moeten de huidige eigenaren wel hun panden willen verkopen (en er dus waarschijnlijk flink op afschrijven)quote:Op zaterdag 6 februari 2016 00:04 schreef Godshand het volgende:
Ik heb het idee dat die Kahn als een aasgier de V&D wil gebruiken:
-hij koopt enkele panden op. Vastgoed investering, dus een spaarpotje in de binnen stad.
-enkele eigen winkel formules zet hij in zijn eigen V&D, scheelt weer huur (hij is immers eigenaar).
-overig vloer oppervlak verhuurt hij aan andere winkels. Ik denk dat hij wel kijkt of ze redelijk lopen. In ieder geval moeten ze huur aan hem betalen, dus constante inkomsten.
Mocht de gok mislukken, kost het hem niet teveel: failliete huurders achterstallige huur opeisen, panden verkopen en hij houdt er nog wat aan over.
bronquote:V&D
De sleutel voor de doorstart van V&D ligt in handen van de vastgoedeigenaren. De curatoren en het Canadese warenhuisbedrijf Hudson’s Bay vechten dan ook fel om hun gunst.
De curatoren steunen een Nederlands consortium dat de vorig jaar mei aangekondigde plannen van de V&D-directie steunt. Die willen vrouwen van 35 jaar en ouder centraal stellen. Ook waren er plannen om servies en bestek onder het merk La Place aan te gaan bieden. „V&D wordt weer het warenhuis van Nederland, waarbij we zo dicht mogelijk bij de klant willen staan”, stelt topman John van der Ent. „We willen het Ikea-gevoel overnemen.”
„De familie Van Eerd (van supermarktketen Jumbo, red.), die vorige week aankondigde horecaformule La Place te willen overnemen, heeft een Nederlands familiebedrijf erbij gezocht om de redding van V&D te realiseren”, zegt een ingewijde. „Die proberen met man en macht de vastgoedeigenaren over te halen om te kiezen voor samenwerking met de warenhuisketen.”
Maar de concurrentie is fel. De tientallen vastgoedbazen die de V&D-panden in bezit hebben, krijgen dezer dagen ook het Canadese Hudson’s Bay op hun dak. Dat bedrijf, dat vele succesvolle en moderne warenhuizen in eigen land bezit, heeft plannen om in de V&D-panden een nieuwe, eigen winkelketen te openen.
Serieus
Hudson’s Bay wordt zeer serieus genomen. Tot het bedrijf horen ook de gerenommeerde Amerikaanse warenhuisketen Saks Fifth Avenue. Sinds een paar jaar wordt er expansie in Europa gezocht. Vorig jaar werd het Duitse Galeria Kaufhof ingelijfd.
Tot vorige week was er ook nog een buitenlandse investeerder in de race. Maar die is afgehaakt.
„Het zijn lastige onderhandelingen”, erkent een bron dicht bij de curatoren. „Als de verhuurders liever kiezen voor Hudson’s Bay, kan er een spaak in het wiel komen.”
De hoop op een goede afloop, waarbij een deel van de winkels wordt doorgestart, is groot. „De combinatie van Jumbo en de beoogde nieuwe eigenaar van V&D krijgt op het hoofdkantoor van de Nederlandse warenhuisketen de handen op elkaar. Het is een fantastische oplossing met twee Nederlandse retailbedrijven die een langetermijnvisie hebben waarbij weer geïnvesteerd gaat worden in V&D. De formule wordt vernieuwd, La Place blijft aan boord en Jumbo wil er foodconcepten aan toevoegen. Het is echt Hollands glorie.”
Wie het door Jumbo benaderde Nederlandse familiebedrijf is die de beoogde overnemer van V&D is, wil tot nu toe niemand zeggen. C&A is het in elk geval niet. Een woordvoerster laat weten dat er „beslist niet” met de curatoren van V&D wordt gepraat over een mogelijke overname.
Veel tijd is er niet. „Het is een kwestie van dagen”, klinkt het op het hoofdkantoor. „Daarna, als een doorstart gemaakt kan worden, moeten er zo snel mogelijk weer nieuwe voorraden naar de winkels.” Het is de intentie van de curatoren dat de merknaam blijft bestaan.
Op vele kantoren zal dit weekeinde dan ook worden overgewerkt. Banken zijn dit weekeinde druk aan het werk om de financiering van de beoogde Nederlandse retailpartij in orde aan het maken. Ook de curatoren zullen weinig vrije uren hebben. Belangrijke verhuurders van V&D-panden, zoals verzekeraar ASR en IEF Capital, willen geen mededelingen doen zolang de onderhandelingen lopen. ASR liet eerder weten te hopen op een ondernemende partij die een groot deel van de V&D’s wil overnemen en verder wil gaan met de nodige transformatie.
Volgens vastgoedspecialist Cushman & Wakefield is een deel van de verhuurders bereid tot een duurzame oplossing. ,,Veel verhuurders dienen voorstellen in die zijn geënt op het voortbestaan van V&D”, aldus een woordvoerder.
Cushman benadrukt dat alle verhuurders, en vooral de pensioenfondsen, daarbij rekening moeten houden met de lange termijn.
Zeker. Maar wel een die zelf, zonder V&D, al nauwelijks overeind blijft, dus gegarandeerd over 2 jaar weer problemen. MS Mode, weten we het nog?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:42 schreef outcast_within het volgende:
[..]
Bekijk het zo, er is gelukkig nog een gek die het wil proberen.
Ik denk niet dat V&D nog eigen panden had, daarnaast denk ik ook niet dat die coolcat gast de boel overneemt.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 00:04 schreef Godshand het volgende:
Ik heb het idee dat die Kahn als een aasgier de V&D wil gebruiken:
-hij koopt enkele panden op. Vastgoed investering, dus een spaarpotje in de binnen stad.
-enkele eigen winkel formules zet hij in zijn eigen V&D, scheelt weer huur (hij is immers eigenaar).
-overig vloer oppervlak verhuurt hij aan andere winkels. Ik denk dat hij wel kijkt of ze redelijk lopen. In ieder geval moeten ze huur aan hem betalen, dus constante inkomsten.
Mocht de gok mislukken, kost het hem niet teveel: failliete huurders achterstallige huur opeisen, panden verkopen en hij houdt er nog wat aan over.
Wat was er mis met de kledingafdeling van de V&D? Het is nu niet dat ik er veel kocht (ik koop sowieso niet veel kleding) maar het viel mij op dat je daar best een aardige selectie van merken had.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 03:11 schreef Mylene het volgende:
„De familie Van Eerd (van supermarktketen Jumbo, red.), die vorige week aankondigde horecaformule La Place te willen overnemen, heeft een Nederlands familiebedrijf erbij gezocht om de redding van V&D te realiseren”, zegt een ingewijde. „Die proberen met man en macht de vastgoedeigenaren over te halen om te kiezen voor samenwerking met de warenhuisketen.”
Maar de concurrentie is fel. De tientallen vastgoedbazen die de V&D-panden in bezit hebben, krijgen dezer dagen ook het Canadese Hudson’s Bay op hun dak. Dat bedrijf, dat vele succesvolle en moderne warenhuizen in eigen land bezit, heeft plannen om in de V&D-panden een nieuwe, eigen winkelketen te openen.
Zoals eerder gezegd is met de merkartikelen ook niks mis. Die hanteren mooie displays en merkbeleving zal de komende jaren zeker nog wel blijven. Het is meer de eigen collectie die er volgens velen niet altijd florisant uit zag, vandaar dat vaak Frans Molenaar en andere designers ingehuurd werden om het voor een betaalbare prijs (a la C&A die Jan Smit inhuurde ) op te kalefateren.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 16:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat was er mis met de kledingafdeling van de V&D? Het is nu niet dat ik er veel kocht (ik koop sowieso niet veel kleding) maar het viel mij op dat je daar best een aardige selectie van merken had.
Helaas ligt de prijs ook heel wat hoger bij de Bijenkorf, dat is het voor mij enkel waard als de kwaliteit minstens evenredig hoger ligt (soms wel maar vaak niet, lijkt mij). Ik winkel ook het liefst zo snel mogelijk maar in een groot warenhuis kan je in principe toch ook snel winkelen? Zelf vind ik het handig dat het voor allerlei producten een soort van go to is als je niet weet waar je iets kan kopen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:15 schreef W00fer het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd is met de merkartikelen ook niks mis. Die hanteren mooie displays en merkbeleving zal de komende jaren zeker nog wel blijven. Het is meer de eigen collectie die er volgens velen niet altijd florisant uit zag, vandaar dat vaak Frans Molenaar en andere designers ingehuurd werden om het voor een betaalbare prijs (a la C&A die Jan Smit inhuurde ) op te kalefateren.
Overigens waren het ook gewoon veel vierkante meters. Ja die heb je nodig voor uitstalling van zo'n groot assortiment, maar dan moeten de bezoekers er ook wel naar zijn. Kijk naar een Flying Tiger. Klein zaakje, maar druk. Dat nodigt uit om er ook binnen te komen. Als je zo'n mega hal hebt zoals V&D kan dat afschrikken. Mensen zoeken tegenwoordig toch meer snel snel snel. Even de Kruidvat in, dan de Flying Tiger en even wat kleins ophalen bij een broodjeszaak. Die grote warenhuizen waar je uren kan koffieleuten tussen de onderbroeken weet ik niet of daar nog vraag naar is. Hoe mooi ik het ook vind om ongestoord rustig rond de lopen en alles binnen handbereik te hebben op verschillende verdiepingen, maar dan wel met de uitstraling en kwaliteit van de Bijenkorf...
Jawel in mijn geval is dat gratis, bestel dan meerdere maten zodat wat overblijft retour moet, zullen wel meer mensen hebben met die private postkantoren welke het zich tegenwoordig geeft.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:31 schreef W00fer het volgende:
En de mensen die zeuren over parkeerkosten voor het centrum vergeten zeker dat de parkeerkosten voor het postkantoor om iets te retourneren als het niet je smaak is ook niet gratis zijn...
Volgens mij is iedereen het met dat Bijenkorf-verhaal wel eens.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:31 schreef W00fer het volgende:
Altijd maar dat gezeur over die prijs. (..) Bijenkorf
Tijd is geld. Elk half uur wat je verliest op het kopen via internet en weer retouren had je het net zo goed kunnen gaan passen in een echte winkel. Meestal ben ik in gewone winkels ook regelijk snel klaar. Bovendien, en dat vergeten veel mensen is kleding exemplarisch verschillend.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jawel in mijn geval is dat gratis, bestel dan meerdere maten zodat wat overblijft retour moet, zullen wel meer mensen hebben met die private postkantoren welke het zich tegenwoordig geeft.
Rijd wel iets ervoor om hoor, beter een kwartje meer aan bezine als ook maar een duppie in de parkeermeter!
Action koopt volgens mij ook dingen die ze niet kwijt komen elders, voor die dingen ga ik hoofdzakelijk kijken om de zoveel tijd.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens mij is iedereen het met dat Bijenkorf-verhaal wel eens.
Je gaat naar de Action voor een goedkoop prul. Je gaat naar de Bijenkorf als je iets goeds wil en daar ook voor wil betalen.
Je gaat naar V&D als je iets wil dat niet echt goedkoop maar ook niet echt topkwaliteit is?
Klopt noem mij een winkel waar het personeel niet wegloopt als ze denken dat klanten hun iets vragen willen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:44 schreef W00fer het volgende:
[..]
Tijd is geld. Elk half uur wat je verliest op het kopen via internet en weer retouren had je het net zo goed kunnen gaan passen in een echte winkel. Meestal ben ik in gewone winkels ook regelijk snel klaar. Bovendien, en dat vergeten veel mensen is kleding exemplarisch verschillend.
Dus als je drie Levi's 501 broeken maat M uit het rek pakt is er 1 of soms 2 van de 3 die niet helemaal netjes afgewerkt zijn. Als je top notch betaald wil je ook top notch afwerking.
Als je online besteld heb je geen idee welke van die 3 examplaren die werknemer met ochtendhumeur nu weer uit het magazijn pakt en in een doosje flikkert.
Op Action is veel kritiek de laatste tijd. De CEO van Colruyt zei nog in de Belgische FD van dit weekend dat ze inferieure kwaliteit tandpasta verkopen uit Azië. Geen wonder dat ze het zo goedkoop op de markt brengen. De argeloze consument weet van niks, het voldoet aan de gestelde regels (of het een maas in de wet is is een tweede), maar iedereen geeft af op de cosmetica retailer want zooooo duur vergeleken met Action, totdat je gaat kijken wat je krijgt...quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Action koopt volgens mij ook dingen die ze niet kwijt komen elders, voor die dingen ga ik hoofdzakelijk kijken om de zoveel tijd.
Heb ik het meeste last van bij de Mediamarkt maar de rest kan ik bijna altijd wel iemand vinden.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
Klopt noem mij een winkel waar het personeel niet wegloopt als ze denken dat klanten hun iets vragen willen.
Als ik achter een verkoper aan moet lopen om me evt bij te staan ben ik nog meer tijd kwijt.
Daar of zoiets koop ik daar niet, die dingen wat andere winkels niet verkocht krijgen daarvoor ga ik er kijken.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:46 schreef W00fer het volgende:
[..]
Op Action is veel kritiek de laatste tijd. De CEO van Colruyt zei nog in de Belgische FD van dit weekend dat ze inferieure kwaliteit tandpasta verkopen uit Azië. Geen wonder dat ze het zo goedkoop op de markt brengen. De argeloze consument weet van niks, het voldoet aan de gestelde regels (of het een maas in de wet is is een tweede), maar iedereen geeft af op de cosmetica retailer want zooooo duur vergeleken met Action, totdat je gaat kijken wat je krijgt...
Dus als jij een arbeidscontract aangaat met je werkgever hoeveel uur mag je daar van de clown uithangen dan?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:48 schreef W00fer het volgende:
[..]
Heb ik het meeste last van bij de Mediamarkt maar de rest kan ik bijna altijd wel iemand vinden.
Overigens is dat ook een beetje de beste stuurlui staan aan wal, want de klagers kunnen het zelf altijd zo veel beter, totdat ze er zelf 40 uur staan...
In principe nul, maar het is aan de werkgever EN aan de klanten om daar wat van te zeggen...quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus als jij een arbeidscontract aangaat met je werkgever hoeveel uur mag je daar van de clown uithangen dan?
Ik zeurde hierboven enkel over het te duur zijn van die producten bij DB waarbij de meerprijs niets te maken heeft met de hogere kwaliteit maar slechts met de winkelnaam.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:46 schreef W00fer het volgende:
[..]
Op Action is veel kritiek de laatste tijd. De CEO van Colruyt zei nog in de Belgische FD van dit weekend dat ze inferieure kwaliteit tandpasta verkopen uit Azië. Geen wonder dat ze het zo goedkoop op de markt brengen. De argeloze consument weet van niks, het voldoet aan de gestelde regels (of het een maas in de wet is is een tweede), maar iedereen geeft af op de cosmetica retailer want zooooo duur vergeleken met Action, totdat je gaat kijken wat je krijgt...
Kan ik niet heb gelukkig de gelegenheid over de grens mijn inkopen te doen, wat niet hier goedkoop is trouwens.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:50 schreef W00fer het volgende:
Eigenlijk zou ik in de randstad eens bij die dumpsupermarkten willen kijken. Die elke week een ander aanbod hebben op pallets met Amerk artikelen.
Op dumpsupers.nl staan ze.
Budget Food
Gekker Gerrit
Mega Food Stunter
Palletvoordeel
Over de grens kopen in Duitsland ik weet het niet, het is ook een beetje verraad naar je eigen volk. Ik koop alleen in China wat hier nauwelijks te krijgen is.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kan ik niet heb gelukkig de gelegenheid over de grens mijn inkopen te doen, wat niet hier goedkoop is trouwens.
En vind ik dat te duur bestel ik het in malaisie of chine en wacht wel 15 dagen, het geld kan ik immers overal kwijt niet?
D is zeer klantvriendelijk trouwens, zal wel van hogerhand komen daar er veel nederlanders werken.
100mtr is het niet maar 1500 wat dacht je daarvan?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:59 schreef W00fer het volgende:
[..]
Over de grens kopen in Duitsland ik weet het niet, het is ook een beetje verraad naar je eigen volk. Ik koop alleen in China wat hier nauwelijks te krijgen is.
Duitsland is alleen geschikt voor grote aankopen, volle kar boodschappen of volle tank benzine. Voor 1 of 2 dingen ga je er niet heen, tenzij je echt 100 meter van de grens af woont.
DB zal ook soms wel een premium vragen, natuurlijk doen ze dat. Maar dat doet Apple ook. En dat rendeert ook enorm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |