Toch is dat knap, hoe kan die 3e persoon nou ongezien binnen komen? Je zou toch zeggen dat je de deur niet open laat staan als je 2 vrouwen binnen laat. Sowieso al raar om twee wildvreemde personen binnen te laten natuurlijk. En dan weet die man ook nog eens in no-time de portemonnee te vinden én er geld uit te jatten.quote:UTRECHT - Een bejaard stel is maandagmiddag het slachtoffer geworden van een babbeltruc. In een woning aan de Pahud de Mortangesdreef kwamen rond 15.25 uur twee vrouwen aan de deur. Zij hielden het stel bezig, terwijl een derde persoon ongezien naar binnen ging. De politie zoekt getuigen.
De derde verdachte, vermoedelijk een man, stal geld uit de portemonnees van het stel. De verdachten zijn na het incident in onbekende richting vertrokken. De politie heeft nog naar de derde persoon gezocht, maar dat bleek tevergeefs.
Signalementen
Beide vrouwen waren lichtgetint. De eerste verdachte is tussen de 1.60 en 1.65 meter lang en heeft een fors postuur. Ze droeg een beige hoed, een lichtgekleurde rok en een pullover. De tweede verdachte was iets langer dan de eerste verdachte. Ze had een mager postuur en droeg een donkere jurk. De derde verdachte, vermoedelijk een man, werd niet goed gezien door het bejaarde stel.
Heb jij iets gezien? Of herken je de signalementen van één van de verdachten? Neem dan contact op met de politie.
De huidskleur maakt mij niet uit, ik blijf gewoon in de deuropening staan en hoor aan wat ze willen. Ik snap niet hoe een 3e persoon dan naar binnen kan glippenquote:Op woensdag 27 januari 2016 01:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dit soort berichten is voor mij de rede waarom ik bij voorbaat nooit de deur open zal doen voor lichtgetinte personen.
De achterdeur hequote:Op woensdag 27 januari 2016 01:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De huidskleur maakt mij niet uit, ik blijf gewoon in de deuropening staan en hoor aan wat ze willen. Ik snap niet hoe een 3e persoon dan naar binnen kan glippen
Ze komen ook gewoon met geweld naar binnen zodra je open doet, zijn legio nieuwsberichten over te vinden.quote:Op woensdag 27 januari 2016 01:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De huidskleur maakt mij niet uit, ik blijf gewoon in de deuropening staan en hoor aan wat ze willen. Ik snap niet hoe een 3e persoon dan naar binnen kan glippen
Helaas vaak te goedgelovig.quote:Op woensdag 27 januari 2016 02:03 schreef whatdafuck het volgende:
Je zou denken dat oudere mensen met levenservaring wel wat slimmer zouden zijn.
Vroeger kon dat ook gewoon in Nederland. Mensen hadden een touwtje door de brievenbus, tasje met boodschappenlijstje en geld hingen aan de deur voor de SRV wagens die de boodschappen kwamen brengen etc......quote:Op woensdag 27 januari 2016 02:03 schreef whatdafuck het volgende:
Als ze dat bij mij willen doen moeten het verdomd goeie klimmers zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2016 01:32 schreef hugecooll het volgende:
[..]
De achterdeur he
sjongejonge wtf
Hoezo, nog geen 25 jaar geleden hadden de meeste mensen die ik ken gewoon een touwtje door de voordeur. Kon iedereen gewoon binnenlopen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 02:03 schreef whatdafuck het volgende:
Vaak krijg je een verhaal als: 'Mijn vriendin en ik zijn een wandeltocht aan het maken, maar we zijn een beetje verdwaald geraakt. Heeft u wat te drinken voor ons, een glaasje water misschien?' Neem het een goedgelovige oude dame dan maar eens kwalijk dat ze naar de keuken loopt om een glas water te vullen. Het blijven kwetsbare mensen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 01:21 schreef leolinedance het volgende:
Je zou toch zeggen dat je de deur niet open laat staan als je 2 vrouwen binnen laat.
Buiten de Randstad wel ja.quote:Op woensdag 27 januari 2016 12:57 schreef bleiblei het volgende:
Ik begrijp die goedgelovigheid ook niet.
Leven die lui nu echt onder een steen?
Als je ouder dan 65 bent en:
Staat er iemand voor de deur die je niet kent, doe je niet open.
Postbodes ken je doorgaans, Politie mag door de dichte deur vertellen wat ze nodig hebben en verder heb je meteropnemers maar dat komt amper meer voor en komen ze toch langs, dan worden ze aangekondigd door de energietoko.
Zeker van die verhalen van zielige vrouwen die naar de wc moeten enzo, flikker op. Alsof een beetje weldenkende vrouw bij een willekeurig huis aanbelt om naar de wc te gaan.
Ik doe de deur alleen open voor vrienden dat is nog beter.quote:Op woensdag 27 januari 2016 01:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dit soort berichten is voor mij de rede waarom ik bij voorbaat nooit de deur open zal doen voor lichtgetinte personen.
Wat een heerlijke open samenleving hebben we toch opgebouwd in de laatste 25 jaarquote:Op woensdag 27 januari 2016 12:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik doe de deur alleen open voor vrienden dat is nog beter.
Ook niet voor je moeder die net naar Antalya is geweest???quote:Op woensdag 27 januari 2016 01:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Via de achterdeur waarschijnlijk.quote:Op woensdag 27 januari 2016 01:21 schreef leolinedance het volgende:
http://www.dichtbij.nl/ut(...)m_campaign=Telegraaf
[..]
Toch is dat knap, hoe kan die 3e persoon nou ongezien binnen komen? Je zou toch zeggen dat je de deur niet open laat staan als je 2 vrouwen binnen laat. Sowieso al raar om twee wildvreemde personen binnen te laten natuurlijk. En dan weet die man ook nog eens in no-time de portemonnee te vinden én er geld uit te jatten.
Raar verhaalNatuurlijk hoop ik dat ze snel gepakt worden, maar die kans is natuurlijk erg klein.
Erg triest dat we gaan van een samenleving waar de meesten gewoon bij elkaar binnenliepen, naar een situatie waar we allemaal ons huis zouden moeten barricaderen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:08 schreef MrSalazar het volgende:
Die ouderen moeten echt eens leren niet voor iedereen de deur open te doen.
Ik denk dat ze blij zijn met een beetje aanspraak. Ouderen hebben geen Fok!. Ze zijn niet gewend aan contact via internet.quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:08 schreef MrSalazar het volgende:
Die ouderen moeten echt eens leren niet voor iedereen de deur open te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |