abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159260232

In another shocking attack on LGBT rights, the Russian parliament are on the verge of banning all public displays of affections between gay people.

The controversial legislation is set to be voted on in the Duma this week and would mean kissing or even holding hands could lead to a fine or a two-week jail sentence.

Sadly, this is just the latest disgraceful law to be considered by Russia on LGBT rights. Back in 2013, they passed a law which banned ‘gay propaganda’, as they believed public speeches or demo’s which equates gay relationships to straight ones would ‘influence children’.

Despite President Vladimir Putin recently claiming he condemns homophobia, he still wants to target ‘non-traditional sexual relations’ as he believes it corrupts Russia’s morality and society.

Speaking to Russian newspaper Izvestia in November, Communist party MP Ivan Nikitchuk said: “Homosexuality is a huge threat to every normal person, which can affect children or grandchildren, and thus interrupt the race”.

But funnily enough he added the new law would not affect women because they believed ‘women are more reasonable’. Nice double standards there.

The Washington Post reports that the proposed law is quite vague in wording, so it’s not guaranteed it will be passed. It also remains unclear whether it’s backed by the government.

http://www.unilad.co.uk/p(...)m-kissing-in-public/

Goede zaak of niet?

Voor mij als rechtse conservatief is het een dubbeltje op zijn kant.

Ik draag vrijheid hoog in het vaandel, echter moeten de afweging gemaakt worden of iets maatschappelijk aanvaardbaar is.

Net zoals bijvoorbeeld een blote vrouwentepel maatschappelijk niet aanvaardbaar is, zijn volgens mij uitingen van niet-traditionele samenlevingsvormen in het openbaar ook niet wenselijk.

Dus ja; goede maatregel, homo's moeten vrij kunnen leven (Jezus zei: "verwerp de zonde, niet de zondaar"), tegelijkertijd moet rekening gehouden worden met de sociale normen binnen een samenleving en horen kinderen niet in verwarring gebracht te verworden. Een volwassene zal zoiets makkelijker kunnen plaatsen dan een kind.
pi_159260326
Niks mis met homo's of homohuwelijk oid maar zoenende mannen in het openbaar vind ik niet kunnen. Zeker omdat er ook kinderen langs kunnen komen dat gaat gewoon te ver.
pi_159260348
Zoenende mannen zijn fucking goor :r Stel dat je kinderen hebt, hoe moet je dat uitleggen?
pi_159260381
Dat is het zapmoment op tv.
  woensdag 20 januari 2016 @ 17:59:17 #5
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_159260395
quote:
9s.gif Op woensdag 20 januari 2016 17:56 schreef Calcio het volgende:
Niks mis met homo's of homohuwelijk oid maar zoenende mannen in het openbaar vind ik niet kunnen. Zeker omdat er ook kinderen langs kunnen komen dat gaat gewoon te ver.
Wat gebeurt er dan met die kinderen? Worden ze opeens homo als ze een gelukkig stel zien?

Alle slobberende stelletjes in het openbaar vind ik goor, maar om alle haat dan meteen op homo's te focussen...
Helemaal super.
  woensdag 20 januari 2016 @ 18:00:05 #6
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_159260414
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 17:52 schreef berko13 het volgende:
tegelijkertijd moet rekening gehouden worden met de sociale normen binnen een samenleving en horen
quote:
zoenende mannen in het openbaar vind ik niet kunnen.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 17:57 schreef vigen98 het volgende:
Zoenende mannen zijn fucking goor :r Stel dat je kinderen hebt, hoe moet je dat uitleggen?
Vraagje, en dan heel serieus bedoeld, hoe vaak zie je mannen zoenen, tongzoenen, klef doen in het openbaar? Gewoon, in je stad of dorp waar je woont, een kleffend stelletje homomannen, hoe vaak zie je dat?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  woensdag 20 januari 2016 @ 18:00:16 #7
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_159260420
Ik wist niet dat ze tegenwoordig ook al op Heumensoord zaten te Fok!-en.
pi_159260424
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 17:59 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Wat gebeurt er dan met die kinderen? Worden ze opeens homo als ze een gelukkig stel zien?

Alle slobberende stelletjes in het openbaar vind ik goor, maar om alle haat dan meteen op homo's te focussen...
Dat komt omdat je jaloers bent ;(

Grapje :*
pi_159260443
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:00 schreef YuckFou het volgende:

[..]

[..]

[..]

Vraagje, en dan heel serieus bedoeld, hoe vaak zie je mannen zoenen, tongzoenen, klef doen in het openbaar? Gewoon, in je stad of dorp waar je woont, een kleffend stelletje homomannen, hoe vaak zie je dat?
Bijna niet :P Maar wanneer het gebeurd tja ik vind het gewoon niet kunnen. En dat hebben wel meer mensen :Y
pi_159260451
quote:

[..]

[..]

[..]

Niet vaak, 4 keer per jaar misschien. Maar elke keer dat een kind zoiets moet zien is er een te veel. En nogmaals, verder niks tegen dat soort mensen maar we moeten niet alles maar normaal gaan vinden
  woensdag 20 januari 2016 @ 18:04:54 #11
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_159260560
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:01 schreef vigen98 het volgende:
Bijna niet :P Maar wanneer het gebeurd tja ik vind het gewoon niet kunnen. En dat hebben wel meer mensen :Y
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:01 schreef Calcio het volgende:
Niet vaak, 4 keer per jaar misschien. Maar elke keer dat een kind zoiets moet zien is er een te veel. En nogmaals, verder niks tegen dat soort mensen maar we moeten niet alles maar normaal gaan vinden
Kortom, vrijwel nooit, maar zodra het kan wel gelijk je mening dumpen om maar aan te geven hoe geweldig heteroseksueel je bent en dat homo's maar vies zijn...
Ooit erbij stil gestaan hoe het is om zo te leven? Nooit ergens anders dan binnenshuis je affectie kunnen tonen? Nooit hand in hand lopen, nooit buiten een zoen aan je partner geven en nooit je arm om je partner heen slaan? Als je zelf een vriendin of vrouw hebt, tel eens als je buiten de deur bent hoe vaak je dat doet en bedenk je dan hoe vaak een gay denkt "oh nee niet hier"....
Maar dat besef je niet, en kids interesseert het geen hol, die denken daar niet over na....
pi_159260624
quote:
Het huwelijk betekent voor mij meer dan 2 of meer mensen die elkaar graag zien.
pi_159260713
quote:

[..]

[..]

[..]

Amper, desalniettemin is het goed dat zo'n wet er komt. Wellicht zou je zonder het verbod op exhibitionisme ook amper naakte mannen of vrouwen tegenkomen op straat, maar daar is er toch ook een wet voor. De frequentie van hoe vaak iets voorkomt is niet van belang om dat in wetten om te gieten, wel of het binnen de sociale normen van een samenleving past.
  woensdag 20 januari 2016 @ 18:10:16 #14
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159260731
quote:

Ik draag vrijheid hoog in het vaandel
Dat mogen we ons afvragen, TS.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 20 januari 2016 @ 18:11:21 #15
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159260762
quote:
Dat is lekker jouw probleem.
  woensdag 20 januari 2016 @ 18:11:58 #16
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_159260777
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:09 schreef berko13 het volgende:
Amper, desalniettemin is het goed dat zo'n wet er komt.
quote:
he added the new law would not affect women because they believed ‘women are more reasonable’.
Ben je het daar dan ook mee eens? Zoenende mannen moeten 2 weken de bak in, bekkende vrouwen zijn geen gevaar dus mogen wel tongen?
  woensdag 20 januari 2016 @ 18:14:05 #17
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159260827
quote:
Dan zeg je dat die twee mannen van elkaar houden zoals papa en mama van elkaar houden. Niet zo moeilijk, heur. Als die uitleg jou zwaar valt, dan heb jķj een probleem; niet het zoenende stel en ook niet jouw kinderen.
pi_159260828
Ik vind dat de Staat de verplichting heeft om richting te geven aan de geldende waarden en normen in het land.

De seksuele moraal is natuurlijk niet in beton gegoten en aan veranderingen onderhevig. Maar dat betekent niet dat een kleine minderheid die moraal even kan aanpassen ten koste van een grote meerderheid die dat niet wil.

Minderheden zullen zich altijd meer moeten aanpassen aan de meerderheid dan andersom. Voor LHBT'ers geen uitzondering.
  woensdag 20 januari 2016 @ 18:20:41 #19
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159261014
pi_159261026
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:11 schreef YuckFou het volgende:

[..]

[..]

Ben je het daar dan ook mee eens? Zoenende mannen moeten 2 weken de bak in, bekkende vrouwen zijn geen gevaar dus mogen wel tongen?
Dat is natuurlijk een gekke uitleg die ik niet begrijp, ook bij vrouwen zou dit tot de privésfeer moeten behoren.
  woensdag 20 januari 2016 @ 18:27:27 #21
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_159261166
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:21 schreef berko13 het volgende:
Dat is natuurlijk een gekke uitleg die ik niet begrijp, ook bij vrouwen zou dit tot de privésfeer moeten behoren.
Mag ik vragen hoe oud je bent en wat voor achtergrond je hebt? Nederlands? Kom je uit een buitenlandse cultuur?
pi_159261216
Hoho jongens, jullie moeten nog even homovriendelijkheid en vrouwvriendelijkheid veinzen zolang de vluchtelingendiscussie loopt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_159261348
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:14 schreef Confetti het volgende:
Ik vind dat de Staat de verplichting heeft om richting te geven aan de geldende waarden en normen in het land.

De seksuele moraal is natuurlijk niet in beton gegoten en aan veranderingen onderhevig. Maar dat betekent niet dat een kleine minderheid die moraal even kan aanpassen ten koste van een grote meerderheid die dat niet wil.

Minderheden zullen zich altijd meer moeten aanpassen aan de meerderheid dan andersom. Voor LHBT'ers geen uitzondering.
Die moraal hoeft niet aangepast te worden; vrijheid is het sleutelwoord. Niemand wordt er slechter van als homo's dezelfde rechten hebben als hetero's.
  † In Memoriam † woensdag 20 januari 2016 @ 18:40:11 #24
137949 Disana
pi_159261478
quote:

Goede zaak of niet?

Voor mij als rechtse conservatief is het een dubbeltje op zijn kant.

Ik draag vrijheid hoog in het vaandel, echter moeten de afweging gemaakt worden of iets maatschappelijk aanvaardbaar is.

Net zoals bijvoorbeeld een blote vrouwentepel maatschappelijk niet aanvaardbaar is, zijn volgens mij uitingen van niet-traditionele samenlevingsvormen in het openbaar ook niet wenselijk.

Dus ja; goede maatregel, homo's moeten vrij kunnen leven (Jezus zei: "verwerp de zonde, niet de zondaar"), tegelijkertijd moet rekening gehouden worden met de sociale normen binnen een samenleving en horen kinderen niet in verwarring gebracht te verworden. Een volwassene zal zoiets makkelijker kunnen plaatsen dan een kind.
Waarom moet de minderheid aan het kortste eind trekken? Misschien moet de meerderheid beseffen dat iedereen het recht heeft vrij te leven. En kinderen? Die leg je gewoon uit dat die twee mensen van elkaar houden. Wat is er mis met een beetje liefde tonen.
pi_159261498
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:27 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe oud je bent en wat voor achtergrond je hebt? Nederlands? Kom je uit een buitenlandse cultuur?
Conservatieve katholieke Vlaming.
pi_159261530
quote:
Dat papa en papa van elkaar houden en het normaal is. :P

:T
Ура для россии
pi_159261572
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die moraal hoeft niet aangepast te worden; vrijheid is het sleutelwoord. Niemand wordt er slechter van als homo's dezelfde rechten hebben als hetero's.
Vrijheid eindigt natuurlijk waar sociale normen beginnen.

Ik wil niet op de trein zitten naast een naakt persoon, ook niet als die persoon beweert dat hij hierdoor in zijn vrijheid geschaad wordt.
  woensdag 20 januari 2016 @ 18:43:50 #28
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_159261578
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:40 schreef berko13 het volgende:
Ah duidelijk...
Dan heeft discussie met jou eigenlijk weinig zin, niks persoonlijks, maar tegen een gelovige is het zinloos te discussiėren oO< .
pi_159261599
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:43 schreef berko13 het volgende:

[..]

Ik wil niet op de trein zitten naast een naakt persoon, ook niet als die persoon beweert dat hij hierdoor in zijn vrijheid geschaad wordt.
Heb je door hoe hypocriet jij bent?
pi_159261622
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Heb je door hoe hypocriet jij bent?
Hoezo?
pi_159261649
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:45 schreef berko13 het volgende:

[..]

Hoezo?
Jij bent als gelovige ook een minderheid. En jij durft te beweren dat minderheden zich moeten aanpassen aan de meerderheid.
pi_159261736
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Jij bent als gelovige ook een minderheid. En jij durft te beweren dat minderheden zich moeten aanpassen aan de meerderheid.
Dit heeft niet zozeer met religie te maken want Nederland is een seculier land, en toch is het verboden dat mensen zich naakt op straat begeven. Als absolute vrijheid het argument is om zoenende homokoppels te tolereren, moeten we ook de exhibitionisme wetgeving in vraag durven stellen.
pi_159261770
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:20 schreef Ringo het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is toch ook zo gay als wat. Verbieden die hap! ~O>
pi_159261782
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:50 schreef berko13 het volgende:

[..]

Dit heeft niet zozeer met religie te maken want Nederland is een seculier land, en toch is het verboden dat mensen zich naakt op straat begeven. Als absolute vrijheid het argument is om zoenende homokoppels te tolereren, moeten we ook in de exhibitionisme wetgeving in vraag durven stellen.
Jij bent tegen homoseksualiteit omdat je gelovig bent. Dat heb je al vaak genoeg duidelijk gemaakt. Ik geef niks om jouw religie of jouw heilige boek. En toch vind ik dat je het recht en de vrijheid hebt om je leven zo in te vullen.
pi_159261798
Goed idee, dat moeten ze ook in Nederland invoeren. Vrouw en man is begrijpelijk maar niemand staat te wachten op mannen die elkaar op de mond nemen.
pi_159261799
Mijn standaardantwoord is min of meer steeds hetzelfde: je moet zo'n land de mogelijkheid niet ontzeggen de middeleeuwen te ontgroeien.
  † In Memoriam † woensdag 20 januari 2016 @ 18:54:47 #37
137949 Disana
pi_159261828
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:50 schreef berko13 het volgende:

[..]

Als absolute vrijheid het argument is om zoenende homokoppels te tolereren, moeten we ook de exhibitionisme wetgeving in vraag durven stellen.
Je maakt een denkfout. Het gaat hier niet om absolute vrijheid, en een kus tussen twee mensen van hetzelfde geslacht staat mijlenver van naaktheid in het openbaar. Dat jij desondanks de twee op een lijn stelt, zegt alleen maar iets over jou.
  woensdag 20 januari 2016 @ 18:56:33 #38
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_159261866
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:54 schreef Disana het volgende:

[..]

Je maakt een denkfout. Het gaat hier niet om absolute vrijheid, en een kus tussen twee mensen van hetzelfde geslacht staat mijlenver van naaktheid in het openbaar. Dat jij desondanks de twee op een lijn stelt, zegt alleen maar iets over jou.
Toch is die grens best moeilijk aan te geven. Wij zijn waarschijnlijk een van de meest cultureel vrije samenlevingen die je kan vinden, terwijl in andere landen een shirt of overhemd met korte mouwen in het openbaar al aardig tegen de normgrenzen aanschurkt.

Waarom zouden we publieke naaktheid moeten verbieden? Best willekeurig eigenlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 20 januari 2016 @ 18:58:08 #39
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159261898
Rusland is een soeverein land. Wat zij beslissen is onze zaak niet. Ze willen graag een dictatuur met orthodoxe insteek.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  † In Memoriam † woensdag 20 januari 2016 @ 18:59:24 #40
137949 Disana
pi_159261927
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Toch is die grens best moeilijk aan te geven. Wij zijn waarschijnlijk een van de meest cultureel vrije samenlevingen die je kan vinden, terwijl in andere landen een shirt of overhemd met korte mouwen in het openbaar al aardig tegen de normgrenzen aanschurkt.

Waarom zouden we publieke naaktheid moeten verbieden? Best willekeurig eigenlijk.
Ik denk niet dat het willekeurig is. Ik denk dat we niet geconfronteerd willen worden met de verregaande kwetsbaarheid die een naakt lichaam is.
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:03:47 #41
346939 Janneke141
pi_159262029
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:59 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het willekeurig is. Ik denk dat we niet geconfronteerd willen worden met de verregaande kwetsbaarheid die een naakt lichaam is.
Ik kan ook wel verzinnen waarom het ooit is ingevoerd. Maar ik bedoel met 'willekeurig' dat er geen universeel geldige set regels is waaraan je kan afmeten wat wel en niet zou moeten mogen. Hier is naaktlopen verboden en bovendien sociaal absoluut niet geaccepteerd, maar in tribaal Afrika is dat geen probleem. Daar zijn wellicht dingen die we hier triviaal vinden, absoluut ongehoord.
Het is moeilijk te bepalen wat wel en niet kan. In de jaren '50 waren rokken tot boven de knie een onmogelijkheid, maar nu niet meer. Het is cultureel bepaald en daarom ook aan verandering onderhevig. Dat naaktlopen nu niet kan, maakt nog niet dat het nooit zou moeten kunnen. Om dat voorbeeld maar te blijven gebruiken.
  † In Memoriam † woensdag 20 januari 2016 @ 19:07:20 #42
137949 Disana
pi_159262150
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik kan ook wel verzinnen waarom het ooit is ingevoerd. Maar ik bedoel met 'willekeurig' dat er geen universeel geldige set regels is waaraan je kan afmeten wat wel en niet zou moeten mogen. Hier is naaktlopen verboden en bovendien sociaal absoluut niet geaccepteerd, maar in tribaal Afrika is dat geen probleem. Daar zijn wellicht dingen die we hier triviaal vinden, absoluut ongehoord.
Het is moeilijk te bepalen wat wel en niet kan. In de jaren '50 waren rokken tot boven de knie een onmogelijkheid, maar nu niet meer. Het is cultureel bepaald en daarom ook aan verandering onderhevig. Dat naaktlopen nu niet kan, maakt nog niet dat het nooit zou moeten kunnen. Om dat voorbeeld maar te blijven gebruiken.
Ik vind dat allemaal de moeite waard om over na te denken, maar ik zie niet goed wat kleding of het ontbreken daarvan te maken heeft met het publiekelijk zoenen van homo's. Die naaktheid is er door TS bijgesleept om een mijns inziens gemankeerd punt te maken.
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:11:58 #43
346939 Janneke141
pi_159262280
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:07 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind dat allemaal de moeite waard om over na te denken, maar ik zie niet goed wat kleding of het ontbreken daarvan te maken heeft met het publiekelijk zoenen van homo's. Die naaktheid is er door TS bijgesleept om een mijns inziens gemankeerd punt te maken.
Er is een, deels cultureel en deels juridische, lijn die een scheiding maakt tussen dingen die wel en niet in het openbaar worden geaccepteerd. Die lijn zal er altijd zijn, en om dat punt te maken wordt er iets genoemd dat in ieders beleving altijd "aan de andere kant van de lijn" zal liggen. De vraag is, aan welke kant zoenende homo's thuis horen. En dat kan per sociale groep verschillen.

Er zit nog wel een discriminatiekantje aan natuurlijk. Waarom zouden man en vrouw wel mogen zoenen, maar man en man niet? Dat compliceert de discussie.
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:15:07 #44
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_159262368
In een land als Rusland waar homo's niet bepaald populair zijn lijkt het me gewoon niet verstandig om in het openbaar te zoenen. Maar om het nu te verbieden ? Dat is best wel raar.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_159262424
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:58 schreef Heilwasser het volgende:
Rusland is een soeverein land. Wat zij beslissen is onze zaak niet. Ze willen graag een dictatuur met orthodoxe insteek.
Daar heb je een punt. Verder is het een kwestie van hunkeren naar aandacht van onze anti-homo TS. Niet voor de eerste keer trouwens.
pi_159262478
Een wet die homo's verbiedt om te zoenen in het openbaar. Die Russen weten altijd weer precies de juiste wet tegen het juiste probleem te maken.

woensdag 20 januari 2016 @ 19:21:38 #47
453178 Nachtwens
Viezūh kottik
pi_159262551
Sterf, kut homofoben.

Nu krijg ik zin om naar Rusland te gaan en daar in het openbaar schaamteloos met een man te gaan bekken.

Wie meld zich?
"Never forget what you are.
The rest of the world will not.
Wear it like armor, and it can never be used to hurt you."
-- Tyrion Lannister
  † In Memoriam † woensdag 20 januari 2016 @ 19:22:17 #48
137949 Disana
pi_159262575
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er is een, deels cultureel en deels juridische, lijn die een scheiding maakt tussen dingen die wel en niet in het openbaar worden geaccepteerd. Die lijn zal er altijd zijn, en om dat punt te maken wordt er iets genoemd dat in ieders beleving altijd "aan de andere kant van de lijn" zal liggen. De vraag is, aan welke kant zoenende homo's thuis horen. En dat kan per sociale groep verschillen.

Er zit nog wel een discriminatiekantje aan natuurlijk. Waarom zouden man en vrouw wel mogen zoenen, maar man en man niet? Dat compliceert de discussie.
Ik vind het nogal vergezocht en veelzeggend dat TS een vergelijk met naaktheid maakt. En verder ben ik heel simpel, want ik denk dat er uiteindelijk niets boven maximaal haalbare vrijheid gaat.
pi_159262585
Bizar.
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:23:06 #50
346939 Janneke141
pi_159262591
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:22 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind het nogal vergezocht en veelzeggend dat TS een vergelijk met naaktheid maakt. En verder ben ik heel simpel, want ik denk dat er uiteindelijk niets boven maximaal haalbare vrijheid gaat.
Dan is dus de vraag waarom publieke naaktheid niet onder die maximaal haalbare vrijheid zou vallen.
  † In Memoriam † woensdag 20 januari 2016 @ 19:24:03 #51
137949 Disana
pi_159262626
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dan is dus de vraag waarom publieke naaktheid niet onder die maximaal haalbare vrijheid zou vallen.
Nee dat is de vraag niet. Dit topic gaat over zoenende homo's. Een wereld van verschil.
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:24:58 #52
346939 Janneke141
pi_159262651
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:24 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee dat is de vraag niet. Dit topic gaat over zoenende homo's. Een wereld van verschil.
In dat geval houdt "het doel is absolute vrijheid" als argument geen stand. Want zo absoluut is die vrijheid dan kennelijk ook weer niet.
pi_159262668
quote:

[..]

Twee kussende mannen kunnen ook spiernaakt zijn.
pi_159262758
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:21 schreef Nachtwens het volgende:
Sterf, kut homofoben.

Nu krijg ik zin om naar Rusland te gaan en daar in het openbaar schaamteloos met een man te gaan bekken.

Wie meld zich?
Als je het goed aan wil pakken zoiets gewoon in een streng islamitisch land doen. Dat zal ze pas leren, die homofoben.
pi_159262813
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als je het goed aan wil pakken zoiets gewoon in een streng islamitisch land doen. Dat zal ze pas leren, die homofoben.
Idd, wat een mietje zeg die Nachtwens.
NEE!
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:29:37 #56
453178 Nachtwens
Viezūh kottik
pi_159262818
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

In een steniging heb ik geen zin _O- laf he?
-- Tyrion Lannister
pi_159262874
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het verbod op openbare naaktheid is i.i.g. geen regel die een bepaalde groep benadeelt op grond van geslacht / ras / etniciteit / seksuele oriėntatie / religie.

---

Overigens vind ik het ook wat anders dan het huwelijk. Het huwelijk zou je nog kunnen opvatten als bijv. een fiscale constructie om een productie-eenheid van baby's te subsidiėren, en vanwege de biologie kan dat nou eenmaal alleen als eenheid van man+vrouw.

---

En wat nou eigenlijk als je in Rusland dan aan een karnevalsoptocht o.i.d. meedoet en een man zoent terwijl je geen homo bent? :P
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:37:00 #58
453178 Nachtwens
Viezūh kottik
pi_159263011
Eerlijk gezegd vind ik stelletjes die openbaar gaan kopkluiven sowieso een beetje onsmakelijk. Of ze nou hetero of homo zijn.

Behalve als het 2 vrouwen zijn :') ja ik ben een vuile hypocriet.

Maar om dat te gaan verbieden is mij toch echt een brug te ver. Tolerantie is een groot goed. Als 't je niet aanstaat kun je natuurlijk altijd de andere kant opkijken.
-- Tyrion Lannister
pi_159263028
quote:

[..]

Waarom is dat een wereld van verschil?

Misschien zeggen onze achterkleinkinderen binnen 100 jaar wel: "wat een bekrompen mensen in de 21ste eeuw, toen werd naakt lopen bestraft. :') :') "
pi_159263043
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:29 schreef Nachtwens het volgende:

[..]

Volgens mij hangen ze je in sommige landen op, maar dat weet ik niet zeker.
pi_159263089
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:04 schreef YuckFou het volgende:

[..]

[..]

Kortom, vrijwel nooit, maar zodra het kan wel gelijk je mening dumpen om maar aan te geven hoe geweldig heteroseksueel je bent en dat homo's maar vies zijn...
Ooit erbij stil gestaan hoe het is om zo te leven? Nooit ergens anders dan binnenshuis je affectie kunnen tonen? Nooit hand in hand lopen, nooit buiten een zoen aan je partner geven en nooit je arm om je partner heen slaan? Als je zelf een vriendin of vrouw hebt, tel eens als je buiten de deur bent hoe vaak je dat doet en bedenk je dan hoe vaak een gay denkt "oh nee niet hier"....
Maar dat besef je niet, en kids interesseert het geen hol, die denken daar niet over na....
Homoseksualiteit is een afwijking en dat ze zoenende hetero's raar vinden is hun probleem. Heteroliefde is namelijk gewoon de manier waarop het zou moeten, ipv 2 dezelfde geslachten.
pi_159263094
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:29 schreef Nachtwens het volgende:

[..]

Dan kun je het beter ook niet in Rusland doen. De wetten zijn er minder erg dan wat sommige mensen daar uitspoken en dat wil wat zeggen.
pi_159263123
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:39 schreef Calcio het volgende:
Heteroliefde is namelijk gewoon de manier waarop het zou moeten, ipv 2 dezelfde geslachten.
Op basis waarvan wordt dat dan bepaald?
pi_159263150
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:40 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Op basis waarvan wordt dat dan bepaald?
Een mens is toch om zich voor te planten? Dan is homoseksualiteit toch een afwijking? Niet daar daar was mis mee is, overigens.
pi_159263170
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:41 schreef Calcio het volgende:

[..]

Een mens is toch om zich voor te planten? Dan is homoseksualiteit toch een afwijking? Niet daar daar was mis mee is, overigens.
Liefde tussen twee mannen of vrouwen hoeft voortplanting toch niet in de weg te staan?
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:42:45 #66
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_159263176
quote:
Heteroliefde is namelijk gewoon de manier waarop het zou moeten, ipv 2 dezelfde geslachten.
Van wie?
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:43:39 #67
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_159263197
Man of Vrouw in welke combinatie dan ook, nadrukkelijke liefdesuitingen doe je maar lekker thuis en voor mijn part voor de buis.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:43:46 #68
453178 Nachtwens
Viezūh kottik
pi_159263200
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan kun je het beter ook niet in Rusland doen. De wetten zijn er minder erg dan wat sommige mensen daar uitspoken en dat wil wat zeggen.
Mja, ik ga het ook niet letterlijk doen, zelfs niet als mijn reis betaald word, het was meer om mijn boosheid uit te drukken.

Homofobie kan ik mij aardig pissig over maken. Als je zon belachelijke wet perse in wil voeren, verbied dan ook het tongen van hetero's. Gelijke monniken, gelijke kappen.
-- Tyrion Lannister
pi_159263257
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Liefde tussen twee mannen of vrouwen hoeft voortplanting toch niet in de weg te staan?
Sinds wanneer kunnen homo's kinderen met elkaar krijgen?
pi_159263266
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:42 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Van wie?
De natuur.
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:47:42 #71
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_159263300
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:46 schreef Calcio het volgende:
De natuur.
Als dat zo zou zijn, waarom bestaan er dan uberhaupt homoseksuele mensen en dieren? Dan zou de natuur er toch ook wel voor zorgen dat die verdwijnen in de loop van de evolutie?
pi_159263323
Dat is weer eens wat anders dan dat ze in elkaar gebeukt worden door de Putin jugend of van een dak worden gegooid door militante moslims. :')
pi_159263353
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:47 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Als dat zo zou zijn, waarom bestaan er dan uberhaupt homoseksuele mensen en dieren? Dan zou de natuur er toch ook wel voor zorgen dat die verdwijnen in de loop van de evolutie?
Afwijkingen zijn er nou eenmaal, net als ziektes. Je zegt toch ook niet dat kanker wel zou verdwijnen door evolutie?
pi_159263367
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:45 schreef Calcio het volgende:

[..]

Sinds wanneer kunnen homo's kinderen met elkaar krijgen?
Ach de mogelijkheid van voortplanting is volgens jou beperkt tot de liefdesrelatie die twee mensen hebben. Er zijn toch nogal wat kinderen die geboren worden zonder dat sprake is van een langdurige liefderelatie tussen de ouders.
pi_159263403
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:49 schreef Calcio het volgende:
Afwijkingen zijn er nou eenmaal
Als het voorkomt in de natuur is het toch geen afwijking dan is het normaal maar minder voorkomend.
pi_159263427
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ach de mogelijkheid van voortplanting is volgens jou beperkt tot de liefdesrelatie die twee mensen hebben. Er zijn toch nogal wat kinderen die geboren worden zonder dat sprake is van een langdurige liefderelatie tussen de ouders.
Nee ik heb niets over langdurige liefdesrelaties gezegd maar feit blijft wel dat je 2 mensen van t verschillende geslacht nodig hebt en dat kan dus niet met homo's
pi_159263483
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als het voorkomt in de natuur is het toch geen afwijking dan is het normaal maar minder voorkomend.
Het is weldegelijk een afwijking aangezien ze beperkt zijn tot bepaalde dingen. Autisme is toch ook een afwijking ipv een minder voorkomend iets?
pi_159263495
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:52 schreef Calcio het volgende:

[..]

Nee ik heb niets over langdurige liefdesrelaties gezegd maar feit blijft wel dat je 2 mensen van t verschillende geslacht nodig hebt en dat kan dus niet met homo's
Homo's kunnen gewoon seks hebben met iemand van het andere geslacht.
pi_159263528
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:54 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Homo's kunnen gewoon seks hebben met iemand van het andere geslacht.
Alsof ze dat doen :')
En leuk voor dat kind dan ook
pi_159263584
Triest hoor de reacties hier. Zoenen moet gewoon kunnen naar mijn mening, ook voor homo's. Ik snap dat het aflikken met een paal in de broek niet wenselijk is, maar dat doen dan ook alleen Tokkies (homo en hetero).

Tevens ben ik voorstander van naakte borsten !
&lt;hr&gt;
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:57:16 #81
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159263608
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:32 schreef Igen het volgende:

[..]

---

Overigens vind ik het ook wat anders dan het huwelijk. Het huwelijk zou je nog kunnen opvatten als bijv. een fiscale constructie om een productie-eenheid van baby's te subsidiėren, en vanwege de biologie kan dat nou eenmaal alleen als eenheid van man+vrouw.

---

Homo's zijn niet per se onvruchtbaar. Dus dit is onzin.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_159263628
quote:

[..]

Afwijkingen zijn er nou eenmaal, net als ziektes. Je zegt toch ook niet dat kanker wel zou verdwijnen door evolutie?
Dus zoals jij het beschrijft zou je dus ook geen zoenende invaliden op straat willen zien.

Jij bent echt gestoord. Laat iedereen gewoon doen waar hij of zij zelf zin in heeft, bemoei je er gewoon niet mee. Daarbij kan ik lebberende hetero stellen net zo irritant vinden, doe dat dan ook gewoon lekker thuis.

Tevens, jouw kinderen kunnen ook homofiel worden, accepteer je dat dan ook niet?
pi_159263630
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:54 schreef Calcio het volgende:

[..]

Het is weldegelijk een afwijking aangezien ze beperkt zijn tot bepaalde dingen. Autisme is toch ook een afwijking ipv een minder voorkomend iets?
Het is een afwijking ten opzichte van de normen die mensen stellen maar dat heeft niets met de natuur te maken.
pi_159263699
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:55 schreef Calcio het volgende:

[..]

Alsof ze dat doen :')
En leuk voor dat kind dan ook
Ik geef gewoon maar aan dat homoseksualiteit op geen enkele manier voortplanting in de weg staat. Of ze dat doen, ik denk heel vaak wel ja.
pi_159263721
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Homo's zijn niet per se onvruchtbaar. Dus dit is onzin.
Een homo kan niet samen met een andere homo een kind krijgen. Daar is hoe dan ook een vrouw voor nodig.
pi_159263771
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Een homo kan niet samen met een andere homo een kind krijgen. Daar is hoe dan ook een vrouw voor nodig.
Er zijn vrouwen genoeg die een kind of zelfs meerdere hebben met een homo.
pi_159263798
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is een afwijking ten opzichte van de normen die mensen stellen maar dat heeft niets met de natuur te maken.
In de natuur is het zelfs zo dat homofiele dieren zorg dragen voor kinderen van anderen wanneer pappa en mamma er niet meer zijn.

Alles heeft een functie, minderheid of niet. Jammer dat er nog zo veel bekrompen mensen op deze aardbol lopen.

Wel kankeren op AZCs maar dan alsnog zelf niet eens de normen en waarden van een moderne westerse samenleving respecteren. Hoe hypocriet.
pi_159263834
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er zijn vrouwen genoeg die een kind of zelfs meerdere hebben met een homo.
Vast wel, en als een vrouw en een homo eerst met elkaar trouwen en dan met elkaar een kind krijgen dan denk ik ook niet dat iemand enig conservatieveling op de wereld daar een probleem mee heeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2016 20:03:28 ]
  woensdag 20 januari 2016 @ 20:04:45 #89
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159263908
quote:

[..]

Eerder een baarmoeder en een eitje, maar vooruit. Wat maakt dat voor verschil?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 20 januari 2016 @ 20:04:55 #90
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_159263917
quote:
Sowieso is het nogal raar om te stellen dat wat de natuur bedacht heeft de norm is, anders zou je zo'n beetje alle door mensen geschapen techniek uit het raam kunnen gooien en als niet natuurlijk kunnen beschouwen en maar vinden dat dat dan ook niet hoort, lijkt me dat dat met de vooruitgang ook niet aan de orde is...
Er komen nou eenmaal homoseksuele "afwijkingen" voor in de "natuur" waarin je tegenwoordig leeft, daar kan je t niet mee eens zijn, maar wie geeft jou, of Putin, of een ander het recht om daar regels aan te stellen die afwijken van wat voor andere wel geld? zeker als het voor volwassenen geldt is dat natuurlijk hypocriet. En dat gelul ter bescherming van de kinderen, die malen niet om kussende kerels, net als echte hetero mannen, die gaan net zo makkelijk naar een gay of een hetero feestje omdat die zo zeker van hun zaak zijn dat het ze geen bal uitmaakt wie met wie kust....
pi_159263947
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Vast wel, en als een vrouw en een homo eerst met elkaar trouwen en dan met elkaar een kind krijgen dan denk ik ook niet dat iemand enig conservatieveling op de wereld daar een probleem mee heeft.
Het zal mij een rotzorg zijn wat een conservatieveling ervan vindt eerlijk gezegd. Ik vind het nogal bekrompen om te oordelen over homoseksualiteit omdat het voortplanting in de weg zou staan dat is gewoon larie. als een homoseksueel iemand een kind wil dan kan dat gewoon. Daarnaast is er geen enkele verplichting om kinderen te krijgen.
pi_159264008
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het zal mij een rotzorg zijn wat een conservatieveling ervan vind eerlijk gezegd. Ik vind het nogal bekrompen om te oordelen over homoseksualiteit omdat het voortplanting in de weg zou staan dat is gewoon larie. als een homoseksueel iemand een kind wil dan kan dat gewoon. Daarnaast is er geen enkele verplichting om kinderen te krijgen.
Dan kan dat niet 'gewoon', dan kan dat alléén als er een vrouw is die meewerkt.

En daarnaast is het een legitiem doel van een regering om te willen aansturen op meer / minder kinderen. China had de 1-kind-politiek; Poetin maakt zich voor zover ik weet wel degelijk druk om de bevolkingskrimp in Rusland.
pi_159264159
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:07 schreef Igen het volgende:
Dan kan dat niet 'gewoon', dan kan dat alléén als er een vrouw is die meewerkt.
Dat geldt over het algemeen voor elke man ja dus het belang van die opmerking ontgaat me ook.

as een regering meer kinderen wil dan kunnen ze toch beter voorbehoedsmiddelen als condooms en de pil verbieden, dat levert sneller wat op. Te zot eigenlijk dat nu de meeste seks geen kinderen meer oplevert men valt over homoseksualiteit omdat er geen kinderen uit voort komen.
pi_159264221
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:10 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat geldt over het algemeen voor elke man ja dus het belang van die opmerking ontgaat me ook.

as een regering meer kinderen wil dan kunnen ze toch beter voorbehoedsmiddelen als condooms en de pil verbieden, dat levert sneller wat op. Te zot eigenlijk dat nu de meeste seks geen kinderen meer oplevert men valt over homoseksualiteit omdat er geen kinderen uit voort komen.
Ik heb zelf geen flauw benul hoe de effectiviteit van bepaalde maatregelen op dit vlak precies is, dus ik zal hier verder niet tegenin gaan. :)
pi_159264448
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:11 schreef YuckFou het volgende:

Zoenende vrouwen, al dan niet in het openbaar, wordt maatschappelijk beter geaccepteerd, zowel door mannen als vrouwen. Zoenende mannen daar heeft met name de Russische samenleving totaal geen trek in. Maar ik weet niet of dat onderscheid wel in overeenstemming is met de Russische grondwet.
pi_159264562
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:10 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Men valt niet over homoseksualiteit. Men wil het gewoonweg niet in het openbaar zien. Dat wordt in Rusland al heel snel als "propaganda" gezien. Vooral als we het hebben over gay prides e.d. In Rusland wil men dat niet.
  woensdag 20 januari 2016 @ 20:22:45 #97
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_159264599
Kinderen als excuus gebruiken om je eigen homofobie te rechtvaardigen. :') Dat is pas sneu.
Kinderen vinden alles normaal tot het moment dat ze psychologisch worden geconditioneerd met de moraal die volwassenen gebruiken die niet kunnen omgaan met hun eigen conflicterende projecties.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  woensdag 20 januari 2016 @ 20:30:04 #98
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_159264810
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:18 schreef idefixide het volgende:

[..]

Zoenende vrouwen, al dan niet in het openbaar, wordt maatschappelijk beter geaccepteerd, zowel door mannen als vrouwen. Zoenende mannen daar heeft met name de Russische samenleving totaal geen trek in. Maar ik weet niet of dat onderscheid wel in overeenstemming is met de Russische grondwet.
In de Sowjettijd hingen de leiders nog aan elkaars lippen. Kus, knuffel, normale begroetingen.
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:13:18 #99
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_159266349
quote:
mensen die nog steeds vinden dat homo´s en lesbiennes niet thuis horen in de maatschappij zijn niet maatschappelijk aanvaardbaar.

quote:
:r :( Hier gaan de haren recht van overeind staan.

quote:
Sociale normen, waarom zouden homo´s of lesbiennes niet onder de sociale normen vallen.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_159266403
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:21 schreef idefixide het volgende:
Men valt niet over homoseksualiteit. Men wil het gewoonweg niet in het openbaar zien. Dat wordt in Rusland al heel snel als "propaganda" gezien. Vooral als we het hebben over gay prides e.d. In Rusland wil men dat niet.
Ik val ook niet over blanke vrouwen die met een neger gaan. Wil ze alleen absoluut niet in het openbaar zien. Dat is propaganda voor tenietdoening van het blanke ras. Voor de rest geen problemen mee, als ze maar niet in het openbaar het tonen. Zelfde voor Moslimas die hun religie willen praktizeren. Geen probleem zolang ze in het openbaar maar niet herkenbaar zijn. Zelfde voor de sikhrs ook, wordt ik doodziek met zo´n tulband om en maken me bang. Geen enkel probleem met sikhs zolang ze maar niet in het openbaar er open en bloot mij mee lastig vallen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:14:54 #101
pi_159266404
quote:
Ik denk dat kinderen het eerder begrijpen en accepteren dan volwassen.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:17:05 #102
pi_159266465
quote:
En zoenende hetero stellen kan wel, het zijn de volwassen die moeilijk doen kinderen vinden dit niet raar meer.
pi_159266656
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:17 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

En zoenende hetero stellen kan wel, het zijn de volwassen die moeilijk doen kinderen vinden dit niet raar meer.
Kinderen die enkel opgevoed worden op school niet, inderdaad.
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:22:58 #104
pi_159266667
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:14 schreef Confetti het volgende:

Of je nou homo, lesbienne, hetero, transgender of travestiet bent ze hebben allemaal recht op de zelfde rechten en is het belachelijk dat er groepen mensen zijn die vinden dat deze mensen niet thuis horen in de maatschappij of niet maatschappelijk verantwoord zijn. :(
pi_159266706
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:22 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Of je nou homo, lesbienne, hetero, transgender of travestiet bent ze hebben allemaal recht op de zelfde rechten en is het belachelijk dat er groepen mensen zijn die vinden dat deze mensen niet thuis horen in de maatschappij of niet maatschappelijk verantwoord zijn. :(
Mag een travestiet van jou kinderen adopteren? Fijne maatschappij heb jij voor ogen.
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:24:44 #106
pi_159266714
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:42 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

Dat papa en papa van elkaar houden en het normaal is. :P

:T
Dit dus _O_
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:26:27 #107
pi_159266776
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:24 schreef berko13 het volgende:

[..]

Mag een travestiet van jou kinderen adopteren? Fijne maatschappij heb jij voor ogen.
Waarom niet, zijn ze minderwaardig of zo, zijn niet capabel genoeg om kinderen op te voeden.
pi_159266821
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:26 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Waarom niet, zijn ze minderwaardig of zo, zijn niet capabel genoeg om kinderen op te voeden.
Je moet altijd in het belang van het kind denken.

Kinderen willen een gewone thuis, een mama en een papa, en willen helemaal niet het speeltje zijn van de op hol geslagen perversiteit van het Westen.
pi_159266852
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

We zijn het niet vaak eens, maar hierover zeker weten wel.
Wat een bekrompen schijtmensen hier, die anderen hun geluk niet gunnen. Tering zeg :')

Als je echt "last" hebt van zoenende mannen dan moet je jezelf eens afvragen of het niet beter is om nooit meer van je zolderkamertje af te komen.

Dat staat overigens los van mijn mening dat al dat overdreven geklef in het openbaar (ongeacht hetero of homo) altijd wel een beetje gene oplevert bij mij.
pi_159266870
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:27 schreef berko13 het volgende:

[..]

Kinderen willen een gewone thuis, een mama en een papa, en willen helemaal niet het speeltje zijn van de op hol geslagen perversiteit van het Westen.
Je trolt toch? Of ben je werkelijk zo zwakbegaafd? :')
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:29:42 #111
pi_159266874
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:22 schreef berko13 het volgende:

[..]

Kinderen die enkel opgevoed worden op school niet, inderdaad.
Daar zit misschien in sommige landen ook een groot deel van het probleem, kinderen die niet naar school gaan, leren dit dus niet.
pi_159266877
quote:

[..]

Wat een onzin. Kinderen willen helemaal "niks" op dit gebied. Die krijgen normen en waarden mee vanuit nurture, opvoeding en omgeving.

Juist kinderen kunnen zonder vooroordelen kijken nog.
pi_159266926
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:29 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Je trolt toch? Of ben je werkelijk zo zwakbegaafd? :')
Ik ben niet geļndoctrineerd door de liberale propagandamachine in scholen en media van het Westen.
pi_159266936
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:31 schreef berko13 het volgende:

[..]

Ik ben niet geļndoctrineerd door de liberale propagandamachine in scholen en media van het Westen.
Nee jij gelooft in een sprookjesboek waarin een meneer over het water liep _O-
pi_159266967
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:29 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Daar zit misschien in sommige landen ook een groot deel van het probleem, kinderen die niet naar school gaan, leren dit dus niet.
Kinderen in Rusland gaan heus wel naar school.
pi_159266971
quote:

[..]

Uit onderzoeken blijkt juist dat het kinderen niets uitmaakt, zolang ze maar een veilige omgeving hebben waar ze in op kunnen groeien.
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:34:04 #117
pi_159266998
quote:

[..]

Dit neem ik niet serieus meer, jou brein is al zo bevooroordeeld daar is geen beginnen meer aan om dat nog te veranderen. o|O 8)7
pi_159267009
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:29 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Wat een onzin. Kinderen willen helemaal "niks" op dit gebied. Die krijgen normen en waarden mee vanuit nurture, opvoeding en omgeving.

Juist kinderen kunnen zonder vooroordelen kijken nog.
ik denk dat jij kinderen onderschat. Die voelen vanaf hun 10 jaar heus wel aan dat er iets niet klopt als papa Jan met een rokje zijn zoon afhaalt op school.
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:34:52 #119
pi_159267022
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:33 schreef berko13 het volgende:

[..]

Kinderen in Rusland gaan heus wel naar school.
waar doel je dan op?
pi_159267027
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Uit onderzoeken blijkt juist dat het kinderen niets uitmaakt, zolang ze maar een veilige omgeving hebben waar ze in op kunnen groeien.
"Uit onderzoek"

:')
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:35:24 #121
pi_159267039
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

*O*
pi_159267067
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:34 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

waar doel je dan op?
In Rusland wordt het onderwijs en de media niet gedomineerd door culturele marxisten en daar krijgt de bevolking dus een andere opvoeding mee dan in Amerika en West-Europa.
pi_159267077
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:34 schreef berko13 het volgende:

[..]

ik denk dat jij kinderen onderschat. Die voelen vanaf hun 10 jaar heus wel aan dat er iets niet klopt als papa Jan met een rokje zijn zoon afhaalt op school.
Slechte troll is slecht, dat is wel duidelijk nu. Met een rokje :')

Als je dit wel meent en geen troll bent: wereldvreemd figuur.
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:37:38 #124
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159267103
Jammer dat hier geen Russen zitten die hun mening willen toelichten.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:38:09 #125
pi_159267120
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:34 schreef berko13 het volgende:

[..]

Kinderen zijn heel ruimdenkend, vooral als ze nog zo jong zijn en zullen hier geen probleem van maken, nogmaals het zijn de volwassen eromheen die het kind beinvloeden omdat ze het raar vinden
pi_159267144
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:37 schreef Heilwasser het volgende:
Jammer dat hier geen Russen zitten die hun mening willen toelichten.
Ik heb vorige jaar tijdens mijn vakantie een Russisch meisje ontmoet. Vertelde haar over de houding tegen homo's in Rusland. Zij geloofde er niks van en zei dat het allemaal onzin was. Homo's kunnen daar prima zonder problemen leven.

En ze meende het echt...
pi_159267163
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:14 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ik val ook niet over blanke vrouwen die met een neger gaan. Wil ze alleen absoluut niet in het openbaar zien. Dat is propaganda voor tenietdoening van het blanke ras. Voor de rest geen problemen mee, als ze maar niet in het openbaar het tonen. Zelfde voor Moslimas die hun religie willen praktizeren. Geen probleem zolang ze in het openbaar maar niet herkenbaar zijn. Zelfde voor de sikhrs ook, wordt ik doodziek met zo´n tulband om en maken me bang. Geen enkel probleem met sikhs zolang ze maar niet in het openbaar er open en bloot mij mee lastig vallen.
Een leuke opsomming van gevallen die maatschappelijk niet altijd en overal geaccepteerd wordt. Dat kan vervolgens ook zijn weerslag krijgen in wetgeving. Rusland heeft in dit geval enorme bezwaren bij het openlijk uitdragen van homoseksualiteit en vind hierin een overweldigende meerderheid van de bevolking achter zich.

Waarom vind jij dat homoseksuelen openlijk hun homoseksualiteit zouden moeten kunnen uitdragen in een samenleving die daar niets van wil hebben? Zie je het als een mensenrechtenkwestie dat een man in het openbaar met een andere man moet kunnen zoenen? :?
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:39:28 #129
111528 Viajero
Who dares wins
pi_159267171
quote:

[..]

Ah, dus homosex is prima zolang een van de twee een priester is en de ander een minderjarig jongetje?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:39:29 #130
pi_159267172
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:36 schreef berko13 het volgende:

[..]

In Rusland wordt het onderwijs en de media niet gedomineerd door culturele marxisten en daar krijgt de bevolking dus een andere opvoeding mee dan in Amerika en West-Europa.
Ik begrijp wat je bedoelt.
pi_159267178
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:38 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Kinderen zijn heel ruimdenkend, vooral als ze nog zo jong zijn en zullen hier geen probleem van maken, nogmaals het zijn de volwassen eromheen die het kind beinvloeden omdat ze het raar vinden
Precies. Als die er een probleem van maken wordt het inderdaad een probleem. Of als je homofobe idioten in je omgeving hebt die duidelijk hun afkeur laten blijken.
pi_159267273
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:39 schreef berko13 het volgende:

[..]

Wc eend
Niet echt, we hebben het niet over een onderzoek vanuit een instituut wat zich inzet voor homoseksuele ouders maar wetenschappelijk onderzoek.
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:42:55 #134
346939 Janneke141
pi_159267292
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet echt, we hebben het niet over een onderzoek vanuit een instituut wat zich inzet voor homoseksuele ouders maar wetenschappelijk onderzoek.
Je snapt er weer eens niets van. Het past niet in het straatje van TS, en dus deugt het onderzoek niet.
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:45:08 #135
111528 Viajero
Who dares wins
pi_159267364
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:41 schreef Calcio het volgende:

[..]

Zullen we mensen die onvruchtbaar zijn ook verbieden te trouwen dan?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_159267368
quote:

[..]

Oh een Vlaming maar.
Wat hebben we geluk dat we Vlaanderen niet meer bij Nederland hebben.
pi_159267413
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:38 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik heb vorige jaar tijdens mijn vakantie een Russisch meisje ontmoet. Vertelde haar over de houding tegen homo's in Rusland. Zij geloofde er niks van en zei dat het allemaal onzin was. Homo's kunnen daar prima zonder problemen leven.

En ze meende het echt...
Of homo's prima kunnen leven zonder problemen maar dat hangt mede af van wat je prima en zonder problemen noemt.

Als je als homo zo door het leven wilt gaan dan gaat het (in Rusland) niet lukken.

Als je als moslima perse zo over straat wil dan lukt dat hier (en in veel moslimlanden) ook niet zonder problemen.

woensdag 20 januari 2016 @ 21:46:58 #138
pi_159267417
quote:

[..]

Homoseksualiteit is een afwijking en dat ze zoenende hetero's raar vinden is hun probleem. Heteroliefde is namelijk gewoon de manier waarop het zou moeten, ipv 2 dezelfde geslachten.
Volgens mij ben jij hier de gene met een afwijking, je kiest er niet voor om homo of lesbienne of transgender te zijn, je wordt zo geboren. Het wordt tijd dat mensen dat eens gaan accepteren.
pi_159267462
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:46 schreef idefixide het volgende:

[..]

Of homo's prima kunnen leven zonder problemen maar dat hangt mede af van wat je prima en zonder problemen noemt.

Als je als homo zo door het leven wilt gaan dan gaat het (in Rusland) niet lukken.

[ afbeelding ]

Als je als moslima perse zo over straat wil dan lukt dat hier (en in veel moslimlanden) ook niet zonder problemen.

[ afbeelding ]
Ze geloofde ook niet van die groepen ze in elkaar slaan of vernederen.
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:50:43 #140
pi_159267537
quote:

[..]

Weleens van een draagmoeder gehoord.
pi_159267631
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:50 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Weleens van een draagmoeder gehoord.
Zijn dat geen vrouwen? :?
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:57:30 #142
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_159267779
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 17:59 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Dit... je gaat ook niet op straat liggen bidden of masturberen ofzo. Ga dat lekker thuis doen, waar niemand het hoeft te zien.
pi_159267813
quote:
Jouw hoofd is ook fucking goor, ook maar gelijk verbieden dus.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_159267824
Terecht, dat bepaalde decadente elementen in de hedendaagse Westerse samenleving doen alsof dat normaal is betekend niet dat iedereen maar moet doen alsof dat normaal is.
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:58:39 #145
346939 Janneke141
pi_159267827
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dit... je gaat ook niet op straat liggen bidden of masturberen ofzo. Ga dat lekker thuis doen, waar niemand het hoeft te zien.
Ja, die vallen wel duidelijk in dezelfde categorie.
pi_159267844
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, die vallen wel duidelijk in dezelfde categorie.
Religion is like a penis.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_159268124
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:46 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij hier de gene met een afwijking, je kiest er niet voor om homo of lesbienne of transgender te zijn, je wordt zo geboren. Het wordt tijd dat mensen dat eens gaan accepteren.
Of je "zo" geboren wordt of niet doet nauwelijks ter zake. Acceptatie dat mensen met homoseksuele gevoelens rondlopen is ook bij voorstanders van zo'n wet aanwezig. Maar dat is wat anders dan de volledige acceptatie van de "homo scene" en het openlijk "prediken" daarvan in het openbaar. Niet elke samenleving staat daar open voor. De keuze om het bed te delen met iemand van hetzelfde geslacht moet iedere volwassene voor zichzelf bepalen maar deze keuze verkondigen in het openbaar is toch echt iets anders.
pi_159268223
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:39 schreef idefixide het volgende:
Een leuke opsomming van gevallen die maatschappelijk niet altijd en overal geaccepteerd wordt. Dat kan vervolgens ook zijn weerslag krijgen in wetgeving.
In Afghanistan vinden ze dat er geen verbod op verkrachting binnen het huwelijk wettelijk mag komen. Want de vrouw moet immers maar zich schikken naar de lusten van de man, waarom zijn ze anders getrouwd?

In Oeganda vindt een meerderheid dat albino kinderen behekst zijn en je die mag doden voor genezing. Ook maar een wetje op maken dan die dat toestaat en niet criminaliseert. De meerderheid vindt het immers.

In Rusland vindt een meerderheid ook dat Russische vrouwen niet met zwarte negers mogen gaan, wetje maken die een huwelijk verbied dan maar volgens de normen en waarden van de meerderheid.

In Jemen vindt de meerderheid dat je best een 9-jarig meisje mag huwen en vervolgens lekker je huwelijksnacht op los mag gaan. Meer dan terecht dat dat wettelijk is toegestaan.

In Saudie Arabie vindt de meerderheid dat homoseksuelen de doodstraf horen te krijgen. Volledig legitiem ook.

quote:
Waarom vind jij dat homoseksuelen openlijk hun homoseksualiteit zouden moeten kunnen uitdragen in een samenleving die daar niets van wil hebben? Zie je het als een mensenrechtenkwestie dat een man in het openbaar met een andere man moet kunnen zoenen? :?
Als een man in het openbaar daar een vrouw op haar bek mag pakken moet dat ook voor Adam en Steve kunnen ja. Als jouw argument is "de meerderheid heeft er problemen mee" dan ken ik er nog wel een paar voorbeelden. Als dat de norm wordt zijn we heel snel klaar. Ook hier in NL in het huidige klimaat rondom andere zaken.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_159268225
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:39 schreef berko13 het volgende:

[..]

Wc eend
Hoi, zou je kunnen toelichten op welk(e) onderzoek(en) je precies doelt? Ik vind het hele debat rond homo-rechten een interessant onderwerp (hoewel met name gerelateerd aan Amerikaanse politiek) en heb vooralsnog geen onderzoeken gezien die jouw conclusie overtuigend ondersteunen.

De kreet "uit onderzoek blijkt dat..." wordt vaak gebruikt om ouders van het gelijke geslacht als slecht af te schilderen, maar vragen naar een bron blijkt altijd een moeilijk punt. Misschien met jou meer succes. Dus... bron?
pi_159268472
quote:

[..]

quote:

[..]

De sociale norm is hier tegenwoordig dat je gewoon als homo in het openbaar kunt zoenen.
pi_159268553
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:08 schreef jodev het volgende:

[..]

Hoi, zou je kunnen toelichten op welk(e) onderzoek(en) je precies doelt? Ik vind het hele debat rond homo-rechten een interessant onderwerp (hoewel met name gerelateerd aan Amerikaanse politiek) en heb vooralsnog geen onderzoeken gezien die jouw conclusie overtuigend ondersteunen.

De kreet "uit onderzoek blijkt dat..." wordt vaak gebruikt om ouders van het gelijke geslacht als slecht af te schilderen, maar vragen naar een bron blijkt altijd een moeilijk punt. Misschien met jou meer succes. Dus... bron?
Mijn bron is gezond verstand, iets wat vele mensen vandaag niet meer graag gebruiken.

Ik heb heus geen dom onderzoekje nodig om te weten dat de ideale situatie voor een kind is dat het opgroeit bij (zijn/haar eigen) mama en papa.
pi_159268567
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:05 schreef idefixide het volgende:

[..]

Of je "zo" geboren wordt of niet doet nauwelijks ter zake. Acceptatie dat mensen met homoseksuele gevoelens rondlopen is ook bij voorstanders van zo'n wet aanwezig.
Nou dan zijn we al een heel eind, er wordt geaccepteerd dat mensen bepaalde gevoelens kunnen hebben! Had anders ook een moeilijke handhaving geworden...
pi_159268578
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:14 schreef Westerling het volgende:

[..]

[..]

De sociale norm is hier tegenwoordig dat je gewoon als homo in het openbaar kunt zoenen.
Klopt. Sociale normen kunnen echter veranderen.
  woensdag 20 januari 2016 @ 22:17:49 #154
346939 Janneke141
pi_159268610
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:17 schreef berko13 het volgende:

[..]

Correct, maar niet onder dwang.
pi_159268719
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:17 schreef berko13 het volgende:

[..]

Ja, dat kan. Ik geef je alleen weinig kans in Nederland.
pi_159268810
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:16 schreef berko13 het volgende:

[..]

Mijn bron is gezond verstand, iets wat vele mensen vandaag niet meer graag gebruiken.

Ik heb heus geen dom onderzoekje nodig om te weten dat de ideale situatie voor een kind is dat het opgroeit bij (zijn/haar eigen) mama en papa.
Ah duidelijk. Je bent dus inderdaad net als vele anderen die problemen met homoseksualiteit hebben. Nou kan ik een heel verhaal gaan tikken over decennia aan onderzoeken die jouw "gezond verstand" tegenspreken, maar die accepteer je toch niet. Ik kan een heel verhaal gaan houden over hoe "gezond verstand" geen objectieve manier is om iets te beoordelen. Maar ik overtuig je toch niet.

Jammer, hoopte ik eindelijk iemand te vinden met een nieuw standpunt...
pi_159269052
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:08 schreef Aloulu het volgende:

[..]

In Afghanistan vinden ze dat er geen verbod op verkrachting binnen het huwelijk wettelijk mag komen. Want de vrouw moet immers maar zich schikken naar de lusten van de man, waarom zijn ze anders getrouwd?

In Oeganda vindt een meerderheid dat albino kinderen behekst zijn en je die mag doden voor genezing. Ook maar een wetje op maken dan die dat toestaat en niet criminaliseert. De meerderheid vindt het immers.

In Rusland vindt een meerderheid ook dat Russische vrouwen niet met zwarte negers mogen gaan, wetje maken die een huwelijk verbied dan maar volgens de normen en waarden van de meerderheid.

In Jemen vindt de meerderheid dat je best een 9-jarig meisje mag huwen en vervolgens lekker je huwelijksnacht op los mag gaan. Meer dan terecht dat dat wettelijk is toegestaan.

In Saudie Arabie vindt de meerderheid dat homoseksuelen de doodstraf horen te krijgen. Volledig legitiem ook.

Als een man in het openbaar daar een vrouw op haar bek mag pakken moet dat ook voor Adam en Steve kunnen ja. Als jouw argument is "de meerderheid heeft er problemen mee" dan ken ik er nog wel een paar voorbeelden. Als dat de norm wordt zijn we heel snel klaar. Ook hier in NL in het huidige klimaat rondom andere zaken.
Er zijn legio voorbeelden. Iedere maatschappij bepaalt zijn eigen normen en waarden maar de wereld kijkt meer en meer mee. Het "recht" om te zoenen in het openbaar vind ik nou niet van dezelfde orde als het recht van albino-kinderen om niet vermoord te worden.

De doodstraf op homoseks is op dat vlak meer te vergelijken met landen waar de doodstraf geldt voor wietgebruik. Dat zijn schandalige straffen maar het is van te voren voor iedereen duidelijk hoe het daar zit.
pi_159269171
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:16 schreef Westerling het volgende:

[..]

Nou dan zijn we al een heel eind, er wordt geaccepteerd dat mensen bepaalde gevoelens kunnen hebben! Had anders ook een moeilijke handhaving geworden...
Als je het pas acceptatie noemt als iedereen homoseks(ualiteit) als tof ziet en dat er niets "mis" mee is met alles wat erbij komt kijken dan kan je het vergeten.
  woensdag 20 januari 2016 @ 22:46:34 #159
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_159269435
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Bizar.
Dit ja, maar het functioneert als een goede binnenlandse bliksemafleider nu de roebel weer eens flink wegzakt.
pi_159270380
Mensen die constant kinderen/terrorisme als argument gebruiken om allerlei onzin te rechtvaardigen zijn soieso al zwakbegaafd.
pi_159270978
quote:

[..]

Ok..en stel...jouw kind uit die ideale situatie:

Homofiel *O* verstoot je je kind dan? Of zou je willen dat hij/zij ook zijn/haar liefde publiek kan tonen zoals jij?

Ik begrijp best dat het afkeer opwekt bij mensen, maar dat heb ik ook bij oude mensen die dat doen. Het is niet dat ze de kleren van het lijf rukken en ...well you know
  woensdag 20 januari 2016 @ 23:49:39 #162
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159271118
quote:

Mijn bron is gezond verstand
Oh, ik dacht eerder aan de onderbuik.
pi_159271498
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:46 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Dit ja, maar het functioneert als een goede binnenlandse bliksemafleider nu de roebel weer eens flink wegzakt.
Precies dit. Het enige doel is de bevolking afleiden van de desastreuze economische situatie waar Rusland zich in bevindt.
pi_159271629
quote:
18s.gif Op woensdag 20 januari 2016 23:44 schreef IndigoCrystal het volgende:

[..]

Homofiel *O* verstoot je je kind dan? Of zou je willen dat hij/zij ook zijn/haar liefde publiek kan tonen zoals jij?

Ik begrijp best dat het afkeer opwekt bij mensen, maar dat heb ik ook bij oude mensen die dat doen. Het is niet dat ze de kleren van het lijf rukken en ...well you know
Allereerst ga ik mijn kinderen uitleggen dat er een verschil is tussen het cultureel marxistische gedachtegoed die de media en het onderwijs in haar greep heeft en de katholieke conservatieve waarden waar mijn familie voor staat. Ik ben ervan overtuigd dat ik mijn kinderen al zo een beschermlaagje kan bieden.

Nu, eenmaal ze 18 zijn, doen ze uiteraard wat ze willen en gaan ze hun eigen pad. Hoe ik zal reageren, heb ik geen idee over. Ik denk dat je zoiets eerst moet meemaken om daar te kunnen op antwoorden.
pi_159271877
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 00:13 schreef berko13 het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat ik mijn kinderen al zo een beschermlaagje kan bieden.
Wie beschermt ze tegen jou? 8)7
  donderdag 21 januari 2016 @ 00:34:55 #166
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_159271913
Homo's verafschuwen :')
Je als homo tot vervelends aan toe provocerend gedragen :')
Gewoon je leven leiden, los van het feit of je op mannen of vrouwen valt _O_
Permanent Verbannen
pi_159271976
quote:
18s.gif Op woensdag 20 januari 2016 23:44 schreef IndigoCrystal het volgende:

[..]

Ik snap helemaal niet dat het afkeer opwekt. Twee mensen die openlijk verliefd zijn, of het nou gaat om homo's of ouderen, dat is toch juist iets heel moois.

[ Bericht 0% gewijzigd door Morrigan op 21-01-2016 00:46:04 ]
ROBODEMONS..................|:(
pi_159272066
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 00:13 schreef berko13 het volgende:

[..]

Allereerst ga ik mijn kinderen uitleggen dat er een verschil is tussen het cultureel marxistische gedachtegoed die de media en het onderwijs in haar greep heeft en de katholieke conservatieve waarden waar mijn familie voor staat. Ik ben ervan overtuigd dat ik mijn kinderen al zo een beschermlaagje kan bieden.

Nu, eenmaal ze 18 zijn, doen ze uiteraard wat ze willen en gaan ze hun eigen pad. Hoe ik zal reageren, heb ik geen idee over. Ik denk dat je zoiets eerst moet meemaken om daar te kunnen op antwoorden.
Het is maar net wat je belangrijker vindt. Je eigen mening of het geluk van je kind.
  donderdag 21 januari 2016 @ 00:58:46 #169
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_159272233
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:05 schreef idefixide het volgende:
Maar dat is wat anders dan de volledige acceptatie van de "homo scene" en het openlijk "prediken" daarvan in het openbaar. Niet elke samenleving staat daar open voor. De keuze om het bed te delen met iemand van hetzelfde geslacht moet iedere volwassene voor zichzelf bepalen maar deze keuze verkondigen in het openbaar is toch echt iets anders.
Kennelijk heb je dit stukje gemist:
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:04 schreef YuckFou het volgende:

quote:

De basis van je geloof is een boek wat honderden jaren na Christus is geschreven door mannen die bepaalden wat wel en wat niet in het geschrift kwam en dan nog geloof je kennelijk dat er een profeet heeft bestaan die over water kon lopen, water in wijn kon veranderen, geboren is uit een maagd en uiteindelijk uit de dood kon opstaan, en dan noem je homoseksualiteit tegennatuurlijk?
pi_159272267
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2016 00:45 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het is maar net wat je belangrijker vindt. Je eigen mening of het geluk van je kind.
En gaat mijn zoon gelukkig zijn als hij (half)naakt op een gaypride loopt met dildo's te zwaaien en obscene gebaren loopt te maken? Ik geloof daar niet in dat homoseksualiteit, lesbisch zijn, transgender of travestiet zijn gelukkig maakt.

Het ware geluk is te vinden in een langdurige en diepe band tussen man en vrouw, met bijhorende kinderen. Daar geloof ik in.
  donderdag 21 januari 2016 @ 01:02:02 #171
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_159272273
Ik moet zelf niets hebben van kleffende mannen. Vind ik vrij walgelijk eerlijk gezegd. En dat ligt volledig bij mij, niet bij hen.
Daar waar mijn comfortzone eindigt gaat de vrijheid van homoseksuelen gewoon verder. En dat is maar goed ook.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 21 januari 2016 @ 01:04:09 #172
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_159272304
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 01:01 schreef berko13 het volgende:

[..]
Het ware geluk is te vinden in een langdurige en diepe band tussen man en vrouw, met bijhorende kinderen. Daar geloof ik in.
En een onvruchtbaat heterokoppel? Zijn die ook onnatuurlijk?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_159272324
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2016 00:58 schreef YuckFou het volgende:
De basis van je geloof is een boek wat honderden jaren na Christus is geschreven door mannen die bepaalden wat wel en wat niet in het geschrift kwam en dan nog geloof je kennelijk dat er een profeet heeft bestaan die over water kon lopen, water in wijn kon veranderen, geboren is uit een maagd en uiteindelijk uit de dood kon opstaan, en dan noem je homoseksualiteit tegennatuurlijk?
Ik noem homoseksualiteit niet tegennatuurlijk. Het is niet aan mij om te bepalen of homoseksualiteit aangeboren of aangeleerd is.
  donderdag 21 januari 2016 @ 01:08:20 #174
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_159272348
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 01:05 schreef berko13 het volgende:

[..]

Ik noem homoseksualiteit niet tegennatuurlijk. Het is niet aan mij om te bepalen of homoseksualiteit aangeboren of aangeleerd is.
Oh nee, het was een afwijking waarvoor je je kinderen wil beschermen, maar ze wel alle fabeltjes van het conservatieve katholicisme bijbrengen :')
pi_159272355
quote:
99s.gif Op donderdag 21 januari 2016 01:04 schreef Nizno het volgende:

[..]

En een onvruchtbaat heterokoppel? Zijn die ook onnatuurlijk?
Dat is overmacht ...
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 21 januari 2016 @ 01:09:51 #176
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_159272366
Iets met straatje, wceend en oogkleppen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 21 januari 2016 @ 01:26:30 #177
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_159272518
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 01:05 schreef berko13 het volgende:

[..]

Dit geldt dan direct ook voor heteroseksualiteit. Ik zeg, verbieden!
  donderdag 21 januari 2016 @ 02:27:29 #178
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_159272875
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2016 00:58 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Kennelijk heb je dit stukje gemist:

[..]

[..]

Je bent nog vergeten dat elkaar zoenende mannen in de Bijbel (NT) als normaal wordt voorgesteld. Jezus roept immers niet "wat doe je nou, gore flikker" als Judas hem kust, en ook de andere aanwezigen kijken er niet van op, geen van hen keurt het af.
Maar ja, er zijn altijd christenen die het beter denken te weten dan Jezus zelf :')
  donderdag 21 januari 2016 @ 02:43:55 #179
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_159272921
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Daar zijn wetten voor en daarin zijn mannen en vrouwen gelijk, en homo's en hetero's ook.
Als zoenen op straat verboden zou worden *voor iedereen* is dat geen probleem volgens de mensenrechten. Het punt is dat de een het wel mag en de ander niet, terwijl degene die het niet mag niets kan veranderen om het ook te mogen.

Ofwel: zo'n homofoob christen kan zich makkelijk aansluiten bij een christelijke kerk die niet zo spastisch over homo's doet (die zijn er), religie is immers een keuze en niet aangeboren, dus het is een kleine moeite. Dat in tegenstelling tot homoseksualiteit.
pi_159272962
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:14 schreef Westerling het volgende:

[..]

[..]

Ik ervaar als aankomend transgender toch wel heel andere vooral negatieve reacties. En meestal van jonge mannen van zo tussen de pakweg puber t/m begin 20.

Je hoeft echt geen moslim of islam achtergrond te hebben om homo of trans foob te zijn. Hier in Nederland moet nog heel wat achterstand op dit gebied worden ingehaald en dat merk ik zelfs nog in dit topic.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  Moderator donderdag 21 januari 2016 @ 03:18:42 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_159273029
ik denk dat jonge mannen van puber tot begin 20 sowieso voor het leeuwendeel van de negatieve reacties zorgt, of je nu een bril hebt of een jurk draagt

wil nog niet zeggen dat er van alles mis is met Nederland natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 21 januari 2016 @ 03:28:19 #182
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_159273050
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 02:56 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Ik ervaar als aankomend transgender toch wel heel andere vooral negatieve reacties. En meestal van jonge mannen van zo tussen de pakweg puber t/m begin 20.

Je hoeft echt geen moslim of islam achtergrond te hebben om homo of trans foob te zijn. Hier in Nederland moet nog heel wat achterstand op dit gebied worden ingehaald en dat merk ik zelfs nog in dit topic.
De sociale norm is hier die van de grondwet. Daarvan mag het. Er zijn hier geen invloedrijke groepen die het willen (laat staan kunnen) veranderen.

Verder snap ik je statement niet: ben je pre-op homo of post-op homo? Of komen de opmerkingen doordat je in transitie bent? (verder ga ik er van uit dat je nu transgender bent en post-op niet meer).
  Moderator donderdag 21 januari 2016 @ 03:38:04 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_159273075
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 03:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Verder snap ik je statement niet: ben je pre-op homo of post-op homo? Of komen de opmerkingen doordat je in transitie bent? (verder ga ik er van uit dat je nu transgender bent en post-op niet meer).
pi_159273180
Religie/homoseks doe je maar in je eigen huis. En niet in het openbaar.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_159273181
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 04:24 schreef superniger het volgende:
  Moderator donderdag 21 januari 2016 @ 04:27:45 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_159273185
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159273189
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 04:27 schreef sp3c het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zijn wel seksuele handelingen.
pi_159273194
Ik heb een hekel aan al dit soort uitingen in het openbaar. Als je bezig gaat met voorspel, doe dat dan in je eigen huis of een hotel. Niet midden op straat. Het is irritant en getuigt van een gebrek aan respect tegenover de rest van de mensen in de publieke ruimte.

Dat geldt voor om het even welk stel.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  Moderator donderdag 21 januari 2016 @ 04:36:38 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_159273196
ze zitten toch niet bij je op schoot ofzo?

wat is er nu eigenlijk irritant aan?
  donderdag 21 januari 2016 @ 04:39:47 #190
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_159273199
quote:
Alsof heteroseks in het openbaar wel mag, dan wel normaal is.
pi_159273203
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 04:36 schreef sp3c het volgende:
ze zitten toch niet bij je op schoot ofzo?

wat is er nu eigenlijk irritant aan?
Kinderen kunnen het toch zien? Lijkt me niet echt gezond voor kinderen om zulke walgelijke dingen te zien.
  Moderator donderdag 21 januari 2016 @ 04:47:08 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_159273209
wat, zoenende mensen?

denk niet dat je daar trauma's van krijgt
  donderdag 21 januari 2016 @ 04:56:24 #193
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_159273214
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 04:43 schreef Calcio het volgende:

[..]

Kinderen kunnen het toch zien? Lijkt me niet echt gezond voor kinderen om zulke walgelijke dingen te zien.
Precies dat! Kinderen vinden al dat gefrunnik raar en vies. Ze schamen zich kapot als hun ouders dat doen, zelfs als dat thuis is, zonder andere mensen erbij. Ze gaan door de grond als hun ouders aan elkaar frunniken of zoenen waar anderen bij zijn. Veel kinderen kunnen zich er geen voorstelling van maken dat hun ouders seks hebben, dat is te walgelijk voor woorden, al zijn ze zelf het resultaat ervan.
Over het algemeen hebben homo's geen kinderen, dus zorgen die voor minder trauma's.
pi_159273304
Goede zaak. Homo zijn kan echt niet meer! Lekker thuis klef doen, niet op straat aandacht zoeken.
pi_159273309
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 04:29 schreef Calcio het volgende:

[..]

Het zijn wel seksuele handelingen.
Of een uiting van liefde.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  donderdag 21 januari 2016 @ 06:49:10 #196
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159273357
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:38 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En ze meende het echt...
Zij kan het weten. Wij niet.
  donderdag 21 januari 2016 @ 06:52:20 #197
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159273371
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 04:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik heb een hekel aan al dit soort uitingen in het openbaar. Als je bezig gaat met voorspel, doe dat dan in je eigen huis of een hotel. Niet midden op straat. Het is irritant en getuigt van een gebrek aan respect tegenover de rest van de mensen in de publieke ruimte.

Dat geldt voor om het even welk stel.
Stel je niet zo aan kerel, met dat kokette puritanisme van je, roomser dan de paus wil je zijn. Een publieke zoen op de mond, man of vrouw, daar wordt niemand slechter van.
  donderdag 21 januari 2016 @ 07:09:10 #198
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_159273412
Dit topic bewijst maar weer eens dat fok VOL zit met onderontwikkelde puriteinse neanderthalers :')
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_159273547
Persoonlijk vind ik dat je het tongzoenen net als seks in het openbaar in zijn geheel moet verbieden. Ik word namelijk net zo misselijk als een jongen een meisje aflebbert, dan wanneer twee jongens met elkaar lebberen.
Ik zit toch ook niet te rukken als twee mensen met elkaar zitten te tongzoenen.
Zoenen prima, maar op de wang in het openbaar en intiem thuis in je privé omgeving. Dan wordt er ook niemand gediscrimineerd.

[ Bericht 4% gewijzigd door MakkieR op 21-01-2016 07:50:20 ]
  Moderator donderdag 21 januari 2016 @ 08:44:30 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_159273955
welk probleem zou dat oplossen?
pi_159274039
quote:
2s.gif Op donderdag 21 januari 2016 06:52 schreef Ringo het volgende:
Stel je niet zo aan kerel, met dat kokette puritanisme van je, roomser dan de paus wil je zijn. Een publieke zoen op de mond, man of vrouw, daar wordt niemand slechter van.
Ik denk dat jij ook wel het verschil weet tussen een vluchtige kus en het aflebberen wat je soms ziet. Een vluchtige kus is oke. Misschien zelfs wel iets langer als het voor een langer afscheid is zoals op een vliegveld. Maar dit is gewoon overdreven:

Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 21 januari 2016 @ 09:20:09 #202
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_159274426
quote:
2s.gif Op donderdag 21 januari 2016 06:52 schreef Ringo het volgende:

[..]

uitwisselen van ziektekiemen, is niet gezond
are we infinite or am I alone
pi_159274524
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 01:01 schreef berko13 het volgende:

[..]

En gaat mijn zoon gelukkig zijn als hij (half)naakt op een gaypride loopt met dildo's te zwaaien en obscene gebaren loopt te maken? Ik geloof daar niet in dat homoseksualiteit, lesbisch zijn, transgender of travestiet zijn gelukkig maakt.

Er zijn weinig homo's die op een gaypride met dildo's zwaaien. Een groot deel heeft daar helemaal geen zin in. Die willen gewoon een normaal leven met een partner. En het klopt dat je geaardheid je niet gelukkig maakt. Toen ik bij het GGZ liep, waren er niet alleen hetero's met een depressie. Het zorgt alleen niet voor een depressie. Tenzij je homofobe ouders hebt, maar volgens mij wordt iedereen verdrietig als je niet wordt geaccepteerd door je ouders. Zeker als je nog jong bent.
  donderdag 21 januari 2016 @ 09:38:14 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159274607
Al die figuren die zogenaamd de kinderen willen "beschermen" tegen dit soort beelden...

Werkelijk, ga je druk maken over echte problemen als je vindt dat kinderen ergens tegen beschermd moeten worden, een paar zoenende mensen zijn dat echt niet.

Als je bovenstaand beeld minder schokkend vindt dan onderstaand beeld, dan is het tijd je "normen en waarden" eens te herzien.

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 21 januari 2016 @ 09:40:30 #205
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159274627
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 09:38 schreef Leandra het volgende:
Al die figuren die zogenaamd de kinderen willen "beschermen" tegen dit soort beelden...

Werkelijk, ga je druk maken over echte problemen als je vindt dat kinderen ergens tegen beschermd moeten worden, een paar zoenende mensen zijn dat echt niet.

[ afbeelding ]

Als je bovenstaand beeld minder schokkend vindt dan onderstaand beeld, dan is het tijd je "normen en waarden" eens te herzien.

[ afbeelding ]
A to the men.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_159274762
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mee eens
pi_159274926
quote:
15s.gif Op donderdag 21 januari 2016 00:39 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik snap helemaal niet dat het afkeer opwekt. Twee mensen die openlijk verliefd zijn, of het nou gaat om homo's of ouderen, dat is toch juist iets heel moois.
Is zeker iets moois en ik ben er helemaal voor. Iedereen heeft wel een afkeer voor iets, zoals dat sommigen het helemaal van niemand willen zien.

Maar dat dit een uiting van liefde is...

En dit homosex...

8)7
  Moderator donderdag 21 januari 2016 @ 10:05:43 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_159275000
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
beetje een malle vergelijking natuurlijk want het een hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk

dat je zoenende homo's niet mooi vind wil natuurlijk niet zeggen dat je ze schokkender vind dan oorlogsgeweld in je achtertuin ... zijn echt twee totaal verschillende onderwerpen

als je een appel niet lekker vind wil dat niet zeggen dat je ze smeriger vind dan peren
  donderdag 21 januari 2016 @ 10:08:01 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159275037
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

beetje een malle vergelijking natuurlijk want het een hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk

dat je zoenende homo's niet mooi vind wil natuurlijk niet zeggen dat je ze schokkender vind dan oorlogsgeweld in je achtertuin ... zijn echt twee totaal verschillende onderwerpen

als je een appel niet lekker vind wil dat niet zeggen dat je ze smeriger vind dan peren
Nee, het gaat me specifiek om mensen die het "beschermen van de kinderen" als argument gebruiken.

Er zijn zoveel meer kinderen die werkelijk beschermd moeten worden tegen wat ze in hun dagelijks leven zien omdat ze in oorlogsgebied wonen, dat het willen beschermen van de kinderen tegen zoenende mensen een compleet non-argument is als het welzijn van kinderen je werkelijk aan het hart gaat, dan maak je je namelijk druk over zaken die veel ernstiger zijn en waar veel meer kinderen mee geconfronteerd worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 21 januari 2016 @ 10:10:01 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159275073
Dat je het esthetisch niet verantwoord vindt of van het vliegende spaghettimonster waar je in gelooft niet zou mogen zal me een worst wezen, maar als je het beschermen van de kinderen als argument gebruikt dan is het echt heel apart dat je dit als prioriteit ziet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator donderdag 21 januari 2016 @ 10:13:15 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_159275142
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, het gaat me specifiek om mensen die het "beschermen van de kinderen" als argument gebruiken.

Er zijn zoveel meer kinderen die werkelijk beschermd moeten worden tegen wat ze in hun dagelijks leven zien omdat ze in oorlogsgebied wonen, dat het willen beschermen van de kinderen tegen zoenende mensen een compleet non-argument is als het welzijn van kinderen je werkelijk aan het hart gaat, dan maak je je namelijk druk over zaken die veel ernstiger zijn en waar veel meer kinderen mee geconfronteerd worden.
maar we wonen toch niet in oorlogsgebied?
onze kinderen ook niet

mag je je ook niet druk maken over het onderwijs omdat ze in Syrie uberhaupt niet naar school kunnen?

dat is toch flauwekul?
  donderdag 21 januari 2016 @ 10:14:39 #212
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159275168
Onze kinderen wonen ook niet in Rusland. Als ons hier echt 'Nederlands' ons is.
  Moderator donderdag 21 januari 2016 @ 10:18:54 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_159275254
ik neem aan dat niemand zich hier druk maakt om de geestelijke gesteldheid van de Russische kindertjes ... TS misschien maar verder
  donderdag 21 januari 2016 @ 10:19:02 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159275256
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar we wonen toch niet in oorlogsgebied?
onze kinderen ook niet

mag je je ook niet druk maken over het onderwijs omdat ze in Syrie niet naar school mogen?
Jawel hoor, maar je hoeft niet niet druk te maken over wat wel of niet goed is voor "de kinderen" omdat iets niet in je straatje past.

Het heeft namelijk niets met "niet goed voor de kinderen" te maken, kinderen boeit het werkelijk niets of het nou 2 vrouwen, een man en een vrouw of 2 mannen zijn die met elkaar zoenen, dat het ze wel wat gaat boeien is omdat mensen die zich druk maken om "de kinderen" ze vertellen dat het eigenlijk helemaal niet "hoort" als 2 mannen of 2 vrouwen met elkaar zoenen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator donderdag 21 januari 2016 @ 10:20:14 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_159275277
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jawel hoor, maar je hoeft niet niet druk te maken over wat wel of goed is voor "de kinderen" omdat iets niet in je straatje past.

Het heeft namelijk niets met "niet goed voor de kinderen" te maken, kinderen boeit het werkelijk niets of het nou 2 vrouwen, een man en een vrouw of 2 mannen zijn die met elkaar zoenen, dat het ze wel wat gaat boeien is omdat mensen die zich druk maken om "de kinderen" ze vertellen dat het eigenlijk helemaal niet "hoort" als 2 mannen of 2 vrouwen met elkaar zoenen.
ja tuurlijk daar ben ik het absoluut mee eens maar dat je je niet druk mag maken om de gesteldheid van onze kinderen omdat er elders in de wereld kindertjes opgroeien in afschuwelijke omstandigheden vind ik onzin
  donderdag 21 januari 2016 @ 10:20:43 #216
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159275290
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:18 schreef sp3c het volgende:
ik neem aan dat niemand zich hier druk maakt om de geestelijke gesteldheid van de Russische kindertjes ... TS misschien maar verder
Nou ... Door al dat homoseksuele gezoen ...
pi_159275334
quote:
:')

Wat zou je uit moeten leggen? Dat mensen ook op iemand van hetzelfde geslacht kunnen vallen?
  donderdag 21 januari 2016 @ 10:49:23 #218
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_159275865
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 00:06 schreef J.B. het volgende:

[..]

Precies dit. Het enige doel is de bevolking afleiden van de desastreuze economische situatie waar Rusland zich in bevindt.
De Britten komen eerdaags met een rapport over Litvinenko, dat kan ook meespelen.
pi_159276027
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:49 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

De Britten komen eerdaags met een rapport over Litvinenko, dat kan ook meespelen.
Dat is toevallig net gepubliceerd, met een weinig verrassende conclusie:

Putin ‘Probably Approved’ Litvinenko Poisoning, British Inquiry Says
http://nyti.ms/1Nm0buy

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2016 10:56:45 ]
  donderdag 21 januari 2016 @ 10:56:42 #220
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_159276032
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:56 schreef J.B. het volgende:

[..]

Dat is net gepubliceerd, met een weinig verrassende conclusie:
Putin ‘Probably Approved’ Litvinenko Poisoning, British Inquiry Says
http://nyti.ms/1Nm0buy
Ha, dat is snel. Eens kijken.
pi_159277261
Het valt me hier op dat dezelfde mensen die in andere topics beweren tegen vluchtelingen zijn omdat die vrouwen en homo's niet respecteren, hier laten merken zelf ook geen homo's te respecteren. Een boel users die bij deze dus uit de kast zijn gekomen als niet-vrijheidslievende xenofoben in plaats van de zogenaamde hoeders van de Nederlandse cultuur.
  donderdag 21 januari 2016 @ 11:52:00 #222
452920 OostenrijkseSchilder
Donderroede der Godwins
pi_159277282
Ik vind de westerse morele superioriteit steeds gevaarlijker trekjes krijgen. 'Wij' zijn voor LGBT-rechten dus moet iedereen daar voor zijn.

In een traditionele maatschappij als de Russische heeft men nu al op vele manieren duidelijk gemaakt dat men niet zit te wachten op LGBT. Houd dan op als (Noordwest)Europa en Noord-Amerika om dat af te willen dwingen.

Het lijkt tegenwoordig wel alsof de pastoor danwel dominee vervangen zijn door rechtvaardigheidskrijgers (de zogeheten social justice warriors). Men wil op steeds grotere schaal haar eigen agenda (versluierd met de term tolerantie) doordrammen ten koste van een ander.

Bovendien is er nog een hele boom op te zetten over de duistere machinaties achter de strijd voor LGBT-rechten. Dit gaat ook op voor feminisme en andere sociaalmaatschappelijke uitingen van het postmodernisme.

[ Bericht 1% gewijzigd door OostenrijkseSchilder op 21-01-2016 12:03:03 ]
Ook de waarheid is een wapen.
pi_159277321
quote:
Eens.

Maar claim je nu dat elkaars hand vasthouden gelijk staat aan homoseks? Wat een spannend liefdesleven zal je dan hebben. *D
  donderdag 21 januari 2016 @ 11:56:56 #224
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159277400
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:51 schreef Kaas- het volgende:
Het valt me hier op dat dezelfde mensen die in andere topics beweren tegen vluchtelingen zijn omdat die vrouwen en homo's niet respecteren, hier laten merken zelf ook geen homo's te respecteren. Een boel users die bij deze dus uit de kast zijn gekomen als niet-vrijheidslievende xenofoben in plaats van de zogenaamde hoeders van de Nederlandse cultuur.
Eigen homofobie eerst!
  donderdag 21 januari 2016 @ 11:58:44 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159277442
quote:
8s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:56 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Eigen homofobie eerst!
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159277446
Ja, stoppen ermee! Beetje tonen dat je van elkaar houdt. Bah.
pi_159277505
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:52 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:
Ik vind de westerse morele superioriteit steeds gevaarlijker trekjes krijgen. 'Wij' zijn voor LGBT-rechten dus moet iedereen daar voor zijn.

In een traditionele maatschappij als de Russische heeft men nu al op vele manieren duidelijk gemaakt dat men niet zit te wachten op LGBT. Houd dan op als (Noordwest)Europa en Noord-Amerika om dat af te willen dwingen.

Het lijkt tegenwoordig wel alsof de pastoor danwel dominee vervangen zijn door rechtvaardigheidskrijgers (de zogeheten social justice warriors). Men wil op steeds grotere schaal haar eigen agenda (versluierd met de term tolerantie) doordrammen ten koste van een ander.

Bovendien is er nog een hele boom op te zetten over de duistere machinaties achter de strijd voor LGBT-rechten georganiseerd en gevoerd is. Dit gaat ook op voor feminisme en andere sociaalmaatschappelijke uitingen van het postmodernisme.
Inderdaad, schande, al die mensen die maar opkomen voor gelijke rechten. Daar zouden ze eens iets aan moeten doen.
pi_159277515
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:52 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

Bovendien is er nog een hele boom op te zetten over de duistere machinaties achter de strijd voor LGBT-rechten georganiseerd en gevoerd is. Dit gaat ook op voor feminisme en andere sociaalmaatschappelijke uitingen van het postmodernisme.
Denk je hetzelfde over vrouwenrechten? Daar denken ze in sommige landen ook anders over.
pi_159277663
quote:
8s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:56 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Eigen homofobie eerst!
Daar komt het serieus op neer voor deze lieden.
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:07:50 #230
Donderroede der Godwins
pi_159277669
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:01 schreef Oekelpeer het volgende:

[..]

Inderdaad, schande, al die mensen die maar opkomen voor gelijke rechten. Daar zouden ze eens iets aan moeten doen.
Je sarcasme verdiend eigenlijk geen inhoudelijke reactie. Maar vooruit dan.

Gelijkheid bestaat niet, gelijkwaardigheid wel. Het ging mij er bovendien meer omdat ik het geen pas vind om als Nederlandse handelsdelegatie in Moskou te gaan zeuren om LGBT-rechten. Of een Rutte die bij de Winterspelen in Sochi hetzelfde onderwerp aankaart.

Culturele gevoeligheden dien je in het land van de gastheer te respecteren. Heb je daar problemen mee? Dan moet je vooral geen zaken doen met zulk soort landen. Of je accepteert nu eenmaal dat er meerdere wereldvisies zijn en je eigen westerse visie niet per definitie de juiste is.
pi_159277827
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:07 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]

Je sarcasme verdiend eigenlijk geen inhoudelijke reactie. Maar vooruit dan.

Gelijkheid bestaat niet, gelijkwaardigheid wel. Het ging mij er bovendien meer omdat ik het geen pas vind om als Nederlandse handelsdelegatie in Moskou te gaan zeuren om LGBT-rechten. Of een Rutte die bij de Winterspelen in Sochi hetzelfde onderwerp aankaart.

Culturele gevoeligheden dien je in het land van de gastheer te respecteren. Heb je daar problemen mee? Dan moet je vooral geen zaken doen met zulk soort landen. Of je accepteert nu eenmaal dat er meerdere wereldvisies zijn en je eigen westerse visie niet per definitie de juiste is.
Verdient.

Als je als homo in Rusland woont, is Rusland niet jouw gastheer maar ben je toevallig veroordeeld tot dat regime. Net als vrouwen in Saudi-Arabiė, net als iedereen in Noord-Korea. Daar mag je best wat van zeggen in de hoop dat ook deze mensen rechten krijgen. Dat ik bemoei me alleen met mezelf vind ik maar zwakjes en op het autistische af. Als m'n buurman z'n hond kreupel schopt zeg ik er ook iets van, in plaats van 'zijn cultuur te respecteren'.
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:17:05 #232
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159277890
Dat is duidelijke kaas!
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:26:07 #233
Donderroede der Godwins
pi_159278048
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:01 schreef Tyron het volgende:

[..]

Denk je hetzelfde over vrouwenrechten? Daar denken ze in sommige landen ook anders over.
Ik heb het woord vrouwenrechten niet gebruikt. Vrouwenrechten en feminisme zijn geen synoniemen van elkaar. Ik ben zeer voor vrouwenrechten, maar zeer tegen de het georganiseerde genocidale plot van het feminisme, met haar aanval op de traditionele man-vrouw relatie, op gezinnen, op geloof (geen synoniem van religie).
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:27:59 #234
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159278074
Feministen zijn echt niet slim genoeg om genocide te kunnen plegen. Integendeel.
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:32:50 #235
Donderroede der Godwins
pi_159278178
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:13 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Verdient.

Als je als homo in Rusland woont, is Rusland niet jouw gastheer maar ben je toevallig veroordeeld tot dat regime. Net als vrouwen in Saudi-Arabiė, net als iedereen in Noord-Korea. Daar mag je best wat van zeggen in de hoop dat ook deze mensen rechten krijgen. Dat ik bemoei me alleen met mezelf vind ik maar zwakjes en op het autistische af. Als m'n buurman z'n hond kreupel schopt zeg ik er ook iets van, in plaats van 'zijn cultuur te respecteren'.
Onzinnige vergelijking.

Het ging mij erom dat je als Nederlander naar Rusland (of een ander homo-onvriendelijk land) gaat en je je gastheer (wat Rusland dan gewoon is) beledigd met je postmoderne gepreek. Ben je zelf een homofiele/homoseksuele Rus? Dan heb je de wetten van je land te respecteren. Tot die tijd mag je binnen de grenzen van die wetgeving best duidelijk maken dat je het graag anders zou willen zien. Op een nette manier. Rutte sprak Poetin alleen openlijk aan op LGBT-rechten als signaal naar het thuisland toe. Dat had ook prima achter de schermen gekund. Bovendien draaien de Olympische Spelen om sport, niet om LGBT-rechten.

Ik bemoei me helemaal niet enkel met mijzelf. Ik begrijp niet goed hoe je dat uit mijn bericht kunt halen. Een hond doodschoppen is ook, voor zover mijn kennis reikt, geen uiting van cultuur.
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:36:12 #236
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159278247
Oostenrijkse schilder met een Lichtkogel als icoon en met genocide-wanen. Zulks een toeval.
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:40:28 #237
Donderroede der Godwins
pi_159278332
quote:
11s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:36 schreef Copycat het volgende:
Oostenrijkse schilder met een Lichtkogel als icoon en met genocide-wanen. Zulks een toeval.
Mijn naam is puur provocatief bedoeld. Ik had mijzelf ook Nikkerfarao kunnen noemen.

Mijn icoon is geen lichtkogel, maar een artistieke weergave van een stralende zon.

Waarom LGBT een vorm van genocide is? Het voldoet aan artikel 2c en 2d van de Genocideconventie, net zoals (massa)immigratie. Laatstgenoemde voldoet ook aan 2a en 2b.

Stop je Godwin dus maar weg.
pi_159278379
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:32 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]

Ben je zelf een homofiele/homoseksuele Rus? Dan heb je de wetten van je land te respecteren. Tot die tijd mag je binnen de grenzen van die wetgeving best duidelijk maken dat je het graag anders zou willen zien. Op een nette manier.
Dat gaat nogal lastig worden wanneer alles wat je in positieve zin over homoseksuelen in dat land zegt als verboden propaganda wordt gezien.
pi_159278392
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:40 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:
Waarom LGBT een vorm van genocide is? Het voldoet aan artikel 2c van de Genocideconventie.
Man, man, man, wat een achterlijkheid 8)7
Je legt mensen helemaal niets op, is het sinds het homohuwelijk in Nederland verboden hetero te zijn? :')
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:43:44 #240
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_159278400
quote:

Bovendien is er nog een hele boom op te zetten over de duistere machinaties achter de strijd voor LGBT-rechten. Dit gaat ook op voor feminisme en andere sociaalmaatschappelijke uitingen van het postmodernisme.
Je vergeet dat Russische homo's rechten hadden en dat die rechten nu door een dictator worden ingeperkt.
We roepen niet "geef ze onze rechten" maar "laat ze hun verkregen rechten houden".
pi_159278402
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:40 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]

Waarom LGBT een vorm van genocide is?
Juist. _O-
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:44:09 #242
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159278413
quote:
Artikel 2c
het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging;
Het betreffende artikel.
pi_159278425
quote:
3s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:44 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Het betreffende artikel.
Zoenen is dan ook levensgevaarlijk.
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:45:17 #244
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159278437
Zon. Kogel van licht. Te obvious.
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:45:19 #245
Donderroede der Godwins
pi_159278439
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:43 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Man, man, man, wat een achterlijkheid 8)7
Je legt mensen helemaal niets op, is het sinds het homohuwelijk in Nederland verboden hetero te zijn? :')
Nee, maar iedere homoseksueel kan geen bijdrage leveren aan instandhouding van het volkslichaam (oh jee, wat een enge term). Hij/zij draagt daardoor indirect bij aan vernietiging van het eigen volk.
pi_159278456
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:45 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:
Nee, maar iedere homoseksueel kan geen bijdrage leveren aan instandhouding van het volkslichaam
Volg eens een cursus biologie
pi_159278465
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:45 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]

Nee, maar iedere homoseksueel kan geen bijdrage leveren aan instandhouding van het volkslichaam (oh jee, wat een enge term). Hij/zij draagt daardoor indirect bij aan vernietiging van het eigen volk.
Dus heteroseksuelen die niet trouwen en geen kinderen krijgen moeten ook maar verboden worden.

Of interpreteer ik het woord "volkslichaam" nu verkeerd?
pi_159278494
Ik vind zoenen in het openbaar vaak niet nodig, maar ik vind het te ver gaan om dit te gaan verbieden. Homo's moeten sowieso al oppassen in Rusland, dus kunnen ze het beter binnen hun eigen huis houden. Ik zie hier de komende jaren ook geen verandering in.

Russen zijn geen Europeanen.
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:49:41 #249
Donderroede der Godwins
pi_159278522
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:46 schreef Tyron het volgende:

[..]

Dus heteroseksuelen die niet trouwen en geen kinderen krijgen moeten ook maar verboden worden.

Of interpreteer ik het woord "volkslichaam" nu verkeerd?
Je maakt een karikatuur van mijn woorden.

Ik ben wel van mening dat mensen een soort morele plicht hebben om Nederlands volk, cultuur, normen en waarden in stand te houden d.m.v. het krijgen van nageslacht.
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:50:06 #250
Donderroede der Godwins
pi_159278529
quote:
Homoseksuele mannen en vrouwen kunnen elkaar bevruchten?
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:50:49 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159278543
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:49 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]

Ik ben wel van mening dat mensen een soort morele plicht hebben om Nederlands volk, cultuur, normen en waarden in stand te houden d.m.v. het krijgen van nageslacht.
Whut?!
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:50:51 #252
Donderroede der Godwins
pi_159278545
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:45 schreef Copycat het volgende:
Zon. Kogel van licht. Te obvious.
Het staat je vrij om te denken wat je wil. Het staat mij vrij om de schouders op te halen.
pi_159278549
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:49 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]

Een soort van fokprogramma zoals de nazi hadden?
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:51:20 #254
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159278550
quote:

[..]

Maar je nickname is dus een verwijzing naar ene A.H. uit Oostenrijk?
pi_159278552
quote:

[..]

Ik ben van mening dat mensen alleen aan nageslacht moeten beginnen wanneer ze dat ook echt willen, zodat het kind een goede opvoeding krijgt en de kans op bijvoorbeeld kindermishandeling nihil is.

Overigens kunnen homoseksuelen ook gewoon kinderen adopteren (die door heteroseksuelen verwaarloosd zijn).
pi_159278556
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:50 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]

Homoseksuele mannen en vrouwen kunnen elkaar bevruchten?
Ja.
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:53:11 #257
Donderroede der Godwins
pi_159278594
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:51 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Een soort van fokprogramma zoals de nazi hadden?
Nee, een bevolking die haar eigen geschiedenis, heden en toekomst respecteert en uit vrije wil middels natuurlijke gezinsvorming die geschiedenis willen garanderen.
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:54:10 #258
Donderroede der Godwins
pi_159278624
quote:
5s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:51 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Maar je nickname is dus een verwijzing naar ene A.H. uit Oostenrijk?
Ja, dat vind ik grappig.
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:55:15 #259
Donderroede der Godwins
pi_159278650
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:51 schreef Tyron het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat mensen alleen aan nageslacht moeten beginnen wanneer ze dat ook echt willen, zodat het kind een goede opvoeding krijgt en de kans op bijvoorbeeld kindermishandeling nihil is.

Overigens kunnen homoseksuelen ook gewoon kinderen adopteren (die door heteroseksuelen verwaarloosd zijn).
Dat eerste ben ik met je eens. Het tweede is geen bijdrage aan de bevolkingsgroei.
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:56:40 #260
Donderroede der Godwins
pi_159278689
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:51 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ja.
Ik zie geen homoseksuele man rondlopen met een dikke buik waar een kind in groeit. Wel vrouwen die middels de geavanceerde technologie van deze tijd een spermacel in kunnen laten spuiten teneinde zwanger te worden.
pi_159278714
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:55 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]

Dat eerste ben ik met je eens. Het tweede is geen bijdrage aan de bevolkingsgroei.
Geen directe bijdrage, wel indirect. Je hebt meer aan 5 goed opgevoede kinderen dan 10 slecht opgevoede kinderen die niets zullen bijdragen aan de samenleving.
pi_159278721
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:53 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]

Nee, een bevolking die haar eigen geschiedenis, heden en toekomst respecteert en uit vrije wil middels natuurlijke gezinsvorming die geschiedenis willen garanderen.
Daar zijn Nederlanders heel slecht in, en onze cultuur en geschiedenis wordt vervangen door een multiculturele mengelmoes. Wil je dat je kinderen aan doen?
pi_159278732
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:56 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]

Ik zie geen homoseksuele man rondlopen met een dikke buik waar een kind in groeit. Wel vrouwen die middels de geavanceerde technologie van deze tijd een spermacel in kunnen laten spuiten teneinde zwanger te worden.
Hoeveel kinderen heb jij eigenlijk?
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:59:04 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159278748
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:56 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]

Nou wat geavanceerd, met een rietje... nee, dat konden ze 100 jaar geleden niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 21 januari 2016 @ 13:01:46 #265
Donderroede der Godwins
pi_159278810
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:57 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Daar zijn Nederlanders heel slecht in, en onze cultuur en geschiedenis wordt vervangen door een multiculturele mengelmoes. Wil je dat je kinderen aan doen?
Ik bedoelde toekomst garanderen i.p.v. geschiedenis, al hangt dat zeker samen. Mocht Europa inderdaad overspoeld worden door multiculturalisme dan zal ook de geschiedenis herschreven worden. Multiculturalisme is een genocidaal project uit de koker van Richard Coudenhove-Kalergi (zoek die man op, iedere eurofiel is schatplichtig aan deze man). Deze man is de geestelijk vader van de EU.

Dat multiculturele tij is echter zeker nog te keren. Niet onder de huidige leiders.
pi_159278842
quote:

[..]

Zie je dat bij heteroseksuele mannen wel dan?
pi_159278853
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:07 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]Gelijkheid bestaat niet
Ik heb het woord gelijkheid niet eens gebruikt.

quote:
, gelijkwaardigheid wel. Het ging mij er bovendien meer omdat ik het geen pas vind om als Nederlandse handelsdelegatie in Moskou te gaan zeuren om LGBT-rechten. Of een Rutte die bij de Winterspelen in Sochi hetzelfde onderwerp aankaart.

Ik ben het met je eens dat we eigenlijk helemaal niet zouden moeten handelen met Rusland. Dat sluit echter niet uit dat je het land ook zou kunnen bewegen om gelijke rechten voor haar burgers te garanderen.

En ja, de visie dat ieder mens gelijke basisrechten, zoals vrijheid van meningsuiting, vrijheid van vereniging, en het recht om een relatie te beginnen met een persoon die van hem/haar houdt is per definitie de juiste.
pi_159278876
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:57 schreef Tyron het volgende:

[..]

Geen directe bijdrage, wel indirect. Je hebt meer aan 5 goed opgevoede kinderen dan 10 slecht opgevoede kinderen die niets zullen bijdragen aan de samenleving.
:Y

En het is ook niet principieel tegennatuurlijk. Bij bijv. bijen en wespen krijgt zelfs 99,9% van de mannetjes geen nageslacht maar leveren wel een essentiele bijdrage aan hun samenleving en aan het voortbestaan van de soort.
  donderdag 21 januari 2016 @ 13:06:23 #269
Donderroede der Godwins
pi_159278901
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:03 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Zie je dat bij heteroseksuele mannen wel dan?
Zucht nee, maar mannen die vrouwen bezwangeren leveren wel een bijdragen aan instandhouding van het volk.
  donderdag 21 januari 2016 @ 13:06:38 #270
Donderroede der Godwins
pi_159278905
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:05 schreef Igen het volgende:

[..]

:Y

En het is ook niet principieel tegennatuurlijk. Bij bijv. bijen en wespen krijgt zelfs 99,9% van de mannetjes geen nageslacht maar leveren wel een essentiele bijdrage aan hun samenleving en aan het voortbestaan van de soort.
Zijn wij bijen?
pi_159278934
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:06 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]

Zijn wij bijen?
Je mist het punt. Maar dat zegt genoeg over jou. :)
pi_159278940
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:06 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]

Zucht nee, maar mannen die vrouwen bezwangeren leveren wel een bijdragen aan instandhouding van het volk.
Homoseksuele mannen kunnen ook homoseksuele vrouwen bezwangeren en dan zelfs heteroseksuele kinderen krijgen. Maar dat gaat je verbeelding misschien te boven.
  donderdag 21 januari 2016 @ 13:08:56 #273
Donderroede der Godwins
pi_159278949
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:03 schreef Oekelpeer het volgende:

[..]

Ik heb het woord gelijkheid niet eens gebruikt.

[..]

Ik ben het met je eens dat we eigenlijk helemaal niet zouden moeten handelen met Rusland. Dat sluit echter niet uit dat je het land ook zou kunnen bewegen om gelijke rechten voor haar burgers te garanderen.

En ja, de visie dat ieder mens gelijke basisrechten, zoals vrijheid van meningsuiting, vrijheid van vereniging, en het recht om een relatie te beginnen met een persoon die van hem/haar houdt is per definitie de juiste.
Excuus, dan had ik beter moeten lezen.

Ik ben voor zaken doen met Rusland hoor. Nogmaals omdat ik niet mijn wereldbeeld op wil leggen aan andersdenkenden. Ik vind het wel een goed principe om buiten de camera's om met alle respect voor elkaar van gedachten te wisselen.

Ander voorbeeld: We kunnen de verlichting er niet inrammen (of inbombarderen) in het Midden-Oosten.

Ik vind je laatste alinea nobel, maar kan het er niet mee eens zijn.
  donderdag 21 januari 2016 @ 13:09:43 #274
Donderroede der Godwins
pi_159278965
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:08 schreef Tyron het volgende:

[..]

Je mist het punt. Maar dat zegt genoeg over jou. :)
Ik mis het punt niet. Het is onnodig om op de man te gaan spelen, het maakt ook geen indruk.

Wij zijn echter geen bijen, kunnen ons voortbestaan en bijdrage aan een samenleving dan ook niet op eenzelfde manier vormgeven.
pi_159278972
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:09 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]

Ik mis het punt niet.

Wij zijn echter geen bijen, kunnen ons voortbestaan en bijdrage aan een samenleving dan ook niet op eenzelfde manier vormgeven.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:57 schreef Tyron het volgende:

[..]

donderdag 21 januari 2016 @ 13:11:50 #276
Donderroede der Godwins
pi_159279006
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:10 schreef Tyron het volgende:

[..]

[..]

Je eigen quote is feitelijk correct. Citeer me waar ik dat tegenspreek.
pi_159279025
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:11 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]

Je eigen quote is feitelijk correct. Citeer me waar ik dat tegenspreek.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:55 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]

Het tweede is geen bijdrage aan de bevolkingsgroei.
Ik ben dus van mening met dat gequote bericht dat het wel een bijdrage levert.
pi_159279042
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:08 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

Ik ben voor zaken doen met Rusland hoor. Nogmaals omdat ik niet mijn wereldbeeld op wil leggen aan andersdenkenden.

Ander voorbeeld: We kunnen de verlichting er niet inrammen (of inbombarderen) in het Midden-Oosten.
Wil je het niet, of denk je dat het niet kan?

Als je het niet wilt, waarom dan niet? Denk je dat jouw wereldbeeld de wereld niet beter maakt? Kun je dan niet beter een ander wereldbeeld nemen?

Als je denkt dat het niet kan, verklaar dan waarom bijvoorbeeld Japan sinds de Tweede Wereldoorlog een democratie is, en waarom Portugal, Spanje, en Griekenland sinds toetreding tot de EU braaf een democratie zijn gebleven.
  donderdag 21 januari 2016 @ 13:13:50 #279
Donderroede der Godwins
pi_159279051
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:12 schreef Tyron het volgende:

[..]

[..]

Ik ben dus van mening met dat gequote bericht dat het wel een bijdrage levert.
Ik heb het over bevolkingsgroei. Een kwantitatieve toename.
pi_159279065
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:13 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]

Ik heb het over bevolkingsgroei. Een kwantitatieve toename.
Dus je geeft meer om kwantiteit dan om kwaliteit?
  donderdag 21 januari 2016 @ 13:20:05 #281
Donderroede der Godwins
pi_159279176
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:13 schreef Oekelpeer het volgende:

[..]

Wil je het niet, of denk je dat het niet kan?

Als je het niet wilt, waarom dan niet? Denk je dat jouw wereldbeeld de wereld niet beter maakt? Kun je dan niet beter een ander wereldbeeld nemen?

Als je denkt dat het niet kan, verklaar dan waarom bijvoorbeeld Japan sinds de Tweede Wereldoorlog een democratie is, en waarom Portugal, Spanje, en Griekenland sinds toetreding tot de EU braaf een democratie zijn gebleven.
Ik wil het niet en ook denk ik niet dat het kan.

Waarom ik het niet wil komt voort uit het gegeven dat ik van mening ben dat ieder individu verantwoordelijk is voor zijn eigen lot. Ik zie geen enkele reden waarom ik meer gelijk zou hebben dan jij, je buurman/vrouw of iemand in pak 'em beet Italiė, Rusland, Pakistan, Namibiė. Een van de redenen dat 'het westen' wereldwijd zo gehaat word komt voort uit het feit dat we door de eeuwen heen ons wereldbeeld hebben willen opleggen aan anderen.

Ik geloof dat jij vertrekt vanuit het punt dat je je wereldbeeld per definitie op moet leggen aan andersdenkenden, omdat het anders een 'waardeloos' wereldbeeld is. Dat idee bestrijd ik.

Japan werd onder dwang een democratie. Het is belangrijk om je te realiseren dat de Amerikaanse 'aantekeningen' in de Japanse grondwet pas vorig jaar geschrapt zijn. Tot die tijd was Japan min of meer bezet door een vreemde mogendheid. Dit gaat eigenlijk ook op voor Duitsland die pas enkele jaren geleden haar oorlogsschuld afbetaald heeft. He is daarom ook lastig vergelijken met de door jou genoemde EU-landen.
  donderdag 21 januari 2016 @ 13:20:29 #282
Donderroede der Godwins
pi_159279186
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:14 schreef Tyron het volgende:

[..]

Dus je geeft meer om kwantiteit dan om kwaliteit?
Citeer me waar ik dat zeg.

Voor mij sluit het ene het andere niet uit.
pi_159279253
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:20 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

Japan werd onder dwang een democratie. Het is belangrijk om je te realiseren dat de Amerikaanse 'aantekeningen' in de Japanse grondwet pas vorig jaar geschrapt zijn. Tot die tijd was Japan min of meer bezet door een vreemde mogendheid.
Hier klopt geen zak van.
pi_159279320
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:51 schreef Tyron het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Zeker als je leest dat in Nederland nog steeds 1 op de 10 kinderen mishandeld worden. Sommige mensen moeten gewoon niet aan kinderen beginnen.
pi_159279465
Sowieso is dat hele voortplanting argument een raar argument. Wanneer je homoseksuelen minder rechten geeft worden ze niet opeens heteroseksueel waardoor ze zich gaan voortplanten.
pi_159279519
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:20 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]

Ik wil het niet en ook denk ik niet dat het kan.

Waarom ik het niet wil komt voort uit het gegeven dat ik van mening ben dat ieder individu verantwoordelijk is voor zijn eigen lot. Ik zie geen enkele reden waarom ik meer gelijk zou hebben dan jij, je buurman/vrouw of iemand in pak 'em beet Italiė, Rusland, Pakistan, Namibiė. Een van de redenen dat 'het westen' wereldwijd zo gehaat word komt voort uit het feit dat we door de eeuwen heen ons wereldbeeld hebben willen opleggen aan anderen.
Als iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen lot, dan moet iedereen ook in dezelfde mate in staat zijn dat lot te beļnvloeden. In Nederland is dat tot op zekere hoogte zo (doordat iedereen in staat wordt gesteld te leren wat ie wil, te werken waar ie wil, een relatie te beginnen met wie die wil, et cetera. In landen als Rusland is dat duidelijk niet het geval - omdat niet alleen hun wereldbeeld, maar ook hun daadwerkelijke rechten, worden ingeperkt door anderen (namelijk de regering). Als je dus daadwerkelijk vindt dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen lot, betekent dat dat je je moet inzetten dat iedereen zich moet inzetten om hun vrijheid te vergroten.

quote:
Ik geloof dat jij vertrekt vanuit het punt dat je je wereldbeeld per definitie op moet leggen aan andersdenkenden, omdat het anders een 'waardeloos' wereldbeeld is. Dat idee bestrijd ik.

Japan werd onder dwang een democratie. Het is belangrijk om je te realiseren dat de Amerikaanse 'aantekeningen' in de Japanse grondwet pas vorig jaar geschrapt zijn. Tot die tijd was Japan min of meer bezet door een vreemde mogendheid. Dit gaat eigenlijk ook op voor Duitsland die pas enkele jaren geleden haar oorlogsschuld afbetaald heeft. Het is daarom ook lastig vergelijken met de door jou genoemde EU-landen.
De ene democratie (Japan) is meer een resultaat van hard power (een militaire overwinning), de anderen (Portugal, Spanje, Griekenland) meer een resultaat van soft power (economische baten gekoppeld aan democratische eisen). (in beide gevallen hopeloos vereenvoudigd, maar goed) Beiden werken. Het kan dus.
pi_159279543
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:30 schreef Tyron het volgende:
Sowieso is dat hele voortplanting argument een raar argument. Wanneer je homoseksuelen minder rechten geeft worden ze niet opeens heteroseksueel waardoor ze zich gaan voortplanten.
Helaas is niet iedereen zo slim. :N
  donderdag 21 januari 2016 @ 13:36:23 #288
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_159279652
quote:
moet rekening gehouden worden met de sociale normen binnen een samenleving en horen kinderen niet in verwarring gebracht te verworden. Een volwassene zal zoiets makkelijker kunnen plaatsen dan een kind.
Dit moet haast wel opzettelijk flame-bait zijn, toch?

Niemand 'in their right mind' denkt dit soort barbaarse dingen nog hardop, toch?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 21 januari 2016 @ 14:24:21 #289
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_159280782
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:36 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dit moet haast wel opzettelijk flame-bait zijn, toch?

Niemand 'in their right mind' denkt dit soort barbaarse dingen nog hardop, toch?
Kijk eens om je heen man. Het is 2016 en de sociaal-liberale zeepbel is allang uit elkaar gespat. We zijn omringd door barbaren en zij zijn aan de winnende hand.
  donderdag 21 januari 2016 @ 14:30:20 #290
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_159280942
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 14:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Kijk eens om je heen man. Het is 2016 en de sociaal-liberale zeepbel is allang uit elkaar gespat. We zijn omringd door barbaren en zij zijn aan de winnende hand.
I'll grab my sword.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 21 januari 2016 @ 14:34:45 #291
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_159281045
Niet in het openbaar elkaar in de kont neuken en elkaar onderspuiten met warm zaad :')
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_159281427
Wacht, we houden ons tegenwoordig bezig met de rechten van mensen die prima een normaal leven kunnen hebben in Rusland, maar slechts openbaar niet hun seksualiteit kunnen uiten. Big deal.

Tegelijkertijd zijn er meer dan een miljard mensen die honger lijden en geen normaal leven kunnen hebben. Maar Afrika boeit ons geen kut en propaganda tegen Rusland komt goed uit.

Ga zo door Westerse wereld ! ^O^ ^O^

:') :') :')
pi_159281933
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 14:50 schreef JaJammerJan het volgende:
Wacht, we houden ons tegenwoordig bezig met de rechten van mensen die prima een normaal leven kunnen hebben in Rusland, maar slechts openbaar niet hun seksualiteit kunnen uiten. Big deal.

Tegelijkertijd zijn er meer dan een miljard mensen die honger lijden en geen normaal leven kunnen hebben. Maar Afrika boeit ons geen kut en propaganda tegen Rusland komt goed uit.

Ga zo door Westerse wereld ! ^O^ ^O^

:') :') :')
Wacht, zij houden zich tegenwoordig bezig met de rechten van mensen die niemand kwaad doen, maar toch openbaar niet hun seksualiteit kunnen uiten. Wat een aanstellerij.

Tegelijkertijd zijn er meer dan een miljard mensen die honger lijden en geen normaal leven kunnen hebben. Maar Afrika boeit hen geen kut en propaganda tegen homoseksuelen komt hen goed uit.

Ga zo door Rusland ! ^O^ ^O^

Fixed.
pi_159282004
quote:

[..]

[..]

[..]

Letterlijk nooit.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_159282157
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 15:13 schreef Tyron het volgende:

[..]

Wacht, zij houden zich tegenwoordig bezig met de rechten van mensen die niemand kwaad doen, maar toch openbaar niet hun seksualiteit kunnen uiten. Wat een aanstellerij.

Tegelijkertijd zijn er meer dan een miljard mensen die honger lijden en geen normaal leven kunnen hebben. Maar Afrika boeit hen geen kut en propaganda tegen homoseksuelen komt hen goed uit.

Ga zo door Rusland ! ^O^ ^O^

Fixed.
Ik leef niet in Rusland en ik stem niet voor Russische volksvertegenwoordigers, in tegenstelling tot Nederland.. Ik kan veel minder invloed uitoefenen in Rusland dan hier in Nederland en in de EU.

Lijkt mij logisch dat ik dan eerder kritiek ga uiten op hoe wij dingen hier in het Westen regelen in plaats van me met zaken in Rusland bezig te houden, of niet dan? Daar heb ik immers toch amper/geen invloed op en dan blijken het ook nog eens onbelangrijke zaken te zijn (homorechten).

Of is dit soms een Russisch forum en heb ik het helemaal mis?
pi_159282245
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 15:22 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Ik leef niet in Rusland en ik stem niet voor Russische volksvertegenwoordigers, in tegenstelling tot Nederland.. Ik kan veel minder invloed uitoefenen in Rusland dan hier in Nederland en in de EU.

Lijkt mij logisch dat ik dan eerder kritiek ga uiten op hoe wij dingen hier in het Westen regelen in plaats van me met zaken in Rusland bezig te houden, of niet dan? Daar heb ik immers toch amper/geen invloed op en dan blijken het ook nog eens onbelangrijke zaken te zijn (homorechten).

Of is dit soms een Russisch forum en heb ik het helemaal mis?
Het zal in dit topic vast niet over Rusland gaan nee.
quote:
Rusland wil kussende homokoppels in openbaar verbieden
Als je er geen mening over hebt waarom ben je in dit topic dan?
pi_159282402
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 15:26 schreef Tyron het volgende:

[..]

Het zal in dit topic vast niet over Rusland gaan nee.

[..]

Als je er geen mening over hebt waarom ben je in dit topic dan?
Ik heb er geen mening over?

Ik zeg net dat er belangrijkere zaken zijn voor Westerse landen, waar ze geilen op dit soort anti-Rusland propaganda, dan homorechten in het buitenland. Dat is mijn mening over wat wij moeten doen.

Ik keur het gedrag van Rusland overigens niet goed, maar om je daar nou mee bezig te houden :')

De hippies van vroeger hielden zich ten minste nog bezig met belangrijke zaken als wereldvrede en duurzaamheid, maar tegenwoordig is het blijkbaar homorechten in het buitenland. :') Kansloos.
  donderdag 21 januari 2016 @ 15:34:57 #298
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_159282455
Vorig jaar riep Bart de Wever homos nog op om niet te provoceren (hand in hand lopen, kussen, etc...) tijdens een betoging van conservatieve Vlamingen in Antwerpen.
are we infinite or am I alone
pi_159282585
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 15:33 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Ik heb er geen mening over?

Ik zeg net dat er belangrijkere zaken zijn voor Westerse landen, waar ze geilen op dit soort anti-Rusland propaganda, dan homorechten in het buitenland. Dat is mijn mening over wat wij moeten doen.

Ik keur het gedrag van Rusland overigens niet goed, maar om je daar nou mee bezig te houden :')

De hippies van vroeger hielden zich ten minste nog bezig met belangrijke zaken als wereldvrede en duurzaamheid, maar tegenwoordig is het blijkbaar homorechten in het buitenland. :') Kansloos.
Het hebben van gelijke rechten vind ik wel een onderdeel van wereldvrede. Verder zijn er genoeg topics over andere onderwerpen. Dat er in een topic aandacht wordt besteed aan Rusland, betekent niet dat elke user die hier post alleen maar bezig is met homorechten. Beetje kortzichtig.
pi_159282805
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 15:39 schreef Tyron het volgende:

[..]

Het hebben van gelijke rechten vind ik wel een onderdeel van wereldvrede. Verder zijn er genoeg topics over andere onderwerpen. Dat er in een topic aandacht wordt besteed aan Rusland, betekent niet dat elke user die hier post alleen maar bezig is met homorechten. Beetje kortzichtig.
Dat klopt, maar voor mij is het duidelijk dat het effect van een nieuwsbericht als dit niet is dat het beter zal gaan met homorechten in Rusland en dat we eerder bij wereldvrede komen. Daarentegen is het effect eerder ervoor zorgen dat mensen meer reden hebben om Rusland te haten, economische betrekkingen te verbreken, meer geld in defensie te pompen gericht tegen Rusland, etc. .

Dat is het effect wat een nieuwsbericht als dit heeft. Als dit niet over Rusland ging maar bijvoorbeeld over Bolivia, dan was het immers geen nieuws geweest. Rusland is nieuwswaardig door onze recente conflicten en zal daarmee dus ook geassocieerd worden om meer nieuws te verkopen.
pi_159283259
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 15:34 schreef crystal_meth het volgende:
Vorig jaar riep Bart de Wever homos nog op om niet te provoceren (hand in hand lopen, kussen, etc...) tijdens een betoging van conservatieve Vlamingen in Antwerpen.
Bart De Wever is een ultraliberaal en helemaal geen conservatief hoor bij deze thema's. Hij past eerder in het hoekje van Hillary Clinton. Vlaams Belang is de enige partij die deze thema's nog rationeel durft te benaderen, helaas is deze partij leeggegeten in 2014 door NVA.

Enige reden waarom hij zoiets zei is om niet te provoceren. Je gaat op een Pro Palestina betoging ook niet met Israėlische vlaggen zwaaien (en omgekeerd) enzo, want dan loopt het uit de hand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')