abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159526202
NTS, wat heerlijk!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_159526216
Hier ook _O- Vriend brengt haar sowieso elke avond naar bed, maar in de week met een middagslaap moeti k het dus vaak doen.Laat ik het zo zeggen, het komt geregeld voor dat ze overdag niet slaapt :')

Vriend lag haar vanmiddag op bed en ze tukt gewoon 2 uur :o

NTS, heerlijk bijkomen zo. Heb je wel verdiend.
pi_159527692
Voor haar middagslaap is het geen probleem dat ik haar op bed leg, maar s'avonds... dan gaat ze de clown uithangen en verleiden en ik ben daar veeel gevoeliger op dan (8>
Als ze kusjes gaat geven op mijn neus of mij gaat "opeten" moet ik lachen en dan gaat ze het nog eens doen en nog eens... :P
S. 2014
J. 2016
pi_159528229
Nts wat fijn van de slaaps voor jou *O*
pi_159528916
NTS, slaapt!
Wat superfijn!

Wij zijn hier tot de conclusie gekomen dat de jongens alleen kunnen slapen als wij bij ze zijn. Prima dan maar.....

Als ze 16 zijn.... ;)

Oh we zijn bezig met vakanties nu! We gaan echt van Mexico naar tererife naar Frankrijk :')
pi_159533544
Hier juist andersom, ik doe het bedritueel. Laatst dachten we dat het leuk zou zijn als papa eens het boekje voor het slapengaan zou voorlezen. Krijsen joh :') (Dreumes hè, niet papa :+ )
pi_159534302
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:27 schreef Loj het volgende:
NTS, slaapt!
Wat superfijn!

Wij zijn hier tot de conclusie gekomen dat de jongens alleen kunnen slapen als wij bij ze zijn. Prima dan maar.....

Als ze 16 zijn.... ;)

Oh we zijn bezig met vakanties nu! We gaan echt van Mexico naar tererife naar Frankrijk :')
Ik dacht even dat je dat als reis geboekt had. :D.

Ik breng I ook op bed, vanwege het gebrek aan borsten bij Baard.
I heeft vannacht een paar uur lang alles bij elkaar gekrijst (sorry, buren), maar de mannen slapen nu wel nog steeds. :z. Ik zit in alle rust beneden te ontbijten en ga zo naar de stad om gezellig thee te drinken met Mariska. Zonder kerels. :7 .
pi_159534353
Jaaaa! c_/ En ^) ;)

Wij doen naar bed brengen ongeveer om en om, maakt 'm niet uit. Bij de oppas vrijdag wel een poosje gepiept hoorden we, tot ze even in het donker bij 'm bleef zitten O+ Daarna :Z tot een uur of 7 de volgende ochtend.

Gister overdag níet geslapen :O En wel op een gegeven moment zo idioot veel honger ineens dat hij zó over de flos ging dat ik dacht dat hij iets veel ergers had :@ Ingelaste fles bij mama op schoot hielp gelukkig. Vannacht weer alles normaal, dus meneer is weer gereset geloof ik :)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  zondag 31 januari 2016 @ 09:19:49 #169
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_159534380
Nou Loj, maak er dan gewoon een wereldreis van ;) _O- .

Overdag naar bed gaat hier ook prima, maar 's avonds maakt het niet uit wat ik doe of waar ik ben, hij brult de hele buurt bij elkaar. En als ik hem uit bed haal en op of langs me leg gaat hij alleen maar keten en nieslapennie. Maar ik ben allang blij met de positieve ontwikkeling nu, al was het vanmorgen 5.15uur :').

DaD balen van dat brullen, maar bij jullie zit/zat er ook vooruitgang in toch?
Veel plezier met koffieslurpen met JM!
pi_159534545
Veel plezier JM en DaD.

Mijn dame is vandaag 1.5 jaar! Van minibaby naar eigenwijze troel die zichzelf nu telkens bij elke nies gezondheid toewenst. O+ :')

Fijne zondag allemaal.
S. 2014
J. 2016
pi_159534784
NTS, ja, zeker! Een normale nacht is nu één keer wakker worden en tussen ons in verder tukken. De nachten waarin hij meerdere keren wakker is, of lang aan een stuk, zijn gelukkig nu de uitzonderingen. En zo eenmaal in de paar weken slaapt hij eens een nachtje door.

Leuke collage, GM!
pi_159534798
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 10:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
NTS, ja, zeker! Een normale nacht is nu één keer wakker worden en tussen ons in verder tukken. De nachten waarin hij meerdere keren wakker is, of lang aan een stuk, zijn gelukkig nu de uitzonderingen. En zo eenmaal in de paar weken slaapt hij eens een nachtje door.

Leuke collage, GM!
En dat helemaal vanzelf? :o Wat fijn zeg *jaloers* O+

Anderhalf alweer, wat vliegt de tijd GM.
pi_159536250
Ja, helemaal vanzelf. Houd hoop!
pi_159537864
Wat fijn DaD! Hoe anders dan een tijdje geleden :s) ..
  zondag 31 januari 2016 @ 12:59:34 #175
348178 NotTheSame
pi_159537886
Gefeliciteerd met jullie kleine eigenwijsje, GM!

DaD, dat klink inderdaad een stuk beter dan hoe het een paar weken geleden was! En op deze momenten merk je pas echt wat weinig slaap met je doet. Ik zit nu met m'n eigen slaapritme te klooien want ik ging eerst altijd rond 21.00uur naar bed, om alvast maar wat slaap gepakt te hebben voor de nacht begon. Maar nu ben ik dus om 21.00uur kei kapot, maar als ik dan ga slapen ben ik rond 5.00uur klaarwakker :').

Skittles, er is hoop, echt waar :* .
pi_159538915
Fijn DAD, dat het nu zo gaat!
GM, anderhalf. Van harte!!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159549277
1,5 jaar al GM, wowie! Mooie foto's heb je in de collage.
DaD, fijn dat het steeds beter gaat.
05:15 is toch een normale tijd NTS ;)

Wij brengen B om en om naar bed. Net wat uitkomt tenminste, maar aardig om en om. Maakt eigenlijk niet zoveel uit wie hem brengt en soms brengen we hem samen. Vindt ie geweldig. Altijd hetzelfde ritueel al is daar nu sinds een week een onderdeel bij gekomen: zijn Brandweerman Sam poster uitgebreid bekijken en alle namen opnoemen. Is ook handig om mee tijd te rekken, aldus B.

Het is zo'n gezelligerd, zijn peuterbuien zijn weer op de achtergrond en hij bunkert als een bouwvakker. Ik was het hele weekend met hem alleen en het was genieten. O+ O+ O+ Vanochtend sliep hij uit tot 07:45 en daarna nog lekker bij mij in bed tv gekeken. Heerlijke start van de zondag.

Morgen gaat ie weer naar opa en oma en ik werk alleen 's ochtends en 's avonds dus we gaan eens opruimen thuis. Leuk z'n groot huis met veel bergruimte maar wij gooien dus nooit wat weg. Echt belachelijk. Dus we gaan de auto volladen voor de kringloop en het grofvuil. Het varieert van een kruimeldief tot een kapotte spiegel zeg maar.
pi_159549376
Slimme B. Dat tijdrekken door alles te benoemen werkt nog best bij die ouders he ;) :P

Is je vrouw weer opgeknapt exode?
S. 2014
J. 2016
  zondag 31 januari 2016 @ 20:52:01 #179
348178 NotTheSame
pi_159552879
Heerlijk Exode, lekker declutteren :).

Ken je de mop van de ouders die dachten dat hun kind wel erg lang sliep vanmiddag?
Had Draak vanochtend met d'r vingers aan de babyfoon gezeten waardoor alleen de camera op haar kamer zichtbaar was. Dus ik ging om 16.00uur maar eens kijken boven, heeft ie z'n hoeslakens eraf getrokken, knuffels uit bed gegooid en de zijkant van het bed aangevreten, tussen de fleece door }:|. Maar dan dat triomfantelijk gezicht van hem, priceless :') _O-.
pi_159555129
Hahahah nts, dat opeten van het bed zet gewoon door he? :o :') Maar zijn gezicht zal geweldig zijn geweest.

Gm, al 1,5 jaar zeg! :D en die visjes O+

Exode, heerlijk die truucjes om slaap uit te stellen. Hier is dat om en om kusjes geven. Eerst man en ik en dan wil R ons om en om ook kusjes geven O+ te lief gewoon.
Vandaag in de dierentuin vlakbij lekker los gelopen en daarna wakker gehouden die 10 min in auto terug en toen snel op bed. Heerlijk geslapen en nu weer. Vanmiddag met rietjes gespeeld. Kwam de tip op pinterest tegen. Net als met grote magneten spelen en post its. Waarom kom ik daar zelf niet op. Net wel weer drie houten puzzels en een xylofoon besteld :@ Morgen weer onze wekelijkse zwemles. Nog steeds heeft hij wel wat uitslag, heel vreemd.
pi_159557685
L van Chanty ging er toch laatst in de bouwmarkt met zo'n mooie auto vandoor? O+ Onze dreumes ging vandaag in de Gamma met een rollator aan de haal :') _O-
  maandag 1 februari 2016 @ 06:17:34 #182
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159561214
Zijn er meer hele jaloerse dreumessen?

O. Is zo vreselijk jaloers. Niemand mag aan haar mama komen. De kat mag niet op schoot en gisteren mocht mijn man van O. Niet eens zijn hand op mijn been leggen. Ze wordt dan echt heel boos en probeert van alles om zijn hand dan van mijn been te krijgen. Als ik een ander kindje vast heb, is het nog erger :@

Over een paar maanden komt mijn neefje hier 1x in de week en zie er best tegenop want ik kan met O. In de buurt niet fatsoenlijk een fles geven oid.
pi_159561275
Jup, hier ook een jaloerse dreumes. Wat helpt is hem erbij betrekken, dus als ik een baby op schoot neem hem heel dicht tegen me aan trekken en hem de baby ook wat speelgoed laten geven of als ik met mijn vriend kroel hem ook mee laten kroelen.
  maandag 1 februari 2016 @ 08:40:51 #184
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159561658
Mee laten helpen kan ik wel eens proberen maar meedoen helpt niet echt. Als ze mee mag knuffelen word man gewoon weggeduwd.
pi_159561728
Fijn he Hilmo....ik verheug me al op de latere leeftijd smoesjes die we zelf allemaal gebruikt hebben. Varierend van 'mijn horloge staat stil' tot 'ik dacht dat ik om 02:00 thuis moest zijn'.
Tot op heden bestond het rekken voor het slapen gaan uit 'water drinken?' en 'nog 1 keer kroelen?'
pi_159562158
Snoenk, hier moet W ook altijd meedoen als er geknuffeld wordt door ons hoor. Maar dwingend is hij nog niet echt daarin. Andere kindjes die mijn aandacht vragen daarentegen... :') toch SQ?
pi_159562231
Onze frot heeft de laatste dagen eindelijk eens prima geslapen. Helaas vannacht weer flink wakker geweest, dus de werkweek begint weer met een gaap :).

Vraagje, hoeveel echte 'regels' hebben jullie al voor je dreumes?
Wij laten hem best wel vrij, vinden het belangrijk dat hij lekker de wereld kan ontdekken. Daarnaast is het ook een flinke doorzetter, dus iets aangeven heeft vaak ook niet echt zin.
Het enige wanneer we echt ingrijpen is als hij slaat of met eten gooit. Dan maken we het hem echt duidelijk, verder lossen we het meestal pragmatisch op door hem af te leiden ofzo.

Ik zie bij andere ouders dat ze soms best ver gaan met 'geen schoenen op de bank', 'niet hard schreeuwen', 'niet aan de kastjes/laatjes komen', etc.
pi_159562285
Nouja er zijn een paar dingen die niet mogen (niet aan de planten trekken bijv, niet met je duplo op de glazenkast rammen), maar verder is de woonkamer hier nogal dreumesproof. Geen schoenen op de bank? En daar moet je dreumes dan zelf voor zorgen? Doe hem dan zijn schoenen uit zou ik denken. :+
W reageert goed op 'nee', maar het komt dan ook weinig voor. Afleiding is soberso gezelliger.
pi_159562443
Saar mag de wereld ontdekken maar wel binnen de kaders die wij veilig achten... zo mag ze niet tegen de glazen deurtjes van de kast slaan/schoppen, en mag ze ook geen blokken naar mn kop gooien :P en op de bank moet zij haar schoenen uit, maar dat doe ik dan wel zelf, leg haar wel uit waarom ik de schoenen uitdoe.
Verder hebben wij net als crump een dreumesproof woonkamer dus kan ze ontdekken zoveel ze wil.

En "nee" kent ze ook,en wij leggen ook altijd uit waarom het Nee is...
S. 2014
J. 2016
pi_159562696
Hier is ook wel wat jaloezie als wij samen knuffelen, dat wurmt F zich ertussen zodat we allebei een wang van hem kunnen kussen :D O+ Hij ziet mij niet zo vaak met andere kindjes op schoot dus ik heb geen idee hoe hij daarop zou reageren :)

Over regels moet ik even nadenken, we hebben wel manieren waarop dingen gaan maar of dat ook regels zijn? Schoenen heeft hij niet aan in huis en als hij iets gevaarlijks grijpen we wel in. Onze huiskamer is niet aangepast eigenlijk; oma's theeservies staat nog steeds in het glazen kastje en de lego volkswagenbus op ooghoogte. Hij weet dat hij daar niet aan mag zitten en doet het vervolgens ook niet meer. ik besef me nu ik dit schrijf dat dit eigenlijk wel heel relaxed is :+
pi_159562726
Wij laten L ook redelijk vrij, maar er zijn echt wel dingen die gewoon niet mogen.

Zo heeft ze een hele tijd continu op het knopje van de tv gedrukt }:| Aan-uit-aan-uit, ja dat mag dus écht niet. En we hebben genoeg dagen gehad dat we van 'sochtends vroeg tot 's avonds laat 'nee' hebben moeten zeggen. Een tijdlang hebben we de salontafel ervoor geschoven :+, maar ze moet toch ook wel echt leren dat iets gewoon niet mag, ook al kan ze er wel bij. Maar nu heeft ze het door en wordt er niet meer aan de tv gezeten.

Onze houtkachel bijvoorbeeld is ook echt een 'nee', ook al staat hij niet aan.

Overigens hoef ik me geen zorgen meer te maken om een dreumesproof-woonkamer, want ons kind leeft sinds deze week alleen nog maar buiten :D
Bij het opstaan 's ochtends wijst ze nu meteen naar haar jas, die MOET aan. En de boterham zit er nog niet eens helemaal in of ze staat bij de deur te gillen dat ze naar buiten wil. Regen, wind, kou, het boeit haar niet. Dus ik zit weer in de tuindeuren met mijn laptop :D

Maar ze is zó druk en lief aan het spelen met haar emmertjes en schepjes (en zand en steentjes en modder :')), dus ik vind het wel prima zo. Maar van wie ze het heeft?

Jaloezie is hier gelukkig nog niet echt sprake van. Lijkt me heel lastig, en ik heb er ook niet echt tips voor. Ik ben benieuwd hoe dat straks met de baby gaat. L heeft een babypop gekregen die de hele dag door wordt geknuffeld en gekust, maar dat lijkt me toch anders :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Dyre op 01-02-2016 12:04:41 ]
pi_159562776
Wat heerlijk zo'n buitenkind Dyre!

Saartje ziet nog erg pips en is nog warm, maar heb nog niet gemeten want ze heeft een half trauma voor dat ding.
En nu heb ik zelf keelontsteking, dus het is feest in huize GM. :P
S. 2014
J. 2016
pi_159562922
Beterschap GM!

Buitenspelen is ook heerlijk Dyre! O+

Bij het KDV van F wordt ook veel buitengespeeld. Ik keek gisteren weer eens op de website met de foto's en vond er zoveel leuke van hem O+ Deze was van vorige week, ze waren druk aan't spelen met takken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 1 februari 2016 @ 10:34:04 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_159562931
We hebben ook niet zo veel echte regels denk ik. Ze mag niet aan de planten zitten. En ik probeer haar aan te leren dat ze haar reet niet weg moet draaien als ik net een strontluier open maak, en dat ze haar interesse in messen verliest, en dat ze niet de trap op mag, maar die dingen zijn voorlopig nog een gevalletje "voorkomen is beter dan genezen" :')
Ze is ook zó aan het ontdekken nog. En net als de meesten hier juich ik dat alleen maar toe en zorg ik er voor dat het tamelijk veilig gebeurt ;)

Dyre, wat leuk zeg, dat ze het buitenspelen zo ontdekt heeft :D O+
disclaimer
pi_159563864
Hier een mix tussen ontdekkingsreis en regels. Ons huis is niet zo dreumesproof, veel deurtjes die open kunnen ( }:| ), planten, katten ~O> ... En te groot VT-wonenverslaafde om niks decoratieverigs te laten staan ;)
Er wordt verder wel veel geklommen, met van álles gespeeld (vooral ook veel niet-speelgoed ;) ), samen de vaatwasser uitruimen (alleen de vorken en messen haal ik er eerst ff uit :Y) ) en onder begeleiding zelf de trap opklimmen enzo.
  maandag 1 februari 2016 @ 12:03:39 #196
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159564741
Voor poppen is O wel lief O+

Regels hebben we nog niet echt. Ze mag niet aan de kast zitten en de poezen niet plagen. En zodra ze met haar eten gaat zitten spelen (lees gooien) zetten we het bord weg. Verder is het huis redelijk O-proof gemaakt.

Misschien moet ik maar gaan oefenen met die pop om haar iets minder jaloers te krijgen :')
  maandag 1 februari 2016 @ 12:17:46 #197
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_159565113
Hier zijn de regels hetzelfde als voor de jongens. Niet achter elkaar aan rennen en niet op de meubels springen (oudste is 9...). Niet gooien of timmeren met spullen en van mijn spullen afblijven. Die staan er dus gewoon en ik zeg dan altijd "nee dat is niet om mee te spelen" of "geef dat maar even hier".
Schoenen zijn hier mijn verantwoordelijkheid en niet die van dreumes dus die gaan zsm uit als we thuis zijn.
Dreumesen moeten lekker kunnen verkennen. Dat betekend hier oa dat we altijd onze schoenen moeten zoeken want die trekt ze aan. En schooltassen zijn erg leuk om spulletjes in te stoppen en mee rond te lopen.

Heb er hier nu 2 vd 3 ziek. Elin kon vanmorgen vanaf 4 uur alleen maar huilen. Heeft 1 keer gespuugd en ligt sinds 10 uur in bed te slapen en huilt af en toe in de slaap. Kleuter heb ik net van school gehaald. Koorts en hoest zich een ongeluk. Tsja we wonen in het oosten daar heerst het ;) .
Gelukkig had ik om 10 uur het goede idee om zelf even wat bij te slapen :P

Het slapen hier gaat de goede kant weer op. Dametje kan ineens heel veel nieuwe dingen dus die was erg druk in haar slaap. Nu nog alles een uur naar voren en dan hebben wij ook weer een avond.

Dyre wat lief dat buitenspelen.
pi_159566110
Heerlijk Dyre! B is ook het liefste de hele dag buiten. Fijn is dat he?
Overigens heb ik als kind een keer aan de houtkachel gezeten. Mijn ouders waren het 'nee' zeggen helemaal zat. Dus dan maar voelen zeg maar. Ik weet er zelf niets meer van, maar blijkbaar liep de kraan al en stond mijn vader klaar om me meteen op te pakken en naar de keuken te rennen. Daarna liep ik er blijkbaar met een boog omheen. :D :o

Regels....uhm...niet slaan, altijd opruimen voor het slapen gaan, niet aan de tv zitten, en niet met de auto's over de muur of ramen rijden. Dat was het :)
  maandag 1 februari 2016 @ 13:34:36 #199
348178 NotTheSame
pi_159567153
Beterschap Hobbesje en GM!

Oei, regels. Uit de keukenkasten blijven, de zithoek is geen gymzaal, van de mediabox/tv/radio afblijven, uit de prullenbak blijven, niet klooien met eten maar momenteel ben ik alleen maar bezig met alles uit z'n mond halen. Hij vreet alles aan :(. De box, het bed, de kinderzithoek, z'n speelgoed, de afstandsbediening, de afwerklatten op ramen en deuren, you name it, hij zet er z'n tanden in.

Ik heb zojuist met pijn in mijn hart m'n zelfgemaakte kinderzithoek (tafel met 2 stoeltjes) weggegooid, meneer vreet door 5 lagen bootlak heen waardoor hij op het sprookjesboekenpapier komt (daar was het blad en de zitgedeelte mee beplakt) :'(.
  maandag 1 februari 2016 @ 13:38:42 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_159567278
Ik zou haast overwegen om Piranha een andere nickname te geven NTS, misschien is het een self-fulfilling prophecy :')

Aw, O'tje, wat ben je lief met je popje O+

En wat een intrigerende takkenzooi :P Fazz, wat zijn ze aan het bouwen? Ziet er leuk uit!
disclaimer
pi_159567529
Buitenspeelkindjes O+ en wat wordt F al weer groot trouwens! A. doet dat ook graag, maar zodra ik zelf weer naar binnen ga moet ze natuurlijk wel mee. Want waar mama is, daar is A. Dit klinkt gezelliger dan het is :') , we zitten in de zwaankleefaan-alsmamaevenwegisgaikdood-fase.

Ik zag Saar met de visjes, wat een leuk cadeau! En alweer 1,5, gaat ook snel zeg.

En slaaps voor DAD en NTS *O* ! Wat goed!

Regels hebben we niet echt. Ja, niet aan de TV/speakers/platenspeler zitten. Zachtjes doen met poes. En bij het eten: we zetten het weg als het echt geklooi wordt. Samen opruimen probeer ik, maar dat resulteert vaak in A. die één blokje in de bak gooit en er dan weer vier uitvist want 'MAMA KIJK MOOOOI" .

O met pop O+ wat een zoeterd!

Oeh NTS dat lijkt me echt lastig! Kan je 'm geen wortels of zoethout of weet ik het geven waar hij lekker op kan knagen de hele dag? Mijn man schijnt vroeger ook zo'n bever geweest te zijn, die had op een gegeven moment zelfs de spijlen van de box doorgeknaagd :') .

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2016 13:50:52 ]
pi_159567686
Het was hier met A. een beetje een dramaweekend. En hoe het kwam? Geen idee. Niks was goed, alles stond garant voor enorme driftbuien met veel huilen en jezelf op de grond werpen.. En 's avonds wilde ze NIET slapen. Ik moest er twee avonden (nadat ze al bij ons beneden tot 23u film had meegekeken en in de box had gespeeld :@ al het andere stond garant voor krijsen) bij blijven zitten, liedjes zingen, over haar rug aaien en toen sliep ze pas. Vind het zo niks voor haar, ik was er gewoon in de war van.

Vanmorgen heb ik in elk geval ontdekt hoe ik haar 's morgens haar Brinta weer kan laten eten. Want dat was de afgelopen dagen ook een no-go: krijsen, jezelf uit de stoel (met tuigje!) werken, op de grond gaan liggen en niet meer aanspreekbaar zijn.. De oplossing bleek: Ze wil ZELF een lepel vasthouden en daar hapjes mee proberen te eten, en dan kan ik tussendoor met een andere lepel de rest erin krijgen. Hoe simpel kan het zijn :D . Het levert wat zooi op, maar dan heb je ook wat :9 :') .
pi_159567864
Even een zeikpost in spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
  maandag 1 februari 2016 @ 14:06:18 #204
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_159568019
Kwak
SPOILER
pi_159568191
SPOILER
Kwak
pi_159568345
Kwak :*

SPOILER
pi_159568493
A in de zwaanplakaanmama! Dat is lief en schijtvervelend tegelijk. Saar heeft dat ook, zelfs plassen is krijsen en stampvoeten, tenzij ze mee mag want dan kan ze alle schoenen in de wasmachine gooien :') :')

Fazz wat een heerlijke foto, takkenhut bouwen o+

Kwak
SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_159568858
Kwak

SPOILER
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 1 februari 2016 @ 14:58:17 #209
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159569299
Buitenspelende kindjes O+
Kan niet wachten tot O liever loopt dan kruipt want dan kunnen we ook wat meer naar buiten.

Razz moet altijd zo lachen om jouw verhalen over A. O+

Sq misschien overheen gelezen maar had je het gesprek met het KDV al gehad?

Gm leuk dat Saar haar visjes zo leuk vindt en alweer 1 1/2 :o

pi_159569359
Dankjulliewel dames. Een hoop ware woorden.

Net even fijn met J gebeld. Die komt morgenmiddag extra thuiswerken als een soort achterwacht, en om me te vertellen wat ik allemaal goed doe O+ en hij gaat me meer betrekken bij wat hij met Melba doet. Morgenochtend ga ik eert gewoon allen met Melba naar de garage met de auto en een boodschap doen.

Als het zover is gaat het eigenlijk altijd heel goed. Gek dat ik er zo tegenop zie.
Kwak
  maandag 1 februari 2016 @ 15:11:18 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_159569603
Och kwak,
SPOILER
disclaimer
  maandag 1 februari 2016 @ 15:15:02 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_159569700
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 14:58 schreef snoenk het volgende:
Buitenspelende kindjes O+
Kan niet wachten tot O liever loopt dan kruipt want dan kunnen we ook wat meer naar buiten.

Razz moet altijd zo lachen om jouw verhalen over A. O+

Sq misschien overheen gelezen maar had je het gesprek met het KDV al gehad?

Gm leuk dat Saar haar visjes zo leuk vindt en alweer 1 1/2 :o

Nee, dat hebben we woensdag!

Razz, mooie verhalen weer :') ;( en inderdaad, zulks een drama houden terwijl de oplossing heel simpel is, dat is hier nou ook altijd. Zei ze nou maar wat meer dan deze, die, dit, this (ik zweer het je. Thisthisthisthisdiediedie), lamp en klaar :') Dat zou mijn (en haar) leven zo vereenvoudigen :')
disclaimer
pi_159569935
Kwak
SPOILER
pi_159570881
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 15:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee, dat hebben we woensdag!

Razz, mooie verhalen weer :') ;( en inderdaad, zulks een drama houden terwijl de oplossing heel simpel is, dat is hier nou ook altijd. Zei ze nou maar wat meer dan deze, die, dit, this (ik zweer het je. Thisthisthisthisdiediedie), lamp en klaar :') Dat zou mijn (en haar) leven zo vereenvoudigen :')
Ja, het is voor mij ook allemaal herkenbaar. :D . :X . I heeft van die momenten dat ze perse alleen bij mij op schoot kan eten. En als dat niet direct mag, of als gewoon gesuggereerd wordt dat het handiger is als ze in haar eigen stoel zit als we eten, dan mept ze zo al haar eten en drinken in een keer van tafel. Om dan heel droog te zeggen: "Oh, eten vallen. I.solde daan! Mag niet!" }:| .

Maar, ik moet wel zeggen dat nu I behoorlijk uit haar woorden kan komen, het wel echt makkelijker wordt. Je zou denken dat een peuter lastiger is, maar volgens mij is het voor I zo'n opluchting dat ze beter kan communiceren dat daardoor al een stuk drama is afgenomen. O+ .
  maandag 1 februari 2016 @ 16:14:54 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_159571241
quote:
2s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:01 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, het is voor mij ook allemaal herkenbaar. :D . :X . I heeft van die momenten dat ze perse alleen bij mij op schoot kan eten. En als dat niet direct mag, of als gewoon gesuggereerd wordt dat het handiger is als ze in haar eigen stoel zit als we eten, dan mept ze zo al haar eten en drinken in een keer van tafel. Om dan heel droog te zeggen: "Oh, eten vallen. I.solde daan! Mag niet!" }:| .

Maar, ik moet wel zeggen dat nu I behoorlijk uit haar woorden kan komen, het wel echt makkelijker wordt. Je zou denken dat een peuter lastiger is, maar volgens mij is het voor I zo'n opluchting dat ze beter kan communiceren dat daardoor al een stuk drama is afgenomen. O+ .
Mwehehehe _O- Echt, zoveel drift allemaal. Stelletje primaten :')
disclaimer
pi_159573929
Oh oh! (Euh! Hoh!) is hier nu ook aan de orde van de dag :')

Vooral net nadat je zelf heel hard iets op de grond hebt gegooid :')

One bite at a time, ja dat zal het antwoord zijn denk ik. First bite: meer Melbatijd.

Ik heb me net even op de zolder verstopt en aan een gordijn genaaid, dat hielp.

Ik dacht overigens echt dat het beter ging. Heb drie hele goeie energieke weken gehad. Miaachien valt dit me daarom zo rauw op mijn dak. Magoe, morgen weer een dag.
Kwak
pi_159574413
Kwak :* rustig aan en je kan niet meer doen dan je best!
pi_159578865
SPOILER
pi_159582121
Kwak
SPOILER
Ik geniet van de verhalen van jullie pratende kindjes O+ fie zegt echt nog geen woord :')

Vandaag was haar eerste dag op het kdv en ik moest op weg naar stage echt m'n tranen inslikken, mijn baby :'( Gelukkig ging het prima en heeft ze zelfs nog 2 uurtjes geslapen.. En dolgelukkig toen papa haar kwam halen O+
pi_159588403
Kwak
SPOILER
Ja, dat vond ik de eerste keren ook lastig Krijger, maar het wordt beter!

Communicerende dreumessen, daar worden ze echt gelukkig van he! Js was super gefrustreerd omdat het lopen niet lukte, en nu dat wel gaat loopt hij echt happy rond. Maar nu komt de frustratie dat hij nog niet kan zeggen wat hij wilt!

En poeh, m'n huis slaapt.... (Ja, het is 7 uur geweest :') )
Wat een nacht!
En natuurlijk moet ik vandaag om half 10 op het cb zijn :(
  dinsdag 2 februari 2016 @ 08:58:48 #221
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159589111
Kwak :*.

Krijger, succes vandaag!

Nou, Loj, Suus kletst al behoorlijk wat maar is de laatste dagen echt bloedchagrijnig :X :'). Geen idee wat haar dwars zit ... de nachten gaan ook k*t, ontroostbaar is ze werkelijk. Ik hoop kiezen want dan komt er iig een eind aan...

Aan de andere kant, ze gaat dus nu keihard met woordjes. Zo lief O+. Herhaalt ook dingen die we tegen haar zeggen en leert elke dag nieuwe dingen.
pi_159589205
Ons kind wordt te slim, kan je dat proces stilzetten? Het duurt namelijk niet lang meer en hij streeft ons voorbij :D
Hij mag vandaag verkleed naar het KDV vanwege naderend Carnaval. Dus we pakten zijn boevenpakje en hij roept meteen 'feestbroek!' Uhm...hoe weet hij dat?
Mijn vrouw had zijn knutseltjes van gisteren bij oma gisterenavond opgehangen. Mijnheer komt vanochtend beneden en zegt 'mama E.va ophangen, Benmamin bij oma gemaakt' HALLO doe even normaal! Die woorden, dat begrip.
Nog even en ik moet sommen met hem oefenen en ik kan helemaal niet rekenen! :+
pi_159589362
Wat goed al die kletsende dreumessen! En B. Al hele volzinnen.

Wij gaan straks even naar de HA met saar. Kind heeft zoveel slijm dat ze er net bijna in bleef, ze heeft het ook overduidelijk benauwd en weer koorts... dus maar even checken.
ik had als kind vaak luchtwegproblemen en ontstekingen dus misschieb over-alert erop...

En ik had nog een opsteker voor alle mama's met slechte nachten..

S. 2014
J. 2016
  dinsdag 2 februari 2016 @ 09:35:25 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_159589547
Beterschap voor Saar, GM!

Krijgertje, wat spannend zo voor het eerst naar het kinderdagverblijf! Gelukkig vond ze het leuk. Andere kindjes zijn ook de bom natuurlijk! :D

Soesa, mauwtje is ook niet op d'r best momenteel. Die driftbuien jonge :') ik word er een beetje simpel van. Vanmorgen ging ze los omdat ik haar niet optilde. Tien minuten dikke tranen, alle alternatieven afslaan, alleen maar gillen. Gisteravond hetzelfde verhaal, ook omdat ik haar niet wilde optillen. Ik denk dat ik dus langzaamaan wel begrijp waar het kdv op doelt :')
disclaimer
  dinsdag 2 februari 2016 @ 09:44:28 #225
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159589693
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 09:35 schreef Stormqueen het volgende:
Beterschap voor Saar, GM!

Krijgertje, wat spannend zo voor het eerst naar het kinderdagverblijf! Gelukkig vond ze het leuk. Andere kindjes zijn ook de bom natuurlijk! :D

Soesa, mauwtje is ook niet op d'r best momenteel. Die driftbuien jonge :') ik word er een beetje simpel van. Vanmorgen ging ze los omdat ik haar niet optilde. Tien minuten dikke tranen, alle alternatieven afslaan, alleen maar gillen. Gisteravond hetzelfde verhaal, ook omdat ik haar niet wilde optillen. Ik denk dat ik dus langzaamaan wel begrijp waar het kdv op doelt :')
Ik wilde nog reageren op jouw verhaal rondom het KDV, had het wel al gelezen. Ik zou hetzelfde reageren als jij en het klinkt enorm aannemelijk dat ze de spanningen overneemt. Succes bij het gesprek :*.

Beterschap voor Saar! Ik ben ook een echte luchtwegen/bronchitis/longontsteking klant dus ik ben daar ook altijd heel alert op :Y. Beide meiden hebben ook al eens of vaker iets uit die categorie opgelopen, gevoelig plekje in onze familie blijkbaar (zowel mijn opa als oma van mijn moeders kant hadden héle slechte longen).

Ik kreeg trouwens wel toevallig eergister een melding van de 'Oei ik groei' app en gister begon het drama :'). Gister overdag was Suusje nog wel te doen trouwens, wilde wel graag getild worden maar kon ook gewoon lief zitten spelen. Vanochtend was er geen land mee te bezeilen, er kon geen lachje vanaf en ze heeft niet eens naar ons gezwaaid toen we haar op het KDV af hadden gezet :'). En ze keek de hele tijd zo: }:| . Dat kan ze overigens écht heel goed. Peuter zegt regelmatig dat ze niet zo boos moet kijken :P.

Maar vannacht (en gisternacht ook btw) jongens :X. Minstens 5x wakker en krijsen. Normaal is een knuffel of soms een fles genoeg om haar weer lekker verder te laten slapen maar nu is niks goed. Nu was ze ook nog eens doorgelekt vannacht om weet-ik-veel-hoe-laat dus heb ook midden in de nacht een krijsend en schoppende dreumes staan te verschonen :'). *zucht*

Ik denk trouwens - in retrospect - dat ze last heeft van d'r darmen. Ze had gister 5(!)x gepoept en vanochtend liet ze enorm harde scheten. Ze geeft nu steeds aan als ze vindt dat ze verschoond moet worden *; door aan d'r luier te gaan trekken en 'POEP' te roepen :D.
pi_159589767
Jullie kletskousjes O+
Sterkte met Saar GM! L is ook zo'n vaste klant :X Verkouden geweest van begin dec tot vorige week (met ab ergens begin januari), paar dagen snot- & slijmvrij en nu zijn hij en ik sinds gister weer vrolijk aan de 2e ronde begonnen }:|
pi_159589840
TS, dat is fijn! Poep! :D
B roept als hij gepoept heeft kroepoek, ja echt, hij wil dus poepbroek roepen maar is ineens gefascineerd door kroepoek omdat ze dat pas geleden bij het KDV aten. En als je het snel zegt, lijkt het ook wel op elkaar.
pi_159589863
GM :* beterschap!

Kwak :*! goed advies van de andere dames.

Razz :D soms is de oplossing zo simpel maar je moet het maar bedenken!
S.ara at ook alleen maar met een lepel/blokje/iets in haar hand. S heeft diezelfde dingetjes wel wat. Alles zelf willen doen.
Drinken is hier wel een dingetje.. ze willen al lang geen fles meer (rond de 10mnd alleen nog nachtflesjes).
Dan nu de oplossing voor S.. drinken uit peuter haar beker.
Ze MOET hetzelfde als peuter. Gelukkig kan Saar goed delen maar Pff..

Ik schrik er soms van hoeveel S op nichtje lijkt. Zelfde blik, oogjes, gedrag..temperament. zelfs qua slapen hebben ze dezelfde dingetjes.

Driftbuien ja -O-
Hier helpt het om gewoon door te gaan en te focussen op de anderen en dan spelen ze vanzelf weer mee. Geef ik ze een kus en is het weer klaar. Met 1 kindje was het wel lastiger om uit een situatie te stappen zegmaar.

O+ moet zeggen dat ik echt van ze geniet.
E loopt nu goed. Danst rondjes en is zo lekker vrolijk. S gaat zo snel..Ze probeert zelfs te springen :') en geeft aan dat ze moet poepen..zegt wat ze wil/nodig heeft. Ze neemt nu haar rust als ze moe is (lekker op de bank liggen) ipv gefrustreerd en gespannen zijn.
Ze zijn alweer bijna 15mnden! Tijd gaat zo snel.
pi_159589873
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 09:53 schreef exode het volgende:
B roept als hij gepoept heeft kroepoek, ja echt, hij wil dus poepbroek roepen maar is ineens gefascineerd door kroepoek omdat ze dat pas geleden bij het KDV aten. En als je het snel zegt, lijkt het ook wel op elkaar.
:D
  dinsdag 2 februari 2016 @ 09:55:42 #230
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159589877
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 09:53 schreef exode het volgende:
_O-

Het is heel fijn ja, dat ze dat aangeeft. Hilarisch ook, hoe ze dat doet terwijl ze dus echt poept. Dan kijkt ze naar mij en dan kijkt ze dus zo: :% terwijl ze al kreunend 'POEP' roept :'). Ook midden in een winkel uiteraard
  dinsdag 2 februari 2016 @ 09:56:12 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_159589888
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 09:55 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

_O-

Het is heel fijn ja, dat ze dat aangeeft. Hilarisch ook, hoe ze dat doet terwijl ze dus echt poept. Dan kijkt ze naar mij en dan kijkt ze dus zo: :% terwijl ze al kreunend 'POEP' roept :'). Ook midden in een winkel uiteraard
gnorf :')
disclaimer
pi_159590064
quote:

[..]

_O-

:D _O-
pi_159590088
quote:

[..]

_O-

_O-
S. 2014
J. 2016
pi_159590104
Oh nou die van mij verstopt zich in een hoekje of achter de deur om te gaan staan poepen :') dus voorlopig krijg ik nog geen melding van hem, denk ik.

Hij poept ook graag tijdens het eten aan tafel, dan gaat ie staan :D lekker persen :+

Wat gaan jullie dames hard met praten!! Ik ben ook heel trots op Melba's paar woordjes en zijn gebaren, maar die gaat niet zo hard hoor!

J vertelde dat ze op t KDV gisteren zeiden dat ze nu beginnen te merken dat hij af en toe dwars kan zijn. Tot nu toe was hij daar nog heel goedzakki blijkbaf :+ maar gisteren wilde hij niet terugkomen na het spelen op de gang, moesten ze hem gaan halen, en wilde hij niet opzij als hij in de weg stond, en wilde hij niet aan tafel blijven zitten, kortom, meer zoals hij thuis is :+
Kwak
pi_159590230
Ik vind die driftbuien echt heel herkenbaar SQ. Misschien dat het kdv gewoon even van jullie wil horen hoe ze ermee om moeten gaan? Als Stip boos wordt omdat ik hem niet op til ga ik meestal even op de grond zitten en dan klimt hij half op me terwijl hij boos is. Even gillen en dan kan ik hem afleiden. Ik kan hem nu ook niet meer altijd tillen namelijk. Ik ben wel heel blij met ons traphekje naar de keuken, want zo'n krijsend kind aan je been terwijl je staat te koken of een boterham smeert werkt bij mij echt niet :') Vooral niet als said kind dan ook nog het bord of bakje van het aanrecht af trekt voor ik klaar ben. Met het hekje gaat hij gewoon kijken en af en toe roepen dat hij eten wil.

Poepbroek is hier garantie voor wegrennen als je vraagt als hij heeft gepoept. Ook een hint :D

Kwak, voor jou nog een knuffel :*

Wij gaan vanmiddag naar het spoorwegmuseum omdat het Nijntje museum nog niet open is en we naar Utrecht gaan voor een kraamvisite. Ben erg benieuwd!
pi_159590435
Dot, wegrennen gebeurt hier ook. Hij roept 'kroepoek' en blijft zitten, staan whatever. Dus dan vraag ik: 'Heb je gepoept?' 'neeee!' en dan rennen maar. Gierend van het lachen.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 11:05:47 #237
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159591055
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 10:17 schreef Dot. het volgende:
Wij gaan vanmiddag naar het spoorwegmuseum omdat het Nijntje museum nog niet open is en we naar Utrecht gaan voor een kraamvisite. Ben erg benieuwd!
Dat gaat hij fantastisch vinden, denk ik :Y.
O+ Spoorwegmuseum O+.

Mijnes wordt over exact een maand alweer 2 :o. Waar blijft de tijd?!!
KuikenGuppy
  dinsdag 2 februari 2016 @ 11:38:51 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_159591573
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 11:05 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat gaat hij fantastisch vinden, denk ik :Y.
O+ Spoorwegmuseum O+.

Mijnes wordt over exact een maand alweer 2 :o. Waar blijft de tijd?!!
2! :o wat klinkt dat groot :D

Kwak, dan is het verstoppen ook wel een indicatie :D
Misschien wordt ie net zoals mijn broer, die kan alleen poepen als er verder niemand in huis is en die doet er dan gerust een uur over. Heel leuk als je daar ee hotelkamer mee deelt :')

Hier is het meestal *klets klets klets, speel speel speel* *zucht* :% *zucht* *klets klets klets, speel speel speel* :')
Ik weet het als ik het ruik zeg maar. :')
disclaimer
pi_159591670
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 11:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

2! :o wat klinkt dat groot :D

Kwak, dan is het verstoppen ook wel een indicatie :D
Misschien wordt ie net zoals mijn broer, die kan alleen poepen als er verder niemand in huis is en die doet er dan gerust een uur over. Heel leuk als je daar ee hotelkamer mee deelt :')

Hier is het meestal *klets klets klets, speel speel speel* *zucht* :% *zucht* *klets klets klets, speel speel speel* :')
Ik weet het als ik het ruik zeg maar. :')
Zo gaat het hier ook. :+ tenzij de tent op staat want dan moet ze in de tent zitten om te poepen. :')

Saar is gelukkig alleen maar snotverkouden. Lekker vertroetelen en hopen dat zij zich snel beter voelt.

S. 2014
J. 2016
pi_159593278
Beterschap Saar!

Melba heeft vanmorgen zo gezellig gespeeld met opa! Dikke pret! Daarna leenauto gehaald want de apk duurde langer dan verwacht (en duurder dan verwacht :X ) en boodschappen gaan doen (Melba was al in slaap gevallen in de auto, wakker gemaakt :@ ).

Scene bij de bakker jonguh, omdat hij geen koekjes en gebakjes kreeg waar hij naar wees (duh). Smijten met de broodkorst en gillend in t winkelwagentje :') kreeg allemaal meewarige blikken :')

Stopte pas toen er een sinaasappelplak om te proeven lag bij de groenteman.
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')