Dat is inderdaad een goed punt. Er bestaat de mogelijkheid om de verhuur door het park te laten regelen, die zorgen dan ook voor de schoonmaak, ik moet alleen nog uitzoeken hoeveel van de huur je aan het park inlevert. Een andere mogelijkheid is het zelf doen en evt een schoonmaker in de buurt zoeken.quote:Op maandag 18 januari 2016 10:49 schreef Artbij2 het volgende:
Je moet het ook schoonmaken na elk bezoek, of tenminste iemand daar voor betalen. Dat kost ook geld/tijd.
Houd er wel rekening mee dat je inkomsten in box 1 vallen. Die worden dus vrij zwaar belast.quote:Op maandag 18 januari 2016 11:19 schreef Debuteer het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een goed punt. Er bestaat de mogelijkheid om de verhuur door het park te laten regelen, die zorgen dan ook voor de schoonmaak, ik moet alleen nog uitzoeken hoeveel van de huur je aan het park inlevert. Een andere mogelijkheid is het zelf doen en evt een schoonmaker in de buurt zoeken.
Ik dacht dat dit niet zo was als je maar één huisje had. Dat het dan enkel belast wordt onder box 3, eigen vermogen.quote:Op maandag 18 januari 2016 11:21 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Houd er wel rekening mee dat je inkomsten in box 1 vallen. Die worden dus vrij zwaar belast.
Nope. Er zijn meerdere regels voor. Www.belastingdienst.nl.quote:Op maandag 18 januari 2016 11:25 schreef Debuteer het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit niet zo was als je maar één huisje had. Dat het dan enkel belast wordt onder box 3, eigen vermogen.
Oke, dat zal het rendement alweer drukken.quote:Op maandag 18 januari 2016 11:31 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Nope. Er zijn meerdere regels voor. Www.belastingdienst.nl.
Ja. Reken op 30 weken verhuur en ga lager zitten dan de weekhuur voor een huisje op een full service park. Ik weet natuurlijk niet hoe het huis er uit ziet en hoeveel mensen er comfortabel kunnen zitten, dus een inkomen durf ik niet te schatten. Ook als jij er een aantal weken per jaar zelf wil verblijven kunnen je opbrengsten lager zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 08:53 schreef Debuteer het volgende:
Niemand hier die iets vergelijkbaars doet?
Je kunt het ook altijd laten uitbesteden en je vakantiehuis verhuren door een derde partij, zoals belvilla, micazu of novasol.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:55 schreef Fe2O3 het volgende:
Eigenlijk moet je park het wel laten beheren,want anders moet je zelf adverteren, boekingen beheren, schoonmaken, achter de poen aan etc...
Airbnbquote:Op maandag 13 augustus 2018 16:09 schreef JdBeek het volgende:
[..]
Je kunt het ook altijd laten uitbesteden en je vakantiehuis verhuren door een derde partij, zoals belvilla, micazu of novasol.
Erfpacht is al een groot nadeel, zowel tijdens gebruik als bij verkoop. Wat als de canon met een factor tig wordt verhoogd of als de erfpacht afloopt?quote:
Slighty offtopic, maar ben toch benieuwd. Je overige voorbeelden begrijp ik, maar stellen? Huh?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tip: verhuur niet aan jongeren, studenten, stellen of andere mensen die een afwijkend gebruik van het huisje hebben. Gewoon gezinnen met (jonge) kinderen dus.
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:17 schreef GSbrder het volgende:
Gewoon gezinnen met (jonge) kinderen dus.
Mijn idee. Jonge kinderen schijnen juist overlast, smerigheid en afzetting van faeces & urine te veroorzaken.quote:Op maandag 13 augustus 2018 17:25 schreef MissLuna het volgende:
Slighty offtopic, maar ben toch benieuwd. Je overige voorbeelden begrijp ik, maar stellen? Huh?.
Dus mijn partner en ik (30+) of mijn ouders (65+) maken afwijkend gebruik van huisjes? Verklaar je nader?
Bedankt!quote:Op maandag 13 augustus 2018 17:42 schreef belfis het volgende:
De opbrengsten ui verhuur vallen in deze situatie in Box 3. Er wordt slechts 1 vakantiehuis verhuurd. Dan is er geen sprake van commercieel ondernemerschap. Lees: hier
Dat valt mee, in de winter zijn vakantiehuisjes ook populair, hangt er ook vanaf wat er in de buurt te doen is uiteraard. Ik kom voor mijn werk dagelijks op twee vakantieparken en in de winter zijn die ook vaak gewoon bezet.quote:Op maandag 13 augustus 2018 17:34 schreef Ivo1985 het volgende:
Reken er op dat het buiten de mei- en zomervakantie héél moeilijk is om bezetting te krijgen als je het niet via-via verhuurd krijgt.
Het aanbod aan vakantiehuisjes is enorm en buiten de populaire periodes hebben de grote organisaties volop scherpe aanbiedingen. De meeste consumenten zoeken dan niet verder naar een particulier huisje.
Je wil niet dat andere gasten last hebben van jouw gasten.quote:Op maandag 13 augustus 2018 17:25 schreef MissLuna het volgende:
[..]
Slighty offtopic, maar ben toch benieuwd. Je overige voorbeelden begrijp ik, maar stellen? Huh?.
Dus mijn partner en ik (30+) of mijn ouders (65+) maken afwijkend gebruik van huisjes? Verklaar je nader?
En welke overlast veroorzaken volwassen stellen dan precies op een vakantiepark?quote:Op maandag 13 augustus 2018 18:18 schreef T-D het volgende:
[..]
Je wil niet dat andere gasten last hebben van jouw gasten.
Bedankt, je bent me net voor. Wat een raar argument?quote:Op maandag 13 augustus 2018 19:01 schreef baskick het volgende:
[..]
En welke overlast veroorzaken volwassen stellen dan precies op een vakantiepark?
Dat kan van alles zijn. We horen hier dagelijks klachten van de ene gast over de andere.quote:Op maandag 13 augustus 2018 19:01 schreef baskick het volgende:
[..]
En welke overlast veroorzaken volwassen stellen dan precies op een vakantiepark?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |