Die vond ik eigk niet zo goed.quote:Op maandag 18 januari 2016 13:08 schreef Simterklaas het volgende:
Je kan deze aflevering van Grensland eens bekijken.
Dank! Die ga ik bekijken!quote:Op maandag 18 januari 2016 13:08 schreef Simterklaas het volgende:
.quote:Transnistrië wordt door geen enkel land erkend en is dus ook bij geen enkel verdrag aangesloten. Internationale organisaties als Interpol hebben er niets te zeggen. Regelmatig hebben reizigers last van deze situatie. Ze mogen vrij rondreizen door Transnistrië, maar kunnen in geval van nood nergens terecht. Er zijn immers geen ambassades of consulaten. Sommige reisagenten weigeren een reis door Transnistrië te boeken
Het zou dan gaan om 1/2 dagen Tiraspol en omgeving. De kans bestaat vast dat je aangehouden wordt en wat geld moet lappen, maar als het daar bij blijft vind ik het nog wel acceptabel.quote:
Hmm, als je niet verder mag reizen dan wordt een dagtripje dus een eeuwig verblijfquote:Op maandag 18 januari 2016 15:36 schreef vaduz het volgende:
Het is Pridnestrovië. Denk persoonlijk dat je het al vrij snel wel gezien zult hebben. Verder is het allemaal niet zo spannend als de meeste mensen denken. Het is alleen niet zo verstandig om criminele activiteiten te ontplooien, omdat diplomatiek gezien je natuurlijk niemand kan helpen in een staat die door verder niemand erkent wordt. Maar als je je gewoon gedraagd is het niet zo spannend. Zorg alleen wel dat je niet vanuit Oekraine door PMR naar Moldavië reist. Of vanuit Moldavië naar de PMR reizen en vanuit daar ofwel terug naar Moldavië of verder naar Oekraine. Of vanuit Oekraine naar de PMR reizen en weer terug naar Oekraine.
Je mag wel verder reizen. Probleem is dat je illegaal Moldavië betreed als je vanuit Oekraine reist. Andersom dus geen probleem.quote:Op maandag 18 januari 2016 15:51 schreef kaiserhenk het volgende:
[..]
Hmm, als je niet verder mag reizen dan wordt een dagtripje dus een eeuwig verblijf![]()
Ik was sowieso al niet van plan om er een maand te blijven, 1 of 2 dagen Tiraspol leek me wel genoeg.
Sovjet unie is dood. Ik denk dat vooral de firma SHERIFF leeft, ondanks dat het natuurlijk momenteel economisch heel slecht gaat.quote:Op maandag 18 januari 2016 17:01 schreef Woestijnvos het volgende:
Daar leeft de sovjet unie nog. En dat is er ook te zien aan hun auto's.
Net bekeken. Eigenlijk komt Pridnestrovië nauwlijks aan bod en is het eigenlijk weer vooral duidelijk dat Jelle weer eens matig voorbereid was en onsamenhangend bepaalde cliches in beeld probeert te brengen. Vraag me oprecht af, wat mensen geleerd denken te hebben over Pridnestrovië na het zien van deze aflevering.quote:Op maandag 18 januari 2016 13:08 schreef Simterklaas het volgende:
quote:Op maandag 18 januari 2016 22:28 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik ben er jaren geleden doorheen gefietst. Er staat nog een verslag van mijn tocht hier op fok. TRV / [Verslag Roemenie] Langs zigeuners en rebellen
Ah, tof om te lezen. Er is natuurlijk wel veel veranderd in de afgelopen jaren.quote:Op maandag 18 januari 2016 22:28 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik ben er jaren geleden doorheen gefietst. Er staat nog een verslag van mijn tocht hier op fok. TRV / [Verslag Roemenie] Langs zigeuners en rebellen
Veel plezier, maar eh... wat ga je in moldavie doen?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:13 schreef kaiserhenk het volgende:
[..]
Ah, tof om te lezen. Er is natuurlijk wel veel veranderd in de afgelopen jaren.
In ieder geval, de vliegtickets die kant op zijn geboekt, nu nog ff zien hoe we onze tijd in Moldavië (& Roemenië) gaan invullen.
We gaan in Boekarest een vriend bezoeken en daarna met een autootje naar Moldavië. Ik weet niet of het handig is om met een huurauto naar Transnistrië te gaan, waarschijnlijk pakken we een minibusje naar Tiraspol.quote:Op woensdag 20 januari 2016 01:08 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Veel plezier, maar eh... wat ga je in moldavie doen?
De voornaamste attractie is dat alles er goedkoop is, maar verder is er bar weinig te zien in dat land. Het zelfde zal gelden voor transdnistrie.
Boekarest is nog best een leuke stad, maar alleen maar naar Moldavië rijden om de sfeer te proeven.... pf..quote:Op woensdag 20 januari 2016 07:42 schreef kaiserhenk het volgende:
[..]
We gaan in Boekarest een vriend bezoeken en daarna met een autootje naar Moldavië. Ik weet niet of het handig is om met een huurauto naar Transnistrië te gaan, waarschijnlijk pakken we een minibusje naar Tiraspol.
We willen gewoon een beetje van de sfeer proeven daar, een beeld krijgen van de omgeving. En ondertussen kan ik m'n verzameling buitenlands geld mooi aanvullen![]()
Haha, het klinkt vreemd, ik weet het. Niet iedereen is van de zon-zee-strandvakantiesquote:Op woensdag 20 januari 2016 15:30 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Boekarest is nog best een leuke stad, maar alleen maar naar Moldavië rijden om de sfeer te proeven.... pf..
Nou ja veel plezier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |