abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159394758
Kennen jullie dat? Mensen die nooit dankjewel zeggen of op een andere manier hun dank laten blijken? Ik ken een paar van zulke mensen, verder aardige mensen, sommige doen ook andersom alles voor je. Maar een dankjewel kan er nooit vanaf. Wat is dat toch?
pi_159394791
Met mensen fatsoen bedanken je gewoon. Aso's doen zoiets niet :r
International
pi_159395259
Bedankt voor dit topic :*.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  maandag 25 januari 2016 @ 22:28:53 #4
381667 Name_it
Music is my life, life is good
pi_159395996
Ja of mensen die alleen 'ja' zeggen en dat bedoelen als 'dankjewel'. Eerst ergerde ik mij daar aan, nu gelukkig niet meer.
pi_159396060
Hoort dit niet in Klaagbaak?

Ik ken er ook wel een paar, heel onbeleefd vind ik t altijd. :(
pi_159397215
quote:
19s.gif Op maandag 25 januari 2016 22:06 schreef 2thmx het volgende:
Bedankt voor dit topic :*.
graag gedaan :*. Jij ook bedankt voor je reactie :*.
pi_159397255
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 22:30 schreef DoubleDip het volgende:
Hoort dit niet in Klaagbaak?

Ik ken er ook wel een paar, heel onbeleefd vind ik t altijd. :(
Ja ik ook... Heb ik ook meteen minder zin om iets voor iemand te doen. Maar zoals ik zei, sommige doen dan wel weer van alles voor mij..
pi_159397477
Ik krijg in het dagelijks leven van enkele collega's, toevallig allemaal vrouwen, wel eens te horen dat ik dit doe. Bijvoorbeeld wanneer ze me complimenteren als ik in een nieuwe outfit of met nieuwe schoenen op het werk verschijn, en ik dan iets zeg in de trant van "Ja hé, werd eens tijd voor wat anders.". Ik zie er de kwaaiigheid niet in, sterker nog, vind het juist vreemd dat wanneer ik iemand complimenteer, ik dan alleen een "Dank je" terug krijg. Alsof de ander het gesprek meteen af wilt kappen of zo. :')

En verder geen aso, zoals hierboven beweerd wordt. :')

EDIT: als ik iets cadeau krijg of iemand doet me een gunst of zo, dan doe ik het weer wel.
pi_159399454
Nog veel ergerlijker, mensen die steeds dankjewel zeggen. (zoals ik bijv. :P )
pi_159399511
Ik ken er aardig wat inderdaad. Sommigen daarvan laten hun dank dan gewoon merken ipv letterlijk uit te spreken. Anderen... die doen dat weer niet en doen net alsof je niets voor hen gedaan hebt.
The show must go on
pi_159399570
is moeilijk voor sommige.
net zoals mensen gelijk geven.
Maar TS je hebt helemaal gelijk
pi_159399728
Of mensen die zeggen hoe vind je het - en dan de response- en dan zeggen - JA GOEDZO

Wat is goed??? Waarom??? Goed antwoord? Dan snap ik nooit :P
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_159399733
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:51 schreef Makrolon het volgende:
Kennen jullie dat? Mensen die nooit dankjewel zeggen of op een andere manier hun dank laten blijken? Ik ken een paar van zulke mensen, verder aardige mensen, sommige doen ook andersom alles voor je. Maar een dankjewel kan er nooit vanaf. Wat is dat toch?
Kost teveel moeite, ondankbaar. Het gaat om het gebaar (zien ze niet in).
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_159413834
Sommige mensen vinden gevoelens uiten gewoon moeilijk. Dankbaarheid is ook een gevoel. Ik heb dat probleem ook. Ik word er heel ongemakkelijk van als mensen dingen voor me doen. Ook van cadeaus of complimenten. En ook van mensen die mij bedanken voor dingen, want ja, het is toch logisch dat je bepaalde dingen doet voor vrienden? Zo zit ik dan weer in elkaar. Ik probeer me normaal te gedragen hoor, maar eigenlijk vind ik dat gewoon best lastig soms. :-p
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_159418423
Dan doe je toch iets fout TS.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 21:49:52 #16
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_159421290
Ik vind het echt irritant als iemand niest, je gezondheid zegt en dat diegene geen dankjewel daarop terug zegt.
Dat is toch gewoon onbeleefd?
Voelen ze zich daar te goed voor ofzo?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_159425758
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:49 schreef Luxuria het volgende:
Ik vind het echt irritant als iemand niest, je gezondheid zegt en dat diegene geen dankjewel daarop terug zegt.
Misschien hoort diegene het niet. Na het niesen suizen mijn oren altijd.

Verder snap ik nooit waarom mensen gezondheid zeggen. Zinloze interruptie.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_159426705
Als je er goed over nadenk is het echt een gek iets, dankjewel zeggen. Ik zeg gewoon dankjewel wanneer er van je geacht wordt dat te zeggen, maar niet omdat ik perse dankbaar ben ofzo. Wanneer je in een restaurant je eten krijgt bedank je de bediening, terwijl je eigenlijk niet dankbaar hoef te zijn wat het is gewoon hun baan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 18:22 schreef LadyOracle het volgende:
Sommige mensen vinden gevoelens uiten gewoon moeilijk. Dankbaarheid is ook een gevoel. Ik heb dat probleem ook. Ik word er heel ongemakkelijk van als mensen dingen voor me doen. Ook van cadeaus of complimenten. En ook van mensen die mij bedanken voor dingen, want ja, het is toch logisch dat je bepaalde dingen doet voor vrienden? Zo zit ik dan weer in elkaar. Ik probeer me normaal te gedragen hoor, maar eigenlijk vind ik dat gewoon best lastig soms. :-p
Hier kan ik mij dus echt niets bij voorstellen. :')
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:59:57 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159426784
Bij zaken als bediend worden is het meer een kwestie van beleefdheid dan dankbaarheid.
The love you take is equal to the love you make.
pi_159465571
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:49 schreef Luxuria het volgende:
Dit is een grapje toch hoop ik :')

Ik bedank enkel iemand als er daadwerkelijk iets te bedanken valt. En dan gaat het ook in meer woorden dan 'dankjewel'.
Wat heeft het woord 'dankjewel' nog voor inhoud als je het ten pas en onpas moet gebruiken bij zaken zoals 'gezondheid' na het niezen o.i.d.?
pi_159467917
Dankjewel voor het topic O+
Lambo of Rekt
pi_159467956
beter OT:

Sommige mensen zeggen het niet uit schaamte omdat ze het erg vinden dat ze de hulp nodig hebben en hun eigen boontjes in hun ogen dus niet kunnen doppen.

No joke.
Lambo of Rekt
pi_159467994
Ik doe iets voor iemand omdat ik t wil doen, niet om dankje wel te horen. Word je ook boos als je de deur open houdt voor jemand je krijgt er geen dankjewel voor terug?
ijs_beer fan!
pi_159468039
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:56 schreef NanKing het volgende:
Ik doe iets voor iemand omdat ik t wil doen, niet om dankje wel te horen. Word je ook boos als je de deur open houdt voor jemand je krijgt er geen dankjewel voor terug?
Dit ook ja.

Ik denk dat sommige mensen het ook niet eens door hebben dat ze t nooit zeggen...
Lambo of Rekt
pi_159468098
Mooi klaagbaak topic. Tuurlijk kennen we ze. Van vrienden hoef ik het niet perse te horen, maar van klanten of mensen die ik help liever wel.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')