @ 19:11:09 #14
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_159472641
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:49 schreef hoas het volgende:

[..]

Een kind van 12 zit op de basisschool die gratis is, heb je zelf wel enig idee wat een kind kost?
Je doet net of je er geld aan over kunt houden, terwijl er met kinderbijslag zeker nog 250 euro pm bij moet, mag papa dan nog een pakje shag halen of?
Dat de school zelf gratis is wil niet zeggen dat alles er om heen gratis is. Schoolspullen, tas, broodtrommel etc.

Ik was idd iets te makkelijk met schoolgeld, dat is pas het jaar er na. (behalve als je een jaar over geslagen hebt op de basisschool)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_159472750
Schoolgeld is toch vanaf 16 of 18?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 28 januari 2016 @ 19:23:52 #16
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_159472958
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 19:16 schreef Ticootje het volgende:
Schoolgeld is toch vanaf 16 of 18?
true, I stand corrected.

quote:
Schoolkosten voortgezet onderwijs
Schoolkosten zijn kosten die ouders moeten betalen. Bijvoorbeeld kosten voor:

gymkleding;
een atlas;
woordenboeken;
een rekenmachine.
Ouderbijdrage voortgezet onderwijs
De school kan ook om een ouderbijdrage vragen. Bijvoorbeeld voor:

schoolkampen;
excursies;
culturele activiteiten.
Ouders kunnen zelf kiezen of zij hier gebruik van maken (en er dus voor willen betalen).
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_159558469
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:21 schreef CoatedGoat het volgende:
Oke, ik weet niet zeker of het bij politiek thuis hoort, maar...

Stelling: De kinderbijslag moet vanaf de leeftijd van 12 rechtstreeks aan het kind worden overgemaakt.

Discussieer er maar op los :)
Nee, omdat ik vind dat de kinderbijslag volledig moet worden afgeschaft.
Fok-premies zijn achterhaald. Kinderen krijgen is 100% een eigen keuze en daar moet je financieel voor opdraaien. Kun je dat niet betalen? Dan neem je geen kinderen. Overigens is kinderbijslag een uitvinding van de nazi's.
pi_159558500
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:49 schreef hoas het volgende:

[..]

Een kind van 12 zit op de basisschool die gratis is, heb je zelf wel enig idee wat een kind kost?
Je doet net of je er geld aan over kunt houden, terwijl er met kinderbijslag zeker nog 250 euro pm bij moet, mag papa dan nog een pakje shag halen of?
Stoppen met roken. Fout voorbeeld dat pakje shag :P

Een kind is niet goedkoop, maar een eigen keuze. Veel mensen hebben 3 of zelfs nog meer kinderen. Eén kind nemen kan ook. Net zoveel liefde en veel betaalbaarder, en ook beter gezien de overbevolking in Nederland en in de wereld.
  zondag 31 januari 2016 @ 23:24:32 #19
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_159558533
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 23:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Overigens is kinderbijslag een uitvinding van de nazi's.
Oh, in dat geval moeten we het snel afschaffen. Net als de autosnelwegen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 1 februari 2016 @ 00:08:48 #20
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_159559409
De kinderbijslag is overigens geen bijstandsuitkering voor jonge pubers, maar een bijdrage in de kosten van het opvoeden. Die kosten worden gemaakt door de ouders. Minderjarige kinderen mogen vaak niet zelfstandig officiële handelingen verrichten, zoals een handtekening zetten of een rechtszaak voeren.

Zou de kinderbijslag naar de kinderen gaan, dan is dat net zo raar als de hond aanslaan voor de hondenbelasting omdat sommige baasjes die niet betalen. Kinderen zijn nog geen volwaardig burger en moeten dan ook niet op jonge leeftijd wennen aan overheidsgeld.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_159559934
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 23:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee, omdat ik vind dat de kinderbijslag volledig moet worden afgeschaft.
Fok-premies zijn achterhaald. Kinderen krijgen is 100% een eigen keuze en daar moet je financieel voor opdraaien. Kun je dat niet betalen? Dan neem je geen kinderen. Overigens is kinderbijslag een uitvinding van de nazi's.
Ik denk dat ik wel een goede oplossing voor je heb: We geven je een belastingkorting die gelijk staat aan het deel van je belastinggeld dat naar kinderbijslag gaat, maar we sturen je ook een rekening voor alle diensten waar je gebruik van maakt die door andermans kinderen worden geleverd/bekostigt. Het zou immers onredelijk zijn als je een hogere bijdrage van anderen verwacht dan je zelf bereid bent om te geven toch?
pi_159559963
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 00:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik denk dat ik wel een goede oplossing voor je heb: We geven je een belastingkorting die gelijk staat aan het deel van je belastinggeld dat naar kinderbijslag gaat, maar we sturen je ook een rekening voor alle diensten waar je gebruik van maakt die door andermans kinderen worden geleverd/bekostigt. Het zou immers onredelijk zijn als je een hogere bijdrage van anderen verwacht dan je zelf bereid bent om te geven toch?
Dat is totale onzin. Dat is nooit na te gaan. Een kind kan heel veel opleveren, maar ook heel veel kosten. Is van tevoren niet bekend. Daarom is het veel gemakkelijker om te zeggen: We leven in een tijd waarin je zelf keuzes kunt maken, en dus ook zelf opdraaien voor die keuzes. Kinderen krijgen hoort daar bij. Mooie bijkomstigheid is dat er minder kinderen geboren worden, wat niet verkeerd is in een Nederland en een wereld met te veel mensen waar het milieu onder druk staat. Er is niets duurzamers dan hooguit 1 kind nemen.
pi_159559998
Lijkt me dat de belangrijkste punten al gemaakt zijn om duidelijk te maken waarom het een slecht -of onmogelijk- idee zou zijn. Dat terwijl er geen steekhoudende argumenten zijn om het tegendeel aannemelijk te maken.

Meest prangende punt is nog wel dat, zelfs al zóu je de toeslag overmaken aan het 12 jarige kind, het bedrag alsnog onder het gezag van de ouders terecht komt. Art 1:245 zegt in de leden 1 en 2 namelijk dat minderjarigen onder het gezag van hun ouders/voogden staan, en in lid 4 dat dit gezag zich ook uitstrekt over het vermogen van de minderjarige.

Het is dus, behalve als je voorstelt om die hele constructie maar overhoop te halen, een non-discussie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2016 00:51:33 ]
  maandag 1 februari 2016 @ 00:52:31 #24
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_159560066
Kinderen vanaf hun twaalfde 273 euro per maand geven? Klinkt echt als een recept voor misstanden.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 1 februari 2016 @ 01:33:30 #25
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_159560448
quote:
10s.gif Op maandag 1 februari 2016 00:52 schreef Euribob het volgende:
Kinderen vanaf hun twaalfde 273 euro per maand geven? Klinkt echt als een recept voor misstanden.
Per kwartaal.

https://www.svb.nl/int/nl(...)derbijslag_krijgt_u/

Ik vind dat deze bijslag wel mag worden afgeschaft. Het kost de samenleving miljarden. Kinderen krijgen is geen magische aangelegenheid m.a.w. ben je niet in staat een kind zelf financieel te ondersteunen begin er dan aub niet aan.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')