Een tijdje geleden zat het me erg tegen.
Ik had een lange dag op de betoncentrale omdat vanwege een lekkend dak veel betonnen vloeren die in de mal lagen te drogen naar de kloten waren gegaan.
Er stonden kuiltjes met water in en zo'n vloer moet perfect zijn.
Nu ligt altijd wel een afdekzeil overheen maar die is oud en versleten en zit vol met gaten.
Afijn, Omdat er een flink aantal vloerplaten naar de filistijnen was gegaan moesten we dubbele productie draaien en omdat de technische dienst het dak moest repareren en nieuwe afdekzeilen moest plaatsen liep alles uit.
Nu was ik om twee uur in de ochtend begonnen en was zonder een noemenswaardige pauze s'middags rond een uur of vier klaar.
Ik stapte op de trein en was rond een uur of zes op het station.
Echter, ik zit nu net in een verbouwing annex verhuizing en had nog veel thuis te doen wat ik niet uit kon stellen, lekker is anders na zo'n lange dienst dus in plaats van gelijk naar huis te gaan ga ik zo bekaf als ik ben een paar grote blikken powerbooster halen bij de Kruidvat in de hoop er thuis nog even tegen aan te kunnen.
Kom ik daar in de binnenstad en wil ik mijn fiets aan de ketting leggen.
Naast de plaatselijke Kruidvat heb je een juwelierszaak waar ik hem altijd vastleg aan het ijzeren traliewerk van de grote etalageruit van deze antieke winkel.
Maar omdat ik echter zo'n levensgroot beugelslot heb ben ik daar altijd even mee bezig.
Ik daar dus naar binnen, koop een paar blikken en begeef me naar buiten, nu was echter het pokkeweer weer begonnen.
Ondanks het pokkeweer was het druk en liepen her en der mensen met hun jas of capuchon over hun hoofd naar hun eindbestemming.
Het pokkeweer weerhield een groepje jonge colporteurs er echter niet van hun klantenwerving door te zetten, en omdat ik met dat beugelslot stond te kloten zagen ze mij in die bewegende massa als logisch slachtoffer.
Komen een paar van die kornuiten links en rechts naast me staan terwijl ik mijn best doe om ze te negeren en alle kracht in mijn poging leg dat oude verrotte kutslot open te maken.
Terwijl ze een preek houden over hun energiemaatschappij met veel bla bla bla dringen ze mijn persoonlijke ruimte binnen terwijl we daar zeiknat staan te regelen.
Normaliter had ik gewoon gezegd dat ze op moesten zouten maar ik was zo bezig met kracht te zetten om dat beugelslot open te trekken dat ik nergens anders op kon letten.
Vliegt dat ding ineens los en met alle kracht die ik in me had tref ik één van die zeikgasten vol in zijn muil met mijn elleboog, zo tyfus hard dat ik zijn neus hoorde kraken en hij met beide voeten in de lucht keihard achterover tegen het asfalt klettert.
Het bloed stroomt vermeng met regenwater de nabije put in terwijl ik en die andere energielul verbijsterd staan te kijken.
Ook de mensen in de juwelierszaak hebben het gezien door de levensgrote etalageruit.
Terwijl de getroffene daar met rollende ogen ligt te apegapen trekt de andere zijn mobiele telefoon uit zijn zak terwijl ie uitschreeuwt
''DIT IS MISHANDELING!!!! IK BEL DE POLITIE!!!!''Dat terwijl ik net twee patrouillerende wouten om de hoek zien komen.
In een fractie van een paar seconden zie ik de hele film al voor me:
Een arrestatie ter plekke met een winkel vol getuigen.
Ik zet mezelf snel aan het denken.
Terwijl de wouten komen aankomen help ik de gewonde lapzwans overeind en schreeuw tegen zijn collega dat ie de aankomende wouten een ziekenwagen moet laten bellen.
Ondanks dat ik geen meter met die gasten te doen heb wend ik van alles voor om mijn relaas van een ongeluk geloofwaardig te maken.
Om er nog een schep boven op te doen veins ik dat ik geïnteresseerd was in hun aanbieding.
''Sorry agent, maar ik was met deze jongens net in een interessante zakenbespreking toen dit slot tegenwerkte en ik deze arme jongen onbedoeld keihard in het gezicht trof!''Het lijkt te werken want ik word niet in de boeien geslagen, een ambulance rukt aan en het slachtoffer word door de agenten en de ambulanciers met kapot neusbeentje en opgezwollen bloedlip in de ziekenwagen geladen terwijl zijn ogen nog steeds naar achteren zijn gerold en hij alleen maar uit zijn kapotte bek kan kreunen.
Om nog extra aan te zetten en een aanklacht te voorkomen pap ik aan met de overgebleven colporteur en de achtergebleven agenten.
Voor het woord proces-verbaal kan vallen vroeg ik:
''Dat aanbod van jullie geld dat nog? ondanks dit nare ongeluk wilde ik eigenlijk tekenen!''Het geslijm lijkt te werken want de agenten die druipen zonder argwaan af en de overgebleven colporteur lijkt nu ook overtuigd te zijn van mijn goede bedoelingen.
Hij geeft me een map, ik zet een handtekening en een paar gegevens er bij en ik neem afscheid met de beste wensen wat sterkte betreft voor zijn collega.
Ik heb er achteraf niets meer van gehoord.
Een paar dagen later ga ik na het werk bij de kringloop van mijn ouwe langs om een bakkie te doen in zijn kantoor.
Komt ineens mijn broer met een knalrooie kop binnen terwijl die ouwe toebijt waarom hij zo laat is voor zijn avonddienst.
''IK BEN LAAT WANT IK HEB UREN AAN DE TELEFOON GEHANGEN!!
IK KREEG VANMIDDAG INEENS EEN AFREKENING VAN DE BANK OP DE MAT DAT ER EEN MAANDTERMIJN VAN MIJN REKENING WAS AFGESCHREVEN VAN EEN ENERGIEMAATSCHAPPIJ WAAR IK HEEL GEEN LID VAN BEN!!!
BOVENDIEN HEEFT MIJN EIGEN ENERGIEMAATSCHAPPIJ MIJ EEN BOETE GESTUURD VAN EEN PAAR HONDERD EURO WEGENS VROEGTIJDIGE BEËINDIGING VAN MIJN CONTRACT IN COMBINATIE MET EVENEENS EEN EINDAFREKENING VAN NOG EEN PAAR HONDERD EURO!!!!Waarop die ouwe kort stof reageerde dat ie daar niks mee te maken had en dat ie gewoon op tijd moest zijn zoals iedereen!
Klacht: Ik ben er thuis nog eens ingedoken en kwam er achter dat die energiemaatschappij eigenlijk ook goedkoper is dan die ik heb en omdat ik verhuis en daardoor zonder boete op had kunnen zeggen had ik eigenlijk net zo goed en eigenlijk beter mijn eigen naam en gegevens in kunnen vullen.
Voordat ik dat in de gaten had heeft mijn vriendin intussen het contract met de oude leverancier alweer verlengd en zit ik er nog een jaar aan vast.
[ Bericht 0% gewijzigd door Werkman op 15-01-2016 22:58:40 ]