abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159292367
Geplaatst op
21 januari 2016
Laatste update
21 januari, 10:09

ZUTPHEN - Leden van de omstreden stichting Al-Ighaatha hebben in Zutphen een bezoek gebracht aan een sporthal waarin tijdelijk vluchtelingen verbleven. De gemeente Zutphen, die de crisisnoodopvang begeleidde, wist van niets.

Uit onderzoek van NRC blijkt dat Al-Ighaatha sympathiseert met jihadisten en beelden verspreidt waarin het martelaarschap wordt verheerlijkt. De stichting ziet het als een 'islamitische plicht' om 'behoeftige moslims' te ondersteunen. Naast moslims die het financieel moeilijk hebben, zijn dit ook terrorismegevangenen.

Foto's
Woensdag 7 oktober bracht een kleine afvaardiging van de stichting een bezoek aan Zutphen, waar 86 vluchtelingen in sporthal Hanzehal werden opgevangen. Op de Facebookpagina van Al-Ighaatha (Arabisch voor 'Redder in nood') staan meerdere foto's van een witte bestelbus die is volgeladen met zakken met kleding. De kleren waren bestemd voor de vluchtelingen, die een dag later vanuit Zutphen naar Bunschoten werden overgebracht. De leden van de stichting hebben die dag ook foto's gemaakt in de Hanzehal, onder meer van de kleding die is achtergelaten, maar ook van vluchtelingen. In een verslag van het bezoek schrijft de stichting dat een 'ieder die heeft meegedaan, beloond mag worden met Firdaus al-Ala', wat staat voor toegang tot de hoogste etage van het paradijs. Verder wordt in het verslag vermeld dat 'contactgegevens zijn uitgewisseld voor mogelijke samenwerking in de toekomst'. Met dit laatste wordt waarschijnlijk een samenwerking met de gemeente Zutphen bedoeld.

Registreren
Hoewel de sporthal was gesloten voor andere gebruikers en iedere bezoeker zich moest registreren, was de gemeente Zutphen niet op de hoogte van het bezoek. Volgens een woordvoerder van de gemeente is mogelijk niet de naam van de stichting opgegeven. "De kans is zeer klein dat gesproken is met vluchtelingen. Waarschijnlijk ging het om een kort bezoek en zijn alleen zakken met kleding afgegeven. Dat hebben meer mensen gedaan." Van een samenwerking is volgens de zegsman van de gemeente bovendien geen sprake: "Het kan zijn dat telefoonnummers zijn uitgewisseld, maar niet voor samenwerking. Als de aanwijzingen die we hebben gelezen kloppen, en dat deze stichting dus sympathiseert met jihadisten en zieltjes probeert te winnen, dan gaan we er zeker niet mee optrekken. Dat is uitgesloten."

Martelaarschap
Naast de sporthal in Zutphen bezochten leden van Al-Ighaatha ook enkele andere opvangcentra in Nederland en België. Naar eigen zeggen om moslims te helpen en steun te bieden. Op de Facebookpagina van de stichting staan tientallen foto's van hulpacties. Onlangs was daarop ook een video te zien, waarin het martelaarschap wordt verheerlijkt. Nadat de stichting hiermee werd geconfronteerd, zijn alle verwijzingen naar het jihadisme verwijderd. Die verwijzingen zijn ook de reden waarom de groep, die is opgericht door drie jonge mannen van Afghaanse afkomst in De Bilt, in de gaten gehouden wordt door die gemeente. Ook de politie zou overwegen een strafrechtelijk onderzoek te openen naar de stichting. Al-Ighaatha was gisteren niet bereikbaar voor commentaar. Het telefoonnummer van de stichting lijkt te zijn afgesloten.

Man man man, wat achterlijk weer. Ik citeer,'Hoewel de sporthal was gesloten voor andere gebruikers en iedere bezoeker zich moest registreren, was de gemeente Zutphen niet op de hoogte van het bezoek'. Dat is dus gewoon in mijn provincie, man man man. :')

Bron:http://www.destentor.nl/r(...)en-zutphen-1.5645729
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_159292869
Surprise surprise. De Arabische hennie huisman op bezoek
pi_159292931
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:47 schreef Dingflofbips het volgende:
Surprise surprise. De Arabische hennie huisman op bezoek
Doofpot weer is, ik kan er verder niks over vinden, man man man. :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_159292999
Oh ja, dus de opgevangen mensen hebben een sleutel van de deuren, of zaten ze soms opgesloten en mogen ze er alleen op verzoek in en uit? Iedereen kan daar natuurlijk gewoon binnen lopen en dat is precies hoe het gegaan is. Kutsmoezen altijd. :')
L2B's Mixcloud
pi_159293051
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:50 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Oh ja, dus de opgevangen mensen hebben een sleutel van de deuren, of zaten ze soms opgesloten en mogen ze er alleen op verzoek in en uit? Iedereen kan daar natuurlijk gewoon binnen lopen en dat is precies hoe het gegaan is. Kutsmoezen altijd. :')
Man man man, wat achterlijk weer dit. Ik citeer,'Hoewel de sporthal was gesloten voor andere gebruikers en iedere bezoeker zich moest registreren, was de gemeente Zutphen niet op de hoogte van het bezoek'
pi_159293078
Is dit niet oud nieuws. De Jihadgangers/ronselaars moeten ze in Berlijn van de vluchtelingen wegjagen met politie elke avond zag ik nog in augustus, september. Dat doen die gasten hier ook natuurlijk, sta er niet gek van te kijken iig.
I´m back.
pi_159293123
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:52 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Man man man, wat achterlijk weer dit. Ik citeer,'Hoewel de sporthal was gesloten voor andere gebruikers en iedere bezoeker zich moest registreren, was de gemeente Zutphen niet op de hoogte van het bezoek'
Dat zeg ik.
L2B's Mixcloud
pi_159293168
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:53 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Dat zeg ik.
Ik had het ook niet over jou hoor, maar over die achterlijke gemeente. ^O^
pi_159293293
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:54 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik had het ook niet over jou hoor, maar over die achterlijke gemeente. ^O^
Ja, dat dat begreep ik. :) Wat een land is het geworden in een paar jaar tijd. Welkom in Faalhazerijen.
L2B's Mixcloud
pi_159293319
Begin er helemaal van te stotteren zeg! :'(
L2B's Mixcloud
pi_159293384
quote:
11s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:57 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Ja, dat dat begreep ik. :) Wat een land is het geworden in een paar jaar tijd. Welkom in Faalhazerijen.
In paar maanden hè. 5 maanden tijd.
I´m back.
pi_159293443
quote:
11s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:57 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Ik moest lachen haha, maar je hebt gelijk. Ik zag net een topic langs komen over Merkel. Zelfs haar eigen partij zegt het vertrouwen in haar op. _O-
pi_159293493
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In paar maanden hè. 5 maanden tijd.
De grote toeloop wel, maar de problemen zijn zo'n 40 jaar geleden al begonnen, al stelde het toen nog weinig voor en luisterde er geen hond naar. Nu is het afwachten hoe één en ander gaat lopen. Zie het somber in.
L2B's Mixcloud
pi_159293551
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 22:01 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

De grote toeloop wel, maar de problemen zijn zo'n 40 jaar geleden al begonnen, al stelde het toen nog weinig voor en luisterde er geen hond naar. Nu is het afwachten hoe één en ander gaat lopen. Zie het somber in.
Shit gaat kapot hier, ik vlucht naar Spanje, beetje chillen. Zon, zee, strand. Beetje werken in de bouw ofzo. :s)
pi_159293562
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 22:00 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik moest lachen haha, maar je hebt gelijk. Ik zag net een topic langs komen over Merkel. Zelfs haar eigen partij zegt het vertrouwen in haar op. _O-
Erg toch dat het zo lang heeft moeten duren? Veel te laat. Lijkt wel of politici blind zijn, terwijl burgers al járen roepen dat het niet goed gaat op deze koers.
L2B's Mixcloud
pi_159293597
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 22:01 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Je wordt sws pessimistisch als je je realiseert dat binnen een luttele 35 jaar de bevolking van Afrika verdubbelt, deze mensen moeten wel ergens naar toe en dat wordt de EU.

Wat we nu zien is wrs fase 1 pas.
I´m back.
pi_159293627
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 22:02 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Shit gaat kapot hier, ik vlucht naar Spanje, beetje chillen. Zon, zee, strand. Beetje werken in de bouw ofzo. :s)
Als ik het geld had was ik jaren geleden al vertrokken naar Spanje. Aan de andere kant hoef je daar ook niet meer in grote steden of toeristenplaatsen te gaan wonen.
L2B's Mixcloud
pi_159293688
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 22:03 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Erg toch dat het zo lang heeft moeten duren? Veel te laat. Lijkt wel of politici blind zijn, terwijl burgers al járen roepen dat het niet goed gaat op deze koers.
Helemaal mee eens, dit probleem speelt al 2 jaar. En alles wat 'we' bereikt hebben, is een zak geld aan Turkije geven. Ik ben dan ook anti-EU. Vroeger niet, nu wel.
pi_159293713
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 22:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je word sws pessimistisch als je je realiseert dat binnen een luttele 35 jaar de bevolking van Afrika verdubbelt, deze mensen moeten wel ergens naar toe en dat wordt de EU.

Wat we nu zien is wrs fase 1 pas.
Dan er nog bij optellen wat diegenen die zijn opgevangen en hier blijven aan kinderen krijgen. :D
L2B's Mixcloud
pi_159293741
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 22:06 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Dan er nog bij optellen wat diegenen die zijn opgevangen en hier blijven aan kinderen krijgen. :D
En komen de klimaatvluchtelingen nog bij hè.
I´m back.
pi_159293783
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 22:06 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, dit probleem speelt al 2 jaar. En alles wat 'we' bereikt hebben, is een zak geld aan Turkije geven. Ik ben dan ook anti-EU. Vroeger niet, nu wel.
Kan niet anders dan concluderen dat het bewust zo gedaan is. Niemand is zo achterlijk om te denken dat het wel goed zal komen met dergelijke aantallen.
L2B's Mixcloud
pi_159293797
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 22:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En komen de klimaatvluchtelingen nog bij hè.
Australiërs? :o
L2B's Mixcloud
pi_159293805
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 22:04 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Als ik het geld had was ik jaren geleden al vertrokken naar Spanje. Aan de andere kant hoef je daar ook niet meer in grote steden of toeristenplaatsen te gaan wonen.
Nee dat klopt, het hoeft ook niet perse Spanje te zijn. Mijn familie van moeder's kant, woont in Portugal. Maarja, daar is de Economie ook gewoon kut. Het land is, geloof ik, bijna failliet. ;(
pi_159293854
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 22:09 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Australiërs? :o
Iedereen tussen hier en subSahara-Afrika en Bangladesh. Miljoenen.
I´m back.
pi_159293874
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 22:09 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Nee dat klopt, het hoeft ook niet perse Spanje te zijn. Mijn familie van moeder's kant, woont in Portugal. Maarja, daar is de Economie ook gewoon kut. Het land is geloof ik, bijna failliet. ;(
Het is op het moment overal zwaar waardeloos. Mensen die dat tot op heden tegenspreken wonen blijkbaar in een afgelegen villawijk of zo.
L2B's Mixcloud
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')