tja, welkom in Nederland.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:00 schreef StaceySinger het volgende:
'Dakloze slecht af'
[ afbeelding ]
Ondanks de inzet van organisaties als Het Rode Kruis en het Leger des Heils zijn veel daklozen genoodzaakt buiten te slapen. Dit staat in "schril contrast met wat gedaan wordt voor de vluchtelingen", vindt Wim Knaap. Bent u het met hem eens? Verdienen daklozen meer aandacht als het om opvang gaat? We horen graag uw mening.
Wim Knaap uit Hoorn schrijft:
"In Nederland zijn vele daklozen. Verschillende organisaties zetten zich in voor hun opvang. Het Rode Kruis, het Leger des Heils en dergelijke. Toch slapen nog vele zonder een dak boven het hoofd. Een schril contrast met wat gedaan wordt voor de vluchtelingen. Opvangcentra worden gecreëerd, ze krijgen soms voorrang bij de toewijzing van een woning. Daklozen worden in verhouding veel meer aan hun lot overgelaten."
http://www.telegraaf.nl/w(...)ze_slecht_af___.html
ik denk dat je beter voor jezelf kunt spreken. Je spreekt in ieder geval niet voor mij.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:15 schreef Toefjes het volgende:
Weer zo'n hypocriet gebeuren. Vorig jaar gaf niemand iets om daklozen. Net zo vertederend als hoe we nu omkijken naar "onze" werklozen.
weigeren ze een huis?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:16 schreef Heilwasser het volgende:
Er is voldoende hulp maar deze mensen weigeren het.
Baggervergelijking dus.
Onderdak, voedsel, kans op baan. Dus ja.quote:
Ik las ergens dat een dakloze in Utrecht bijv. per maand 8 keer in een soort opvang/snurkhuis mag slapen en de rest buiten op straat.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:11 schreef Specularium het volgende:
Veel daklozen weten de weg naar de opvang prima te vinden maar kiezen er vaak zelf voor om niet met een hele groep andere daklozen op elkaars lip te zitten.
Het is een leuk artikel om te klagen over hoe slecht het is dat vluchtelingen voorgetrokken worden maar dan moet je vergelijkbare zaken nemen.
Nou, je bent nogal van het openen van de meer kwalitatieve, doch spraakmakende topics.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:18 schreef MisterCe het volgende:
[..]
ik denk dat je beter voor jezelf kunt spreken. Je spreekt in ieder geval niet voor mij.
ik heb het niet over onderdak, ik heb het over een huis. dat weet je toch?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:20 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Onderdak, voedsel, kans op baan. Dus ja.
Hoeveel daklozen heb je zelf al in huis genomen?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:21 schreef MisterCe het volgende:
[..]
ik heb het niet over onderdak, ik heb het over een huis. dat weet je toch?
Genoeg, en ook over ouderen. Want dat is ook schandalig hoe wij met ze omgaan.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:21 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, je bent nogal van het openen van de meer kwalitatieve, doch spraakmakende topics.
Hoeveel daklozen topics heb je geopend voordat de vluchtelingencrisis uitbrak, omdat het je zo raakt? Wat je als mens trouwens siert, hou me ten goede.
Door deze post verscheen er een glimlach op mijn vaak bedrukte gezichtquote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoeveel daklozen heb je zelf al in huis genomen?
Que? Probeer je een mislukte link naar asielzoekers te maken ofzoquote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
ze kunnen ook een Airbus A380 aanvragen. De vraag is of ze het krijgen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:25 schreef ccs het volgende:
Daklozen kunnen toch gewoon een sociale huurwoning + bijstand aanvragen.
Af en toe ligt er een in ons portiek, lekker uit de wind. Daar stap ik gewoon overheen, doe ik niet moeilijk overquote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |