abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159195007
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

maandag 18 januari 2016 @ 08:11:31 #2
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_159195035
Beterschap Skoap!

Eerste stapjes bij hupje *O*

Boodschappen, worden bezorgd door de AH.

LuDann, vervelend van de babymonitor. Doet hij het nu weer? Of is hij kapot?

L en N gisteren ook al 10 maanden, net als Q en Sjaak *O*
En ze trekken zich nu op aan de salontafel en L zelfs aan de bank. Gaat zo snel allemaal.

Gisteren is de wasmachine overleden. Gelukkig had ik al 1 was kunnen doen. De 2e helaas niet meer. Hij is al oud, dus het wordt een nieuwe wasmachine.
pi_159195085
Wat balen zoiets Shop!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_159195233
Ahhh shit, Shop!

Mijn bed en ik werden net tot twee keer toe ondergescheten door m'n dochter! *O* maandag *O*
pi_159195319
Blue monday!
Een redelijk goede nacht ondanks een snotterende baby.
Dochter van twee ligt er nog in :o ze blijft vandaag denk ik in bed, dit in tegenstelling tot zondagochtend toen ze om vijf uur opstond. Eat this Marco Borsato met je kwart over zeven op zondagmorgen :(
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_159195327
Hupje eerste stapjes whut! :D

Shop balen van de wasmachine, zijn geen leuke uitgaven maarja..

Haha bloesem :P. Poept ze dan langs de luier of? Ik moet afkloppen, pas 1 of 2 keer gehad maar heel minimaal. Komt vast nog wel (;().

Mini wilde gisteravond ineens Heel Veel Drinken (3x borst) en toen kwam een gedeelte er weer uit en toen was ze verdrietig en wilde ze niet in d'r eigen bed en ook niet tussen ons in, alleen bovenop me was ok. Slaapt niet zo fijn voor mama maar hey ik ben ondergeschikt. Who's complaining.
pi_159195333
Bloesem en haar bed bemest. *O*

L., N., Q. en Sjaak alweer tien maanden! *O*

Beterschap Skoap! :*

Dat is balen Shop, maar vooral met twee baby's zal er inderdaad snel een nieuwe moeten komen. :P

Ik heb vannacht zeker 5 uur geslapen, zoveel beter dan de 0 van gisteren. O+ N. sliep weer onrustig, maar werd tussendoor dit keer niet steeds huilend wakker. 1 nachtvoeding en wat gewoel later was het ineens half 8. ^O^

O ja, ze heeft de vooruit nu echt gevonden. 3 dagen geleden ging het nog heel moeizaam en nu gaat ze al best snel doelgericht op haar bestemming af. :D
pi_159195726
Hahaha Bloesem :9 poobed

Ah, blue monday is dat het.. A hier wil alleen maar huilen en eets vandaag, pfoej. Nu eindelijk slapen in de doek, maar over een uur moeten we naar de osteopaat :{
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_159195742
Wow, een nacht van 0 uur slaap lijkt me niet te doen Sel ;(
pi_159195751
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 08:56 schreef hetzusjevan het volgende:
Haha bloesem :P. Poept ze dan langs de luier of? Ik moet afkloppen, pas 1 of 2 keer gehad maar heel minimaal. Komt vast nog wel (;().
Tijdens 't verschonen enthousiast fonteinpoepen. Hoog én wijd! Alleen de luier er tegenaan houden werkt nog.. Nee serieus, het zat een meter verderop ook :')
pi_159195767
Beterschap voor je uk Skoap :*

Balen Shop van de wasmachine!

Stapjes voor miniHup *G*

Slaap voor N en Selvaria!

M deed een 20.00-6.15 en ging daarna nog door tot 8.00 *O* (wakker gemaakt door ons want we moesten naar het CB). Ze is weer door de APK heen. Mooie stats en de arts was erg tevreden. Ze groeit erg goed en heeft een mooie gewichtscurve voor een bv-baby zei ze (nauwelijks een dip). Ik vind de arts sowieso wel leuk daar (i.t.t. de verpleegkundige van den oude schtempel waar niks goed lijkt te zijn) Ze vroeg ook gelijk of we Rapley deden toen we het over hapjes hadden. Had ik niet verwacht!

