En terecht, als je al zo veel gezeik hebt gehad, doe het dan gewoon niet. Goede zaak! Nu Overvecht nog. (quote:Geldermalsen wilde 'zo gewoon mogelijk' doen over azc
Geldermalsen wilde ''zo gewoon mogelijk'' doen over de komst van een asielzoekerscentrum voor 1.500 vluchtelingen in de Gelderse gemeente.
De raad moest eerst besluiten dat het azc er zou komen en daarna zouden burgers mogen meepraten over de uitwerking. Dat zou ook rellen tijdens inspraakavonden zoals in Steenbergen en Ede voorkomen.
Die keuze had evenwel ''dramatische'' gevolgen, want de raadsvergadering op 16 december liep uit op grootschalige onlusten.
Dat constateert de gemeente maandag in een evaluatie van wat er mis ging in de besluitvorming. De raad bespreekt de gebeurtenissen volgende week dinsdag.
Het plan voor een azc in Geldermalsen is ondertussen van tafel en zal voorlopig niet terugkeren, aldus burgemeester Miranda de Vries.
Door: NU.nl
Hmm, dat is iig goed om te horen. Hoeft ook maar iets te gebeuren en hij fikt af gok ik zo.quote:Op maandag 18 januari 2016 14:47 schreef MPC60 het volgende:
Hier zit nou bijna een maand een azc op een paar honderd meter afstand. Ik merk het niet eens, gisteren wel de kinderen gewaarschuwd dat ze nog niet op het ijs moeten gaan spelen.
Ik heb die beelden gezien, toen die rellen aan de gang waren. Ze komt echt zwaar autistisch over ofzo.quote:Op maandag 18 januari 2016 14:48 schreef Lothiriel het volgende:
Het grappigste vond ik nog dat die burgemeester iemand is die communicatiewetenschappen gestudeerd heeft. Ze is bijster slecht in communicatie, zowel naar haar burgers als naar de media. Ze kon amper uit haar woorden komen.
Subversieve elementen die in opdracht van het COA postenquote:Op maandag 18 januari 2016 14:47 schreef MPC60 het volgende:
Hier zit nou bijna een maand een azc op een paar honderd meter afstand. Ik merk het niet eens, gisteren wel de kinderen gewaarschuwd dat ze nog niet op het ijs moeten gaan spelen.
Ja beetje vreemd mens. Wist amper wat uit te brengen. Daar zou ik pas echt tegen demonstreren, iemand zoals haar als burgemeester. Totaal ongeschikt. Zal best een lieve oma zijn of iets dergelijks hoor, dat denk ik wel.quote:Op maandag 18 januari 2016 14:50 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik heb die beelden gezien, toen die rellen aan de gang waren. Ze komt echt zwaar autistisch over ofzo.
Veruit de meeste mensen ervaren aanzienlijk minder overlast van een opvang dan men aanvankelijk dacht.quote:Op maandag 18 januari 2016 14:52 schreef Grems het volgende:
[..]
Subversieve elementen die in opdracht van het COA posten![]()
![]()
Trapt niemand in hoor.
Gelukkig is ook de NVU-webcare present voor het broodnodige tegengeluid.quote:Op maandag 18 januari 2016 14:52 schreef Grems het volgende:
[..]
Subversieve elementen die in opdracht van het COA posten![]()
![]()
Trapt niemand in hoor.
Mee eens. Alleen maar olie op het vuur. Man man man, wat triest weer.quote:Op maandag 18 januari 2016 14:53 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ja beetje vreemd mens. Wist amper wat uit te brengen. Daar zou ik pas echt tegen demonstreren, iemand zoals haar als burgemeester. Totaal ongeschikt. Zal best een lieve oma zijn of iets dergelijks hoor, dat denk ik wel.
Zolang het een beetje evenredig verdeeld is, komt het ook vast wel goed. Hier zit er ook een AZC, geen last van. Maar dat is ook 'maar' duizend man. In een plaats met 45.000 inwoners.quote:Op maandag 18 januari 2016 14:58 schreef Lothiriel het volgende:
Wat opvang betreft, heb ik sinds kort ook een ervaring. In onze gemeente zijn wat asielzoekers ondergebracht en daar valt niks aan te merken. Zijn ook gezinnen. In een buurgemeente zit men met 300 asielzoekers, allemaal alleenstaande mannen. Daar is er duidelijk overlast. Niks ernstigs overigens, vooral verveling onder die gasten.
Lijkt me duidelijk wat er moet gebeuren. Grens sluiten voor alleenreizende mannen, enkel nog gezinnen en alleeenstaande vrouwen toelaten. Eerlijk communiceren over de asielzoekerscentra, gaan vieze weggetjes zoals in Geldermalsen, en dan heb je enkel nog tegenwind van achterlijke clubjes zoals NVU en daar gaat geen enkele weldenkende burger achterstaan.
Maar da's te lastig voor dames en heren politici.
Een gevaarlijke ontwikkeling omdat het suggereert dat we iedereen moeten opvangen zolang ze geen onrust veroorzaken. Dat is precies wat extreem-links wil.quote:Op maandag 18 januari 2016 14:47 schreef MPC60 het volgende:
Waar suggereert hij dat?quote:Op maandag 18 januari 2016 15:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een gevaarlijke ontwikkeling omdat het suggereert dat we iedereen moeten opvangen zolang ze geen onrust veroorzaken. Dat is precies wat extreem-links wil.
Als we het hebben over overlast hebben we het niet over de economische last die deze profiteurs met zich meebrengen.
Komt doordat geld belangrijker is dan draagvlak en de buren. Men wil grote AZC's met veel mensen bij elkaar zodat de kosten beperkt blijven.quote:Op maandag 18 januari 2016 14:58 schreef Lothiriel het volgende:
Maar da's te lastig voor dames en heren politici.
Hij suggereert dat een AZC geen probleem is omdat er geen 'overlast' is. Althans, zo heb ik het gelezen. Politici hebben daar vooral een handje van door de discussie over wel of niet opvangen alleen te beperken tot overlast.quote:
Beter dan overal kleine AZC's imo.quote:Op maandag 18 januari 2016 15:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Komt doordat geld belangrijker is dan draagvlak en de buren. Men wil grote AZC's met veel mensen bij elkaar zodat de kosten beperkt blijven.
Aah zo, ik lees het anders. hij wil alleen maar zeggen dat hij, in zijn woonplaats. Nog geen overlast heeft ervaren. En ik zelf ook niet. Maar je hebt gelijk dat extreem-links misschien nog wel gevaarlijker is dan extreem-rechts.quote:Op maandag 18 januari 2016 15:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hij suggereert dat een AZC geen probleem is omdat er geen 'overlast' is. Althans, zo heb ik het gelezen. Politici hebben daar vooral een handje van door de discussie over wel of niet opvangen alleen te beperken tot overlast.
Tsja, draagvlak is nochtans wat ervoor zorgt dat zoiets haalbaar blijft. Wij hebben een 5-tal gezinnen in onze gemeente. Zitten ondergebracht in 3 huizen. Je kan die mensen zelf wat helpen & dat ze vinden het ook fijn om met de buurt om te gaan. Niemand stoort zich al te hard aan hun aanwezigheid, het zijn dan ook wel fatsoenlijke mensen en geen religieuze gekkies (wel moslims, maar relatief modern naar midden-oosterse maatstaven).quote:Op maandag 18 januari 2016 15:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Komt doordat geld belangrijker is dan draagvlak en de buren. Men wil grote AZC's met veel mensen bij elkaar zodat de kosten beperkt blijven.
Hij schrijft zijn ervaring, die suggestie leg je er zelf in.quote:Op maandag 18 januari 2016 15:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hij suggereert dat een AZC geen probleem is omdat er geen 'overlast' is. Althans, zo heb ik het gelezen. Politici hebben daar vooral een handje van door de discussie over wel of niet opvangen alleen te beperken tot overlast.
Eens, waarom zou je in Overvecht dat überhaupt willen.quote:Op maandag 18 januari 2016 15:10 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Tsja, draagvlak is nochtans wat ervoor zorgt dat zoiets haalbaar blijft. Wij hebben een 5-tal gezinnen in onze gemeente. Zitten ondergebracht in 3 huizen. Je kan die mensen zelf wat helpen & dat ze vinden het ook fijn om met de buurt om te gaan. Niemand stoort zich al te hard aan hun aanwezigheid, het zijn dan ook wel fatsoenlijke mensen en geen religieuze gekkies (wel moslims, maar relatief modern naar midden-oosterse maatstaven).
Als je het overal zo zou toepassen dan voelt het een stuk minder 'bedreigend', dan als je een enorm centrum met 1000 mannen ergens neerpoot die dan beginnen rond te zwerven door de (vaak kleine) plaats.
Deze vergelijking klopt niet. De mensen waar jij het over hebt zijn mensen met een verblijfsvergunning, in een AZC zitten mensen in de procedure of die nog op een huis wachten.quote:Op maandag 18 januari 2016 15:10 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Tsja, draagvlak is nochtans wat ervoor zorgt dat zoiets haalbaar blijft. Wij hebben een 5-tal gezinnen in onze gemeente. Zitten ondergebracht in 3 huizen. Je kan die mensen zelf wat helpen & dat ze vinden het ook fijn om met de buurt om te gaan. Niemand stoort zich al te hard aan hun aanwezigheid, het zijn dan ook wel fatsoenlijke mensen en geen religieuze gekkies (wel moslims, maar relatief modern naar midden-oosterse maatstaven).
Als je het overal zo zou toepassen dan voelt het een stuk minder 'bedreigend', dan als je een enorm centrum met 1000 mannen ergens neerpoot die dan beginnen rond te zwerven door de (vaak kleine) plaats.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |