abonnement Unibet Coolblue
pi_159613589
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:11 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Schelden in de auto doe ik wel eens, maar seinen als iemand iets mafs doet? Alleen als ik er echt last van heb. Bijvoorbeeld als je dankzij een of andere zak vol in de ankers moet (leuk, een 80 weg op komen draaien met 30 terwijl er iemand aan komt). ;(
Als er iemand 100 rijd op de linkerbaan, ik kom met 110-120 aanrijden, moet m`n gaslos laten en ik kan geen andere kant op, ja dan sein ik.
Als er iemand met 85 zonder te kijken of richting aan te geven invoegt naar een 130 km snelweg dán toeter ik. (Dat gebeurde mij vanmiddag en kostte mij bijna m`n autootje.. Daarom vind ik ook dat ouderen boven een bepaalde leeftijd gewoon jaarlijks gekeurd moeten worden d.m.v een fatsoenlijke praktijk test * Was een vrouwtje van ik schat midden 80 *)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2016 01:16:48 ]
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 3 februari 2016 @ 01:15:21 #202
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_159613595
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:08 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Houd alsjeblieft ff op met je ge"altijd" en ge"nooit", je komt net kijken. Er is nog geen altijd en nooit. Stop ook met dat seinen enzo, dat werkt toch niet. Ga eerst zorgen dat je zelf eens een paar jaar lekker rustig rond rijdt zonder je al te veel te ergeren. Je bent al 3 stappen verder dan de meesten die net hun rijbewijs hebben, je weet dat je fouten maakt en geeft dat toe. Nu nog stoppen met het proberen anderen te beleren, dat werkt niet. Gewoon rechts voorbij als ze onnodig links hangen. Soms worden ze wakker, soms gaan ze seinen, soms gaan ze gas bijgeven (dus zorgen voor een beetje snelheidsverschil als je een autotje rijdt dat niet snel kan accelereren). Dat zijn de laatste stappen.

[..]

Dat AZ vorige week speelde. Vanaf het punt waar de 2e rijstrook op de N242 (oostring Alkmaar) erbij komt zat ik achter een Audi. Toen het in de file liep ging ie op gegeven moment slingeren. Uiteindelijk zat ie wel 2 auto's voor me toen ie op het laatste moment bedacht dat ie vanaf links naar de uitvoegstrook, waar men stil stond, moest gaan. Lekker, vanaf 90 (want we reden eindelijk weer) een halve noodstop uitvoeren. Malloot.

[..]

Als ik voor meer dan 10 seconde naar rechts kan, ga ik naar rechts, even afhankelijk van het verkeer e.d. Ik heb wel eens een kleiner gaatje gepakt toen ik al 150 op de teller had staan en er eentje flink sneller dichterbij gekomen was. Die gaf gelukkig ook vol gas om er voorbij te komen, dus had ik ook weer geen last van. Dat was echt toen ik voorbij degene op het midden was knipper aan en "Braaaaaappp" en knipper terug naar links. O+
Ja dat is dus de dynamiek die ik bedoeld. In Duitsland kroop ik wel vaker in een klein gat als er weer eens een rijtjeswoningprijs Porsche aan kwam stampen (en ik had zeker geen traag hok :P)

Maar in Nederland zie ik weinig reden om elk gaatje te benutten anders dan ''onnodig links rijden''

Het is arbitrair en subjectief, 10 seconden is lang zat natuurlijk.. eea is afhankelijk van de verkeerssituatie :)

Gewoon vloeiend met het verkeer meerijden en niet dwangmatig doen.. dat helpt een hoop.

Echt hard rijden in Nederland deed ik toen ik wat jonger was en korter mijn rijbewijs had. (Sowieso geen goede combinatie met een snelle auto, kan ik nu achteraf zeggen) maar ook toen al had ik door dat dat eigenlijk niet kan. Hoe goed ik daar zelf op anticipeer, anderen doen dat niet.

Ik heb toen met het hart in de keel in de abs gezeten omdat een sleurheut (nur links natuurlijk) zo van invoegstrook naar links schoof. :N
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_159613604
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:14 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Als je eens zou weten wat ik allemaal aan hokken heb gereden. Kleine Franse Hothatches O+ O+
Die van mij is niet hot :')
Maar het is wel een leuk rijdend Frans gebakje O+
pi_159613629
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:12 schreef Braddie het volgende:

[..]

Hoezo is er geen ge altijd en ge nooit? Ik heb in de 6 maanden dat ik dat pasje heb een kleine 10,000 kilometer gemaakt, dat is niet heel weinig lijkt mij, ik rij bijna dagelijks een redelijk grote afstand.
Ik heb nog zeker niet veel ervaring, kom inderdaad net kijken. Maar ik vind het een beetje jammer zoals je hierop reageert.
In mijn beleving werkt het namelijk wél als ik naar iemand sein dat ik er langs wil, want tot nu toe heeft nog niemand daar geen gehoor aan gegeven.

Rechts inhalen als iemand links blijft hangen? Nee. Dat doe ik niet, mensen verwachtten namelijk niet dat je rechts inhaalt, dus dat kan een schrik reactie teweeg brengen, als zo iemand dan naar rechts komt opeens is mijn autootje plat, want accelereren boven de 100 zit er zo goed als niet meer in.
Men spreekt pas van een ervaren chauffeur als die persoon 6 jaar rbw heeft of 100.000 km heeft gereden.
Je bent wat dat betreft echt een kuikentje dat net komt kijken.
Seinen naar anderen en denken dat ze direct weten wat je bedoelt is ook een utopie, die andere mensen die je zien seinen denken ws. alleen maar dat er weer zo'n betweterige puber net zijn rbw heeft en daar kunnen ze nog wel eens gelijk in hebben ook.

Doe nou niet net alsof je alles weet of zelfs in de positie verkeert om op de weg andere mensen terecht te wijzen.
Geloof me: Die positie heb je niet.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 3 februari 2016 @ 01:22:22 #205
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_159613642
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:19 schreef vannelle het volgende:

[..]

Men spreekt pas van een ervaren chauffeur als die persoon 6 jaar rbw heeft of 100.000 km heeft gereden.
Je bent wat dat betreft echt een kuikentje dat net komt kijken.
Seinen naar anderen en denken dat ze direct weten wat je bedoelt is ook een utopie, die andere mensen die je zien seinen denken ws. alleen maar dat er weer zo'n betweterige puber net zijn rbw heeft en daar kunnen ze nog wel eens gelijk in hebben ook.

Doe nou niet net alsof je alles weet of zelfs in de positie verkeert om op de weg andere mensen terecht te wijzen.
Geloof me: Die positie heb je niet.
Hoewel je gelijk hebt in wat je zegt, vind ik het seinen naar iemand die links aan het plakken is onder de vmax in principe geoorloofd. Ik zelf, ik doe het niet meer.. maar dat heeft dus andere redenen. Rechts er voorbij gaan is eigenlijk nog gevaarlijker.. maar ja.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_159613647
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:19 schreef vannelle het volgende:

[..]

Men spreekt pas van een ervaren chauffeur als die persoon 6 jaar rbw heeft of 100.000 km heeft gereden.
Je bent wat dat betreft echt een kuikentje dat net komt kijken.
Seinen naar anderen en denken dat ze direct weten wat je bedoelt is ook een utopie, die andere mensen die je zien seinen denken ws. alleen maar dat er weer zo'n betweterige puber net zijn rbw heeft en daar kunnen ze nog wel eens gelijk in hebben ook.

Doe nou niet net alsof je alles weet of zelfs in de positie verkeert om op de weg andere mensen terecht te wijzen.
Geloof me: Die positie heb je niet.
Die positie heb ik ook zeer zeker niet, en als het zo overkomt alsof ik het zo bedoe, dan spijt me dat.. Want zo is het absoluut niet.
Ik besef me héél goed dat ik net kom kijken en nog een broekie ben.

Maar om te zeggen dat ik dan maar rechts moet gaan inhalen vind ik ook niet verstandig om eerlijk te wezen. Heb nog nooit van m`n leven rechts ingehaald en ben ook niet van plan dat te doen. Dan vind ik het veiliger om naar iemand te seinen en te hopen dat diegene zoiets heeft van oh hij wilt vaart maken laat ik maar aan de kant gaan. Maar dan kom ik (wat jij al zegt) Over als zo`n typische ADHD/Energydrink puber die net z`n rijbewijs heeft (Terwijl ik niet zo ben in het verkeer, ben over het algemeen zelfs heel erg rustig in't verkeer)

100,000 kilometer zit ik nog lang niet aan dus je hebt gelijk :)
Mijn sterke punt qua autorijden zit hem denk ik (op dit moment) In het feit dat ik mijn fouten wel zie en durf toe te geven.. Ik rij verder als een natte krant, maar de fouten die ik maak schuif ik niet op anderen (Of ze moeten er echt voor zorgen dat ik vol op m`n rem moet stampen door een rare invoeg actie of dergelijk)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2016 01:24:16 ]
  FOK!fotograaf woensdag 3 februari 2016 @ 01:24:21 #207
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159613656
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:12 schreef Braddie het volgende:

[..]

Hoezo is er geen ge altijd en ge nooit? Ik heb in de 6 maanden dat ik dat pasje heb een kleine 10,000 kilometer gemaakt, dat is niet heel weinig lijkt mij, ik rij bijna dagelijks een redelijk grote afstand.
Ik heb nog zeker niet veel ervaring, kom inderdaad net kijken. Maar ik vind het een beetje jammer zoals je hierop reageert.
In mijn beleving werkt het namelijk wél als ik naar iemand sein dat ik er langs wil, want tot nu toe heeft nog niemand daar geen gehoor aan gegeven.
Dan gebeurt dat zeker niet vaak... Of je rijdt in een bijzonder gebied. Seinen hier levert opgetrapte pikkies op.
quote:
Rechts inhalen als iemand links blijft hangen? Nee. Dat doe ik niet, mensen verwachtten namelijk niet dat je rechts inhaalt, dus dat kan een schrik reactie teweeg brengen, als zo iemand dan naar rechts komt opeens is mijn autootje plat, want accelereren boven de 100 zit er zo goed als niet meer in.
Iemand die al kilometers links rijdt rijdt daar niet omdat ie heel erg bezig is met het verkeer en zal ook echt niet opeens naar links komen. En doet ie dat wel, dan heb je nog een uitwijkmogelijkheid op de vluchtstrook. Ik ga regelmatig mensen rechts voorbij en heb nog nooit gehad dat er iemand opeens naar rechts kwam. Je moet ook niet willen zigzaggen, zoals ik er vanmiddag eentje zag doen: Quasqai direct na een vrachtwagen naar rechts en gas erop willen zetten, busje ging een meter of 10-20 ruimte na de vrachtwagen naar rechts en die Quasqai was bijna een crashtfraai. En zelf ook lekker onnodig links blijven hangen, de hypocriet.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:14 schreef Braddie het volgende:

[..]

Als er iemand 100 rijd op de linkerbaan, ik kom met 110-120 aanrijden, moet m`n gaslos laten en ik kan geen andere kant op, ja dan sein ik.
Als er iemand met 85 zonder te kijken of richting aan te geven invoegt naar een 130 km snelweg dán toeter ik. (Dat gebeurde mij vanmiddag en kostte mij bijna m`n autootje.. Daarom vind ik ook dat ouderen boven een bepaalde leeftijd gewoon jaarlijks gekeurd moeten worden d.m.v een fatsoenlijke praktijk test * Was een vrouwtje van ik schat midden 80 *)
Ik kan hier bij tijd en wijle dan beter mijn grootlicht aan houden. :')

quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja dat is dus de dynamiek die ik bedoeld. In Duitsland kroop ik wel vaker in een klein gat als er weer eens een rijtjeswoningprijs Porsche aan kwam stampen (en ik had zeker geen traag hok :P)

Maar in Nederland zie ik weinig reden om elk gaatje te benutten anders dan ''onnodig links rijden''

Het is arbitrair en subjectief, 10 seconden is lang zat natuurlijk.. eea is afhankelijk van de verkeerssituatie :)

Gewoon vloeiend met het verkeer meerijden en niet dwangmatig doen.. dat helpt een hoop.

Echt hard rijden in Nederland deed ik toen ik wat jonger was en korter mijn rijbewijs had. (Sowieso geen goede combinatie met een snelle auto, kan ik nu achteraf zeggen) maar ook toen al had ik door dat dat eigenlijk niet kan. Hoe goed ik daar zelf op anticipeer, anderen doen dat niet.

Ik heb toen met het hart in de keel in de abs gezeten omdat een sleurheut (nur links natuurlijk) zo van invoegstrook naar links schoof. :N
Ik wil nog wel eens kleine gaatjes in gaan als er iemand op het midden blijft plakken, even voor zijn neus 2 stroken opschuiven. Worden ze *soms* ook wakker van.

Die sleurhut hadden we laatst al. Ik had een Opel die met 70 naar links kwam (ik "maar" 160 erop) en op mijn lichtsignaal een braketest gaf. Die heeft de rest van de tijd in mijn grootlicht mogen kijken. }:| Toen ie dacht hetzelfde bij mij te doen had geen rekening gehouden met het mistachterlicht dat links en rechts van de kentekenplaat op ooghoogte zit. Die was snel klaar.

Echt hard rijden doe ik ook nauwelijks in Nederland. 150-160 is effectief hard zat (ook in Duitsland hoef je trouwens niet veel harder te gaan om effectief ongeveer dezelfde gemiddelde snelheid te halen, pieken bij drukte helpt nauwelijks, al voelt het wel lekker). Wel eens dat ik doortrek als iemand loopt te klieren: paar maanden terug, in een tunnel constant 100-110 rijden en onnodig links hangen en als ik dan naar links ga om je in te halen opeens volgas geven. Gelukkig ben ik sneller van 100-180 en trek ik daar ook rustig naar door.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:19 schreef vannelle het volgende:
Men spreekt pas van een ervaren chauffeur als die persoon 6 jaar rbw heeft of 100.000 km heeft gereden.
Het was toch 5 jaar of 100k? Which comes last. Nouja, maakt ook niet veel uit, 10k in 6 maanden is 20k op jaarbasis...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf woensdag 3 februari 2016 @ 01:25:31 #208
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159613663
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:22 schreef Braddie het volgende:
Maar om te zeggen dat ik dan maar rechts moet gaan inhalen vind ik ook niet verstandig om eerlijk te wezen. Heb nog nooit van m`n leven rechts ingehaald en ben ook niet van plan dat te doen. Dan vind ik het veiliger om naar iemand te seinen en te hopen dat diegene zoiets heeft van oh hij wilt vaart maken laat ik maar aan de kant gaan. Maar dan kom ik (wat jij al zegt) Over als zo`n typische ADHD/Energydrink puber die net z`n rijbewijs heeft (Terwijl ik niet zo ben in het verkeer, ben over het algemeen zelfs heel erg rustig in't verkeer)
Je gaat er vanzelf eentje tegenkomen die het nodig vindt vol op de rem te trappen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_159613694
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:22 schreef Braddie het volgende:

Mijn sterke punt qua autorijden zit hem denk ik (op dit moment) In het feit dat ik mijn fouten wel zie en durf toe te geven.. Ik rij verder als een natte krant, maar de fouten die ik maak schuif ik niet op anderen (Of ze moeten er echt voor zorgen dat ik vol op m`n rem moet stampen door een rare invoeg actie of dergelijk)
Dan ga ik toch even een schouderklopje geven: Jij erkent je fouten, dat is veel waard. ^O^
pi_159613703
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:25 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je gaat er vanzelf eentje tegenkomen die het nodig vindt vol op de rem te trappen.
Dat is ook wel zo, dat soort figuren zitten erbij :') Maar wiens fout is het dan?
pi_159613710
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:24 schreef Pizza_Boom het volgende:

Het was toch 5 jaar of 100k? Which comes last. Nouja, maakt ook niet veel uit, 10k in 6 maanden is 20k op jaarbasis...
Misschien is het idd 5 jaar, who cares?
Gaat er iig om dat het wel een tijdje duurt voor je jezelf ervaren mag noemen.
  FOK!fotograaf woensdag 3 februari 2016 @ 01:31:35 #212
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159613711
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:30 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo, dat soort figuren zitten erbij :') Maar wiens fout is het dan?
Als jij niet kan bewijzen dat hij onnodig remde op de snelweg, de jouwe. Jij rijdt achterop, dus jij zult wel te kort afstand gehouden hebben. Als de politie het ziet, is ie zijn rijbewijs overigens kwijt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 3 februari 2016 @ 01:31:51 #213
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_159613712
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:24 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dan gebeurt dat zeker niet vaak... Of je rijdt in een bijzonder gebied. Seinen hier levert opgetrapte pikkies op.

[..]

Iemand die al kilometers links rijdt rijdt daar niet omdat ie heel erg bezig is met het verkeer en zal ook echt niet opeens naar links komen. En doet ie dat wel, dan heb je nog een uitwijkmogelijkheid op de vluchtstrook. Ik ga regelmatig mensen rechts voorbij en heb nog nooit gehad dat er iemand opeens naar rechts kwam. Je moet ook niet willen zigzaggen, zoals ik er vanmiddag eentje zag doen: Quasqai direct na een vrachtwagen naar rechts en gas erop willen zetten, busje ging een meter of 10-20 ruimte na de vrachtwagen naar rechts en die Quasqai was bijna een crashtfraai. En zelf ook lekker onnodig links blijven hangen, de hypocriet.

[..]

Ik kan hier bij tijd en wijle dan beter mijn grootlicht aan houden. :')

[..]

Ik wil nog wel eens kleine gaatjes in gaan als er iemand op het midden blijft plakken, even voor zijn neus 2 stroken opschuiven. Worden ze *soms* ook wakker van.

Die sleurhut hadden we laatst al. Ik had een Opel die met 70 naar links kwam (ik "maar" 160 erop) en op mijn lichtsignaal een braketest gaf. Die heeft de rest van de tijd in mijn grootlicht mogen kijken. }:| Toen ie dacht hetzelfde bij mij te doen had geen rekening gehouden met het mistachterlicht dat links en rechts van de kentekenplaat op ooghoogte zit. Die was snel klaar.

Echt hard rijden doe ik ook nauwelijks in Nederland. 150-160 is effectief hard zat (ook in Duitsland hoef je trouwens niet veel harder te gaan om effectief ongeveer dezelfde gemiddelde snelheid te halen, pieken bij drukte helpt nauwelijks, al voelt het wel lekker). Wel eens dat ik doortrek als iemand loopt te klieren: paar maanden terug, in een tunnel constant 100-110 rijden en onnodig links hangen en als ik dan naar links ga om je in te halen opeens volgas geven. Gelukkig ben ik sneller van 100-180 en trek ik daar ook rustig naar door.

[..]

Het was toch 5 jaar of 100k? Which comes last. Nouja, maakt ook niet veel uit, 10k in 6 maanden is 20k op jaarbasis...
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:24 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dan gebeurt dat zeker niet vaak... Of je rijdt in een bijzonder gebied. Seinen hier levert opgetrapte pikkies op.

[..]

Iemand die al kilometers links rijdt rijdt daar niet omdat ie heel erg bezig is met het verkeer en zal ook echt niet opeens naar links komen. En doet ie dat wel, dan heb je nog een uitwijkmogelijkheid op de vluchtstrook. Ik ga regelmatig mensen rechts voorbij en heb nog nooit gehad dat er iemand opeens naar rechts kwam. Je moet ook niet willen zigzaggen, zoals ik er vanmiddag eentje zag doen: Quasqai direct na een vrachtwagen naar rechts en gas erop willen zetten, busje ging een meter of 10-20 ruimte na de vrachtwagen naar rechts en die Quasqai was bijna een crashtfraai. En zelf ook lekker onnodig links blijven hangen, de hypocriet.

[..]

Ik kan hier bij tijd en wijle dan beter mijn grootlicht aan houden. :')

[..]

Ik wil nog wel eens kleine gaatjes in gaan als er iemand op het midden blijft plakken, even voor zijn neus 2 stroken opschuiven. Worden ze *soms* ook wakker van.

Die sleurhut hadden we laatst al. Ik had een Opel die met 70 naar links kwam (ik "maar" 160 erop) en op mijn lichtsignaal een braketest gaf. Die heeft de rest van de tijd in mijn grootlicht mogen kijken. }:| Toen ie dacht hetzelfde bij mij te doen had geen rekening gehouden met het mistachterlicht dat links en rechts van de kentekenplaat op ooghoogte zit. Die was snel klaar.

Echt hard rijden doe ik ook nauwelijks in Nederland. 150-160 is effectief hard zat (ook in Duitsland hoef je trouwens niet veel harder te gaan om effectief ongeveer dezelfde gemiddelde snelheid te halen, pieken bij drukte helpt nauwelijks, al voelt het wel lekker). Wel eens dat ik doortrek als iemand loopt te klieren: paar maanden terug, in een tunnel constant 100-110 rijden en onnodig links hangen en als ik dan naar links ga om je in te halen opeens volgas geven. Gelukkig ben ik sneller van 100-180 en trek ik daar ook rustig naar door.

[..]

Het was toch 5 jaar of 100k? Which comes last. Nouja, maakt ook niet veel uit, 10k in 6 maanden is 20k op jaarbasis...
Hard rijden ging mij toentertijd vaak niet eens om de tijdswinst, maar eigenlijk vrijwel altijd om het gevoel te hebben dat je in ieder geval opschoot.

In Duitsland was het louter omdat het daar kon en mocht en de medeweggebruikers er over het algemeen iets beter op ingespeeld waren. Harder dan 160 was niet nodig, wel leuk. Zeker als je daar nog ruim 100 km/u bij op kan tellen :7

Het was ook in DLD waar ik dus bijna zo'n sleurheut van binnen heb kunnen inspecteren, dat terwijl ik al bijna teruggezakt was naar standaard snelheid wegens die invoegstrook + verkeer..
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:25 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je gaat er vanzelf eentje tegenkomen die het nodig vindt vol op de rem te trappen.
En dat heb ik dus meegemaakt. Ook al zit diegene fout, als ik thuis in de ziektewet zit is dat maar een leeg argument. Bovendien ben jij 9/10 fout als je achterop klapt tenzij je hard kan maken dat diegene onnodig remde. Iets wat met dashcams wel minder voorkomt denk ik.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_159613722
Ik had overigens vorige maand een pizzakoerier achter mij rijden en die zat letterlijk met z`n voorwiel op 10 centimeter van m`n achterbumper, stoplicht was op rood, en maar gasgeven en toeteren tegen me.. (Licht stond op rood, wat verwacht je :') ) Op een gegeven moment gaat het licht op groen, ik geef gas, en de seconde dat ik ook maar een beetje accelereer tik ik héél lichtjes m`n rem aan. Kwam 'ie naast me rijden
quote:
Vriend, je bent echt een kankermongool, moet ik je kanker gezicht en kanker auto slopen, je kankermoeder
Ben toen heel rustig achter hem aangereden, heb m`n auto bij dat bedrijf (Hij stapte nét van z`n brommertje af) Geparkeerd. Heb de dashcam beelden aan de manager laten zien en hij is voor mijn ogen ontslagen.

Misschien een kut actie van mij om m`n rem aan te tikken (Maar op zo`n manier dat alleen m`n lampen gingen branden) En hem daarna te volgen naar z`n werk.
Maar als je mij gaat bedreigen nadat je zelf opgefokt gat doen heb je aan mij de verkeerde. Ik zal nooit iets met geweld of agressie benaderen. Maar zal je wel even op je plek wijzen indien mogelijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2016 01:35:05 ]
pi_159613729
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:29 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dan ga ik toch even een schouderklopje geven: Jij erkent je fouten, dat is veel waard. ^O^
Net als met mijn problemen met het afrijden.. Kan wel zeggen dat het CBR klootzakken zijn, maar wat verwacht je er van? Ze moeten in 30-45 minuten beoordelen of jij kan rijden, maak je dan foutjes dan vinden ze dus dat je (terecht) Nog even niet op de weg thuis hoort.
pi_159613740
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:31 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Als jij niet kan bewijzen dat hij onnodig remde op de snelweg, de jouwe. Jij rijdt achterop, dus jij zult wel te kort afstand gehouden hebben. Als de politie het ziet, is ie zijn rijbewijs overigens kwijt.
Ja precies, want dat is natuurlijk gevaar veroorzaken schat ik?
  FOK!fotograaf woensdag 3 februari 2016 @ 01:39:16 #217
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159613745
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:31 schreef vannelle het volgende:
Misschien is het idd 5 jaar, who cares?
Gaat er iig om dat het wel een tijdje duurt voor je jezelf ervaren mag noemen.
Voor de wet ben je 5 jaar beginnend bestuurder, toch?
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:31 schreef Straatcommando. het volgende:
En dat heb ik dus meegemaakt. Ook al zit diegene fout, als ik thuis in de ziektewet zit is dat maar een leeg argument. Bovendien ben jij 9/10 fout als je achterop klapt tenzij je hard kan maken dat diegene onnodig remde. Iets wat met dashcams wel minder voorkomt denk ik.
Ik ken een gevalletje van iemand die afgesneden werd door een invoeger, toeterde en daarop een braketest kreeg. Die had een dashcam en heeft toen gelijk gekregen (en die andere een behoorlijke malus vanwege opzettelijk veroorzaken ongeluk, werd gezegd). Terugrollen bij een helling is ook een typische waar je standaard genaaid werd voorheen.

quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Het was ook in DLD waar ik dus bijna zo'n sleurheut van binnen heb kunnen inspecteren, dat terwijl ik al bijna teruggezakt was naar standaard snelheid wegens die invoegstrook + verkeer..
Ik vond met 160 langs vrachtwagens ook niet schokkend veel harder.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:33 schreef Braddie het volgende:
Misschien een kut actie van mij om m`n rem aan te tikken (Maar op zo`n manier dat alleen m`n lampen gingen branden)
Remmen is remmen = braketest = in principe artikel 5 waard. En eerlijk is eerlijk, ik heb mij er ook een keer schuldig aan gemaakt, lampjes laten oplichten (je gaat naar mij seinen dat ik door moet rijden terwijl er een vrachtwagen naar links komt, dude).

quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:33 schreef Braddie het volgende:
Maar als je mij gaat bedreigen nadat je zelf opgefokt gat doen heb je aan mij de verkeerde. Ik zal nooit iets met geweld of agressie benaderen. Maar zal je wel even op je plek wijzen indien mogelijk.
Ja, straks tref je iemand die het wel met geweld benaderd en een honkbalknuppel ofzo pakt. Doe dat nou gewoon niet, je bent beter dan zij. Lekker laten gaan.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:37 schreef Braddie het volgende:
Ja precies, want dat is natuurlijk gevaar veroorzaken schat ik?
Gaat op het kapstokartikel, art. 5. Idd onnodig veroorzaken van gevaar.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_159613753
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:36 schreef Braddie het volgende:

[..]

Net als met mijn problemen met het afrijden.. Kan wel zeggen dat het CBR klootzakken zijn, maar wat verwacht je er van? Ze moeten in 30-45 minuten beoordelen of jij kan rijden, maak je dan foutjes dan vinden ze dus dat je (terecht) Nog even niet op de weg thuis hoort.
Zeg maar dag tegen het schouderklopje want dit is gelul.
CBR is behoorlijk objectief en het feit dat je veel moeite hebt moeten doen om je rbw te halen is niet omdat zij klootzakken zijn maar omdat jij op een examenmoment gewoon nog niet vaardig genoeg was.
Je moet niet hun de schuld gaan geven van je eigen onvermogen.
Beetje jammer dit, ik ben oprecht blij dat je eindelijk je rbw hebt en ik geef je zelfs een compliment over zelfreflectie en dan verpest je het weer.
Jammer.
  FOK!fotograaf woensdag 3 februari 2016 @ 01:42:04 #219
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159613758
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:40 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zeg maar dag tegen het schouderklopje want dit is gelul.
CBR is behoorlijk objectief en het feit dat je veel moeite hebt moeten doen om je rbw te halen is niet omdat zij klootzakken zijn maar omdat jij op een examenmoment gewoon nog niet vaardig genoeg was.
Je moet niet hun de schuld gaan geven van je eigen onvermogen.
Beetje jammer dit, ik ben oprecht blij dat je eindelijk je rbw hebt en ik geef je zelfs een compliment over zelfreflectie en dan verpest je het weer.
Jammer.
Doe nog eens lezen. Ik lees het als: "Ik kan wel zeggen dat het CBR klootzakken zijn, maar als ik in hun momentopname zoveel fouten maak dat ik niet binnen de norm val, is dat toch echt mijn eigen schuld en zak ik (terecht)."
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_159613762
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:40 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zeg maar dag tegen het schouderklopje want dit is gelul.
CBR is behoorlijk objectief en het feit dat je veel moeite hebt moeten doen om je rbw te halen is niet omdat zij klootzakken zijn maar omdat jij op een examenmoment gewoon nog niet vaardig genoeg was.
Je moet niet hun de schuld gaan geven van je eigen onvermogen.
Beetje jammer dit, ik ben oprecht blij dat je eindelijk je rbw hebt en ik geef je zelfs een compliment over zelfreflectie en dan verpest je het weer.
Jammer.
Ik zeg ook "Ik kan wel zeggen dat het CBR klootzakken zijn, maar wat verwacht je ervan?"
Hiermee bedoel ik meer te zeggen dat het CBR GEEN klootzakken zijn, want ze moeten tenslotte gaan zien dat jij wel/niet kan rijden. Als hun ervaren dat jij het nog niet kan dan doen ze dat niet zonder reden. En dan geven ze je het pasje niet. Logisch.

JUIST al die jongeren die bij het CBR zakken vinden dat ze klootzakken zijn terwilj ze dat NIET zijn.
pi_159613763
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:42 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Doe nog eens lezen. Ik lees het als: "Ik kan wel zeggen dat het CBR klootzakken zijn, maar als ik in hun momentopname zoveel fouten maak dat ik niet binnen de norm val, is dat toch echt mijn eigen schuld en zak ik (terecht)."
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 3 februari 2016 @ 01:44:03 #222
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_159613765
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:39 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Voor de wet ben je 5 jaar beginnend bestuurder, toch?

[..]

Ik ken een gevalletje van iemand die afgesneden werd door een invoeger, toeterde en daarop een braketest kreeg. Die had een dashcam en heeft toen gelijk gekregen (en die andere een behoorlijke malus vanwege opzettelijk veroorzaken ongeluk, werd gezegd). Terugrollen bij een helling is ook een typische waar je standaard genaaid werd voorheen.

[..]

Ik vond met 160 langs vrachtwagens ook niet schokkend veel harder.

[..]

Remmen is remmen = braketest = in principe artikel 5 waard. En eerlijk is eerlijk, ik heb mij er ook een keer schuldig aan gemaakt, lampjes laten oplichten (je gaat naar mij seinen dat ik door moet rijden terwijl er een vrachtwagen naar links komt, dude).

[..]

Ja, straks tref je iemand die het wel met geweld benaderd en een honkbalknuppel ofzo pakt. Doe dat nou gewoon niet, je bent beter dan zij. Lekker laten gaan.

[..]

Gaat op het kapstokartikel, art. 5. Idd onnodig veroorzaken van gevaar.
Heerlijk hoe zulke mensen het deksel op hun neus krijgen. Ik heb tegenwoordig ook een dashcam, het geeft in die zin wel rust.. laat ze maar wat doms doen, ik heb het in ieder geval op camera staan..

En ja, je bent 5 jaar beginnend bestuurder en heb je dus ook een puntenrijbewijs, al is er sprake van dat iedereen die krijgt.

Eigenlijk hebben we al een soortement systeem met het cjib, want als je meerdere malen grove overtredingen begaat mag je je verantwoorden voor de rechter.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  FOK!fotograaf woensdag 3 februari 2016 @ 01:46:23 #223
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159613777
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:44 schreef Straatcommando. het volgende:
Eigenlijk hebben we al een soortement systeem met het cjib, want als je meerdere malen grove overtredingen begaat mag je je verantwoorden voor de rechter.
Alleen een beetje jammer dat verreweg de meeste boetes geautomatiseerd voor snelheid worden uitgeschreven, terwijl dat, zeker op de snelweg, het minste kwaad kan. Maarja, controleren op onnodig linksrijden, geen voorrang verlenen e.d. kost mankracht.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_159613789
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:42 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Doe nog eens lezen. Ik lees het als: "Ik kan wel zeggen dat het CBR klootzakken zijn, maar als ik in hun momentopname zoveel fouten maak dat ik niet binnen de norm val, is dat toch echt mijn eigen schuld en zak ik (terecht)."
Nou vooruit, heb ik idd waarschijnlijk verkeerd gelezen.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:43 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik zeg ook "Ik kan wel zeggen dat het CBR klootzakken zijn, maar wat verwacht je ervan?"
Hiermee bedoel ik meer te zeggen dat het CBR GEEN klootzakken zijn, want ze moeten tenslotte gaan zien dat jij wel/niet kan rijden. Als hun ervaren dat jij het nog niet kan dan doen ze dat niet zonder reden. En dan geven ze je het pasje niet. Logisch.

JUIST al die jongeren die bij het CBR zakken vinden dat ze klootzakken zijn terwilj ze dat NIET zijn.
Zoals ik net al zei is dit waarschijnlijk een leesfoutje van mij. Sorry daarvoor.

Maar dan nog: Wat denk je te bereiken met lichtsignalen naar een ander?
Het is niet zo dat ze dan ineens beseffen wat ze fout doen of zo.
Bovendien is het niet aan jou om proberen de boel te regelen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 3 februari 2016 @ 01:51:29 #225
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_159613798
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:46 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Alleen een beetje jammer dat verreweg de meeste boetes geautomatiseerd voor snelheid worden uitgeschreven, terwijl dat, zeker op de snelweg, het minste kwaad kan. Maarja, controleren op onnodig linksrijden, geen voorrang verlenen e.d. kost mankracht.
Terwijl dat wat jij nu opnoemt stelselmatig terugkomt in de top 5 van de meest ergerlijke verkeersovertredingen :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')