Kijk nou, een Godwin, je verwacht het godverdomme nietquote:Op maandag 25 januari 2016 14:56 schreef zeer het volgende:
[..]
Dus als ik iets grappigs bedoel is het goed?
Ik kan met een gerust hart antisemitische grappen maken in Auswitz?
Haha ja echt heh pfffffquote:Op maandag 25 januari 2016 18:28 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Kijk nou, een Godwin, je verwacht het godverdomme niet
En de 'blanken zijn schuldig aan alles en iedereen!!' Kaart, je verwacht hem ook nietquote:Op maandag 25 januari 2016 14:49 schreef zeer het volgende:
[..]
Verschil is wel dat de blanken niet al generaties lang geraped worden door overheersers.
Tenzij je het over joden hebt, en die grapjes vallen ook vaak niet zo goed.
Er lijkt dus toch enige historische context te zijn.
Nee is geen racisme is gewoon humor om te lachen dit.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:35 schreef Vanillekwark het volgende:
TS, kan me nog vaag iets herinneren dat je gezegd had dat je racisme achter je had gelaten?
'Ja maar jij!'quote:Op maandag 25 januari 2016 18:36 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik jou nog nooit iets zien onderbouwen. Maar gewoon jij-bakken, ja hoor. Top vent.
Jij denkt dat er geen kritiek zou komen wanneer Marokkaanse meiden op het schoolplein "k*nker kazen" op hun shirtje hadden gespeld? Of wanneer een groepje zwarte meiden op het schoolplein "vuile bl*nken" of iets dergelijks hadden gespeld?quote:
quote:Op maandag 25 januari 2016 21:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Jij denkt dat er geen kritiek zou komen wanneer Marokkaanse meiden op het schoolplein "k*nker kazen" op hun shirtje hadden gespeld? Of wanneer een groepje zwarte meiden op het schoolplein "vuile bl*nken" of iets dergelijks hadden gespeld?
En ja, wanneer je kijkt naar de negatieve lading is dat wel degelijk vergelijkbaar...
Wat ben je toch ook een slachtofferrolhuiliequote:Op maandag 25 januari 2016 14:26 schreef GhpH het volgende:
En nu gaat iederen zoals verwacht toch zwart het voordeel geven,
Tuurlijk jongenquote:Op maandag 25 januari 2016 21:50 schreef GhpH het volgende:
[..]men zou niet eens opkijken (ik incluis) en de school zou het gewoon vergeven als kattekwaad.
Het gaat natuurlijk niet alleen om de slavernij. De apartheid in de VS is pas in 1964 afgeschaft. En natuurlijk is het daarna niet opeens in 1x weg.quote:Op maandag 25 januari 2016 15:06 schreef GhpH het volgende:
[..]
Trouwens, wat je hier zegt heeft van weinig invloed met waar we over bezig waren want geen enkele zwarte in Amerika heeft iemand gekend die onder slavernij werkte in Amerika.
Dan hoeft een katoenveld al niet meer offensief te zijn. Als ze daar nog steeds associatie mee voelen dan faken ze.quote:Op maandag 25 januari 2016 22:24 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet alleen om de slavernij. De apartheid in de VS is pas in 1964 afgeschaft. En natuurlijk is het daarna niet opeens in 1x weg.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Civil_Rights_Act_of_1964
Dat verklaart o.a. waarom dit soort zaken in de VS een stuk gevoeliger liggen.
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:59 schreef GhpH het volgende:
Waar is mijn vergoeding voor 2000 jaar homosexuele onderdrukking? Nee die hoef ik helemaal niet. Ookal worden homos nu nog steeds van gebouwen geflikkerd. Ik hoef geen wet die mij in het voordeel stelt of beschermt tegen grappen.
Jij bent een typisch voorbeeld van iemand die klaagt op basis van een realiteit die je zelf uit je duim zuigt.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:59 schreef GhpH het volgende:
[..]
Dan hoeft een katoenveld al niet meer offensief te zijn. Als ze daar nog steeds associatie mee voelen dan faken ze.
En je stukjes over slachtofferrol betekenen alleen maar een bevestigjng voor mijn vermoeden. Namelijk dat jij de wet ongelijk wil buigen aan de hand van de geschiedenis van iemand zn ras, afkomst, orientatie, religie of wat dan ook.
Waar is mijn vergoeding voor 2000 jaar homosexuele onderdrukking? Nee die hoef ik helemaal niet. Ookal worden homos nu nog steeds van gebouwen geflikkerd. Ik hoef geen wet die mij in het voordeel stelt of beschermt tegen grappen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |