Hoe dan? Of is er een andere deur geplaatst voordat jij de sleutel kreeg?quote:Oud bewoners hadden dit al eens gedaan en het schijnt een succes geweest te zijn.
De deur is iets te duur voor een luik. Het is geen koopwoning. Het gaat in dit geval om het raam ernaast, de verhuurder vind het prima dat het raam er tijdelijk uit gaat. Deze sla ik dan op in de schuur. Zolang ik hier woon wil ik daar een houten plaat hebben met een kattenluik.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:25 schreef RedFever007 het volgende:
Waarom geen luik in de deur maken
[..]
Hoe dan? Of is er een andere deur geplaatst voordat jij de sleutel kreeg?
Ah okee! dacht dat het om koop ging.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:27 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
De deur is iets te duur voor een luik. Het is geen koopwoning. Het gaat in dit geval om het raam ernaast, de verhuurder vind het prima dat het raam er tijdelijk uit gaat. Deze sla ik dan op in de schuur. Zolang ik hier woon wil ik daar een houten plaat hebben met een kattenluik.
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:30 schreef Abed het volgende:
Gister een syrische jongeman ontmoet die timmerman is, ik kan hem vragen als je wilt?
They tuuukke turrrr!quote:
Een handtastelijke jongeman?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:30 schreef Abed het volgende:
Gister een syrische jongeman ontmoet die timmerman is, ik kan hem vragen als je wilt?
22 mm komt het dichtste in de buurt.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:19 schreef BarryOSeven het volgende:
Raam is er inmiddels uit geweest.
Maten opgemeten, straks maar eens even langs de bouwmarkt om een WBP multiplex plaat te kopen. Het raam was 2,4cm dik, is dat gebruikelijk voor multiplex?
Dat moet lukken. Net ook al even gebeld ze hebben alles op voorraad.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:22 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
22 mm komt het dichtste in de buurt.
Siliconenkit is niet overschilderbaar, acrylaatkit wel. Ik zou eerst schilderen en dan de plaat monteren.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:24 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat moet lukken. Net ook al even gebeld ze hebben alles op voorraad.
Nu eens kijken naar kit, kan ik gewoon siliconenkit gebruiken om het dicht te kitten?
En aangezien het raam nu al half los hangt, is het verstandig eerst de plaat erin te doen en daarna te schilderen of van te voren schilderen?
Ja leek mij ook. Is stofdroog genoeg om hem te plaatsen? Zou het fijn vinden om vanavond wel met een afgesloten huis de ogen dicht te gaan doen :Squote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:25 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Siliconenkit is niet overschilderbaar, acrylaatkit wel. Ik zou eerst schilderen en dan de plaat monteren.
Dit inderdaad. Eventueel zou je nog beglazingskit kunnen gebruiken, is steviger dan "plintenkit".quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:25 schreef cvboer2 het volgende:
Siliconenkit is niet overschilderbaar, acrylaatkit wel. Ik zou eerst schilderen en dan de plaat monteren.
Er gaat een multiplex plaat in he, weet niet of die bison ook op hout werkt?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Eventueel zou je nog beglazingskit kunnen gebruiken, is steviger dan "plintenkit".
Ik zou de plaat van te voren gronden (dubbelzijdig en ook de kanten), dan plaatsen, afkitten en aflakken.
Lijkt mij droog genoeg.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:29 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja leek mij ook. Is stofdroog genoeg om hem te plaatsen? Zou het fijn vinden om vanavond wel met een afgesloten huis de ogen dicht te gaan doen :S
Gewoon acrylaatkit gebruiken, werkt prima.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:30 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Er gaat een multiplex plaat in he, weet niet of die bison ook op hout werkt?
Okidoquote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:31 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Gewoon acrylaatkit gebruiken, werkt prima.
Zo ga ik het doen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Eventueel zou je nog beglazingskit kunnen gebruiken, is steviger dan "plintenkit".
Ik zou de plaat van te voren gronden (dubbelzijdig en ook de kanten), dan plaatsen, afkitten en aflakken.
Je hebt trouwens nog wel een punt met een afgesloten huis willen. In principe is het met zo'n houten plaat wel makkelijker in te breken..
Nu ja, met een accuboor met houtboor en wat andere tools sta je zo binnen. Dat lukt met dubbelglas niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:32 schreef BarryOSeven het volgende:
Waarom is er makkelijker in te breken? Omdat je nu tegen de plaat kunt trappen? Want in principe gaat het huis weer zo op slot als dat het was, raamlatjes er tegenaan. Het enige verschil is dat het raam nu een plaat geworden is.
True dat is wel waar natuurlijk. Hoewel een volwassen mens niet gemakkelijk door de opening komt. Of ik ben te dik.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nu ja, met een accuboor met houtboor en wat andere tools sta je zo binnen. Dat lukt met dubbelglas niet.
Door die opening kan je de deur eventueel open doen, daar past natuurlijk een hoop meer doorquote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:36 schreef BarryOSeven het volgende:
True dat is wel waar natuurlijk. Hoewel een volwassen mens niet gemakkelijk door de opening komt. Of ik ben te dik.
Nou ja dat is dan zo, ik sluit de deur toch altijd met het nachtslot af.
Al is dat boren ook niet geruisloos natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Door die opening kan je de deur eventueel open doen, daar past natuurlijk een hoop meer door. Maar als de deur op nachtslot staat, mits dat geen draaiknop is en de sleutels er niet in zitten, is het risico een stuk kleiner inderdaad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |