Wie heeft zo'n check al eens meegemaakt en weet waar naar gekeken wordt?
quote:Bewijs van goed gedrag niet goed genoeg? Die kun je gewoon bestellen op www.illegaldocuments.com
Op vrijdag 22 november 2002 17:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Omdat ik in mijn nieuwe functie in aanraking kan komen met zeer vertrouwlijke staatsgeheimen moet ik gescreend worden. Volgens mijn baas mag ik de functie die hij op het oog heeft vboor mij alleen maar doen met een A-screening. Dat houdt in dat de AIVD bij je langs komt, gesprekken aangaat met familie en vrienden, alles van je wordt nagetrokken waar je geweest bent, je politieke voorkeuren etc.. etc... Zouden ze ook FOK checken? En zou een vakantie naar een raar land reden kunnen zijn die licentie niet te verstrekken?Wie heeft zo'n check al eens meegemaakt en weet waar naar gekeken wordt?
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 17:56 schreef Joene het volgende:
Jij en staatsgeheimen ? man , je post het nog als je vreemdgaat en dan denk je staatsgeheimen te kunnen bewaren ?![]()
![]()
Zeker teveel Memoires van een Spion gelezen van die Henk Scheermijer xs-005 ofzo
quote:Ah, leuk, dat heb ik ook gehad.
Omdat ik in mijn nieuwe functie in aanraking kan komen met zeer vertrouwlijke staatsgeheimen moet ik gescreend worden. Volgens mijn baas mag ik de functie die hij op het oog heeft vboor mij alleen maar doen met een A-screening. Dat houdt in dat de AIVD bij je langs komt, gesprekken aangaat met familie en vrienden, alles van je wordt nagetrokken waar je geweest bent, je politieke voorkeuren etc.. etc... Zouden ze ook FOK checken? En zou een vakantie naar een raar land reden kunnen zijn die licentie niet te verstrekken?Wie heeft zo'n check al eens meegemaakt en weet waar naar gekeken wordt?
Ze trekken alles dus na : van welke clubs je lid bent geweest, waar je vrienden lid van zijn en je familie. Of je vrienden/familie in aanraking zijn geweest met justitie. Of je op vakantie naar Irak of Afghanistan bent geweest. Of je een betrouwbare werknemer bent (ja, ze gaan bij je werkgever langs), en ze gaan ook bij familie en vrienden langs voor een gesprek.
Nogal grondig dus
quote:Fijn dat wij dat nu weten.. dan weten we bij wie we moeten zijn...
quote:Ah interessant, ik kan hier niet uitwijden over wat voor functie het gaat uiteraard, maar moet ik vakanties die ik van plan was maar niet doen... (ben van plan nog eens (ik hoop volgend jaar) een georganiseerde rondreis door Iran te doen bijvoorbeeld, 1 van de droomlanden voor mij om nog eens te bezoeken) Ik neem aan dat ze die screening dan wel zo grondig doen dat ze weten dat ik daar dan alleen voor vakantie ben, of sta je dan meteen op een zwarte lijst
Op vrijdag 22 november 2002 18:01 schreef gelly het volgende:[..]
Ah, leuk, dat heb ik ook gehad.
Ze trekken alles dus na : van welke clubs je lid bent geweest, waar je vrienden lid van zijn en je familie. Of je vrienden/familie in aanraking zijn geweest met justitie. Of je op vakantie naar Irak of Afghanistan bent geweest. Of je een betrouwbare werknemer bent (ja, ze gaan bij je werkgever langs), en ze gaan ook bij familie en vrienden langs voor een gesprek.
Nogal grondig dus
quote:Je komt dan op een "verdachte" lijst te staan, dus ze zullen alleen extra grondig controleren wat je preciese bedoelingen in het land waren. Als je verder geen aanknopingspunten hebt (je gaat elke week naar de moskee bv, of je hebt contacten met extreem-linkse groeperingen) dan is er verder weinig aan de hand lijkt me.
Op vrijdag 22 november 2002 18:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Ah interessant, ik kan hier niet uitwijden over wat voor functie het gaat uiteraard, maar moet ik vakanties die ik van plan was maar niet doen... (ben van plan nog eens (ik hoop volgend jaar) een georganiseerde rondreis door Iran te doen bijvoorbeeld, 1 van de droomlanden voor mij om nog eens te bezoeken) Ik neem aan dat ze die screening dan wel zo grondig doen dat ze weten dat ik daar dan alleen voor vakantie ben, of sta je dan meteen op een zwarte lijst
quote:Kom maar op!
Op vrijdag 22 november 2002 18:02 schreef Kjew het volgende:[..]
Fijn dat wij dat nu weten.. dan weten we bij wie we moeten zijn...
![]()
quote:Mijn vader is ook gescreend toen hij bij de luchtmacht ging. Alles en iedereen in zijn buurt werd ondervraagd, zelfs mijn moeders familie (met wie hij toen verkering had) werd helemaal doorgelicht. Ook werd bij hem nagegaan of hij lid was (geweest) van een communistische partij (serieus, was wel in de koude oorlog).
quote:Ik had trouwens de MID op bezoek, maar het onderzoek is ongeveer hetzelfde als die van de AIVD.
Op vrijdag 22 november 2002 18:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Kom maar op!
das zo'n afgezaagd beroep tegenwoordig... daar kun je niet meer mee aankomen op feestjes hoor..
je hebt 2 lijsten met landen, lijst A en lijst B, als jij werkelijk met geheime of zeer geheime informatie in contact komt zijn de landen op beide lijsten verboden terrein voor jou, evenals landen die in een gewapend conflict verwikkeld zijn (denk aan Indonesië, Israël, enz)
lijst A:
lijst B:
quote:Dan kan ik dus beter heel snel daarheen op vakantie, anders kan het straks niet meer als ik eenmaal op die positie zit..
Op vrijdag 22 november 2002 18:16 schreef ToXiCitY het volgende:
die landen hoeven volgens mij niet zo'n probleem te zijn (tenzij je in de laatste 12 maanden in Irak of Afghanistan geweest bent), maar je kan er volgens mij niet meer naartoe op vakantie vanwege je baan, en je moet het melden als je naar een onconventioneel vakantieland wilt
je hebt 2 lijsten met landen, lijst A en lijst B, als jij werkelijk met geheime of zeer geheime informatie in contact komt zijn de landen op beide lijsten verboden terrein voor jou, evenals landen die in een gewapend conflict verwikkeld zijn (denk aan Indonesië, Israël, enz)
lijst A:
Irak Libië Oekraïne Sudan Iran Noord Korea Rusland Syrië lijst B:
China Hong Kong Armenië Wit-Rusland Kazachstan Moldavië Oezbekistan Libanon Azerbeidjan Georgië Kirgizië Tadzjikistan Turkmenistan
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 18:16 schreef ToXiCitY het volgende:[...]
lijst A:
Irak Libië Oekraïne Sudan Iran Noord Korea Rusland Syrië lijst B:
INDONESIA China Hong Kong Armenië Wit-Rusland Kazachstan Moldavië Oezbekistan Libanon Azerbeidjan Georgië Kirgizië Tadzjikistan Turkmenistan
quote:het ligt eraan wat voor functie je precies gaat doen, maar dit geldt voor mij iig, ik werk bij de Marine
Op vrijdag 22 november 2002 18:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Dan kan ik dus beter heel snel daarheen op vakantie, anders kan het straks niet meer als ik eenmaal op die positie zit..
Er zitten een heleboel landen bij die ik graag wil bezoeken..
quote:kan iemand me vertellen waar die landen liggen... heb er nog noooit van gehooord...
Kirgizië
Tadzjikistan
Turkmenistan
t lijkt meer op t einde van een donald duck verhaal: --> Tadzjikistan 3000 KM
[Dit bericht is gewijzigd door mabit op 22-11-2002 18:26]
quote:allemaal in de buurt van Afghanistan
Op vrijdag 22 november 2002 18:25 schreef mabit het volgende:[..]
kan iemand me vertellen waar die landen liggen... heb er nog noooit van gehooord...
quote:dat hoop ik niet voor jou! want dan kan je het wel [b]shaken]/b]!!!
Zouden ze ook FOK checken?
quote:onder Rusland, en boven Iran en Afghanistan, t zijn landen die eerst tot de Sovjetunie behoorden
Op vrijdag 22 november 2002 18:25 schreef mabit het volgende:[..]
kan iemand me vertellen waar die landen liggen... heb er nog noooit van gehooord...
t lijkt meer op t einde van een donald duck verhaal: --> Tadzjikistan 3000 KM
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |