abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159750203
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Pfoe!!!! Dat is snel! :D *jaloers*
Nouja, er zit een verschil tussen willen/kunnen/doen. :P
Het ding moet gewoon af, klaar. :P En afhankelijk van de feedback kan dat snel, of duurt het nog een tijdje. :P
pi_159750212
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:41 schreef Operc het volgende:

[..]

En wat als je het volgende doet:
x A/B
y A/B
z A/B

En ga je uiteindelijk A en B onderzoeken of xyz van A en B en dan vergelijken voor A/B?
Zou je dat dan in één hoofdstuk doen? Ik vind opdelen in 3 weer zo wat...

En uiteindelijk is het de combinatie van A en B (met overall xyz) die interessant is, wat niet zoveel gedaan wordt.
Ja doei.
pi_159750229
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Zou je dat dan in één hoofdstuk doen? Ik vind opdelen in 3 weer zo wat...

En uiteindelijk is het de combinatie van A en B die interessant is, wat niet zoveel gedaan wordt.
Als de combinatie interessant is zou ik juist A en B steeds vergelijken per xyz, omdat je dan kunt laten zien hoe ze verschillende invalshoeken hebben zonder een hoofdstuk later het hele gebeuren weer te moeten samenvatten. :) Hoeveel hoofdstukken hangt een beetje af van hoe lang je lit rev wordt denk? Heb je daar een idee van/ijkpunt voor?
pi_159750242
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:43 schreef Operc het volgende:

[..]

Als de combinatie interessant is zou ik juist A en B steeds vergelijken per xyz, omdat je dan kunt laten zien hoe ze verschillende invalshoeken hebben zonder een hoofdstuk later het hele gebeuren weer te moeten samenvatten. :) Hoeveel hoofdstukken hangt een beetje af van hoe lang je lit rev wordt denk? Heb je daar een idee van/ijkpunt voor?
Niet al te lang. Althans, ik zit eigenlijk op een max van 15,000/20,000 voor het geheel, met liever 15,000 dan 20,000. Heb namelijk 3 geplande data hoofdstukken :o
Ja doei.
pi_159750286
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Niet al te lang. Althans, ik zit eigenlijk op een max van 15,000/20,000 voor het geheel, met liever 15,000 dan 20,000. Heb namelijk 3 geplande data hoofdstukken :o
Ik zou er dan gewoon 1 hoofdstuk van maken, maar als xyz allemaal even lang zijn, kunnen het ook aparte hoofdstukken zijn. (Het is wat vreemder als xy bijvoorbeeld beide 6.000 woorden zijn en z 3.000.) Maar qua hoeveelheid hoofdstukken misschien met je begeleiders overleggen? (Misschien dat je examinatoren 1 lit rev hoofdstuk psychologisch gezien wel het fijnste vinden trouwens. :P)
pi_159750307
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:47 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik zou er dan gewoon 1 hoofdstuk van maken, maar als xyz allemaal even lang zijn, kunnen het ook aparte hoofdstukken zijn. (Het is wat vreemder als xy bijvoorbeeld beide 6.000 woorden zijn en z 3.000.) Maar qua hoeveelheid hoofdstukken misschien met je begeleiders overleggen? (Misschien dat je examinatoren 1 lit rev hoofdstuk psychologisch gezien wel het fijnste vinden trouwens. :P)
Ja, ik wil het ook niet nodeloos ingewikkeld maken zeg maar. Eerst had ik twee vrij verschillende inhouden en opzetten, maar gaandeweg erachter gekomen dat er teveel overlap is in overkoepelende 'powers that be', dus dat moet wel gewoon gekoppeld worden, maar wel zo dat het overzichtelijk blijft. Straks maar 's skype aanzwengelen en hopen dat een van beide tijd heeft :@
Ja doei.
pi_159750375
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, ik wil het ook niet nodeloos ingewikkeld maken zeg maar. Eerst had ik twee vrij verschillende inhouden en opzetten, maar gaandeweg erachter gekomen dat er teveel overlap is in overkoepelende 'powers that be', dus dat moet wel gewoon gekoppeld worden, maar wel zo dat het overzichtelijk blijft. Straks maar 's skype aanzwengelen en hopen dat een van beide tijd heeft :@
Ja snap ik. :) Vergeet ook niet dat je naar je datahoofdstuk toe schrijft zeg maar, je weet wat voor onderzoek je hebt gedaan en waarom dat nodig was en uit je literatuur review moet blijken dat dat ook echt zo is. :P
pi_159750412
nee, precies. Argh, ergens in m'n hoofd is 't al duidelijk, het moet er alleen nog even uit komen :')
Ja doei.
pi_159750516
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:55 schreef motorbloempje het volgende:
nee, precies. Argh, ergens in m'n hoofd is 't al duidelijk, het moet er alleen nog even uit komen :')
Schrijfplan. *O*
pi_159750521
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:01 schreef Operc het volgende:

[..]

Schrijfplan. *O*
Ja, waar denk je da tik nu naar zit te staren ;( -O-
Ja doei.
pi_159750659
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, waar denk je da tik nu naar zit te staren ;( -O-
Schrijfplan in je lit rev plakken, dan per kopje 1 kernzin typen. Als je daarmee klaar bent, per kopje een koppel zin tussen je ene kopje een je andere kopje schrijven. Als je daarmee klaar bent, de stukje uitschrijven. Je kunt het. *O*
pi_159750669
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:11 schreef Operc het volgende:

[..]

Schrijfplan in je lit rev plakken, dan per kopje 1 kernzin typen. Als je daarmee klaar bent, per kopje een koppel zin tussen je ene kopje een je andere kopje schrijven. Als je daarmee klaar bent, de stukje uitschrijven. Je kunt het. *O*
Ja, dat schrijfplan is dus nu in 'ontwikkeling' :')
Ja doei.
pi_159751037
Ik ben ook bezig met afstuderen (HBO). Hiervoor hoef ik geen traditionele scriptie te schrijven maar dien ik een afstudeerportfolio in te leveren. In mijn geval zal dit gaan bestaan uit een onderzoeksrapport, analyserapport en adviesrapport. Daar komt natuurlijk nog een Extended Abstract en Plan van Aanpak bij.

Nu heb ik mijn onderzoeksrapport al een tijdje af. Dit is gereviewed door mijn schoolbegeleider en bedrijfsbegeleider. Beiden zijn erg onder de indruk van de leesbaarheid van mijn documentatie maar mijn schoolbegeleider is (terecht) heel kritisch op spelling en grammatica. Aangezien ik zelf ook best wel een perfectionist ben zit ik er aan te denken om alles op het einde te laten nakijken door een corrector.

Het probleem is dat ik veel tekst heb, de eerste versies van mijn onderzoeks- en analyserapport zijn bij elkaar al ongeveer 30000 woorden. Het laten nakijken door een goede corrector kost me dus al snel enkele honderden euro's. Op dit moment laat ik mijn documenten nakijken door mijn ouders, schoolbegeleider en bedrijfsbegeleider. Uiteraard nadat ik het zelf kritisch heb bekeken, maar op een gegeven moment lees je gewoon over je eigen fouten heen.

Mijn vraag aan jullie: is het het geld waard om het op het einde nog eens te laten nakijken/redigeren door een corrector? Eigenlijk wil ik mijn beoordelaars over twee maanden niet alleen overtuigen, maar ook wegblazen met mijn werk. :P
pi_159751053
Ik heb het nooit gedaan, voelt als valsspelen en vind 't ook zonde geld... :@
Ja doei.
pi_159751097
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:35 schreef motorbloempje het volgende:
Precies dit.
En je laat het al door vier mensen lezen, op een gegeven moment is het ook gewoon klaar. :P
pi_159751137
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:34 schreef Mand�ra het volgende:
wegblazen met mijn werk. :P
Zorg dan dat JIJ het op orde hebt, en niet een of ander extern bureau.
Ja doei.
pi_159752225
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:35 schreef motorbloempje het volgende:
Valsspelen is het sowieso niet omdat een corrector inhoudelijk niks aan je werk kan en mag veranderen. Het blijft je eigen product. Zonde van het geld is het waarschijnlijk wel.

quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:38 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Zorg dan dat JIJ het op orde hebt, en niet een of ander extern bureau.
Ik heb het prima op orde, had het gewoon eens in gedachten genomen als extra stok achter de deur. Niet nodig blijkt nu. :)
pi_159754711
Ik vind gewoon dat stijl en spelling onderdeel zijn van je werk, en los van een vriend/familielid die het eens doorleest, en externe pro's daarvoor betalen voelt voor mij als valsspelen, maargoed, het is verder niet aan mij om te besluiten hoe jij je werk behandelt. Success iig met de laatste loodjes!

Als ik over 'n paar jaar hopelijk er wél wat over te zeggen heb, over hoe mensen hun theses inleveren en wie er 'aangezeten' hebben zal ik m'n studenten wel ontmoedigen dit soort dingen te doen tenzij zware dyslexie etc.
Ja doei.
pi_159776919
Gut hemel, mijn begeleiders zijn geweldig. O+

"even een half uurtje skypen?"

--> zowat anderhalf uur later goede sparring sessie gehad over de lit review en alles. Ja, zo komen we er! :D
Ja doei.
pi_159776999
Leuk! Wat meer duidelijkheid over de indeling dus? :)
pi_159777007
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 12:47 schreef Operc het volgende:
Leuk! Wat meer duidelijkheid over de indeling dus? :)
Yup, ik was het (zoals gewoonlijk) veel te veel aan het overcompliceren :')
Ja doei.
pi_159777108
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 12:43 schreef motorbloempje het volgende:
Gut hemel, mijn begeleiders zijn geweldig. O+

"even een half uurtje skypen?"

--> zowat anderhalf uur later goede sparring sessie gehad over de lit review en alles. Ja, zo komen we er! :D
Ben je nou aan het promoveren of een scriptie aan het schrijven?
pi_159777136
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 12:52 schreef MCH het volgende:

[..]

Ben je nou aan het promoveren of een scriptie aan het schrijven?
Promoveren :) Maar dat is hier ook gewoon een (vrij grote) scriptie ;( ;)
Ja doei.
pi_159779245
Ahja, dat klinkt wel bekend. :P
Fijn dat het gelukt is. :)
pi_159780930
Het is soms zó makkelijk :') :D
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')