Stats:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159195920
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 09:35 schreef pinquit het volgende:
Wow, een nacht van 0 uur slaap lijkt me niet te doen Sel ;(
Ach, één keer in een rij van redelijke nachten en daarna een vrije dag valt op zich mee. Het enige dat ik dacht was als dit maar niet vaker achter elkaar gebeurt. :X

Mooie stats kazy! En fijn, een normale arts bij het CB. :) Zowel onze arts als vpk zijn normaal tot leuk. :P Het enige waarover we niet op 1 lijn zitten (en waarover ik dus gewoon mijn mond houd :+ ) is het (al dan niet door)slapen. Ik vond het ook wel grappig dat de vpk benoemde dat Rapley vaak door intelligente mensen werd gedaan en dat ze het niet (mogen) adviseren aan het gepeupel (zei ze letterlijk :P ) omdat er risico's aan vastzitten bij een incorrecte uitvoering.

Whehehe ik zit met N. een broodje te eten en er zit een stukje in haar gehemelte vast en haar oplossing is om haar mond nog voller te stouwen met brood, dan komt het vast wel los. Dit overigens met bijbehorende Tarzangeluiden. _O-
Inmiddels heeft ze het al weggewerkt. ;)
pi_159196510
Mooi hoe ze dat zelf oplossen met eten.

Ik vind de eettechniek van Frits echt hilarisch af en toe.
Spaghetti slurpt hij op door zijn duim in zijn mond te stoppen en dan de sliertjes naar binnen te zuigen.
Schijfjes tomaten sabbelt hij af door ze als een ring om te doen.
Alles wat hij niet te pakken kan krijgen eet hij zonder handen van het tafelblad. Mond op het blad en dan het zo wegwerken.
O+

Mooie stats Kazy!

Stapjes voor J! Frits stapt niet aan de hand, hij stapt wel langs de tafel.
pi_159196544
Mijn baby besloot om 2 uur vannacht dat het tijd was om met mama te babbelen. Dus meneer roept mama ("aaauww! Eeh eeh! Aah!"). Mama gaat kijken en W. beloont mama met een big smile! }:|

Schoot dus lekker op. Ik daar "W., het is geen speeltijd en je hebt ook geen honger dus we gaan slaapje doen." Even wiegen, W. Dommelt weer in slaap, mama gaat terug naar bed..

En 5 minuten later begon het hele feest opnieuw. Uiteindelijk om half 4 toch maar aangelegd, 3 slokken en hij sliep. |:( :')
pi_159196743
Mijn eerste reactie is slaapdronken aanleggen. Daarna ga ik pas wiegen.
pi_159196746
Dit is best wel veel zeg, 10% van de moeders heeft na 2 jaar nog pijn! http://www.nu.nl/gezondhe(...)ng-nog-met-pijn.html
Hier al nergens last meer van gelukkig!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159196837
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 10:46 schreef Cholula het volgende:
ja, inderdaad.. Anderhalf uur wiegen, ben je gek!
pi_159196886
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 10:53 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ja, inderdaad.. Anderhalf uur wiegen, ben je gek!
Dat heb ik ook niet gedaan hoor. Hij dommelde steeds in, maar begon dan even later weer. Soms was een aai over z'n bol genoeg om weer in te dutten. Maar goed ik was uiteindelijk zelf wel anderhalf uur wakker :O .
pi_159196968
Beterschap Skoap, longontsteking ;(

quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 10:46 schreef Cholula het volgende:
Hier ook!
Ik praat ook 's nachts niet tegen haar en ik kijk haar zo min mogelijk recht in de ogen aan, om te voorkomen dat ze wordt "geactiveerd".

quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 09:36 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Tijdens 't verschonen enthousiast fonteinpoepen. Hoog én wijd! Alleen de luier er tegenaan houden werkt nog.. Nee serieus, het zat een meter verderop ook :')
Waha! Hier maar een paar keer gebeurd, helemaal in het begin, maar niet metersver :P En heel typisch toen de thermometer erin ging, die ploefte er toen zo weer uit :')
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 08:11 schreef Shopaholic1984 het volgende:

Gisteren is de wasmachine overleden. Gelukkig had ik al 1 was kunnen doen. De 2e helaas niet meer. Hij is al oud, dus het wordt een nieuwe wasmachine.
Behhh.... -O-

Qua eten: Wij bekijken op de dag zelf wat we eten, vaak een uur van tevoren ofzo. Genoeg ingredienten in huis altijd om alle kanten op te kunnen qua maaltijden. :Y

Een aantal mensen maken de avond of een paar avonden ervoor al een maaltijd. Wat voor maaltijden zijn dat dan? Doe je het dan gewoon in de magnetron om op te warmen?
pi_159197296
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 11:01 schreef JantinaGr het volgende:
Beterschap Skoap, longontsteking ;(

[..]

Hier ook!
Ik praat ook 's nachts niet tegen haar en ik kijk haar zo min mogelijk recht in de ogen aan, om te voorkomen dat ze wordt "geactiveerd".

[..]

Waha! Hier maar een paar keer gebeurd, helemaal in het begin, maar niet metersver :P En heel typisch toen de thermometer erin ging, die ploefte er toen zo weer uit :')

[..]

Behhh.... -O-

Qua eten: Wij bekijken op de dag zelf wat we eten, vaak een uur van tevoren ofzo. Genoeg ingredienten in huis altijd om alle kanten op te kunnen qua maaltijden. :Y

Een aantal mensen maken de avond of een paar avonden ervoor al een maaltijd. Wat voor maaltijden zijn dat dan? Doe je het dan gewoon in de magnetron om op te warmen?
Ik doe dat regelmatig omdat ik veel late diensten werk. Vriend komt dan om 18 uur thuis met hongerige kids en een baby die niks wil, dus wel zo makkelijk.
Ik maak dan vaak ovenschotels (opwarmen in de oven, of klaarzetten zodat hij het alleen maar hoeft af te bakken). Ook stamppotjes (snel opbakken) en pastasauzen/rijstsauzen. Dan hoeft hij alleen maar pasta te koken, saus (vol groenten etc) in de magnetron en klaar.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_159197435
Jantina, vanalles. Wij eten nu elke week wel lasagne of een ovenschotel (grote portie maken, 1x vers eten en 1x opwarmen). Op de drukke werk/kdv-dagen heb ik niet echt behoefte aan culinaire hoogstandjes en vind ik stamppot, een curry o.i.d. gepingd best eetbaar. Of rijkgevulde pastasaus en dan de pasta nog snel even koken ofzo.

Balen, Shop, van de wasmachine. Hopelijk kun je snel weer wassen, met babys kun je niet echt zonder...

Hihi, Cholula en Selvaria, die eettechnieken van jullie kleintjes. J propt zijn mond het liefst zo vol mogelijk. Maar soms neemt hij juist kleine hapjes, bijt hij echt een stukje brood af en legt de rest weer neer... Hij kan alleen niet kiezen als zijn bord te vol ligt.

Mooie curves heeft M, kazy. En een redelijke arts is altijd fijn :). Wij moeten bij de volgende controle weer naar onze verschrikkelijke arts; ik heb er nu al geen zin in. Maar ik vind het wel belangrijk om nog terug te koppelen dat we haar aanpak ondeskundig vinden.

Wij zijn vanochtend wezen babyzwemmen. J vond het leuk! (En ik ook) Dat gaan we dus vaker doen :). Enige lastige is dat hij in de auto in slaap viel. Als ik hem dan thuis eruit zou halen om in bed te leggen, wordt hij wakker en slaapt niet meer. Hij slaapt nu dus nog in de MC, maar dat is natuurlijk niet ideaal.
  maandag 18 januari 2016 @ 11:36:47 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_159197637
Ik mag het vast niet zeggen maar ik vind opgewarmde eenpansgerechten vaak lekkerder dan verse eenpansgerechten :D
Ik kook alles wat opgewarmd kan worden tegenwoordig ook in twee porties. En sinds Mauw mee eet doe ik ook weekboodschappen. Ik moet echt meteen kunnen koken als ik thuis kom, anders wordt ze zķ hangry dat er geen land meer mee te bezeilen valt. Voorheen deed ik het ook dagelijks, maar het kost me nu teveel tijd. #life2.0
disclaimer
pi_159198178
Ik heb het geluk dat mijn man veel thuis is overdag en dan de boodschappen doet en kookt . Ik zou er niet gelukkig van worden als ik om zes uur nog de supermarkt in moet en daarna nog wat te eten in elkaar moet flansen.
Alleen op woensdag ben ik degene die kookt en dan eten we meestal iets uit de slowcooker. Dat kan ik de avond van tevoren voorbereiden en in de ochtend in de pan mikken.
pi_159198298
Ik doe al jaren weekboodschappen. Heb helemaal geen tijd doordeweeks, en al helemaal niet nu er een baby is.
pi_159198303
Ik heb nog nooit dagboodschappen gedaan zelfs :') :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')