Flipmoehoe | donderdag 28 januari 2016 @ 11:03 |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. ![]() Wij doen aan Strava Onze D1, die in de Hemel zijt, Uw Hartslag worde geheiligd, Uw Cadans kome, Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel. Geef ons heden onze dagelijkse training en vergeef ons onze luiheid, zoals wij die vergeven aan onze medefokkers en breng ons niet in beproeving maar verlos ons van het bankhangen. Amen. Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje
| |
Blik | donderdag 28 januari 2016 @ 11:05 |
Schaamteloze promotie, wellicht leuk voor mensen die in en rondom Utrecht wonen. Zoals jullie weten doe ik dit jaar mee aan Alpe D'Huzes. Ik ben uiteraard druk bezig met sponsoring hiervoor. En voor de sponsoring organiseer ik ook een spinning-marathon bij de Galgenwaard in Utrecht op zaterdag 5 maart, uiteraard onder begeleiding van professionele instructeurs. Inschrijving is 10 euro voor een uurtje spinnen of 25 euro voor de volle 3 uur. De opbrengst komt voor de volle 100% ten goede aan Alpe D'Huzes. ALs je het leuk vind om mee te doen, laat het me weten. en direct doneren kan natuurlijk ook via http://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl/tjerkblik | |
muzas | donderdag 28 januari 2016 @ 11:06 |
Ik ben bang voor spinnen ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 28 januari 2016 @ 11:06 |
Organisatie spekken ![]() | |
muzas | donderdag 28 januari 2016 @ 11:07 |
Wel goed bedacht overigens... Beter dan het gros wat hier op de personeelskeukentjes een smeekbede ophangt met "maak geld over' | |
Blik | donderdag 28 januari 2016 @ 11:07 |
Wacht maar tot je zelf een keer die pleuris-ziekte krijgt | |
Blik | donderdag 28 januari 2016 @ 11:08 |
Er komt ook nog een judo-clinic met Marhinde Verkerk (Europees kampioen en oud-wereldkampioene Judo -78 kilo) | |
kanovinnie | donderdag 28 januari 2016 @ 11:09 |
Ik heb er helemaal niets mee. Succes evengoed. | |
#ANONIEM | donderdag 28 januari 2016 @ 11:10 |
Maak gewoon elke maand geld over. Dan zit er tenminste geen organisatie tussen waar een hoop geld blijft hangen. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2016 11:10:51 ] | |
muzas | donderdag 28 januari 2016 @ 11:10 |
Volgens mij maakt het KWF zich niet echt druk om borstvliesontsteking | |
Tommeke | donderdag 28 januari 2016 @ 11:11 |
Andy, is zo'n Emonda ALR niet wat? | |
muzas | donderdag 28 januari 2016 @ 11:11 |
![]() | |
kanovinnie | donderdag 28 januari 2016 @ 11:11 |
Deze discussie kan veel beter ergens anders. | |
muzas | donderdag 28 januari 2016 @ 11:13 |
Dat is ook zo. En wat die bedrijven uitvreten is niet Blik z'n verantwoordelijkheid. Die wil zich gewoon inzetten wat imo juist heel goed is. | |
#ANONIEM | donderdag 28 januari 2016 @ 11:18 |
Niet mee eens, maar oke ![]() | |
Blik | donderdag 28 januari 2016 @ 11:19 |
Zonder Alpe D'Huzes zou er nul euro richting KWF zijn gegaan, terwijl er door Alpe D'Huzes in de afgelopen jaren ruim 120 miljoen euro is opgehaald voor het KWF. Dat de organisator een keer wat teveel onkosten heeft geclaimd van een paar ton is wat mij betreft een druppel op een gloeiende plaat. Verder heeft Alpe D'Huzes een compleet vrijwillig opererend bestuur ingericht n.a.v. die kritiek die erop toeziet dat zoiets niet meer kan gebeuren. | |
Blik | donderdag 28 januari 2016 @ 11:21 |
Eens Wat in ieder geval goed is om te weten, er blijft in ieder geval niks bij mij hangen. Alles gaat 100% richting Alpe D'Huzes toe | |
muzas | donderdag 28 januari 2016 @ 11:22 |
Alle 'critici' zijn ook voornamelijk een hoop papegaaien hoor. Die alp d'huzes is geen frisse organisatie (geweest). Maar net zo min als de critici heb (zelfs) ik ook geen inzicht in de boekhouding van KWF. Dus kan ik ook alleen maar mijn uitingen baseren op ander geblaat. Maar de intrinsieke motivatie van Blik om zich in te willen zetten is een goede. Jammer dat sommige goede doelen met zulke mensen en hun sponsoren een loopje nemen. Want dat krijgen uiteindelijk de mensen als BLik op hun dak. | |
muzas | donderdag 28 januari 2016 @ 11:23 |
He, en als het een motivatie is om 6 keer dat ding op te fietsen ![]() ![]() | |
cafca | donderdag 28 januari 2016 @ 11:28 |
Klopt, maar helaas zijn er een hoop mensen die ooit eens een krantenkop hebben gelezen en aan de hand daarvan hebben besloten dat dat een goed excuus is om niks te hoeven geven. Goed idee, een spinning marathon, helaas geen tijd op die datum. En zelfs dat klopt niet, maar zoals kano al terecht opmerkte, dat is geen discussie die die thuishoort. [ Bericht 25% gewijzigd door cafca op 28-01-2016 11:33:50 ] | |
#ANONIEM | donderdag 28 januari 2016 @ 11:32 |
en maak er niet zo'n borstklopperij van. | |
cafca | donderdag 28 januari 2016 @ 11:35 |
Tja als we niet aan borstklopperij mogen doen kunnen we heel deze reeks wel opdoeken ![]() | |
Fiorano | donderdag 28 januari 2016 @ 11:35 |
Picture:![]() Zal van het weekend 1 maken van de andere kant, met de ketting op het buitenblad etc. etc. | |
#ANONIEM | donderdag 28 januari 2016 @ 11:36 |
Dit inderdaad. | |
#ANONIEM | donderdag 28 januari 2016 @ 11:37 |
Prachtige fiets ![]() | |
Blik | donderdag 28 januari 2016 @ 11:37 |
En dat zeg je in het topic met het hoogste testosteron-gehalte van Fok! Ik wil gewoon fondsen werven, meer niet. Dat gebeurt niet vanzelf, dus moet ik toch wel iets aan zelfpromotie doen om het voor elkaar te krijgen ![]() | |
cafca | donderdag 28 januari 2016 @ 11:37 |
En hem even poetsen van tevoren. Mooi fietsje,zonde om die bij het afval te zetten. | |
#ANONIEM | donderdag 28 januari 2016 @ 11:38 |
Ik vind voor je plezier een rondje van 200 km fietsen en daar wat over vertellen heel wat anders dan kijk mij eens goed zijn (en er iedereen maar te pas en te onpas over vertellen) dat ik mijn lange haar gedoneerd heb, dat we met de kerk kleding hebben ingezameld hebben voor vluchtelingen, dat ik zoveel geld bijeengebracht heb voor kankeronderzoek. ![]() | |
Captain_Fabulous | donderdag 28 januari 2016 @ 11:39 |
Zonder Testosteron klopperij zouden er heel wat sponsorlopen en tochten nooit gereden worden, en zouden heel veel organisaties een probleem hebben. Dus lang leve het brstgeklop wat dat betreft. | |
Blik | donderdag 28 januari 2016 @ 11:40 |
Te pas en te onpas? Doe normaal man. Dit is de 2de keer dat ik er iets over neerzet in 4 maanden tijd ofzo Maar mijn excuses dat ik fondsen probeer te werven voor een goed doel, dat is natuurlijk zwaar egoïstisch van mij en dat doe ik natuurlijk puur uit eigenbelang en niet voor één van mijn beste vrienden die over een week wederom onder het mes moet vanwege die klote-ziekte ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 28 januari 2016 @ 11:41 |
Ik uit mijn algemene frustratie, niet zo happen ![]() | |
Blik | donderdag 28 januari 2016 @ 11:42 |
Goedkoop scoren over de rug van anderen, internetheldje | |
Questular | donderdag 28 januari 2016 @ 11:43 |
Ik vind het een mooi initiatief, laat de haters gewoon haten ![]() | |
Captain_Fabulous | donderdag 28 januari 2016 @ 11:46 |
Effe wat anders...ik keek even op de site van EPBikes gisteren, en kennelijk start hij z'n eigen fietsmerk. Verder geen details, maar wel mooi hoe Eric aan het ondernemen is vind ik in elk geval.Of een 105 groep voor die prijs nu zo aantrekkelijk is vind ik twijfelachtig, maar als het een heel goed frame is, en goede wielen enzo, zal het vast gaan als de brandweer! | |
Blik | donderdag 28 januari 2016 @ 11:47 |
Vind ik ook mooi voor hem, hij heeft het niet al te makkelijk met zijn fiets-shop | |
#ANONIEM | donderdag 28 januari 2016 @ 12:01 |
Volgens mij wil jij goedkoop scoren door op internet maar om geld te bedelen. Ik stort mee wat de rest van je fokvrienden uit dit topic ook storten! ![]() | |
Fiorano | donderdag 28 januari 2016 @ 12:05 |
Thanks! Ja, dit was na een rit. Had wat binnendoor weggetjes genomen... Hij staat trouwens netjes op zolder. En doe hem altijd even afborstelen of spuiten naar het rijden. | |
Andyy | donderdag 28 januari 2016 @ 12:20 |
H2, dus nee ![]() Ik wil wel een aero frame, misschien in het voorjaar weer kijken wat er te krigen is. Rij ik wel verder met dit ding door de winter | |
Andyy | donderdag 28 januari 2016 @ 12:21 |
Mooie ventieldopjes. Die ben je zo kwijt als je ooit naar een meet komt | |
Blik | donderdag 28 januari 2016 @ 12:40 |
uiteraard, want stiekem gaat het geld niet naar het goede doel maar is het puur en alleen om mijn eigen zakken te vullen. ![]() maar nu serieus, ik wil ervoor zorgen dat die spinning-zaal volkomt, en als er door deze promotie ook maar 1 iemand extra in die zaal komt te zitten is de promo geslaagd. That's it | |
buzz1291 | donderdag 28 januari 2016 @ 12:45 |
Met meer dan -62kg wil ik niet judo-en ![]() Alhoewel, bij nader inzien is die -87 kg toch meer geschikt om je val techniek te verbeteren. ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door buzz1291 op 28-01-2016 12:56:53 ] | |
#ANONIEM | donderdag 28 januari 2016 @ 12:47 |
Laat maar weten hoeveel ze gestort hebben van hier. ![]() | |
Blik | donderdag 28 januari 2016 @ 12:47 |
Ik heb de trainingen van die dames wel eens gezien. Dat is echt bruut hard trainen, en dat iedere dag. Denk dat als ze stoppen met trainen en de spieren kwijt raken er zo 10-15 kilo vanaf gaat | |
Coppi | donderdag 28 januari 2016 @ 13:04 |
Even jullie advies graag. Ik kan een Garmin Edge 810 op de kop tikken tweedehands voor zo'n 250 euro inclusief cadansmeter, kaartnen, hoesje etc. De prijs is niet zo heel belangrijk, maar het belangrijkste is dat ik er routes op kan importeren en die vervolgens volgen. Heeft er iemand ervaring mee? Is het uitzetten en importeren een takkewerk of gaat dat wel soepel? Oh ja, je data uploaden naar Strava is dat een beetje te doen? | |
BORRREETJEEE | donderdag 28 januari 2016 @ 13:06 |
Uploaden naar Strava gaat gewoon automatisch als je je smartphone aan de 810 koppelt en Garmin Connect weer aan Strava koppelt. | |
Andyy | donderdag 28 januari 2016 @ 13:06 |
Prijs is iig goed ![]() | |
KolonelBroodje | donderdag 28 januari 2016 @ 13:33 |
Ik heb de Garmin Edge 810. Dit inderdaad ![]() Als ik er een route op wil zetten, dan teken ik die op Strava met de route builder. Dan kun je er een het bestand opslaan en verplaatsen naar het mapje New Files van je Garmin en dan staat die erop. Het is dus vrij simpel. | |
kanovinnie | donderdag 28 januari 2016 @ 13:36 |
https://www.topbikes.nl/w(...)da-alr-frameset.html
| |
Andyy | donderdag 28 januari 2016 @ 13:42 |
Verenigingsgenoot heeft exact die. Dus ik kan daar niet mee aankomen zetten + H2 fit is niks voor mij, dan zou er een -17 stem op moeten Ik zat te denken om deze te kopen: http://www.wiggle.nl/neilpryde-nazare-105-2015/ Alles dat niet 105 is vervangen met 105 van mijn fiets, (carbon) stuur, stuurpen en zadel overzetten van m'n huidige fiets en de nep Scott als een hele fiets te verkopen. Volgens mij ben ik dan ook niet veel duurder uit.. | |
kaasplankje | donderdag 28 januari 2016 @ 13:45 |
Mooi zo met die Prunus lauroceracus "Rotundifolia" op de achtergrond. | |
Andyy | donderdag 28 januari 2016 @ 13:59 |
http://www.mantel.com/gia(...)aWV0c2VuI3N0YXJ0MQ== Of zou dit beter zijn dan de Nazare? | |
kaasplankje | donderdag 28 januari 2016 @ 13:59 |
Ik vind het een nobel plan Blik. Ik kom niet om 2 redenen. 1.) Ik haat spinnen 2.) Ik doneer niets aan de kankerbestrijding. | |
Blik | donderdag 28 januari 2016 @ 14:01 |
Thanks anyway ![]() | |
Fiorano | donderdag 28 januari 2016 @ 14:10 |
![]() | |
Z | donderdag 28 januari 2016 @ 14:13 |
Vooral ook een stuk mooier. Die NeilPryde ziet er niet uit man. | |
kaasplankje | donderdag 28 januari 2016 @ 14:15 |
Vind die propel ook niet echt een mooie fiets eerlijk gezegd. | |
the_critic | donderdag 28 januari 2016 @ 14:20 |
Staat er al tijdje op. Maar zaak bestaat niet meer. Eric doet alleen nog reparaties e.d. Vanaf zijn eigen huis in de Bilt nu. Beetje bijklussen dus.. | |
Andyy | donderdag 28 januari 2016 @ 14:20 |
Jullie nog suggesties voor iets aero'igs rond die prijs? Ben bereid om m'n verlies te nemen op de bagger Chinees. Had de fabrikant al eens dat filmpje gestuurd, kreeg ik een filmpje terug hoe ze fietsen testen en zeiden dat het normaal was ![]() | |
Z | donderdag 28 januari 2016 @ 14:20 |
Ik vond die rode Trek wel aardig. | |
Fretwork | donderdag 28 januari 2016 @ 14:20 |
Lekker fietsje, maar is een 52 niet te klein voor je? | |
Fretwork | donderdag 28 januari 2016 @ 14:23 |
Zeg Andy, ik zal wel iets gemist hebben. Maar je had toch een China frame en een rode Trek? | |
kaasplankje | donderdag 28 januari 2016 @ 14:23 |
Sew ze gewoon en voeg de tags [naam fabrikant] alie expres fake carbon bicycle frameset, etc. toe en post het op fora en social media. | |
Z | donderdag 28 januari 2016 @ 14:23 |
Frame of fiets? | |
kaasplankje | donderdag 28 januari 2016 @ 14:24 |
Maakt niet uit want Andyy weet toch niet wat hij wil. Je kan alles aandragen. | |
kanovinnie | donderdag 28 januari 2016 @ 14:26 |
Dracat kopen? | |
Fretwork | donderdag 28 januari 2016 @ 14:26 |
Neem een Aeroad | |
Z | donderdag 28 januari 2016 @ 14:29 |
Ook rood. https://www.boardmanbikes(...)ls-9.0-11-speed.html | |
Andyy | donderdag 28 januari 2016 @ 14:33 |
Trek is verkocht, Chinees is kut want zie bovenstaande video [ Bericht 26% gewijzigd door Andyy op 28-01-2016 14:38:48 ] | |
Fretwork | donderdag 28 januari 2016 @ 14:39 |
Oef, dat is kut. Misschien nog bruikbaar om kerstverlichting in te hangen ofzo.. | |
Andyy | donderdag 28 januari 2016 @ 14:40 |
![]() Ga er sowieso nog mee doorfietsen in de winter | |
2016 | donderdag 28 januari 2016 @ 14:42 |
Welke winter? | |
Fretwork | donderdag 28 januari 2016 @ 14:43 |
Je weet iig dat ie niet kapot gaat bij een val. Dat ding klap je nog eerder dubbel dan dat er iets scheurt. | |
Fretwork | donderdag 28 januari 2016 @ 14:44 |
Wat is je budget Andy? | |
Andyy | donderdag 28 januari 2016 @ 14:46 |
Die Neilpryde valt eigenlijk al buiten m'n budget, maar als ik m'n fiets kan doorverkopen dan past het wel ofzo. Wil maximaal 400 euro toegeven, dat is inclusief verkoop van onderdelen of fiets. Beetje vage beschrijving. Frame max 750 euro, fiets max 1300 | |
Fretwork | donderdag 28 januari 2016 @ 14:48 |
Kan je niet beter Tweedehands zoeken naar een Giulia ofzo? | |
Fretwork | donderdag 28 januari 2016 @ 14:52 |
http://www.vosfietsen.nl/(...)cle&id=96&Itemid=127 Geen dank | |
ddx | donderdag 28 januari 2016 @ 15:02 |
Gewoon lekker de 25mm mavic bandjes erop zetten als de huidige op zijn. Ik heb op de Cosmic Carbone SLE's nu voor en achter 25mm. Op de Elite S heb ik achter alleen 25mm zitten. (voor nog originele 23mm) Heb het idee dat je vooral achter verschil tussen 23 en 25 merkt. | |
kanovinnie | donderdag 28 januari 2016 @ 15:03 |
Met die dikke reet van Muzas wel. Die krap 50 kilo die jij ondertussen weegt zal het een stuk minder zijn. | |
ratatat | donderdag 28 januari 2016 @ 15:03 |
Je klaagde laatst dat je zo langzaam fietst, dan geeft het toch niet dat je fiets zo stijf als een vaatdoek is? | |
Fretwork | donderdag 28 januari 2016 @ 15:08 |
Heeft er al iemand geroepen dat die China fietsen gewoon uit dezelfde fabriek komen als de dure frames? | |
kaasplankje | donderdag 28 januari 2016 @ 15:31 |
Ja joh ze gaan gewoon via de achterdeur de fabriek uit. Na sluitingstijd draaien ze nog 10 frames per dag voor op alie expres. | |
kaasplankje | donderdag 28 januari 2016 @ 15:32 |
Had je dat filmpje nou maar op 24-9 geupload Andyy dan had je Canyon in de kerstaanbieding kunnen nemen. | |
kaasplankje | donderdag 28 januari 2016 @ 15:34 |
Zou denk zelf focus of canyon nemen in jouw geval. | |
Andyy | donderdag 28 januari 2016 @ 15:34 |
De Aeroad was alsnog te duur ![]() | |
ratatat | donderdag 28 januari 2016 @ 16:26 |
Ultimate AL | |
Coppi | donderdag 28 januari 2016 @ 16:59 |
bedankt voor de info, dat is dus goed geregeld. | |
Coppi | donderdag 28 januari 2016 @ 17:00 |
Route builder is Software die je gewoon op je laptop kan zetten begrijp ik? Bedankt voor je antwoord in ieder geval, klinkt positief. | |
KolonelBroodje | donderdag 28 januari 2016 @ 17:16 |
Nee het is nog simpeler. Strava -> Dashboard -> Mijn routes -> Nieuwe route creëren ![]() Als je dan een route hebt gemaakt kun je die opslaan. Vervolgens staat er een optie route exporteren. ![]() Als je dat hebt gedaan kun je vervolgens kiezen uit exporteren naar een TCX of GPX bestand. Ik doe dan altijd een GPX bestand en vervolgens sleep ik dat bestandje dan naar de New Files folder van de Garmin die op dat moment aangesloten is op de PC. | |
Tommeke | donderdag 28 januari 2016 @ 18:17 |
Zo'n Propel zou ik niet doen. De remmen van die fiets zijn echt ultiem kut. | |
kaasplankje | donderdag 28 januari 2016 @ 18:52 |
Als ik Andyy was zou ik een Gios kopen, das zone beetje het beste wat er is. | |
Gripper | donderdag 28 januari 2016 @ 19:41 |
Ik weet niet hoor, ik heb wel es gehoord dat die in Taiwan worden gemaakt... Zou voor een simplon gaan denk ik toch... | |
kanovinnie | donderdag 28 januari 2016 @ 20:29 |
Haha een Simplon, daar mee rij je geen enkele serieuze toch uit. Op een dracat ook niet trouwens. Zou ook geen Gios aanraden, da's echt zo'n fiets speciaal gemaakt voor postbode's. Defy sora is denk ik wat je nodig hebt. | |
Patroon | donderdag 28 januari 2016 @ 23:16 |
Ja Buzz zegt dat altijd. Nou geloof er geen reet van. Dat frame van Andy is zo slap als een vaatdoek. Ze hebben dezelfde mal en daar rammen ze wat carbon in en klaar, je hebt hetzelfde frame (qua uiterlijk dan ![]() | |
kaasplankje | vrijdag 29 januari 2016 @ 07:09 |
Tja, het bewijst gewoon dat een carbon frame pas goed is als het goed gemaakt is. En dat is met een gewicht van rond de kilo echt geen peulenschil. Grote fabrikanten maken al 15 jaar of langer carbonnen frames die hebben veel geleerd in het verleden. Ook is het een heel bewerkelijk proces om van een paar lapjes stof en een paar alloy ringen met schroefdraad een heel raceframe te bouwen. Daar betaal je uiteindelijk ook voor. Wil ook niet zeggen dat alle carbon uit China slecht gemaakt is, maar tis niet te zien aan de buitenkant iig. Dus je moet aardig van wanten weten om het kaf van het koren te kunnen scheiden op de Far East carbon markt. | |
kaasplankje | vrijdag 29 januari 2016 @ 07:12 |
inb4 ivo, denk dat een handgebouwd maatframe van Bob Jackson het beste is. | |
buzz1291 | vrijdag 29 januari 2016 @ 07:29 |
De conclusie die je bij die slappe vaatdoek zou kunnen trekken is dat ze nog steeds dezelfde mallen gebruiken, want een mal maken voor één maat is al geen sinecure. Maar dan lijkt het dat ze goedkope Chinese zooi carbon ipv japanse Misubishi of Toray carbon gebruiken, en het ook niet zo nauw nemen met hoe de verschillende lagen met ieder een eigen weefpatroon op elkaar gestapeld moeten worden. | |
Tommeke | vrijdag 29 januari 2016 @ 07:36 |
Ze gebruiken ook niet altijd dezelfde mallen hoor. Vaak wijkt de geometrie of kleine details wel af. | |
Tommeke | vrijdag 29 januari 2016 @ 07:36 |
![]() | |
muzas | vrijdag 29 januari 2016 @ 08:46 |
Zegt genoeg over die 'bmc' vannem ![]() | |
Andyy | vrijdag 29 januari 2016 @ 09:05 |
Ze beweren dat ze Toray t800 hebben gebruikt | |
Coppi | vrijdag 29 januari 2016 @ 09:36 |
Super! Ik had nog nooit gebruik gemaakt van de routebuilderfunctie van Strava, maar ik ben wel bekend met het gebruik van gpx files. Bedankt voor de heldere uitleg. Ik ga de garmin vanavond ophalen, dus ik ben erg beniewd naar de praktijk. | |
kaasplankje | vrijdag 29 januari 2016 @ 12:07 |
Andyy is dit een aardig framepje voor je ofwat? http://shop.edelrad.de/en/rca/1399-cervelo-rca-frameset-2015.html | |
Z | vrijdag 29 januari 2016 @ 12:14 |
Mooi prijsje hoor. | |
Fretwork | vrijdag 29 januari 2016 @ 12:26 |
Ja, om de mal mee te maken misschien! | |
kaasplankje | vrijdag 29 januari 2016 @ 12:27 |
Dat hebben ze gecopypasted van de Specialized site. | |
kaasplankje | vrijdag 29 januari 2016 @ 12:28 |
Ja toch, sora groepje erop en mavic aksium blijf je net onder 10K | |
muzas | vrijdag 29 januari 2016 @ 12:29 |
![]() Zet dan super record EPS met 80mm ENVE wiielen op een stokvis | |
Andyy | vrijdag 29 januari 2016 @ 12:30 |
Nah, SRAM red e-tap lijkt me fijner werken | |
muzas | vrijdag 29 januari 2016 @ 12:33 |
Lijkt me ultiem kudt om aan te wennen,... iets met muscle memory. Als het je enige feits is, of je hebt meerdere fietsen met etap kan het wel,.... Maar als je daarna weer op je RIVAL - stokvis stapt en je wil achter 1 kransje lichter pleur je 'm op het binnenblad. | |
Patroon | vrijdag 29 januari 2016 @ 12:45 |
Ja, ik had op Mallorca een fiets met Campagnolo. Moest ik de eerste 2 dagen wennen met schakelen. Toen ik terugkwam moest ik weer 2 dagen terugwennen ![]() | |
kaasplankje | vrijdag 29 januari 2016 @ 12:46 |
Ja dat heb ik ook. Als ik met shimanko gaat rijen dan rem ik als ik op wil schakelen. | |
cafca | vrijdag 29 januari 2016 @ 13:05 |
Toen je terugkwam ben je nooit meer aan shimano gewend, bedoel je ![]() | |
kaasplankje | vrijdag 29 januari 2016 @ 13:29 |
Hey Andyy is dit niet een aardig framepje voor je? http://carbonroadbikebicy(...)minum-clinchers.html | |
Andyy | vrijdag 29 januari 2016 @ 13:50 |
Dan liever die Neilpryde. Ik zie eigenlijk geen betere deals voorbij komen dan die en hoef bij die ook niet te veel over te zetten van m'n huidige fiets http://www.wiggle.nl/neilpryde-nazare-105-2015/ Recensies erover zijn ook best goed | |
kaasplankje | vrijdag 29 januari 2016 @ 13:52 |
Lelijk ding man, Stradalli spreekt mij dan veel meer aan. | |
Andyy | vrijdag 29 januari 2016 @ 13:53 |
Ok als ik die chick er bij krijg neem ik de Stradalli | |
Z | vrijdag 29 januari 2016 @ 13:54 |
Dat ze oppast dat ze geen kou vat. | |
Z | vrijdag 29 januari 2016 @ 13:55 |
"Helaas is dit product niet langer beschikbaar" Anders doe je staal: http://www.genesisbikes.c(...)librium-725-frameset | |
poiuytr | vrijdag 29 januari 2016 @ 13:55 |
Beviel die Trek slecht of had je geld nodig? Aardige downgrade nu die Chinees ook niks blijkt te zijn. | |
Andyy | vrijdag 29 januari 2016 @ 13:56 |
Net stond die nog als beschikbaar ![]() ![]() ![]() Geometrie past niet bij mij, tenzij ik er een -17 pen op gooi misschien | |
Patroon | vrijdag 29 januari 2016 @ 13:57 |
Nee troep. Doe mij maar Sram | |
kaasplankje | vrijdag 29 januari 2016 @ 14:01 |
Volgens mij krijg je zwz chick bij je Stradalli daar adverteren ze altijd mee. | |
kaasplankje | vrijdag 29 januari 2016 @ 14:03 |
Mooie fietsen toch?![]() | |
Andyy | vrijdag 29 januari 2016 @ 14:09 |
Ik voelde een beetje maaginhoud omhoog komen | |
muzas | vrijdag 29 januari 2016 @ 14:39 |
Ah, het is weer stradallihoerentijd ![]() | |
muzas | vrijdag 29 januari 2016 @ 14:50 |
Toch zou ik 'r best wel es een ritje op willen maken | |
Captain_Fabulous | vrijdag 29 januari 2016 @ 15:01 |
Less talk more boobs, ik moet werken dus ik heb afleiding nodig. | |
Flipmoehoe | vrijdag 29 januari 2016 @ 15:12 |
plaatjes zeggen meer dan woorden ![]() ![]() Giant Defy Sora ![]() | |
Andyy | vrijdag 29 januari 2016 @ 16:53 |
Zojuist contract getekend, ben nu ook een soort van fietskoerier ![]() | |
2016 | vrijdag 29 januari 2016 @ 18:32 |
Vertel? Zoiets als Deliveroo of TringTring? | |
Dierckxsens | vrijdag 29 januari 2016 @ 18:40 |
bike-discount.de heeft een berg Cube frames in de aanbieding voor weinig nu. voordeel: goedkoop nadeel: Cube | |
kaasplankje | vrijdag 29 januari 2016 @ 18:53 |
goeden tip die frames zijn wel zonder vork toch? Lijkt me lastig er een passend exemplaar bij te vinden. | |
Andyy | vrijdag 29 januari 2016 @ 19:05 |
Dat eerste ja | |
the_critic | vrijdag 29 januari 2016 @ 19:07 |
Die foto is hier pas 115 keer gepost.. Tof man :-( | |
Dierckxsens | vrijdag 29 januari 2016 @ 19:20 |
ze hebben ook Cube-vorken, dus daar zal er zeker wel 1 van passen. | |
2016 | vrijdag 29 januari 2016 @ 19:36 |
Als je daarmee bent begonnen, kan je er dan wat over vertellen? | |
Andyy | vrijdag 29 januari 2016 @ 20:03 |
Zal ik doen, ze starten volgende week pas in Utrecht. Dus nog even wachten | |
poiuytr | vrijdag 29 januari 2016 @ 21:49 |
http://www.pinkbike.com/news/canyon-bikes-tour-germany-2016.html Leuk artikel over de fabriek van Canyon. | |
Flipmoehoe | vrijdag 29 januari 2016 @ 21:53 |
Er zijn wel vaker dingen 115x gepost. Maar een paar goede jopen kan ik wel 116x naar kijken ![]() | |
Gripper | vrijdag 29 januari 2016 @ 22:45 |
Ja doe m nog maar een 117e keer! En sinds wanneer ben jij tegen lekkere dikke tieten Critic?? | |
kanovinnie | vrijdag 29 januari 2016 @ 23:17 |
Denk dat hij zaterdag zo lang naar onze billen gegluurd heeft dat hij homo is geworden ![]() | |
the_critic | zaterdag 30 januari 2016 @ 17:29 |
Ik zie al dagelijks dezelfde tetten... Ik wil variatie. En thuis mag ik dat niet.. :-( | |
Patroon | zaterdag 30 januari 2016 @ 17:34 |
Klote als dat niet mag.. | |
kaasplankje | zaterdag 30 januari 2016 @ 17:46 |
![]() | |
ultra_ivo | zaterdag 30 januari 2016 @ 19:12 |
Vandaag m'n PBP stempelkaart en medaille gekregen. En natuurlijk de PBP video. Gelijk gekeken, de video ziet er weer goed uit. | |
Tommeke | zaterdag 30 januari 2016 @ 19:18 |
Cool! Persoonlijke video? | |
#ANONIEM | zaterdag 30 januari 2016 @ 20:26 |
Wie heeft zijn fiets bij de materiaalpost van Femke van den Driessche laten staan? | |
ultra_ivo | zaterdag 30 januari 2016 @ 21:12 |
Nee, dat niet. Een algemene video. Wel met twee interviews met een Amerikaanse waarmee ik een behoorlijk eind ben opgereden tijdens PBP. | |
kanovinnie | zaterdag 30 januari 2016 @ 21:16 |
Heb je een linkje? | |
Dierckxsens | zaterdag 30 januari 2016 @ 21:36 |
"Die fiets was niet bedoeld voor mij, maar voor mijn hond.", aldus Femke. | |
ultra_ivo | zaterdag 30 januari 2016 @ 22:46 |
Ik heb 'm als DVD gekregen, op Youtube staat ie nog niet. Die van vorige keer wel. | |
Andyy | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:27 |
http://link.marktplaats.nl/m1016639475 Iemand interesse in een goed crossfietsje? | |
Andyy | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:28 |
![]() Wel een lief meisje ![]() | |
kanovinnie | zondag 31 januari 2016 @ 00:07 |
Net haar beugel kwijt ![]() | |
2016 | zondag 31 januari 2016 @ 09:31 |
![]() | |
Captain_Fabulous | zondag 31 januari 2016 @ 10:28 |
Tja, haar papa zegt nu dat ze geen meter op de fiets heeft gereden, het is de schuld van iemand anders etcetera. Stel dat ze er niet op gereden heeft, zou dat voor de strafmaat schelen? Niet dat ik die papa zo hard geloof, maar...is het gebruiken of het hebben strafbaar? | |
the_critic | zondag 31 januari 2016 @ 11:02 |
Zelfs broer is al verdacht van doping... Uiterst twijfelachtig dus allemaal | |
2016 | zondag 31 januari 2016 @ 11:09 |
Niemand die mijn soep leuk vindt. ![]() | |
kanovinnie | zondag 31 januari 2016 @ 11:11 |
Leuken fotosoep. Ik ben benieuwd. Hopelijk is het een storm in een glas water. | |
2016 | zondag 31 januari 2016 @ 11:17 |
Danku. Daar doe 'k 't voor. 'k denk dat het geen "misverstand" is. Van mij mogen ze vandaag alle fietsen controleren. Is er daar ook geen twijfel meer over. | |
kaasplankje | zondag 31 januari 2016 @ 12:51 |
Femke heeft uiteraard de boel belazerd. Daar bestaat eigenlijk geen twijfel meer over. | |
poiuytr | zondag 31 januari 2016 @ 13:01 |
Mechanische doping is het eenvoudigst op te sporen en toch werd/ wordt er zeer weinig aan gedaan. Met een warmtecamera moet dit toch dood eenvoudig op te sporen zijn? Scannen van een fiets kost wellicht 30sec te tijd. | |
Oksel | zondag 31 januari 2016 @ 13:49 |
Ik ga 't eens testen bij mijn fietsen. | |
Tommeke | zondag 31 januari 2016 @ 13:59 |
Ja, daar hebben ze nu een app op een tablet voor. Gaat heel snel. | |
Oksel | zondag 31 januari 2016 @ 14:10 |
Ja.. mijn Chinees doet 't ook wat meer dan m'n Bianchi of Cannondale. Maar als 't inschat lang niet zoveel als op dat filmpje. Ach, boeiend. | |
kanovinnie | zondag 31 januari 2016 @ 14:57 |
Renaat op TV ![]() Weer zo'n zin in de voorjaarsklassiekers ![]() | |
muzas | zondag 31 januari 2016 @ 15:04 |
Ik ook. Kijk nu cross bij gebrek aan beter ![]() ![]() Blijft heerlijk om eerst zelf te fietsen en dan tv kijken ![]() | |
kanovinnie | zondag 31 januari 2016 @ 15:05 |
Ik heb niet gefietst, had geen zin. Nu natuurlijk spijt dat ik niet gegaan ben. | |
cafca | zondag 31 januari 2016 @ 16:04 |
Bij gebrek aan beter? Mooie sport, man! | |
muzas | zondag 31 januari 2016 @ 16:08 |
Ja dat wel, maar dan heb ik maar een uur om mn bier en chips weg te werken ![]() | |
Tommeke | zondag 31 januari 2016 @ 16:45 |
André Meganck met de chrono ![]() | |
buzz1291 | maandag 1 februari 2016 @ 09:59 |
Zo krijgt effuh (een) Femmeke doen toch weer een hele andere betekenis.... Bestellen? Wel rete duur zeg. ![]() ![]() | |
kanovinnie | maandag 1 februari 2016 @ 10:02 |
MAar hoe doen ze dat dan met die accu als je geen zadeltas hebt? | |
RealBizkit666 | maandag 1 februari 2016 @ 10:07 |
In de onderbuis? Edit: Als ik het plaatje hierboven bekijk, zit de accu gewoon geïntegreerd in de drinkbus (LiIon Bottle Battery). | |
kanovinnie | maandag 1 februari 2016 @ 10:11 |
Scherp. Maar ook dat zou opvallen toch? Heb eigenlijk geen foto van die fiets gezien. | |
RealBizkit666 | maandag 1 februari 2016 @ 10:14 |
De kabel kun je misschien wegwerken via de schroefgaten van de houder. En aangezien er toch al stroomkabels door het frame lopen tegenwoordig, valt een extra kabel niet direct op. Denk ik dan. | |
