Geldt deze opmerking niet voor het geval Roodband de eindafwerking is? Voor schoon stucwerk in de badkamer kun je misschien beter speciale badkamerstuc gebruiken. Maar achter het tegelwerk is het in principe helemaal droog, waardoor gips niet zo'n probleem oplevert. Of denk ik daar te makelijk over?quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:24 schreef derLudolf het volgende:
Op de site vab Knauf staat "Rotband is niet geschikt voor vochtige bedrijfsruimtes."
Maar dat risico is er wel. Ik zou het v niet willen lopen...quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:07 schreef Chicolade het volgende:
Als er goed getegeld wordt, zou er geen water doorheen moeten lekken en is roodband geen probleem (zo heb ik het hier ook gedaan).
Als je tegelwerk lekt heb je wel grotere problemen dan een beetje gips achter je tegelsquote:Op donderdag 14 januari 2016 00:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar dat risico is er wel. Ik zou het v niet willen lopen...
Dit doe je volgens mij alleen bij hoekenquote:Op donderdag 14 januari 2016 08:23 schreef Chicolade het volgende:
dan kan je zelfs nog besluiten om het stucwerk in te smeren met kimpasta (soort vloeibaar plastic).
Klopt, kimpasta en kimband smeer je in de hoeken. Maar als je een te grote pot gekocht hebt, en je hebt nog over, houdt niemand je tegen om het ook op het droge(!) stucwerk te smerenquote:Op donderdag 14 januari 2016 08:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit doe je volgens mij alleen bij hoeken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |