abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6944048
quote:
Fiscus aast op beleggingshypotheek

Duizenden eigenaren van een beleggingshypotheek kunnen een forse naheffing van de fiscus verwachten. Ten onrechte is hen verteld dat ze de rente over de belegde overwaarde van hun woning nog 30 jaar kunnen aftrekken. Volgens financieel adviseur Flipse is klanten vaak niet verteld dat de overwaarde die in beleggingen gestopt wordt, niet aftrekbaar is. De aanbieders waren tijdens de beleggingshype vooral uit op hun eigen gewin, aldus Flipse. Bij Aegon-dochter SpaarAdvies ontvangen vijftig klanten sinds enige maanden 'herstelbetalingen' omdat het bedrijf erkent dat het "in de fout gegaan is".

Bron: TT

Oei, dat is lullig. Valt me nog mee dat ze bereid zijn herstelbetalingen te doen. Doen alle hypotheekverstrekers dit?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_6944204
Tja, als je alleen maar naar leuke verhaaltjes luistert, kun je zoiets krijgen
  zaterdag 23 november 2002 @ 09:02:36 #3
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_6959109
Hah, ze probeerden ons bij de hypotheekshop ook een belegingshypotheek aan te smeren met de argumenten: voordelig, risicovrij, betrouwbare aandelen

We zijn maar naar Huis & Zekerheid gegaan, auftiefen met je beleggingshypotheek, op zulke bedragen wil ik weten waar ik aan toe ben, geen mogelijke strop krijgen..

pi_7106515
Het is wellicht even nuttig erop te wijzen dat het gaat om 'overwaarde-hypotheken'
  Moderator / Miss SHO maandag 2 december 2002 @ 18:06:18 #5
22592 crew  Ole
pi_7106590
quote:
Op maandag 2 december 2002 18:02 schreef HiZ het volgende:
Het is wellicht even nuttig erop te wijzen dat het gaat om 'overwaarde-hypotheken'
kwou net zeggen..
Het gedeelte van rente van de hypotheek dat je gebruikt (hebt) voor de aankoop van je huis blijft gewoon aftrekbaar..
Het is alleen van toepassing voor mensen die hun overwaarde hebben gebruikt om te gaan beleggen, in de hoop daardoor op een lagere hypotheeklast uit te komen..

Er vanuit gaande dat de rentekosten (bijv 4,5%) veel lager zijn dan beleggingsopbrengsten (jarenlang gemiddeld 15% of meer...)

Helaas zijn beleggingsopbrengsten nu vaak zelfs negatief..

LES 1 als je gaat beleggen: BELEG NOOIT MET GELEEND GELD!!

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')