muzas | maandag 1 februari 2016 @ 10:17 |
Heb er meteen 4 gekocht. | |
kanovinnie | maandag 1 februari 2016 @ 10:23 |
4 stuks op die trapas, 800 wat ![]() Kan je de sprint op sloten al aangaan vanaf de start ![]() | |
MarcoD | maandag 1 februari 2016 @ 10:37 |
Met cross hebben ze geen drinkbussen/houders op de fiets.. | |
ddx | maandag 1 februari 2016 @ 11:06 |
Maar als je gewoon beetje extra power wilt voor in de finale heb je genoeg aan kleine batterij die je gewoon ergens kan wegwerken in je frame. | |
buzz1291 | maandag 1 februari 2016 @ 11:13 |
Wel eens een bidon tijdens een wedstrijd op een crossfiets gezien dan? Als er een motortje in de zadelbuis past, past er ook een battery pack in, maar dat kan ook in de zadlpen ingebouwd worden. Taramarcaz was de eerste, 2 jaar geleden in Gieten, met een weggewerkte battery pack van z'n DI2 in de zadelpen. | |
buzz1291 | maandag 1 februari 2016 @ 11:14 |
Klinkt een beetje zoals Wout Van Aert in het begin van het seizoen tekeer ging ![]() | |
Tommeke | maandag 1 februari 2016 @ 11:33 |
Nou idd, als ik in de finale voor korte tijd 150 watt extra heb win ik koersen. Een gat slaan of een sprint winnen wordt een stuk makkelijker. Juist met die korte, explosieve inspanning win je wedstrijden. Ik mis explosiviteit. Het is me in een tijdrit een keer gelukt om te winnen en tweede te worden, maar in een koers nooit. In criteriums ben ik helemaal slecht, ik mis gewoon explosiviteit. En pelotonsskils en stuurmanskunsten uiteraard ![]() | |
kanovinnie | maandag 1 februari 2016 @ 11:58 |
Een accu in je zadelbuis is echt veel kleiner dan zo'n knoeperd in je bidon. | |
Gripper | maandag 1 februari 2016 @ 12:39 |
Wat ik ook wel een heel naar vooruitzicht vind is dat lachende 60+ ers je straks zoemend voorbij fietsen in de trois ballons en uitgerust aan de finish komen na 6 uurtjes peddelen. Ik bedoel, 450¤, dat is toch fantastisch? Koopje ![]() | |
kaasplankje | maandag 1 februari 2016 @ 13:23 |
Voor 3B moet je dan wel een hoop accu's meenemen, als zo een ding maar een uurtje meegaat. | |
ddx | maandag 1 februari 2016 @ 13:58 |
Ehm die batterijpack is denk 450 euro, hele set is wel iets duurder ![]() | |
muzas | maandag 1 februari 2016 @ 14:33 |
wat is 2700 euro nou als je daarmee wel alle KOMs in Barger-Erfafscheidenveen kan domineren ![]() | |
kaasplankje | maandag 1 februari 2016 @ 14:43 |
ervaring mee zeker? ![]() ![]() | |
CyclingGirl | maandag 1 februari 2016 @ 14:54 |
Bij Salden kan je een Willier kopen met de motor er al in hoor. Die zijn al een tijdje op de markt. | |
Gripper | maandag 1 februari 2016 @ 15:06 |
Vandaar dat jij uit het niets kwam toen je begon met fietsen, zonder moeite 25.000 km per jaar fietst, in januari 35 km/u tegenwind kan rijden en van die belachelijke versnellingen kan plaatsen op de col du Zwette. Das Spiel ist vorbei DDX!! ![]() maar idd, nu zie ik wat de totaalprijs is. Er is toch wel een verschil tussen een E-bike die duidelijk als zodanig herkenbaar is (zichtbare motor en accu) en een racefiets met een verstopte batterij. Dan ben je gewoon een sneue stiekemerd, ook wanneer je als amateur dit systeem aanschaft. [ Bericht 14% gewijzigd door Gripper op 01-02-2016 15:13:07 ] | |
CyclingGirl | maandag 1 februari 2016 @ 15:07 |
Vindt het al met al een rare situatie. Of het nu haar fiets is de ja of de nee. Dat er dan iemand zomaar die booth in kan komen met een andere fiets. Of dat de mechanicien zo dom is om een andere fiets ook in de booth te zetten, die zou toch moeten weten dat ze maar een x aantal fietsen heeft. En buiten dat als die fiets echt is doorverkocht aan die kerel zal de afstelling anders zijn. Ik hoop dat er in elk geval snel duidelijkheid komt. | |
kanovinnie | maandag 1 februari 2016 @ 15:09 |
Vraag me ook af hoe groot die vent is. Je kan als man nauwelijks op een vrouwenfiets zitten. Of het moet echt een onderdeurtje zijn. | |
kaasplankje | maandag 1 februari 2016 @ 15:10 |
Het is een lulsmoes en niemand geloofd haar. Ik verwacht dat zij een bekentenis doet binnenkort. | |
#ANONIEM | maandag 1 februari 2016 @ 15:10 |
Nog los van het verschil in bouw. Zou 'ie dan ook zo'n vrouwenzadel hebben? | |
muzas | maandag 1 februari 2016 @ 15:10 |
in dit geval eerder een kudtsmoes | |
muzas | maandag 1 februari 2016 @ 15:13 |
Voor straf al die gooiende dronken bolle spugende bierbelgen eroverheen laten gaan. | |
2016 | maandag 1 februari 2016 @ 15:13 |
Is het een idee om alle data van de vermogensmeters (en hartslagmeters) af te staan aan de UCI? Niet om direct te onderzoeken voor fraude, maar dan kan je achteraf wel uitzoeken waar en wanneer er gefraudeerd is. Dit is meer voor op de weg en als er camerabeelden zijn. | |
Gripper | maandag 1 februari 2016 @ 15:14 |
Klinkt als een Don & Ad scenario! ![]() | |
CyclingGirl | maandag 1 februari 2016 @ 15:16 |
Ik vind het wel weer heel jammer. Als amateur dame moet je al je mannetje staan tussen de prof dames die wellicht ook nog wel eens uit t potje snoepen en dan moet je nu ook gaan opboksen tegen de mensen die wellicht nog een motortje in hun fiets hebben zitten. | |
kanovinnie | maandag 1 februari 2016 @ 15:17 |
Aan de andere kant, die amateurs kunnen net zo goed uit 't potje snoepen en die mechanische doping schijnt vrij makkelijk op te sporen te zijn. | |
muzas | maandag 1 februari 2016 @ 15:18 |
| |
CyclingGirl | maandag 1 februari 2016 @ 15:18 |
Ja dat is waar. Maar het is weer van dat. Wat de slechten doen, lijden de goede onder. | |
2016 | maandag 1 februari 2016 @ 15:21 |
Volgens mij wilde Marijn iets organiseren dat de sport toegankelijker wordt voor vrouwen? Een amateurslicentie voor vrouwen? (en dan geen combikoers) | |
CyclingGirl | maandag 1 februari 2016 @ 15:22 |
Er zijn nu al wedstrijden voor dames zonder licentie via vrouwenwielrennen.nl maar dat is dan weer net te laag van niveau. Er zit niets tussen. En een amateurslicentie voor dames zou mooi zijn maar dan moeten de organisaties van de koersen ook koersen voor die licenties organiseren en dat is best een probleem, die hebben vaak toch liever de profs aan de start. | |
2016 | maandag 1 februari 2016 @ 15:26 |
Hoe meer vrouwen er zijn, hoe meer het gesegmenteerd gaat worden. Waarom staan die profs aan de start (van criteriums) eigenlijk? Bij de mannen hebben ze meestal wel wat beters te doen. | |
CyclingGirl | maandag 1 februari 2016 @ 15:28 |
Omdat die meiden ook hun centjes willen verdienen. Zij krijgen niet zoveel salaris als de mannen en bij dat soort wedstrijdjes hebben ze een grote winkans en krijgen ze vaak nog startgeld. | |
buzz1291 | maandag 1 februari 2016 @ 15:30 |
Zo is dat. Heel Belgie schreeuwt om een verklaring van die "vriend" met exact dezelfde lichaamsmaten als juffie Van Den Driessche. Ik heb me vandaag tijdens het wachten op een vlucht wel kostelijk vermaakt met de commentaren op HLN.BE. Man man wat een volk, ik dacht ze een beetje te kennen maar de een nog dommer dan de andere. Voor mij is het klontjes. Die fiets zou gewoon als finale (j)koker gebruikt worden indien noodzakelijk. De vuile ratten. Meiske hoeft zich nooit meer op een cross te vertonen. | |
CyclingGirl | maandag 1 februari 2016 @ 15:31 |
Als het allemaal zo is ook niet meer op de weg hoor. | |
2016 | maandag 1 februari 2016 @ 15:33 |
Jammer dat je in zo'n situatie zit. | |
CyclingGirl | maandag 1 februari 2016 @ 15:34 |
Ik vind het ook jammer voor die dames. Ze rijden er ook voor maar toch is het nog steeds het ondergeschoven kindje in het wielrennen. | |
buzz1291 | maandag 1 februari 2016 @ 15:36 |
Nee joh, bij de dames gaat het er helemaal niet om of de prof zijn of niet. Gewoon pure kijksport ![]() ![]() | |
CyclingGirl | maandag 1 februari 2016 @ 15:38 |
Kijk en daar gaat de wielersport voor de dames kapot omdat mannen alleen seksistisch naar de dames kijken en niet naar de sport zelf ![]() ![]() | |
Gripper | maandag 1 februari 2016 @ 15:43 |
Nou, ik vind weinig sexy aan vrouwenwielrennen en vooral dames-cross hoor. Waar de toppers bij de mannen loeihard en gracieus over de modder zweven zijn de dames aan het ploeteren, sukkelen, ze vallen veel vaker, missen die pure kracht, moeten veel vaker lopen, maken schakelfouten, het tempo ligt ook echt op 75% van de kerels. En ze hebben na afloop hun hele kut vol met zand, en als er iets niet sexy is... ![]() Nee, van mij hoeft het niet. Sorry. Zie dan toch liever dames beach volleybal. (oh wacht, dat is ook iets met zand, slecht voorbeeld dit) | |
CyclingGirl | maandag 1 februari 2016 @ 15:45 |
Die van beach volleyball zullen geen zand in de kut hebben als ze in het zand vallen ![]() | |
buzz1291 | maandag 1 februari 2016 @ 16:09 |
Ik maakte ook maar een grapje hoor. Want aan zwoegende dames valt niet zoveel schoonheid aan te bewonderen, behalve in bed dan. ![]() | |
muzas | maandag 1 februari 2016 @ 16:10 |
trilt zo'n motortje? ![]() | |
Tommeke | maandag 1 februari 2016 @ 16:12 |
Je kan als vrouw wel een amateurlicentie nemen. Maar er zijn amper koersen voor alleen amateurs. Je moet dan met de elite mee, en dan doen er idd weer profs mee. | |
Gripper | maandag 1 februari 2016 @ 16:36 |
Precies. Vrouwen zijn gemaakt voor gracieuze sporten. Turnen, ballet, kunstschaatsen, paaldansen, polsstok springen. Laat de lompe zaken zoals modderfietsen, voetballen en boksen maar aan mannen over. BUWuAARRGGGHH BIERRRRR BOEHEEEJJ!!! | |
kaasplankje | maandag 1 februari 2016 @ 16:54 |
Denk zelf dat vrouwenwielrennen in het algemeen een groei doormaakt. Vooral op recreatief niveau. Leontien Ladies Ride bijvoorbeeld, wat een enorm succes schijnt te zijn, Vrouwenwielrennen.nl wat opkomt. Wedstrijden rijden doet toch maar een klein deel maar k denk ook dat daar wel verandering in gaat komen. Het dameswielrennen zou een aparte zomoco wel kunnen gebruiken. Dus een competitie bij verschillende clubs in de regio op regionaal niveau. De vraag is alleen of er genoeg animo is om een mooi peloton rond te laten rijden. Tis vooral dat er qua damescompetitie niet veel te doen is. Je kan als damesrenner op de clubkoers tussen de mannen mee, of je kan nationaal gaan rijden en dan in criteriums tussen de profdames aan de start gaan staan. Zou imo mooi zijn als er een interclubdamescompetitie bijkomt om dat gat te vullen. [ Bericht 2% gewijzigd door kaasplankje op 01-02-2016 17:26:05 ] | |
ddx | maandag 1 februari 2016 @ 17:11 |
http://www.cyclingnews.co(...)azzetta-dello-sport/
| |
kaasplankje | maandag 1 februari 2016 @ 17:14 |
Sky rijdt er al jaren mee joh. | |
2016 | maandag 1 februari 2016 @ 21:56 |
“Some time ago, I also spoke to people in Aigle. I think you only need to study the exploits of some riders to see who uses a motor. That’s why I suggested inserting power data in the Biological Passport.” Precies mijn gedachten. | |
kanovinnie | maandag 1 februari 2016 @ 22:07 |
Alsof je 20 watt terug gaat zien. | |
kanovinnie | maandag 1 februari 2016 @ 22:09 |
Lekker dan, besluit je ploegleider je zo'n achterwiel te geven voor de koers. En als je gepakt word ben jij 't haasje. | |
Questular | dinsdag 2 februari 2016 @ 08:06 |
Volgens mij heeft de eigenaar van de fiets in kwestie zich gemeld en verklaard dat het zijn fiets is... en dan hoor je zo iemand als Merkx blaten dat ze voor het leven geschorst moet worden. Zelf met doping in je lichaam de tour winnen maar wel alvast op de feiten vooruit lopen ![]() ![]() | |
MarcoD | dinsdag 2 februari 2016 @ 08:13 |
Vermogens data in dat biologisch paspoort verwerken lijkt mij nog een beste klus. Daarbij zouden alle vermogensmeters die de renners gebruiken periodiek moeten worden 'geijkt' omdat anders die resultaten niet vergeleken kunnen worden etc. | |
dop | dinsdag 2 februari 2016 @ 08:16 |
Heel veel echt grote wielrenners zijn om aan de top te komen helemaal geen fijne mensen geweest. bij merkx is dat ook nooit helemaal weg gegaan. | |
CyclingGirl | dinsdag 2 februari 2016 @ 08:32 |
Er is nu een clubcompetitie he. Die is alleen voor amateur dames. Zijn wat criteriums en klassiekers die je dan moet rijden en alles wordt bij elkaar op geteld. Ik las gisteren ook dat de laatste 35km van de Ronde van Vlaanderen voor de prof dames live wordt uitgezonden op tv en dat het prijzengeld gelijk wordt gesteld aan die van de elite heren. Dat is wel een hele mooie stap in de goede richting. Voor ons is het nu ook beter dat er een dames world tour is want dan blijven de kermis koersen voor ons. En maken wij ook meer kans op een goede uitslag. Ja die Merkx moet niet zeuren, zelf 2x gepakt. Maar ik moet toch eerlijk zeggen. Gisteren keek ik naar de Wereld Draait Door en ik ben het helemaal eens met Rob Harmeling. Mechanische doping is toch wat anders dan een roestige spuit met epo. | |
Tommeke | dinsdag 2 februari 2016 @ 08:48 |
Clubcompetitie is toch alleen voor dames met elite licentie? Volgens mij mag elk team 2 dames met amateur licentie opstellen. En elke club betaald 100(!!!!) euro per renster aan de KNWU om mee te doen. Naast de 7 euro die elke renster zelf per wedstrijd moet aftikken aan de KNWU. Had ik al eens gezegd dat ik de KNWU een incompetent zooitje vond? Die richten zich alleen maar op gehandicapten, jeugd en lifestyle profs (m/v) die rijden voor een kledingpakket, leenfiets en tankpas... | |
kanovinnie | dinsdag 2 februari 2016 @ 09:09 |
![]() Wie bedoel je daarmee? | |
Captain_Fabulous | dinsdag 2 februari 2016 @ 13:03 |
De hele familie van het meiske is wel bijzonder.... http://www.hln.be/regio/n(...)e&utm_content=nieuws | |
kaasplankje | dinsdag 2 februari 2016 @ 13:44 |
wat een soap ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 2 februari 2016 @ 14:13 |
http://nos.nl/artikel/208(...)er-72-overleden.html | |
Captain_Fabulous | dinsdag 2 februari 2016 @ 14:56 |
Ik heb gemengde gevoelens bij soigneurs uit dat tijdperk (nu ja, eigelijk uit elk tijdperk). Ruud Bakker was natuurlijk een grootheid in z'n vak, maar ook in die tijd werden veel koersen niet gewonnen met eendevet of vloeibaare voeding alleen, daar kunnen we denk ik toch wel van uit gaan. | |
kaasplankje | dinsdag 2 februari 2016 @ 15:26 |
Vroeger jongen toen stonden de renners stijf van de dope en trapten ze zelf. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 2 februari 2016 @ 15:29 |
Maar ik beken, als EPO hielp tegen luiheid en watervrees zette ik zo een paar spuiten, om wat stoerder te worden. Geen probleem. | |
buzz1291 | dinsdag 2 februari 2016 @ 20:26 |
Pfff, Ruud Bakker, de preparateur van Leo van Vliet in Gent-Wevelgem en van Johan Van der Velde in Luik-Bastenaken-Luik, alleen knoeide die leuke boef van een Van der Velde er zelf nog wat bij. En stond een renner van Post begin december een beetje erg te dik, dan zorgde Bakker er wel voor dat het bij de GP Marseillaise of de Ster van Besseges allemaal weer strak in het pak paste. Was wel een baasje in de glorietijd van Post. | |
baw-pen-nyang | woensdag 3 februari 2016 @ 04:29 |
En wordt het vermogen van zo'n motor eigenlijk wel gemeten als de vermogensmeter bijvoorbeeld in de pedalen zit en de motor op de trap as zit? | |
baw-pen-nyang | woensdag 3 februari 2016 @ 05:47 |
Hier ook een uitleg over dit systeem, maar ik vind dat er wel een paar vage punten aanzitten. Er wordt gezegd dat als het systeem aangezet wordt dat de magneetjes naar buiten (verder van de as) worden verplaats. Mijn natuurkunde les zegt mij dat as je gewicht naar buiten verplaats dat de draaings-snelheid afneemt. Ga maar op een bureaustoel zitten met wat gewichten in je armen hou ze gestrekt en je draait langzaam trek de gewichten naar je toe en je versnelt. Ik zie ook niet in waarom dit systeem 200.000 euro moet kosten het lijkt niet meer dan een paar magneetjes en een afstandsbediening. Als ik de beschrijving hoor is het niet technisch ingewikkelder dan een normale elektromotor en kennelijk ook nog heel makkelijk op te sporen. En die vent die het uitlegt op het nos filmpje heeft ook weinig verstand van de snelheid en vermogen. Als je 10% meer vermogen hebt kan je niet 10% harder. http://nos.nl/artikel/208(...)-harder-fietsen.html | |
kanovinnie | woensdag 3 februari 2016 @ 06:05 |
Ik heb zelden zo veel lulkoek gehoord. Dat verhaal met middenpuntvliegende kracht slaat nergens op. Want door die magneten dus te bewegen (en hoe bewegen die dan in je velg?) zou je op magische wijze meer vermogen krijgen? Waarom zouden het dan per se magneten moeten zijn en geen stukjes rvs of lood? En 10% meer vermogen is niet 10% meer snelheid. Die man kan beter nog even oefenen op stuurlintjes plakken. Volgens mij is het de bedoeling dat dit systeem werkt als zo'n maglev trein. | |
kaasplankje | woensdag 3 februari 2016 @ 07:03 |
Ik dacht dat ze van het achterwiel zelf een electromotor gemaakt hadden dmv een spoel in de velg te maken en magneten ad zijkant en dan een stroom door de spoel sturen. Maar had niet echt naar de tekening gekeken. Het is dus iets anders? | |
baw-pen-nyang | woensdag 3 februari 2016 @ 07:09 |
Vanuit de beschrijving zou het iets anders zijn, maar de beschrijving is een beetje erg vaag. Je kan inderdaad wel van het achterwiel een elektromotor maken. Ik kan mij voorstellen dat je een versie van een kopenhagenwiel/copenhagenwheel in een hoge velg of dicht achterwiel kan verwerken. | |
kanovinnie | woensdag 3 februari 2016 @ 07:34 |
Ja, zoiets denk ik. Zou me niets verbazen als het een wild idee van iemand is maar het niet gaat werken in de praktijk, althans, niet binnen 5 jaar. | |
the_critic | woensdag 3 februari 2016 @ 07:46 |
http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160202_02105066 Epo nemen, en geld toe krijgen... | |
dop | woensdag 3 februari 2016 @ 08:18 |
goede constatering , klopt helemaal. toch zou het wel op moeten vallen als je het afzet tegen gewicht snelheid van anderen of jezelf zonder motor | |
2016 | woensdag 3 februari 2016 @ 09:08 |
Ben eigenlijk wel benieuwd hoelang je clean moet zijn voordat je weer mag koersen. | |
muzas | woensdag 3 februari 2016 @ 09:25 |
Wat mij betreft 500 jaar. | |
dop | woensdag 3 februari 2016 @ 09:29 |
hoe zit dat dan als je epo hebt gehad van wegen kanker? | |
muzas | woensdag 3 februari 2016 @ 09:38 |
Altijd leuk morele grensgevallen. Je kan natuurlijk prima bepalen wanneer je 'clean' bent. en als jij een gegronde en gedocumenteerde reden hebt voor gebruik zie ik geen reden om je te weerhouden van de sport. En nu kom jij met twijfelachtige indicaties waarvoor nog twijfelachtigere artsen 'EPO-middelen' gaan voorschrijven. Zal helaas nooit zwart-wit zijn. Evengoed kun je in die gevallen bloedtesten en uitgebreide medische documentatie eisen ofzo. Ja inderdaad die zijn ook te vervalsen... cheaters gonna cheat. Enfin. Mijn opmerking was meer gericht op de sancties an sich; als je betrapt ben mag je wmbt. voor het leven geschorst worden. Kan trouwens ook zijn dat de vraag van Fox meer bedoelt was als "hoe lang na inname zit je weer op 'normaal'-waarden?" Dat valt vast te vinden. | |
Captain_Fabulous | woensdag 3 februari 2016 @ 09:45 |
Ik weet er niet zoveel van dus, maar het principe van chemo therapie lijkt mij dat je stoffen in de patient giet die zo giftig zijn dat ze de kanker te doden, maar net niet dodelijk genoeg om hem of haar te doden. Dus aan het eind van een heftige kuur, lijkt mij dat een groot gedeelte van je lichaam in feite afgebroken is. Als het geslaagd is, en de kanker weg etc gaat je lichaam zich weer opbouwen. Maar wat betkent dat voor je 'normaalwaarden' ? Blijven die hetzelfde, worden die minder, of kunnen die zelfs hoger zijn dan vroeger ? Omdat je revalideert met zaken as EPO? Het lijkt me niet, maar zoals ik zij, veel verstand heb ik er niet van. | |
2016 | woensdag 3 februari 2016 @ 10:03 |
Wie had het over betrapt worden? Alles transparant uiteraard. Je klopt aan bij de KNWU, je geeft aan dat je epo hebt gebruikt voor een wetenschappelijk onderzoek, wanneer mag je weer koersen? | |
dop | woensdag 3 februari 2016 @ 10:10 |
vals spelers verdienen hun straf. ik vind de vraag gewoon interessant omdat er natuurlijk veel meer middelen zijn die we in het dagelijks leven gebruiken die op de doping lijst staan. neem astma medicatie, en zelfs als mensen uit nieuwsgierigheid eens een spuit willen zetten buiten competitie kan ik daar niet wakker van liggen. gezien het aan jou vakgebied grenst dacht ik dat jij misschien ook het antwoord op de vraag weet ![]() | |
muzas | woensdag 3 februari 2016 @ 10:41 |
Ja in dat perspectief is het inderdaad erg interessant. Maar vrees dat ik van die tak van sport (gheghe) net zo veel weet als iedere willekeurige leek. | |
CyclingGirl | woensdag 3 februari 2016 @ 11:19 |
Ja bizar he. Maar ik denk dat je dan niet in de echte competitie mag koersen. | |
kaasplankje | woensdag 3 februari 2016 @ 11:37 |
Ik had me al aangemeld. | |
Patroon | woensdag 3 februari 2016 @ 11:48 |
Van wat ik van EPO heb gehoord is dat je daar nog jaren lang effect van hebt nadat je bent gestopt. | |
CyclingGirl | woensdag 3 februari 2016 @ 12:32 |
Effect in wat voor zin? | |
Gripper | woensdag 3 februari 2016 @ 12:48 |
Van die biomechanische robots van achter het ijzeren gordijn die van hun 12 tot hun 20e zijn volgestopt met groeihormonen en medicijnen voor renpaarden, en dan vanaf hun 21e "clean" werden losgelaten in de westerse sportwereld ![]() ![]() | |
Patroon | woensdag 3 februari 2016 @ 13:01 |
Makkelijker een harde lul. Wat dacht je van harder fietsen? | |
Captain_Fabulous | woensdag 3 februari 2016 @ 13:13 |
Het is te gift that keeps on giving... De 'echte' eigenaar van de motorfiets heeft zich kennelijk gemeld. Past zo te zien wel helemaal in de familie. Er mist alleen nog een ex-vriendje met een slaapkamer tape om het circus compleet te maken. Ik blijf voorlopig maar exclusief en uitsluitend fan van CyclingGirl, die rijd tenminste gewoon puur. Voor de rest vertrouw ik maar weer geen mens! Het oude fietsen is nog lang niet dood. | |
kanovinnie | woensdag 3 februari 2016 @ 13:19 |
Jaja, een snackbarharses die een kapitale fiets heeft en duiven. | |
Tommeke | woensdag 3 februari 2016 @ 13:29 |
Wat is er mis met iemand op z'n bek slaan in de koers? | |
kanovinnie | woensdag 3 februari 2016 @ 13:34 |
Bram is het met je eens. | |
kaasplankje | woensdag 3 februari 2016 @ 13:35 |
Moet je klap voro je muil hebben ofzo | |
dop | woensdag 3 februari 2016 @ 13:52 |
dat zou me verbazen, het is een hormoon dat je lichaam ook zelf aanmaakt. | |
Patroon | woensdag 3 februari 2016 @ 14:01 |
Misschien was het ook wel groeihormonen en steroïden ofzo. | |
Gripper | woensdag 3 februari 2016 @ 15:22 |
C_F moet je geen klap voor zn muil geven maar een schop onder zn reet ![]() | |
Dierckxsens | woensdag 3 februari 2016 @ 20:02 |
Ik ben aan het rondkijken voor een setje bombproof wielen die ook weer niet loeizwaar zijn. Mijn ook valt tot nu toe op de DT Swiss R32 Spline. Er staat die zelfs 130kg zou moeten kunnen dragen, alleen 20/24 spaken lijkt mij niet veel. Ik kan ook een duitser een handbuilt setje laten maken met Criterium naven, Ambrosio FCS30 velgen en Sapim Race spaken 24/28 of met Novatec Superlight tot 32/32 maar die laatste optie wordt al weer wat zwaar (1900g) denk ik zelf. Doel: over klinkers rossen zonder dat de spaken om me oren vliegen en sprinten zonder dat ik eerst de remmen open moet zetten. Iemand die kan inschatten of zo'n DT Swiss set daar sterk en stijf genoeg voor zal zijn? | |
kaasplankje | woensdag 3 februari 2016 @ 20:24 |
Wat weeg je en hoelang ben je? Ben je een "nette"of meer een "lompe"rijder als het om kuilen ontwijken e.d. gaat? | |
Dierckxsens | woensdag 3 februari 2016 @ 20:52 |
> 2m en 105 kilo schoon aan de haak. Heb nu een setje Aksium elite erin maar daar heb ik weinig vertrouwen in. Twijfel zelfs of ik die als reserve houd of ze meteen op marktplaats zet nu ze nog ongebruikt zijn. | |
kaasplankje | woensdag 3 februari 2016 @ 20:57 |
Das best lang en ook best veel gewicht wat je erop loslaat. Denk dat die DT wielen wel sterk genoeg zijn mss, maar als jij echt sterke wielen wilt kan je beter die FCS30 wielen kan laten vlechten met meer spaken. Dat hogere gewicht maakt wel iets uit, maar daar zou ik me met jouw gestalte mss minder druk om maken. Heb zelf FCS30 velgen gehad, heel sterk maar vond die slijtindicator (soort ingefreesde groef in je remoppervlak) erg irritant want je remblokjes slijten daarop in en dan remt 't schokkerig. | |
kaasplankje | woensdag 3 februari 2016 @ 21:10 |
Zelf zou ik mavic cosmic carbon adviseren, mits je een nette rijder bent. Ben je meer een lompe rijder zou ik denk ik eerder voor mavic cosmic carbon kiezen. | |
ddx | woensdag 3 februari 2016 @ 21:45 |
En als 3e optie de mavic cosmic carbon ? | |
Z | woensdag 3 februari 2016 @ 22:14 |
Ja of misschien zijn Mavic Cosmic Carbons wel wat. | |
Z | woensdag 3 februari 2016 @ 22:14 |
Mits. | |
Andyy | woensdag 3 februari 2016 @ 22:15 |
Hoeveel Mavics hebben we mensen al aangesmeerd? Muzas en Ferry, nog meer mensen? | |
Dierckxsens | woensdag 3 februari 2016 @ 22:21 |
Cosmic carbone nemen dus? Ik ga meteen dat mannetje bellen waar ik ze zelf ooit aan verkocht heb. Na 2 jaar rijpen zijn ze vast beter geworden nu. Hopen dat ie niet al te veel meer vraagt dan dat ie mij er voor gegeven heeft. | |
kanovinnie | woensdag 3 februari 2016 @ 22:33 |
Ik heb ooit een jaar of 2 terug een keer cosmic carbone gekocht van een mannetje. Nu 2 jaar later ben ik superrijk, genoeg bitches en een schuur vol fietsen. En ik rij er altijd 30+ mee qua gemiddelde, modus en mediaan, dus iedereen is jaloers. Groetjes | |
Tommeke | donderdag 4 februari 2016 @ 11:29 |
Vandaag voor het eerst in lange tijd weer een rugnummer opspelden. Trainingskoersje ![]() Op m'n Cosmics ![]() | |
muzas | donderdag 4 februari 2016 @ 11:38 |
Ik heb ze na 56FTE eindelijk schoon en geruisloos, En maar wat beter ingevet dan hoe ze uit de doos kwamen. als ze nog een keer zo raar doen vouw ik ze dubbel en pleur ik ze over het schrikkeldraad bij een AZC. | |
CyclingGirl | donderdag 4 februari 2016 @ 11:55 |
![]() | |
Patroon | donderdag 4 februari 2016 @ 13:27 |
Waar rij je? Ik mag zaterdag weer los! | |
Tommeke | donderdag 4 februari 2016 @ 15:36 |
Baantje hierzo. En ook zondag mag ik weer ![]() | |
CyclingGirl | donderdag 4 februari 2016 @ 15:49 |
Wat voor baantje? Het is wel leuk dat de trainingskoersjes al begonnen zijn. | |
Tommeke | donderdag 4 februari 2016 @ 19:00 |
Gewoon een circuit van iets meer dan 1,5 km. Volgens mij noemen ze dat in het midden en westen van het land een clubparcours ![]() Hier maken meerdere verenigingen er gebruik van en is er een stichting die elke donderdagavond een trainingskoersje van een uur organiseert. Gister heb ik behoorlijk fanatiek krachttraining gedaan en dat was wel te merken vandaag, ik moest er ff doorheen komen. Een paar kopbeurten gedaan en in het begin een paar keer geprobeerd weg te komen. Dat lukte natuurlijk niet, dus ik heb een beetje achterin de groep gehangen. De laatste ronde viel het een beetje stil en probeerde ik het nog een keer, maar meer dan 20 meter kreeg ik niet. Toen maar lekker laten lopen. Al met al niet verkeerd voor de eerste keer. Zo vroeg in het seizoen doen er alleen maar wedstrijdrenners mee, wat ik eigenlijk wel lekker vind. De groep is niet al te groot en er wordt lekker doorgereden. | |
kanovinnie | donderdag 4 februari 2016 @ 19:53 |
Ik zit in dubio. Eerste trainingskoers op sloten wel of niet mee doen... Geen idee of er hoofdzakelijk wedstrijdrenners zijn of ook een hoop sukkels zoals ik. | |
#ANONIEM | donderdag 4 februari 2016 @ 20:07 |
Hehe, betekent dit juist meer of minder valpartijen? Ik heb me toch een paar klappers gezien op Corpus. ![]() | |
Yankee | donderdag 4 februari 2016 @ 20:07 |
Weet je alleen als je gaat, gaan dus ![]() | |
Dierckxsens | donderdag 4 februari 2016 @ 20:34 |
Op Sloten bij de trimmers heb je doorgaans weinig last van wedstrijdrenners. | |
MarcoD | donderdag 4 februari 2016 @ 20:40 |
als goed weer is gewoon doen als je er goesting in heb. slecht = weer niet doen. | |
kaasplankje | donderdag 4 februari 2016 @ 20:50 |
Ik denk dat je het niet moet doen kano. Straks moet je lossen. En dan??? | |
kanovinnie | donderdag 4 februari 2016 @ 20:50 |
Minder ga ik van uit? Gelukkig nog nooit een valpartij gezien. Zekers!
True. Met slecht weer ga ik me de volgende dag wel vol bagger rijden bij STR | |
kanovinnie | donderdag 4 februari 2016 @ 20:51 |
Ha dan ga ik koffie drinken en zeg ik dat ik toch geen goesting had om te rijden. Geleerd van een ouwe rot in 't vak. | |
MarcoD | donderdag 4 februari 2016 @ 21:26 |
Haha ik las: geleerd van een oude rot met een valk | |
Tommeke | donderdag 4 februari 2016 @ 21:45 |
Minder, zeg maar gerust geen. Juist omdat er geen mensen zijn die het niveau niet aankunnen en niet kunnen sturen is het fijner fietsen. Overigens vind ik het qua valpartijen wel meevallen, ben in al die jaren een keertje gevallen daar. | |
kanovinnie | donderdag 4 februari 2016 @ 22:18 |
Laat ik het zo zeggen, het is een man van vele talenten. En ook bij de vrouwtjes schijnt hij het goed te doen. Geen enkel hier in dit topic heeft zoveel gleuven afgelopen als hij! Alleen Tommeke zal in de buurt komen. | |
Tommeke | donderdag 4 februari 2016 @ 22:29 |
Hahaha wtf ![]() | |
Sunri5e | vrijdag 5 februari 2016 @ 00:11 |
Mensen hier nog tips mbt chinese brillen? | |
Patroon | vrijdag 5 februari 2016 @ 07:29 |
Ze kijken vrij nauw.. | |
Andyy | vrijdag 5 februari 2016 @ 08:39 |
Vol |