quote:Oei, dat is lullig. Valt me nog mee dat ze bereid zijn herstelbetalingen te doen. Doen alle hypotheekverstrekers dit?
Fiscus aast op beleggingshypotheekDuizenden eigenaren van een beleggingshypotheek kunnen een forse naheffing van de fiscus verwachten. Ten onrechte is hen verteld dat ze de rente over de belegde overwaarde van hun woning nog 30 jaar kunnen aftrekken. Volgens financieel adviseur Flipse is klanten vaak niet verteld dat de overwaarde die in beleggingen gestopt wordt, niet aftrekbaar is. De aanbieders waren tijdens de beleggingshype vooral uit op hun eigen gewin, aldus Flipse. Bij Aegon-dochter SpaarAdvies ontvangen vijftig klanten sinds enige maanden 'herstelbetalingen' omdat het bedrijf erkent dat het "in de fout gegaan is".
Bron: TT
We zijn maar naar Huis & Zekerheid gegaan, auftiefen met je beleggingshypotheek, op zulke bedragen wil ik weten waar ik aan toe ben, geen mogelijke strop krijgen..
quote:kwou net zeggen..
Op maandag 2 december 2002 18:02 schreef HiZ het volgende:
Het is wellicht even nuttig erop te wijzen dat het gaat om 'overwaarde-hypotheken'
Er vanuit gaande dat de rentekosten (bijv 4,5%) veel lager zijn dan beleggingsopbrengsten (jarenlang gemiddeld 15% of meer...)
Helaas zijn beleggingsopbrengsten nu vaak zelfs negatief..
LES 1 als je gaat beleggen: BELEG NOOIT MET GELEEND GELD!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |