abonnement Unibet Coolblue
pi_159196449
De situatie is als volgt. Ik zie kans om een recreatiewoning (bungalow) te kopen bij het veluwemeer. Deze zal opgeknapt moeten worden, geen probleem, vind ik leuk om te doen. De woning is geschikt voor maximaal 6 personen.

Ik vraag me alleen af of zoiets rendabel is. Het hoofddoel is om het te verhuren om er wat aan te verdienen, af en toe zelf een keer erin zitten. De jaarlijkse vaste lasten zijn ongeveer ¤3000,-, denk aan bijdrage park, erfpacht grond etc. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?
De woning is op ongeveer een half uur rijden van mijn eigen huis, dus met enige regelmaat even langs is niet zo'n bezwaar.

Hoeveel weken per jaar zal een leuk vakantiehuisje realistisch gezien verhuurd zijn? Ik hoor graag over positieve/negatieve ervaringen.
pi_159196783
Je moet het ook schoonmaken na elk bezoek, of tenminste iemand daar voor betalen. Dat kost ook geld/tijd.
pi_159197336
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 10:49 schreef Artbij2 het volgende:
Je moet het ook schoonmaken na elk bezoek, of tenminste iemand daar voor betalen. Dat kost ook geld/tijd.
Dat is inderdaad een goed punt. Er bestaat de mogelijkheid om de verhuur door het park te laten regelen, die zorgen dan ook voor de schoonmaak, ik moet alleen nog uitzoeken hoeveel van de huur je aan het park inlevert. Een andere mogelijkheid is het zelf doen en evt een schoonmaker in de buurt zoeken.
pi_159197372
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 11:19 schreef Debuteer het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een goed punt. Er bestaat de mogelijkheid om de verhuur door het park te laten regelen, die zorgen dan ook voor de schoonmaak, ik moet alleen nog uitzoeken hoeveel van de huur je aan het park inlevert. Een andere mogelijkheid is het zelf doen en evt een schoonmaker in de buurt zoeken.
Houd er wel rekening mee dat je inkomsten in box 1 vallen. Die worden dus vrij zwaar belast.
pi_159197440
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 11:21 schreef Artbij2 het volgende:

[..]

Houd er wel rekening mee dat je inkomsten in box 1 vallen. Die worden dus vrij zwaar belast.
Ik dacht dat dit niet zo was als je maar één huisje had. Dat het dan enkel belast wordt onder box 3, eigen vermogen.
pi_159197542
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 11:25 schreef Debuteer het volgende:

[..]

Ik dacht dat dit niet zo was als je maar één huisje had. Dat het dan enkel belast wordt onder box 3, eigen vermogen.
Nope. Er zijn meerdere regels voor. Www.belastingdienst.nl.
pi_159200047
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 11:31 schreef Artbij2 het volgende:

[..]

Nope. Er zijn meerdere regels voor. Www.belastingdienst.nl.
Oke, dat zal het rendement alweer drukken.
pi_159221081
Niemand hier die iets vergelijkbaars doet?
  dinsdag 19 januari 2016 @ 11:17:22 #9
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_159223720
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 08:53 schreef Debuteer het volgende:
Niemand hier die iets vergelijkbaars doet?
Ja. Reken op 30 weken verhuur en ga lager zitten dan de weekhuur voor een huisje op een full service park. Ik weet natuurlijk niet hoe het huis er uit ziet en hoeveel mensen er comfortabel kunnen zitten, dus een inkomen durf ik niet te schatten. Ook als jij er een aantal weken per jaar zelf wil verblijven kunnen je opbrengsten lager zijn.

Tip: verhuur niet aan jongeren, studenten, stellen of andere mensen die een afwijkend gebruik van het huisje hebben. Gewoon gezinnen met (jonge) kinderen dus.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 11:55:34 #10
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_159224506
Ga er ook maar vanuit dat je er zelf niet in zit; de weken die het beste zijn om erin te zitten wil je natuurlijk verhuren voor het volle pond.

Eigenlijk moet je park het wel laten beheren,want anders moet je zelf adverteren, boekingen beheren, schoonmaken, achter de poen aan etc...

Het is typisch weer zoiets, je moet het doen voor de hobby. Als men er rijk van werd dan bezat iedereen wel 10 van die huisjes.
Dum de dum
pi_181155602
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:55 schreef Fe2O3 het volgende:
Eigenlijk moet je park het wel laten beheren,want anders moet je zelf adverteren, boekingen beheren, schoonmaken, achter de poen aan etc...
Je kunt het ook altijd laten uitbesteden en je vakantiehuis verhuren door een derde partij, zoals belvilla, micazu of novasol.

[ Bericht 7% gewijzigd door noodgang op 13-08-2018 16:53:53 ]
pi_181156357
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:09 schreef JdBeek het volgende:

[..]

Je kunt het ook altijd laten uitbesteden en je vakantiehuis verhuren door een derde partij, zoals belvilla, micazu of novasol.
Airbnb
pi_181157075
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 10:25 schreef Debuteer het volgende:
erfpacht grond etc.
Erfpacht is al een groot nadeel, zowel tijdens gebruik als bij verkoop. Wat als de canon met een factor tig wordt verhoogd of als de erfpacht afloopt?

Ik heb ook een half dozijn vakantiehuisjes bekeken (Arnhem, Otterloo, Hoenderloo, Schaarsbergen, Wekerom en Kootwijk), maar altijd met eigen grond. Zelfs dan bleek het bij lange na niet zo lucratief te zijn, mede door parkkosten en overige lasten. Onderhoud bleek in het niet te vallen bij alle andere kosten.

Destijds werd mij overigens voorgehouden dat zowel het huis als de opbrengsten in box 3 zouden vallen (verkooppraat geweest???).

Jouw OP lezend, kreeg ik het vermoeden van een afgeschreven woning van een comemrciele exploitant/eigenaar. Staan er meer van hetzelfde soort te koop / te huur?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_181157175
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:17 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Tip: verhuur niet aan jongeren, studenten, stellen of andere mensen die een afwijkend gebruik van het huisje hebben. Gewoon gezinnen met (jonge) kinderen dus.
Slighty offtopic, maar ben toch benieuwd. Je overige voorbeelden begrijp ik, maar stellen? Huh? :D.
Dus mijn partner en ik (30+) of mijn ouders (65+) maken afwijkend gebruik van huisjes? Verklaar je nader?
Karma is a fucking bitch.
pi_181157361
Reken er op dat het buiten de mei- en zomervakantie héél moeilijk is om bezetting te krijgen als je het niet via-via verhuurd krijgt.

Het aanbod aan vakantiehuisjes is enorm en buiten de populaire periodes hebben de grote organisaties volop scherpe aanbiedingen. De meeste consumenten zoeken dan niet verder naar een particulier huisje.
pi_181157366
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:17 schreef GSbrder het volgende:
Gewoon gezinnen met (jonge) kinderen dus.
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2018 17:25 schreef MissLuna het volgende:
Slighty offtopic, maar ben toch benieuwd. Je overige voorbeelden begrijp ik, maar stellen? Huh? :D.
Dus mijn partner en ik (30+) of mijn ouders (65+) maken afwijkend gebruik van huisjes? Verklaar je nader?
Mijn idee. Jonge kinderen schijnen juist overlast, smerigheid en afzetting van faeces & urine te veroorzaken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_181157530
De opbrengsten ui verhuur vallen in deze situatie in Box 3. Er wordt slechts 1 vakantiehuis verhuurd. Dan is er geen sprake van commercieel ondernemerschap. Lees: hier
pi_181157562
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2018 17:42 schreef belfis het volgende:
De opbrengsten ui verhuur vallen in deze situatie in Box 3. Er wordt slechts 1 vakantiehuis verhuurd. Dan is er geen sprake van commercieel ondernemerschap. Lees: hier
Bedankt!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_181158067
Is het een beetje een fatsoenlijk park? Ik heb ook eens een huisje op een park bekeken, ben afgehaakt omdat meer dan de helft van de huisjes aan Polen was verhuurd. Daar willen niet veel mensen hun vakantie vieren.
pi_181158199
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 17:34 schreef Ivo1985 het volgende:
Reken er op dat het buiten de mei- en zomervakantie héél moeilijk is om bezetting te krijgen als je het niet via-via verhuurd krijgt.

Het aanbod aan vakantiehuisjes is enorm en buiten de populaire periodes hebben de grote organisaties volop scherpe aanbiedingen. De meeste consumenten zoeken dan niet verder naar een particulier huisje.
Dat valt mee, in de winter zijn vakantiehuisjes ook populair, hangt er ook vanaf wat er in de buurt te doen is uiteraard. Ik kom voor mijn werk dagelijks op twee vakantieparken en in de winter zijn die ook vaak gewoon bezet.
De schoonmaak zou ik trouwens liever zelf in de hand houden.
pi_181158237
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2018 17:25 schreef MissLuna het volgende:

[..]

Slighty offtopic, maar ben toch benieuwd. Je overige voorbeelden begrijp ik, maar stellen? Huh? :D.
Dus mijn partner en ik (30+) of mijn ouders (65+) maken afwijkend gebruik van huisjes? Verklaar je nader?
Je wil niet dat andere gasten last hebben van jouw gasten.
pi_181158977
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:18 schreef T-D het volgende:

[..]

Je wil niet dat andere gasten last hebben van jouw gasten.
En welke overlast veroorzaken volwassen stellen dan precies op een vakantiepark?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_181159164
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 19:01 schreef baskick het volgende:

[..]

En welke overlast veroorzaken volwassen stellen dan precies op een vakantiepark?
Bedankt, je bent me net voor. Wat een raar argument?
Karma is a fucking bitch.
pi_181160643
Het lijkt mij echt 3x niks. Heb ook weleens gelezen dat zo'n park beheerder rustig tarieven ophoogd en of zijn eigen huisjes met voorrang verhuurt.
In het eerste geval is je investering minder waard en in het tweede geval ook nog eens je inkomsten.

Daarbij zijn je meeste klanten van die azijnpissers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, maar gaat er wat stuk dan zwijgen ze in alle toonaarden.

Volgens mij kun je beter andere investeringen bekijken : bv een appartement in een grote stad (zeer hoog rendement, imo erg hoog risico) of aandelen.
pi_181160960
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 19:01 schreef baskick het volgende:

[..]

En welke overlast veroorzaken volwassen stellen dan precies op een vakantiepark?
Dat kan van alles zijn. We horen hier dagelijks klachten van de ene gast over de andere.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')