abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159271414
Geensteil heeft 300.000 handtekeningen gehaald!
En dus kunnen we binnenkort naar de stembus

Aantal krabbels momenteel:

quote:
7s.gif Op zondag 27 september 2015 21:31 schreef Reya het volgende:
Wees gerust, we gaan de uitkomst van dit referendum prettig negeren.

En Poetin zag dat het goed was. ^O^

Please continue :)
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_159271441
Het zelfbedrog van onze elites

20 januari 2016

Onze sa­men­le­vin­gen rus­ten op het ver­trou­wen dat de bur­ger zijn eli­tes en in­sti­tu­ties geeft. Dat ver­trou­wen staat op bar­sten.
Wat gaan onze eli­tes toch te­keer tegen het Ne­der­land­se re­fe­ren­dum over het han­dels­ak­koord met Oekraïne. Dat han­dels­ak­koord zou echt niets meer dan een ge­woon han­dels­ak­koord­je zijn, zo ver­tel­den onze eli­tes en de mees­te com­men­ta­to­ren ons aan­van­ke­lijk, het stel­de echt niks voor en daar­bij: nie­mand heeft dat ak­koord ge­le­zen, hoe kun­nen de bur­gers het dan af­wij­zen? Het cu­ri­eu­ze is dat dat niets­zeg­gen­de han­dels­ak­koord­je, als het door het Ne­der­land­se volk wordt af­ge­we­zen, nu op­eens de hele unie laat ex­plo­de­ren, zo be­we­ren de eli­tes en de com­men­ta­to­ren nu. Door het re­fe­ren­dum staat de euro op het spel, hel en ver­doe­me­nis staat ie­der­een te wach­ten, de hele we­reld ver­dwijnt in een zwart gat als het Ne­der­land­se volk de eu­ve­le moed heeft om een nee te laten horen.

Wat wil­len ze nou? Is het nou een ge­woon han­dels­ak­koord, of niet? En den­ken we echt dat de hele Twee­de Kamer dat ak­koord wel heeft ge­le­zen? Ik heb het hier al eer­der ge­meld: ik heb het ge­le­zen. Het is geen ge­woon ak­koord­je. Het is het begin van een pro­ces dat moet lei­den tot het EU-lid­maat­schap van Oekraïne. Daar­mee zou de EU ver op­schui­ven naar het oos­ten en in di­rect con­flict komen met Rus­land. We heb­ben niets te zoe­ken in dat deel van de we­reld. De EU wil het er graag wel bij heb­ben, maar voor de rest van Eu­ro­pa is dat ge­bied een mij­nen­veld, zoals we zelf aan den lijve mee­ma­ken door de mens­ont­e­ren­de ta­fe­re­len rond de MH17.

On­der­tus­sen is ook be­kend­ge­maakt dat het han­dels­ak­koord met of zon­der een Ne­der­lands re­fe­ren­dum al geïmple­men­teerd is. Dat kan wet­te­lijk niet, maar de eli­tes en de Oekraïense pre­si­dent en mil­jar­dair Po­ros­jen­ko, die naar ver­luidt on­danks de oor­log zijn for­tuin flink heeft zien groei­en, doen of hun neus bloedt. Veel dui­de­lij­ker kun­nen onze eli­tes ons niet ver­tel­len wat we voor hen be­te­ke­nen. Hun be­sluit­vor­mings­pro­ces­sen zijn erop ge­richt de wil van de bur­ger bui­ten­spel te zet­ten. In Ne­der­land heb­ben alle po­li­tie­ke par­tij­en in to­taal 300.000 leden, of­te­wel: deze krant heeft meer abon­nees dan alle po­li­tie­ke par­tij­en leden heb­ben. De rest van de be­vol­king mag één keer in de vier jaar een stem uit­bren­gen, en die stem heeft, zoals we in­mid­dels weten, voor de po­li­ti­cus geen bin­den­de gel­dig­heid; het aan­tal ver­kie­zings­be­lof­tes dat Rutte ge­bro­ken heeft, kan ik niet meer tel­len. In de EU vin­den pro­ces­sen plaats waar­op de Eu­ro­pe­se bur­ger geen greep heeft. Se­lec­te groep­jes in­ge­wij­den nemen in naam van een fic­tie hon­der­den mil­joe­nen Eu­ro­pe­a­nen op sleep­touw. Ze ver­oor­za­ken de ene ramp na de an­de­re.

http://www.burgercomite-eu.nl/het-zelfbedrog-van-onze-elites/
  donderdag 21 januari 2016 @ 00:08:01 #3
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159271523
Weldenkende mensen "elite" noemen. Dan ben je echt dom.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_159271584
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2016 00:08 schreef Gutmensch het volgende:
Weldenkende mensen "elite" noemen. Dan ben je echt dom.
Gelukkig dat jij dan zo slim bent
pi_159272357
Het lijkt erop dat rechts voor een afleidingsmanoeuvre moet zorgen zodat de ttip gewoon wordt doorgevoerd zonder teveel protest.
pi_159273319
Een Oekraine referendum in het door de mh17 ramp zwaarst getroffen EU-land...toeval?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_159273433
Ik blijf een goede discussie missen met mensen die de punten aanwijzen die goed zijn, en met de mensen die met andere punten komen die opnieuw onderhandeld zouden moeten worden omdat ze niet zo positief zijn voor Nederland.

Ik heb argumenten nodig om mijn grote dikke middelvinger naar de EU in een 'ja' te veranderen, want stemmen ga ik hoe dan ook :)

Of worden blanco stemmen ook meegeteld bij het opkomstpercentage?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_159273504
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 07:13 schreef Resistor het volgende:
Ik blijf een goede discussie missen met mensen die de punten aanwijzen die goed zijn, en met de mensen die met andere punten komen die opnieuw onderhandeld zouden moeten worden omdat ze niet zo positief zijn voor Nederland.

Ik heb argumenten nodig om mijn grote dikke middelvinger naar de EU in een 'ja' te veranderen, want stemmen ga ik hoe dan ook :)

Of worden blanco stemmen ook meegeteld bij het opkomstpercentage?
In dit topic wordt wel een aardige discussie gevoerd en staan argumenten voor en tegen in de OP.

POL / #2 Associatieovereenkomst met Oekraïne
pi_159273520
Moet de EU nog meer landen willen en het deugt niet daar
pi_159273786
quote:
5s.gif Op donderdag 21 januari 2016 07:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
Moet de EU nog meer landen willen en het deugt niet daar
Met dit verdrag komt Oekraine niet bijnde EU. Hoe graag GS/PVV je dat ook willen laten geloven.
pi_159273797
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 08:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Met dit verdrag komt Oekraine niet bijnde EU. Hoe graag GS/PVV je dat ook willen laten geloven.
Jaja, zo begint het.
pi_159273810
quote:
2s.gif Op donderdag 21 januari 2016 08:28 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Jaja, zo begint het.
Het kan een begin zijn voor weer toenadering. Maar landen als Turkije en Israel hebben al vele decennia dergelijke verdragen maar komen echt niet bijnde EU. Of Zwiterland en Noorwegen.
pi_159273837
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 08:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het kan een begin zijn voor weer toenadering. Maar landen als Turkije en Israel hebben al vele decennia dergelijke verdragen maar komen echt niet bijnde EU. Of Zwiterland en Noorwegen.
Die laatste 2 willen zelf niet en Engeland is ook al apart, Turkije en Israel is ander werelddeel.
pi_159273990
quote:
3s.gif Op donderdag 21 januari 2016 08:33 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die laatste 2 willen zelf niet en Engeland is ook al apart, Turkije en Israel is ander werelddeel.
En zo zijn er nog vele, vele hindernissen voor Oekraine ooit misschien serieus kan gaan onderhandelen over toetreding. Dan zijn we minstens decennia verder. Associatieverdrag of niet.
pi_159274018
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 08:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En zo zijn er nog vele, vele hindernissen voor Oekraine ooit misschien serieus kan gaan onderhandelen over toetreding. Dan zijn we minstens decennia verder. Associatieverdrag of niet.
Waarom zo'n verdrag dan met een land dat volslagen onbetrouwbaar is?
pi_159274046
quote:
5s.gif Op donderdag 21 januari 2016 08:49 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Waarom zo'n verdrag dan met een land dat volslagen onbetrouwbaar is?
Om dat land te helpen beter te worden. En nee, dat is ook niet van vandaag op morgen geregeld.
pi_159274055
quote:
2s.gif Op donderdag 21 januari 2016 08:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Om dat land te helpen beter te worden. En nee, dat is ook niet van vandaag op morgen geregeld.
Dat lukt ook al zo goed in Griekenland.
pi_159274121
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2016 08:52 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat lukt ook al zo goed in Griekenland.
Ook dat is iets van de lange adem.
pi_159274138
quote:
2s.gif Op donderdag 21 januari 2016 08:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook dat is iets van de lange adem.
En veel betalen.
pi_159274189
Zo denkt de werkende NL burger, betaal me blauw aan al die Europese regelgeving en schiet er geen reet mee op.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2016 09:04:20 ]
pi_159274206
quote:
3s.gif Op donderdag 21 januari 2016 09:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
Zo denkt de werkende NL burger, betaal me blauw aan aan al die Eurpopese regelgeving en schiet er geen reet mee op.
Dan is het wellicht tijd voor die burger om zich eens serieus in de materie te verdiepen en niet alleen naar GS de Telegraaf of Wilders te kijken.
pi_159274224
quote:
2s.gif Op donderdag 21 januari 2016 09:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan is het wellicht tijd voor die burger om zich eens serieus in de materie te verdiepen en niet alleen naar GS de Telegraaf of Wilders te kijken.
Je schat ze iets te hoog in denk ik.
pi_159274613
quote:
3s.gif Op donderdag 21 januari 2016 09:06 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je schat ze iets te hoog in denk ik.
Ik heb nog hoop voor de simpelen van geest. Het grootste deel van het land snapt het al wel.
pi_159274713
quote:
2s.gif Op donderdag 21 januari 2016 08:59 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

En veel betalen.
Dat is waar. Nederland draagt netto zo 2,5 miljard bij aan de EU (in de jaren tachtig waren we nog netto ontvanger).

Ondertussen levert de EU door het slechten van handelsbarrières e.d. ons per jaar zo'n 30 miljard op.

http://www.montesquieu-in(...)lowskug/vi59iky1j2vo
  donderdag 21 januari 2016 @ 10:10:39 #25
78918 SeLang
Black swans matter
pi_159275087
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')