Net als in dit filmpjequote:Op zondag 31 januari 2016 10:44 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een turbo aan gruzelementen gehad in een Scania. Het gaat idd met een grote klap. Het huis was nog heel, maar de schoepen lagen er los in. De turbo-as was doormidden gebroken en het deel van de inlaatzijde was door de rubber slang geschoten en tegen de middenunnel van de cabine geschoten. (ja, geschoten want er zat een flinke deuk in de bodemplaat.)
Het resultaat is zwarte rook en nul vermogen, ik kon volgas nog maar 20.
Inderdaadquote:Op zondag 31 januari 2016 15:07 schreef vannelle het volgende:
Anticiperen werkt 2 kanten op.
Als je een personenauto achter een vrachtwagen ziet rijden kun je er haast al wel zeker van zijn dat de auto sneller rijdt en dus in zal gaan halen.
Tuurlijk moet die gast beter of vaker in z'n spiegels kijken maar als je persé wil blazen op de autobahn moet je ook rekening met dit soort dingen houden.
Elke aap kan het gas intrappen maar er is een groot verschil tussen HARD rijden en hard RIJDEN.
"Maar ik moet afstand houden voor die vrachtauto...." zal vast de smoes zijn.quote:Op maandag 1 februari 2016 00:36 schreef Sounddragon het volgende:
Die vervelende nare natnekken die nadat ze iemand hebben ingehaald nét iets te lang links blijven hangen, omdat ze zien dat jij er Vmax+20 aan komt rijden. Dan nóg effe wachten totdat je afgeremd bent tot hun shocking 110 hele klikometers, en dan tergend lanzaam naar rechts slakken terwijl dat 50 meter terug ook al kon . Kan er niks anders bij bedenken als dat dat puur om te treiteren is, kansloos gewoon
Precies dit....quote:Op maandag 1 februari 2016 01:03 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Inderdaad
Ik geef die NLers in dat filmpje groot gelijk.
Die rijden waarschijnlijk gewoon 130, moeten ze dan flink in de remmen en met 80 achter die vrachtwagen gaan hangen omdat jij zonodig vrij baan wilt hebben ?
Dat zie je een Duitser ook niet doen hoor, die gaat ook niet flink in de remmen, en blijven hangen achter een vrachtwagen als dat niet nodig is.
Bij autobahnen met maar 2 rijstroken moet je daar altijd rekening mee houden.
Vanochtend bij het invoegen bijna een auto gemist, mijn fout, ik had beter moeten kijken. Maar toch vond ik het raar, aangezien het me vrijwel nooit overkomt.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:56 schreef BigSmurf het volgende:
Wat is dat toch met automobilisten die motorrijders geen ruimte (willen) geven bij langzaam rijdend verkeer? Vanmorgen weer zo'n eppo. Linkerstrook, 20-25 km/h, en dan met een motor achter je helemaal tegen de belijning rechts aan blijven rijden. Dan kan je toch even tegen de middenbermstreep aan gaan rijden zodat die motor erlangs kan?
Doe ik ook. Vreselijk irritant die kutmotoren die er tussendoor slingeren.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:56 schreef BigSmurf het volgende:
Wat is dat toch met automobilisten die motorrijders geen ruimte (willen) geven bij langzaam rijdend verkeer? Vanmorgen weer zo'n eppo. Linkerstrook, 20-25 km/h, en dan met een motor achter je helemaal tegen de belijning rechts aan blijven rijden. Dan kan je toch even tegen de middenbermstreep aan gaan rijden zodat die motor erlangs kan?
Egoïst.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:46 schreef Platina het volgende:
[..]
Doe ik ook. Vreselijk irritant die kutmotoren die er tussendoor slingeren.
Het zij zo dan. Ik vind het vreselijk irritant als ze door rijdend verkeer heenslingeren. Laatst overigens een motorrijder die langs mij kwam staan toen ik aan het wachten was voor een rotonde. Vervolgens kon ik weer langer wachten. Dat is pas egoisme.quote:
Wat is er erg aan als een motorrijder door een bijna stilstaande file heen rijdt? Jij bent daar echt niet later van thuis ofzo hoor.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:02 schreef Platina het volgende:
[..]
Het zij zo dan. Ik vind het vreselijk irritant als ze door rijdend verkeer heenslingeren. Laatst overigens een motorrijder die langs mij kwam staan toen ik aan het wachten was voor een rotonde. Vervolgens kon ik weer langer wachten. Dat is pas egoisme.
Sommigen doen dat nogal lomp. Te groot snelheidsverschil en te weinig afstand. "oh, daar pas ik ook nog wel tussen"quote:Op maandag 1 februari 2016 21:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat is er erg aan als een motorrijder door een bijna stilstaande file heen rijdt? Jij bent daar echt niet later van thuis ofzo hoor.
Ik zie tot nu toe weinig verschil met sommige automobilisten...quote:Op maandag 1 februari 2016 21:11 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Sommigen doen dat nogal lomp. Te groot snelheidsverschil en te weinig afstand. "oh, daar pas ik ook nog wel tussen"
Dat klopt.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik zie tot nu toe weinig verschil met sommige automobilisten...
Na de file rijdt de motor weer tussen het verkeer, daar had ook een auto kunnen rijden, en dus was de hele file die de motor voorbijreed 2 seconden eerder thuis geweest.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
Wat is er erg aan als een motorrijder door een bijna stilstaande file heen rijdt? Jij bent daar echt niet later van thuis ofzo hoor.
Och jeetje, twee volle seconden! Meid, wat een verlies.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:49 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Na de file rijdt de motor weer tussen het verkeer, daar had ook een auto kunnen rijden, en dus was de hele file die de motor voorbijreed 2 seconden eerder thuis geweest.
Dat denk ik. Ik ben zelf een ex motorrijder (auto gekocht toen er kinderen kwamen) maar ik kan soms schrikken van een motor die uit het niets ineens langszij komt blazen. Wat als ik op dat moment net iets naar rechts of links had willen sturen om welke reden dan ook?quote:Op maandag 1 februari 2016 21:11 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Sommigen doen dat nogal lomp. Te groot snelheidsverschil en te weinig afstand. "oh, daar pas ik ook nog wel tussen"
Behalve dan dat na de file die motorrijder al enige snelheid heeft en dus gewoon ruimte heeft om in een gat te rijden wat valt tussen een auto die alweer rijdt, en de auto die daarachter nog moet optrekken. Niks tijdverlies, veel automobilisten zijn gewoon jaloers dat motorrijders niet achteraan hoeven aan te sluiten en hebben het gevoel dat ze voordringen.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:49 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Na de file rijdt de motor weer tussen het verkeer, daar had ook een auto kunnen rijden, en dus was de hele file die de motor voorbijreed 2 seconden eerder thuis geweest.
Als iedereen een strookje vrijhoud in het midden dan hoeven ze niet te slingeren.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:46 schreef Platina het volgende:
[..]
Doe ik ook. Vreselijk irritant die kutmotoren die er tussendoor slingeren.
Als er file is rijd ik altijd met alarmlichten aan en stapvoets tussen de auto's door waar het mogelijk is. Ja, soms zit er wel eens een malloot tussen die dat niet kan hebben. Dan wacht ik gewoon totdat er ruimte is en ik er voorbij kan.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:10 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Als iedereen een strookje vrijhoud in het midden dan hoeven ze niet te slingeren.
Win-Win.
Als ik kan maak ik ruimte. Als ik daar de tijd niet toe krijg dan rijden ze imho ook te snel door een file. Maarja, wie ben ik om daar wat van te zeggen. Meestal zit ik zoals Rauw ook al tegen de kantlijn aan.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat denk ik. Ik ben zelf een ex motorrijder (auto gekocht toen er kinderen kwamen) maar ik kan soms schrikken van een motor die uit het niets ineens langszij komt blazen. Wat als ik op dat moment net iets naar rechts of links had willen sturen om welke reden dan ook?
Als ze normaal doen zie en hoor ik ze wel aankomen en maak ik altijd ruimte.
Juist dat. Dat doe ik ook als ik in de auto zit. Kleine moeite en iedereen blij.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:18 schreef Rauw. het volgende:
Ik rijd zelf altijd tegen de kantlijn aan zodat er wat meer ruimte ontstaat als ik een motorfiets achter mij zie.
Ze zijn toch sneller en wendbaarder, de meeste motoren die je eenmaal voorbij zijn heb je toch geen last meer van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |